Permalänk
Skrivet av FearKill:

Annars kan du ju kolla i något övervaknings program, Afterburner kollar jag själv där jag kan se GPU Load för båda mina GPUer.

Tack för tipsen. Ska testa det.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4, ATX CPU: Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge)
Mem: Corsair 16GB (2x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE LP Nätagg: Silverstone Strider 750W Silent 80+ Gold
Chassi: Fractal Design Define R4 Svart GPU: 2x PowerColor Radeon HD7970 3072MB
CPU-kylare: Antec KÜHLER H2O 620

Permalänk

Hittade det här "easter egget" i campaignen. Någon som vet vem är Misty Mountains är? En riktig person måste det ju vara.

Dold text
Visa signatur

Dator: Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition | Intel i5 2400 3,1 ghz | ASUS P8H67 | WD Green 2TB | 2x Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | Fractal Design TESLA 550W | Fractal Design Define R4 Svart | Utrustning: Logitech G500 Gaming Mouse | Logitech G35 Headset | Microsoft Sidewinder X4 Keyboard | BenQ 27'' G2750

Permalänk
Skrivet av Elektrohund:

Hittade det här "easter egget" i campaignen. Någon som vet vem är Misty Mountains är? En riktig person måste det ju vara.

http://en.wikipedia.org/wiki/Misty_Mountains

http://www.youtube.com/watch?v=NRUBe2RTq74

Verkar ha med sagan om ringen att göra. ingen aning varför det skulle vara med där men hitta inte någon person som skulle heta det.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Sweets589:

http://en.wikipedia.org/wiki/Misty_Mountains

http://www.youtube.com/watch?v=NRUBe2RTq74

Verkar ha med sagan om ringen att göra. ingen aning varför det skulle vara med där men hitta inte någon person som skulle heta det.

Jag provade att googla själv innan jag gjorde trådinlägget och fick upp samma obegripliga resultat. Varför skulle man ägna en gravsten åt ett berg? Som är dött? Det måste ju finnas en anledning!
Får väll ta och klura vidare.

Visa signatur

Dator: Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition | Intel i5 2400 3,1 ghz | ASUS P8H67 | WD Green 2TB | 2x Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | Fractal Design TESLA 550W | Fractal Design Define R4 Svart | Utrustning: Logitech G500 Gaming Mouse | Logitech G35 Headset | Microsoft Sidewinder X4 Keyboard | BenQ 27'' G2750

Permalänk
Medlem

Tänkte bara fråga vad "alla" som har gtx 690 kör på för inställningar :/
Min processor flaskar lite också.. men borde jag inte få högre FPS än 58-65?
Allt på very high och 16x
AA = 0
1920*1080

Standard inställningar i nvidia kontrollpanelen

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Tänkte bara fråga vad "alla" som har gtx 690 kör på för inställningar :/
Min processor flaskar lite också.. men borde jag inte få högre FPS än 58-65?
Allt på very high och 16x
AA = 0
1920*1080

Standard inställningar i nvidia kontrollpanelen

Nope. Jag har 2560x1600 upplösning och kan köra high inställningar, 60fps. Så med tanke på din upplösning så är det ganska rimligt.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

Nån som testat med 680, hur flyter det @ 1080p maxat?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Nån som testat med 680, hur flyter det @ 1080p maxat?

Med maxat menar du 1080p, very high och 8x MSAA?

Jag har ett klockat 680, klockad processor och SSD.
Det räcker inte för att köra på Very high varken med eller utan AA...
Har ställt ner det till medium nu och har ändå inte helt stabila 60fps.

Gick f.ö tillbaka till beta-drivarna 313.96 då jag tyckte att 314.07 inte var lika stabil.

Visa signatur

ASUS Z390-F Gaming | Intel i9900k @5Ghz | ASUS Strix RTX 2070 Super OC | Corsair Venegence CL16 3200 Mhz | Samsung 970 Evo M.2 1Tb | Corsair RM750x V2 | Noctua NH-D15 | Fractal Design S2 Blackout TG |

Permalänk

Jag är riktigt besviken. Tycker inte att det borde kallas Crysis 3 då det inte är något extra från 2:an.

Grafiken är det ända och spelet är inte längre än 4-5 timmar. Helt klart besviken på att Crytek har börjat jobba på det här sättet.

Ta fullbetalt för en expansion. Det börjar låta som att EA har börjat att bestämma hos de också mer och mer.

Ni som funderar på att köpa, gör inte det om ni inte är intresserade av att betala för en grafikdemo.

Bättre vänta på att priserna sjunker ner och sedan inhandla det.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Sjukt dåligt optimerat.. Har typ 30-40 fps på medium och 60-70% gpu usage. Cpu ligger runt 40-60% Usage..

Inte ens på max får jag 99% gpu usage med vsync av..

Kan det inte vara så att cpu går för fullt, men den kan inte utnyttja alla kärnorna och därför står det 40-60 %?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madchild:

Med maxat menar du 1080p, very high och 8x MSAA?

Jag har ett klockat 680, klockad processor och SSD.
Det räcker inte för att köra på Very high varken med eller utan AA...
Har ställt ner det till medium nu och har ändå inte helt stabila 60fps.

Gick f.ö tillbaka till beta-drivarna 313.96 då jag tyckte att 314.07 inte var lika stabil.

Tackar, då slapp jag köpa det. Orkar inte med ett bildspel och om nu grafiken är det enda bra i spelet vill man ju att det skall flyta.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektrohund:

Hittade det här "easter egget" i campaignen. Någon som vet vem är Misty Mountains är? En riktig person måste det ju vara.

Gillar oblivion grafiken där.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektrohund:

Jag provade att googla själv innan jag gjorde trådinlägget och fick upp samma obegripliga resultat. Varför skulle man ägna en gravsten åt ett berg? Som är dött? Det måste ju finnas en anledning!
Får väll ta och klura vidare.

De kanske kommer släppa ett hobbit spel i stil med war in the north.. dvs dåligt.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag är riktigt besviken. Tycker inte att det borde kallas Crysis 3 då det inte är något extra från 2:an.

Grafiken är det ända och spelet är inte längre än 4-5 timmar. Helt klart besviken på att Crytek har börjat jobba på det här sättet.

Ta fullbetalt för en expansion. Det börjar låta som att EA har börjat att bestämma hos de också mer och mer.

Ni som funderar på att köpa, gör inte det om ni inte är intresserade av att betala för en grafikdemo.

Bättre vänta på att priserna sjunker ner och sedan inhandla det.

Jag själv tycker precis tvärtom på vissa punkter. Spelet inför ju mycket mer än vad Crysis 2 har att erbjuda. Man har ju mycket öppnare ytor. Som ger en andra altenativ för att attackera sina fiender. Crysis 2 var det nästan bara 1 väg för att ta sig fram som var blockerad av fiender.

Grafiken är ju helt enormt snyggt med inställningar på max så ser spelet helt otroligt ut. Liten vattenpöl på asfalt ser i stort sätt verkligt ut.
Texturerna är riktigt riktigt bra gjort till 99%, om man jämnför med Crysis 2 där de hade fuskat rätt mycket innan DX11 och HD Texture kom.

Sen så är storyn faktiskt väldigt bra och genom arbetad, det är ju ungefär samma miljöer som i Crysis 2 men det är mycket mer djungel känsla.

Jag tycker att Crytek har gjort ett bra jobb med Crysis 3, de har tagit det bästa från Crysis 1 och från 2 an och satt ihop en väldigt bra gameplay.
Kanske inte värt Origin full pris på 549:- men man kan lätt få det för 300 - 400:- beroend på vart man letar.

Multiplayern har jag inte testat mer än i Open Betan men där gillade jag verkligen "Hunter" sen var inte banorna kanske bästa designad för detta. Men finns ju massa andra banor som kan vara intressanta.

Sen så har Crysis 3 fått bra betyg över hela skaran av recisioner, TotalBiscut var imponerad av Crysis 3 men det var inte ett extremet bra spel men en väldigt bra spel och helt värt sina kronor.

Sen kan jag rekommdera att lira på Veteran, där har jag sett är mest anpassning mellan att vara supersoldat och rusha rätt in i en små mängd fiender.
Medans högre svårighetsgrader blir att man måste gå Stelth till 99% av spelet igenom. Veteran ger dig mer möjligheter att välja mellan Stelth eller Armor.

Skrivet av Mocka:

Tackar, då slapp jag köpa det. Orkar inte med ett bildspel och om nu grafiken är det enda bra i spelet vill man ju att det skall flyta.

Detta är Crysis meningen att dagens hårdvara ska gå ner på knäna. Ditt kort borde klara FXAA eller någon låg TXAA/MSAA. Även de flesta inställningar på High så ska du nog ligga runt 60 FPS, kanske inte i de mest tungsta grafiska delarna av spelet, men till större delen.

Spelet ser riktigt bra ut på medium och High inställningar, men Very High ger de där sista glimtarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag är riktigt besviken. Tycker inte att det borde kallas Crysis 3 då det inte är något extra från 2:an.

Grafiken är det ända och spelet är inte längre än 4-5 timmar. Helt klart besviken på att Crytek har börjat jobba på det här sättet.

Ta fullbetalt för en expansion. Det börjar låta som att EA har börjat att bestämma hos de också mer och mer.

Ni som funderar på att köpa, gör inte det om ni inte är intresserade av att betala för en grafikdemo.

Bättre vänta på att priserna sjunker ner och sedan inhandla det.

Mjo av dom gameplay filmer jag sett så känns det inte alls som en trea.. snarare crysis 2.5 eller nåt.. fullpris för en kampanj som varar ynka 5-6 timmar eller nåt är så jävla snålt.. dom satsar för mycket på grafik och teknik men allt annat då? gameplay och en vettig story är också minst lika viktigt... multi ger jag blanka fan i

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FearKill:

Detta är Crysis meningen att dagens hårdvara ska gå ner på knäna. Ditt kort borde klara FXAA eller någon låg TXAA/MSAA. Även de flesta inställningar på High så ska du nog ligga runt 60 FPS, kanske inte i de mest tungsta grafiska delarna av spelet, men till större delen.

Spelet ser riktigt bra ut på medium och High inställningar, men Very High ger de där sista glimtarna.

I små 2x2m tunnlar har jag 35-40fps utan AA på Very High.
Inte alltför imponerad gällande grafiken.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Skumt att så många har prestandaproblem, flyter finfint på 1080p@MaxSettings@FXAA på första banan, har int kommit mycket längre men tydligen ska det vara den mest krävande banan? MSAA tokdödar det mesta så har man inte tre kort så är det i princip uteslutet... Sedan väntar vi ju på amd patchen som bör komma inom en vecka eller så.

Permalänk

Hej...vart hittar man sandbox editorn då ? jag har Hunter Edition...någon som vet..?

Mvh.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det flyter på väldigt bra för mig, kör på medium förutom Effects, Particles och Water som jag har på low och utan AA precis som i Betan.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Very high är inte gjort att köras på ett jäkla 7970/680.. Fattar inte folk det? Precis samma sak som med Battlefield 3 och Ultra..
Hade ni kunnar köra det på very high med 60fps hade alla gnällt för att spelet är en konsolport..

Herregud.. Aldrig nöjda med någonting.

Jag klarar att hålla 60 fps med allt på high och shaders/shadows low.. FXAA. Ser hur bra ut som helst. Bättre än något annat spel jag spelat iaf. På low är det fasiken snyggare än allt som finns ute idag.

Om ni sitter på 670/7950 eller 7970/680 ..Ett kort dvs.. SÅ kommer ni få hemska framedrops på Very high. Bara att slänga upp plånboken och uppgradera istället för att gnälla som ett litet barn som inte får godis.

Eller låt bli att spela, är ju billigare ..

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

Eller finns det ingen Sandbox editor...??? hittar ej den...

Permalänk
Medlem

funderar på om man ska trycka dit ett till HD7970... hmm

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Spelade en snabb runda och tycker det är väldigt snyggt rent grafiskt. Men det verkar vara väldigt dåligt optimerat med tanke på att det knappt flyter på vettiga grafikinställningar...

Permalänk
Medlem

Jag drog några screens på mina specs och ingame-shots.
Har höjt texture resolution till "high" och märker av att det kan droppa ner till ~55fps, men det känns ändå fullt spelbart.
Den största ändringen jag gjorde var att sänka shading och shadows till "low", och det gav sjukt mycket.

Sitter med följande komponenter:
i7 2600k @4.4ghz
Gigabyte GTX680 @1200mhz
16bg 1600mhz RAM
Intel 520 SSD
ASUS P8P67 DELUXE

Visa signatur

ASUS Z390-F Gaming | Intel i9900k @5Ghz | ASUS Strix RTX 2070 Super OC | Corsair Venegence CL16 3200 Mhz | Samsung 970 Evo M.2 1Tb | Corsair RM750x V2 | Noctua NH-D15 | Fractal Design S2 Blackout TG |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoArmsButCookies:

Nån som testat med 680, hur flyter det @ 1080p maxat?

Runt 40 FPS men det stör inte för det rullar på smidigt som du ser i filmen jag tagit med Fraps. I andra spel som Far Cry 3 (9-45-67 FPS i Ultra 1080p) kan det bli ansträngande för ögonen men inte alls i Crysis 3. Märker inte av den låga FPS:en. Kanske för att den stadigt hålle sig 1-2 FPS ner och upp. I början av filmen kör jag TXAA 4 i kantutjämning men höjde sedan på slutet till max och tyckte jag vann mer grafiskt på det än jag förlorade i prestanda.

Skrivet av Madchild:

Jag drog några screens på mina specs och ingame-shots.
Har höjt texture resolution till "high" och märker av att det kan droppa ner till ~55fps, men det känns ändå fullt spelbart.
Den största ändringen jag gjorde var att sänka shading och shadows till "low", och det gav sjukt mycket.

Sitter med följande komponenter:
i7 2600k @4.4ghz
Gigabyte GTX680 @1200mhz
...

Har bara bloom avstängd på liknande kort. Tyckte du det störde att spelet drog ner i FPS? Själv tyckte jag bilden hade ett flyt av sällan skådat slag och jag brukar vara känslig mot allt under 60. Sedan är ju spelet en strikt korridor-skjutare med fin omgivning. Bra spel ändå men fasiken att de inte kan bjuda på lite sandbox. Nu försöker de efterlikna sanbox med allehanda fuskmetoder och går ut med att det är mer sandbox än 2:an men samma upplägg tycker jag.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Drog upp Game Effects på medium och sänkte Shading och Shadows till low i stället. Sjukt mycket snyggare det blev samtidigt som jag fortfarande får hög fps. Måste verkligen stämma att detta är snyggaste PC-spelet som hittills gjorts. Går ju att dra upp allt på very high inklusive texturer som jag har på high.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Tror ni Crysis MP kommer hålla i sig längre än en månad? Eller var den bra denna gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallebanan123:

Tror ni Crysis MP kommer hålla i sig längre än en månad? Eller var den bra denna gång?

Jag tycker den är bra i alla fall men jag har aldrig spelat 2an så jag har inget att jämföra med. Men jag har hört talas om att det nästan bara var fuskare som spelade 2an till slut eftersom man kunde fuska genom att bara ändra i config-filer.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag tycker den är bra i alla fall men jag har aldrig spelat 2an så jag har inget att jämföra med. Men jag har hört talas om att det nästan bara var fuskare som spelade 2an till slut eftersom man kunde fuska genom att bara ändra i config-filer.

Ja, var inte speciellt kul å spela. Blev mest att man spelade 2an för storyn, men eftersom att mp denna gång blev bra så är det väl värt att spela

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Elektrohund:

Hittade det här "easter egget" i campaignen. Någon som vet vem är Misty Mountains är? En riktig person måste det ju vara.

Skrivet av Sweets589:

Verkar ha med sagan om ringen att göra. ingen aning varför det skulle vara med där men hitta inte någon person som skulle heta det.

Skrivet av Elektrohund:

Jag provade att googla själv innan jag gjorde trådinlägget och fick upp samma obegripliga resultat. Varför skulle man ägna en gravsten åt ett berg? Som är dött? Det måste ju finnas en anledning!
Får väll ta och klura vidare.

Internskämt kanske? Bakgrunden till ett easter egg kan ju egentligen handla om allt och ingenting.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."