Senaste avklarade/avslutade spelet?

Permalänk
Medlem

Senaste avklarade/avslutade spelet?

Kunde inte hitta en liknande tråd så tänkte varför inte.
Tanken är att spelet du senast klarade ut alternativt avslutade är något du vill rekommendera, eller kanske t.om avråda folk från att slösa sin tid på.
Skriv titeln på spelet:
Ungefär uppskattad tid för att avsluta det om du har möjlighet till den infon:
Lite bara vad du tyckte om spelet och till vilken plattform du har spelat spelet:
Vore kul om man kunde få både lite nyare och lite äldre titlar rekommenderade.

Jag kan börja då med att senaste avslutade spelet, Metal Gear Solid 2 för PS Vita.
Första gången jag lirar MGS och skiljde sig avsevärt från splinter cell så var väldigt ovant speciellt i början men man fick pli på kontrollerna rätt fort ändå och gillade det riktigt starkt. Kommer helt klart spela resterande MGS spelen och kan helt klart rekommendera MGS2 (finns på HD collektionen av MGS för PSV) om man inte spelat det tidigare och äger tex ett PSV. Genomspelningen tog ca 15 timmar för mig.

Edit: Meningen med tråden skulle vara att slippa många trådar som skapas där folk frågar om råd till spel eller minimera dessa trådar. Och att varje person gärna ska kunna få lite speltips som dessutom är lite äldre men fortfarande spelbara eller lite ovanligare diamanter som är värda att lägga sin tid på.
Att du skriver endast vad du senast har spelat eller 10 spel du klarat ut fyller inte mycket till syfte om du inte vill dela en liten åsikt om dem med.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk

Härlig tråd När jag nyligen köpte nytt grafikkort så fick jag med Assassin's Creed III. Jag hade aldrig spelat AC förut och hade inga planer på att spela det så mycket heller, och jag brukar inte gilla singleplayer spel, men jag installerade det bara för att prova grafiken typ Och jag måste säga att det är riktigt grymt!!!! Jag blev riktigt förvånad att det kunde vara så roligt med ett singleplayer spel (finns också multiplayer, men tyckte singleplayer var sjukt mycket roligare). Jag satt i flera timmar efter jag installerat det. Jag har bara klarat ca 30 % av campaignen men hittills ger jag det minst 8/10 !!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikjacobsson:

Härlig tråd När jag nyligen köpte nytt grafikkort så fick jag med Assassin's Creed III. Jag hade aldrig spelat AC förut och hade inga planer på att spela det så mycket heller, och jag brukar inte gilla singleplayer spel, men jag installerade det bara för att prova grafiken typ Och jag måste säga att det är riktigt grymt!!!! Jag blev riktigt förvånad att det kunde vara så roligt med ett singleplayer spel (finns också multiplayer, men tyckte singleplayer var sjukt mycket roligare). Jag satt i flera timmar efter jag installerat det. Jag har bara klarat ca 30 % av campaignen men hittills ger jag det minst 8/10 !!!

Är lite less på kritiker och skulle vilja höra mera amatörers åsikter på spel då deras åsikter stämmer oftast bättre med hur man själv upplever spelen
Men kul att höra för själv har jag nog nästan bara hört negativt om AC3 tycker jag men det kanske vore något att plockaupp i framtiden för en billig peng då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk

Assassins Creed varje dag av veckan

Jag har spelat alla versioner av Creed som har kommit ut till PC fram till 3an, jag har inte skaffat den än eftersom jag väntar tills den kommer ner lite i pris, MEN jag älskade dom första. Inget slår miljön, historien, det härliga sättet som gubben rör på sig.

Permalänk
Entusiast

Assassin's Creed: Brotherhood.

Jag håller på att plöja igenom hela AC-serien på grund av att jag av någon anledning inte gjort det förut, spelen är helt otroliga! Har inte blivit så "inne" i ett spel på ett långt tag.

Hittills rekommenderar jag definitivt AC-serien!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Lego Master

Senast avslutade kampanjen är Far Cry 3, men inte klarat allt på single player än, iof. Trevligt spel, tyckte det var bättre än 2an by a long shot. Visst är det väldigt "konsoligt", men eftersom jag spelade med handkontroll istället för mus/tgb så funkade det jäkligt bra.

Projekt som är på gång för tillfället;
Batman Arkham City - fick med det till gamla laptopen, men blev aldrig färdig att spela det...
Assassin's Creed 3 - fick med det till nya grafikkortet
Just Cause 2 - på PC, redan spelat igenom det på Xbox360, men det är förjäkla roligt!
(Borderlands 2) - fick med det till nya grafikkortet, men ärligt talat tycker jag inte det verkar speciellt kul. =P

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jadu... det måste ha varit Assassins Creed 3 Körde fram tills sista uppdraget, sen körde jag ALLA side missions jag kunde hitta efter det så var det bara att köra klart storyn och bli ledsen för att det var över

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Dead Space 2, Far Cry 3, Max Payne 3, Mass Effect 3. Har massa tid över till annat när man inte spelar mmorpg ! Kan rekommendera allihopen, speciellt Mass Effect (:

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen spelat ut Metro 2033. Fick det gratis från NVIDIA på Facebook.
Singleplayer spel brukar inte vara något för mig men jag måste säga att det var faktiskt riktigt bra

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z170X Gaming 3 | CPU: i7 6700K @ 4,4GHz | Grafikkort: ASUS GTX 1070 8GB STRIX | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Kingston HyperX 16GB 2133MHz | SSD: Samsung 850 EVO 1TB & 500GB Chassi: FD Define S

Permalänk
Medlem

Borderlands 2.
Blev precis level 50 i alla klasser, alla quests gjorda och alla ingame Challenges på en av gubbarna.

Underbart roligt har jag haft iallafall och kan rekommendera spelet till alla

Det var lättare att nöta igenom alla Challenges i Borderlands 2 mot Borderlands 1 då det var många extremt jobbiga och långa i ettan.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Kan inte komma ihåg förra gången jag spelade klart ett spel. Brukar tröttna ungefär halvvägs.
Eller jo Diablo 3 är nog det senaste. Fast jag spelade aldrig klart svåraste svårighetsgraden då det tog evigheter att få ihop loot för att lyckas ta sig igenom det.

EDIT: nej det senaste jag spelat igenom är förresten Little Inferno på Wii U.

Permalänk
Medlem

För mig var det nog Dishonored som var det senaste spelet jag klarade ut. Helt okej spel. Det enda tråkiga var hur enkelt det var. Meningen var nog egentligen att man skulle smyga runt som en spion, men eftersom "parrera-sen-attack" tekniken fungerade i princip på varenda fiende var det bara att springa in och döda alla...

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

För mig var det nog Dishonored som var det senaste spelet jag klarade ut. Helt okej spel. Det enda tråkiga var hur enkelt det var. Meningen var nog egentligen att man skulle smyga runt som en spion, men eftersom "parrera-sen-attack" tekniken fungerade i princip på varenda fiende var det bara att springa in och döda alla...

Körde du på svåraste svårighetsgraden?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Batman Arkham Asylum, riktigt bra spel, synd bara att jag inte kunde få mitt GFWL-konto att funka så jag fick alt-tabba det i stället för att spara.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Skrivet av vikham:

För mig var det nog Dishonored som var det senaste spelet jag klarade ut. Helt okej spel. Det enda tråkiga var hur enkelt det var. Meningen var nog egentligen att man skulle smyga runt som en spion, men eftersom "parrera-sen-attack" tekniken fungerade i princip på varenda fiende var det bara att springa in och döda alla...

Dishonored var en stor besvikelse för mig med. Kan inte förstå vad kritikerna ser i detta spel? Extremt linjärt, extremt lätt och uselt hemsk grafik.

Visa signatur

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --

Permalänk
Medlem

Senaste avklarade spelet för mig är Far Cry 3. La väl lite mer än 10h. Lirade dock nästan enbart huvuduppdragen.

Tyckte spelet var roligt, trots en del buggar.

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hitman Absolution. Är ett stort fan av Hitman-spelen och kan bara rekommendera detta. Lirade igenom det på Normal och nu har jag börjat lira på hard. Såklart satsar man alltid på att få Silent Assassin-rating (där det går, annars Shadow).

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Körde du på svåraste svårighetsgraden?

Ja, men man behövde ju bara hålla in knappen man parrerade med så blev man plötsligt odödlig mot slag. Det enda som kunde vara farligt var när de använde pistoler eller spottade eld. Men det kunde man bara gå lite åt sidan för att undvika.

Skrivet av tony_fjellborg:

Dishonored var en stor besvikelse för mig med. Kan inte förstå vad kritikerna ser i detta spel? Extremt linjärt, extremt lätt och uselt hemsk grafik.

Det undrar jag med.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera The Jorney Down (svenskutvecklat), spelade klart första episoden förra veckan och det är ett riktigt härligt spel.
Alltså, ett äventyrsspel i Grim Fandengo anda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sedman:

Senaste avklarade spelet för mig är Far Cry 3. La väl lite mer än 10h. Lirade dock nästan enbart huvuduppdragen.

Tyckte spelet var roligt, trots en del buggar.

Hört mycket gott om FC3, och funderar på att plocka upp det men bör man vänta tills det ligger under 300 eller skulle du anse att spelet är värt fullpris?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Hört mycket gott om FC3, och funderar på att plocka upp det men bör man vänta tills det ligger under 300 eller skulle du anse att spelet är värt fullpris?

Skickades från m.sweclockers.com

Far Cry 3 för 155kr http://www.g2play.net/store/FarCry-3-Digital-Download.html

och ja jag har beställt många spel från den sidan

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

Black Mesa.. om man nu kan säga att man kört klart det eftersom slutet inte är släppt än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tony_fjellborg:

Dishonored var en stor besvikelse för mig med. Kan inte förstå vad kritikerna ser i detta spel? Extremt linjärt, extremt lätt och uselt hemsk grafik.

Håller inte med dej Dishonored var ett bra spel som jag klart två gånger och funderar på att köra igen på "hard". och jag tror dessutom det var det senaste spelet jag varvade. Jag tyckte grafiken kändes trevlig, kanske inte lika bra som BF3 men det är ju ganska svårt att jämföra, då Dishonored ska var ganska mörkt och "steam-punk" stil med delar från den brittiska renässansen. Linjärt hmm jag har aldrig fattat riktigt innebörden av ordet men spelet följer visserligen en ganska lätt storyline men det är ingen dålig storyline och det är ju allt som händer runt om kring som är det viktiga, hur man gör, varför och hur det påverkar en under resten av bannan och spelet.
Jag känner ju inte dej men jag vet att många bara kör spelet dödar allt dom ser och sen tycker det är tråkigt för det är för lätt/ dålig storyline, men dom har ju missat en stor bit a spelet. Spelet har alltid en annan väg eller ett annat sätt att göra uppdragen på, oavsett om du har fått ett uppdrag att döda eller inte nån finns det alltid ett sätt att låta den personen överleva och man kan klara hela spelet utan att döda en enda person. Sen ska man alltid i det spelet leta efter "runes" för att uppgradera ens attacker. sen kan man alltid hitta olika saker av värde som ger dej ammo och andra uppgraderingar.

hur som helst Dishonored var det bästa spelet 2012 enligt mej. med The Walking dead på andra plats.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Hört mycket gott om FC3, och funderar på att plocka upp det men bör man vänta tills det ligger under 300 eller skulle du anse att spelet är värt fullpris?

Skickades från m.sweclockers.com

Finns på Dustin m.fl. för under 300 kr, så det är bara att slå till! 300 kr är det värt tycker jag

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk

test drive ferrari
fysiken är arkad slira i kurvor skojj

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Mass Effect 2. Ska bara köra om det nu när man inte blev helt nöjd med slutet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Sleeping Dogs. Riktigt roligt spel 8,5/10

Rekommenderas till alla som gillar GTA-serien och liknande sandboxspel

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Call Of Duty 2
Alltid roligt att dra igenom det spelet ibland.

Visa signatur

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150

Permalänk
Medlem

Heroes of Might and Magic VI

Permalänk
Medlem

Spelade nyligen ut indie spelet "To the Moon". Du spelar som två forskare som ska uppfylla en döende farbrors dröm som varit att komma till månen. Så du ger dig in i hans huvud för att plantera en månfärd helt enkelt och får se hans liv bakvänt från gammal till ung. Ett fruktansvärt fint spel skulle jag säga och det som fänglsade mig mest var nog musiken vilket jag personligen tycker var fantastisk.
Spelet finns på steam för just nu 7.99€, jag köpte det väll på rean för 50% tror jag+soundtracket. Totalt ca 6€ och tycker det var helt klart värt det. Uppskattningsvis gick väll 4-5 timmar åt detta spelet.
http://store.steampowered.com/app/206440/

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||