Ändrat abonnemang när vi bytte innehavare (Telia)

Permalänk
Medlem

Ändrat abonnemang när vi bytte innehavare (Telia)

Har haft Telia Max 25 studentabonnemang i lite drygt två år nu. Abonnemanget har stått på brorsan men nu när jag fyllde 18 så bestämde vi oss för att skriva över det till mig så att jag får räkningarna istället. Vi lämnar in dokumenten som krävs och fick hem brev idag att dom hade bytt. Men det vara inte bara ägare dom hade bytt utan även abonnemang. Jag har fått Telia Mobil Flex Bas som är mycket sämre. Har inte längre gratis SMS, bara 100MB surf och allmänt pissigt till samma månadskostnad som förr. Får dom ens göra såhär? Och för att göra saken ännu värre är uppsägningstiden 3 månader.

Jag vill överklaga detta. Jag vill inte ha det här jävla abonnemanget. Finns det något jag kan göra annat än att säga upp skiten och glatt vänta tre månader?
Överväger att ringa deras support imorgon och fråga vad fan dom håller på med.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Börja med att ringa som du säger

Permalänk

Lugna ned dig två hekto och ring till dom. Det går säkert att häva abbonemanget. Telia brukar vara bra att ha å göra med. Om inte annat brukar dom ha två veckors ångertid. Min erfarenhet är att Telia har den bästa kundtjänsten av de stora jättarna. Aldrig några problem att dealas med när man har problem.
Så ring till dom. Förklara ditt problem trevligt men bestämt så löser det sig nog på ett eller annat sätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Har haft Telia Max 25 studentabonnemang i lite drygt två år nu. Abonnemanget har stått på brorsan men nu när jag fyllde 18 så bestämde vi oss för att skriva över det till mig så att jag får räkningarna istället. Vi lämnar in dokumenten som krävs och fick hem brev idag att dom hade bytt. Men det vara inte bara ägare dom hade bytt utan även abonnemang. Jag har fått Telia Mobil Flex Bas som är mycket sämre. Har inte längre gratis SMS, bara 100MB surf och allmänt pissigt till samma månadskostnad som förr. Får dom ens göra såhär? Och för att göra saken ännu värre är uppsägningstiden 3 månader.

Jag vill överklaga detta. Jag vill inte ha det här jävla abonnemanget. Finns det något jag kan göra annat än att säga upp skiten och glatt vänta tre månader?
Överväger att ringa deras support imorgon och fråga vad fan dom håller på med.

Du tycker att de är as när du använt ett abonnemang du ej är berättigad till? Okej...

Ett tips är att börja med att kontakta kundsupport innan du hänger ut ett företag. Det kan ju trots allt vara ett misstag från deras sida.
Det finns ingen här på SweC som vet hur ditt avtal och de papper ni skrev på såg ut/var utformade, därmed ingen som kan säga om de handlat rätt eller fel. Lite mer information behövs nog i detta fallet.

Först ska du ringa till Telia och fråga dem varför det blev fel. Naturligtvis håller du en god ton då personen du talar med på Telia är inte den som krånglat till det för dig, utan den som ska hjälpa dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Du tycker att de är as när du använt ett abonnemang du ej är berättigad till? Okej...

Ett tips är att börja med att kontakta kundsupport innan du hänger ut ett företag. Det kan ju trots allt vara ett misstag från deras sida.
Det finns ingen här på SweC som vet hur ditt avtal och de papper ni skrev på såg ut/var utformade, därmed ingen som kan säga om de handlat rätt eller fel. Lite mer information behövs nog i detta fallet.

Först ska du ringa till Telia och fråga dem varför det blev fel. Naturligtvis håller du en god ton då personen du talar med på Telia är inte den som krånglat till det för dig, utan den som ska hjälpa dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Om jag är berättigad eller ej spelar väl ingen roll. Kan ju vara så att jag lånat brorsans telefon och abonnemang i två år bara?

Ska ringa imorgon.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Om jag är berättigad eller ej spelar väl ingen roll. Kan ju vara så att jag lånat brorsans telefon och abonnemang i två år bara?

Ska ringa imorgon.

Ring och stå på dig....kan de inte fixa felet så säg att du vill prata med chefen eller någon som är högre än den du pratar med.....det brukar alltid funka.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

är väll inge fel om man kollar på telias hemsida så finns inte max 25 längre :S

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Sötast

Äh om jag hade skapat n tråd varje gång man stöter på ett liter problem eller fel...

Lyft luren och få det överstökat, ingen vinst på att gnälla här, inte.

Permalänk
Medlem

Mycket OT, men jag fattar inte varför 'alla' gnäller här på forumet om allt, *innan* dom själv har forsökt lösa problemet så som i detta fallet kontakta kundsupport, och Telia's kundsupport har alltid varit mycket trevliga mot mig, och alltid forsökt hjälpa till, faktiskt ett av dom bättre kundsupport jag har varit med om.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Om jag är berättigad eller ej spelar väl ingen roll. Kan ju vara så att jag lånat brorsans telefon och abonnemang i två år bara?

Ska ringa imorgon.

Telia max 25 finns inte längre vad jag vet.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BJORLING:

Telia max 25 finns inte längre vad jag vet.

Finns via mecenat

Permalänk

Sverige i ett nötskal! Alla har rätt till allt, har RÄTT till jobb, har RÄTT till pengar, har RÄTT i fan i mig allt.

OnT - Du ÖVERVÄGER att kontakta support? Du har alltså inte ens pratat med Telia? Herrejösses vilket bottennapp du är, lugna dig med att kalla någon för as innan du vet vad som hänt. Dags och växa upp knodden;)

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Skrivet av BJORLING:

Telia max 25 finns inte längre vad jag vet.

Jo det gör det. Åtminstone genom Mecenat.

EDIT: Där var jag två på bollen ser jag. Jag har själv ett abonnemang som heter Telia Student som jag måste säga är bättre än Max 25 tack vare mycket lägre uppkopplingsavgift.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Telia max 25 finns inte längre vad jag vet.

telia max 25 finns om man teckar via mecenat då dessa abonnemang är för studerande.

till TS du är 18år och studerar troligtvis fortfarande alltså bör du ha tillgång till telia max 25 mobilsurf mellan via mecenat.
du kan teckna max 25 via mecenat och välja att behålla ditt nuvarande nummer eller så kontaktar du supporten.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Om jag är berättigad eller ej spelar väl ingen roll. Kan ju vara så att jag lånat brorsans telefon och abonnemang i två år bara?

Ska ringa imorgon.

Klassiskt exempel på "Jag har alla/bara rättigheter men inga skyldigheter" inställning.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kalium:

Har haft Telia Max 25 studentabonnemang i lite drygt två år nu. Abonnemanget har stått på brorsan men nu när jag fyllde 18 så bestämde vi oss för att skriva över det till mig så att jag får räkningarna istället. Vi lämnar in dokumenten som krävs och fick hem brev idag att dom hade bytt. Men det vara inte bara ägare dom hade bytt utan även abonnemang. Jag har fått Telia Mobil Flex Bas som är mycket sämre. Har inte längre gratis SMS, bara 100MB surf och allmänt pissigt till samma månadskostnad som förr. Får dom ens göra såhär? Och för att göra saken ännu värre är uppsägningstiden 3 månader.

Jag vill överklaga detta. Jag vill inte ha det här jävla abonnemanget. Finns det något jag kan göra annat än att säga upp skiten och glatt vänta tre månader?
Överväger att ringa deras support imorgon och fråga vad fan dom håller på med.

Helt olämpligt språkbruk i trådrubriken, därför är den redigerad.

--------

Jag har ett abonnemang som inte finns längre, men får behålla det så länge inget ändras. Blir det någon form av ändring innebär det att jag måste teckna en annan typ av abonnemang. Helt normalt och rimligt. Ändras ingenting får man behålla det gamla avtalet tills vidare, vilket ju är schysst av Telia.

Ändras innehavaren innebär det i princip en nyteckning, iaf för ett abonnemang som inte finns längre. Troligen har det blivit någon form av missförstånd och du kanske inte blev tillräckligt informerad om konsekvenserna. Ring och prata med dem, vi kan ändå inte göra något härifrån.

Edit: Tydligen finns abonnemangsformen fortfarande (enligt vad några andra skriver). Ägarbytet innebär ändå en förändring som kanske påverkar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kalium:

Har haft Telia Max 25 studentabonnemang i lite drygt två år nu. Abonnemanget har stått på brorsan men nu när jag fyllde 18 så bestämde vi oss för att skriva över det till mig så att jag får räkningarna istället. Vi lämnar in dokumenten som krävs och fick hem brev idag att dom hade bytt. Men det vara inte bara ägare dom hade bytt utan även abonnemang. Jag har fått Telia Mobil Flex Bas som är mycket sämre. Har inte längre gratis SMS, bara 100MB surf och allmänt pissigt till samma månadskostnad som förr. Får dom ens göra såhär? Och för att göra saken ännu värre är uppsägningstiden 3 månader.

Jag vill överklaga detta. Jag vill inte ha det här jävla abonnemanget. Finns det något jag kan göra annat än att säga upp skiten och glatt vänta tre månader?
Överväger att ringa deras support imorgon och fråga vad fan dom håller på med.

voi voi, är detta Telias forum? vad kan vi göra för att hjälpa dig? absolut ingenting, för vi är inte Telia.

Permalänk
Medlem

Sådär ja, ringt supporten. Hon tyckte jag skulle ångra överlåtelsen och det ska jag göra. Det görs enklast i butik och närmaste butik ligger 10 mil bort så ska fixa det på torsdag. Tråden kan låsas.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Sötast
Skrivet av Kalium:

Sådär ja, ringt supporten. Hon tyckte jag skulle ångra överlåtelsen och det ska jag göra. Det görs enklast i butik och närmaste butik ligger 10 mil bort så ska fixa det på torsdag. Tråden kan låsas.

Ja fyfan vilka as de är.

Permalänk
Medlem

Men om det nu går att få via Mecenat, så är det väl lättast att du tecknar ett eget via mecenat, eller är du inte student?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Men om det nu går att få via Mecenat, så är det väl lättast att du tecknar ett eget via mecenat, eller är du inte student?

Bindningstid 24 månader.
I september far jag utomlands i 11 månader och tänkte säga upp mitt mobilabonnemang så därför vill jag inte binda mig.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare