Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoboDuCk:

Det är något Nokia har lagt in på "sin" version av 7.8 tyvärr. Mobilen blir i princip oanvändbar för musiklyssning - tidigare var ~24 lagom volym för mig, efter uppdatering motsvarar 30 (max) ca 12-13 innan uppdatering.
Jag har läst om folk på xda som har lagt in 7.8 utan Nokias tillägg och därmed fått 7.8, men då utan Nokias egna applikationer. Hur man än gör förlorar man och jag har börjat fundera på vilket märke jag ska byta till istället.
Stämningen är rätt högljudd på Nokias diskussionsforum angående denna "finess": http://discussions.nokia.com/t5/Nokia-Lumia/Lumia-800-WP-7-8-...

Mhm, körde också runt 24 i volym förut, och det var helt perfekt. Och nu när jag kör 30 så överröstar allt i omgivningen ljudet, t.o.m. sina egna fotsteg mot grus hörs när man går ute...
Undrar om man fortfarande kan köpa hörlurs förstärkare som drivs på batterier, för det är verkligen något som behövs.

Vet att någon version av 7.5 hade samma problem(iaf för mig), men att Nokia släppte en liten fix ett tag efteråt.

Permalänk

Hur funkar eran facebook app (jag har den ifrån Microsoft) får ni några notifikationer när det har kommit ett meddelande i chatten?

Just nu kör jag med meddelande appen som är kopplad till facebook och får meddelandena den vägen men den är inte 100 procentig och ibland så kommer dom inte fram utan man får gå in i facebook appen och läsa dom där men den ger ju tyvärr inga notifikationer vilket är ett stort problem.

Jag har inte heller någon mobil ikon på www.facebook.se som ju alla har som har facebook i mobilen när jag loggar ut ifrån min meddelande app.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoboDuCk:

Det är något Nokia har lagt in på "sin" version av 7.8 tyvärr. Mobilen blir i princip oanvändbar för musiklyssning - tidigare var ~24 lagom volym för mig, efter uppdatering motsvarar 30 (max) ca 12-13 innan uppdatering.
Jag har läst om folk på xda som har lagt in 7.8 utan Nokias tillägg och därmed fått 7.8, men då utan Nokias egna applikationer. Hur man än gör förlorar man och jag har börjat fundera på vilket märke jag ska byta till istället.
Stämningen är rätt högljudd på Nokias diskussionsforum angående denna "finess": http://discussions.nokia.com/t5/Nokia-Lumia/Lumia-800-WP-7-8-...

Jag tror *** de är köpta av hörselskadades riksförbund eller någon liknande organisation. Självklart ska man kunna ha ett stor spektra på ljudnivåer att välja mellan. Nu var det länge sedan jag lyssnade på musik med min Nokia 710, men jag kör nivå 20 för ringvolym och alarm och tycker det är en lagom. Så att jag kan höra den både inne och ute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Jag tror *** de är köpta av hörselskadades riksförbund eller någon liknande organisation. Självklart ska man kunna ha ett stor spektra på ljudnivåer att välja mellan. Nu var det länge sedan jag lyssnade på musik med min Nokia 710, men jag kör nivå 20 för ringvolym och alarm och tycker det är en lagom. Så att jag kan höra den både inne och ute.

Håller med dig. Har en Lumia 800 med WP7.8 och jag har i stort sett aldrig volymen på max vid musiklyssning.

Permalänk
Medlem

Tips på spel Jazz jackrabbit skitkul i alla fall för mig som körde det när det var modernt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hej!

Läste att Google Reader kommer att tas bort 1 juli och jag undrar om det finns något bra alternativ för att synca RSS feeds mellan datorn (win7) och mobilen (WP7.8)?

Permalänk

Bara jag som inte kan hitta WP8 till min Lumia 800?

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Bara jag som inte kan hitta WP8 till min Lumia 800?

Finns inte till Lumia 800

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Finns inte till Lumia 800

7.8 Menar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

7.8 Menar jag!

http://www.wpcentral.com/forcing-windows-phone-78-update-came...

Permalänk

Lyckades igår, tack!

Sjukt att man ska behöva "forca" igenom uppdateringar....

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Lyckades igår, tack!

Sjukt att man ska behöva "forca" igenom uppdateringar....

Annars kan man ju vänta tills den släpps officiellt.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Annars kan man ju vänta tills den släpps officiellt.

Precis, försökte ladda ner den när den släpptes officiellt för två månader sedan, men lyckades inte.

Om du inte såg det så har vi genom att tvinga Zune att kolla efter uppdateringar så har vi hittat den genom att stänga av och på internet när vi söker, vi har inte installerat en inoficiell version som du verkar ha missat.

Om du av någon anledning inte tror mig så kan du se Nokia Sveriges status den 31 Januari i år.

Permalänk
Medlem

Jag fick en (egentligen två) nya uppdateringar till min Lumia 800 och ligger nu på version 7.10.8862.144. Har inte märkt att något skulle ha förändrats - och volymbegränsningen är kvar. Suck.

Visa signatur

//Alex
"Non-cooperation with evil is as much a duty as cooperation with good"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Precis, försökte ladda ner den när den släpptes officiellt för två månader sedan, men lyckades inte.

Om du inte såg det så har vi genom att tvinga Zune att kolla efter uppdateringar så har vi hittat den genom att stänga av och på internet när vi söker, vi har inte installerat en inoficiell version som du verkar ha missat.

Visst vet jag att den är officiell. Men jag menar till man slipper köra tricket med nätverksanslutningen. Om den inte finns tillgänglig så har ju inte operatören godkänt den. Nu visade det sig tex. att den fanns (och finns fortfarande) buggar så då hade man ju förlorat på att vara ute tidigt eller vara på en operatör som släpper på tidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoboDuCk:

Jag fick en (egentligen två) nya uppdateringar till min Lumia 800 och ligger nu på version 7.10.8862.144. Har inte märkt att något skulle ha förändrats - och volymbegränsningen är kvar. Suck.

Jag vill minnas att när jag uppdaterade till 7.8 så fick jag 3 uppdateringar, tog ca 30 minuter för alla 3 till en Lumia 800.

Såg nu att du menade den uppdateringen som släpptes idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoboDuCk:

Jag fick en (egentligen två) nya uppdateringar till min Lumia 800 och ligger nu på version 7.10.8862.144. Har inte märkt att något skulle ha förändrats - och volymbegränsningen är kvar. Suck.

Jag tror att det är buggfixar angående live tiles

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Visst vet jag att den är officiell. Men jag menar till man slipper köra tricket med nätverksanslutningen. Om den inte finns tillgänglig så har ju inte operatören godkänt den. Nu visade det sig tex. att den fanns (och finns fortfarande) buggar så då hade man ju förlorat på att vara ute tidigt eller vara på en operatör som släpper på tidigt.

Men den fanns tillgänglig, vilket betyder att operatören godkännt den.

Permalänk
Medlem

Nn håller tydligen SVT på med en app till WP8.
http://www.wpcentral.com/swedish-public-service-tv-svt-headed...

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Bra! Men synd den inte kommer till 7.8 också...

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tips på spel Jazz jackrabbit skitkul i alla fall för mig som körde det när det var modernt

Tack de var ju awesome och gratis

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Roligt att se att de faktiskt tänkt skapa en app. Detta kommer även göra så att andra företag beaktar tanken för appar till Windows Phone inom den svenska marknaden.

Kanske borde kontakta SVT och visa att användarbasen för WP7 existerar också? Om vi samlar ihop ett gäng från SweClockers och Flashback-tråden om Windows Phone kan vi få ihop en hel del personer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Roligt att se att de faktiskt tänkt skapa en app. Detta kommer även göra så att andra företag beaktar tanken för appar till Windows Phone inom den svenska marknaden.

Kanske borde kontakta SVT och visa att användarbasen för WP7 existerar också? Om vi samlar ihop ett gäng från SweClockers och Flashback-tråden om Windows Phone kan vi få ihop en hel del personer.

Citat:

The info comes via their help forums for SVT Play (their mobile service) and right from the mouth of technical project leader Anders Herbert who noted that it will be here around April but only for Windows Phone 8 devices (due to restrictions on the earlier platform).

Ser inte ut som att det kan komma en till WP7...

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Tack de var ju awesome och gratis

Jo dock kortare än jag mindes det, eller så är det kanske bara denna verisionen som är det

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vi får nog vara glada att det valt att göra en app för WP8. Tror definitivt användarbasen i 7,5 är för liten.

Permalänk
Medlem

HTC 8S vs Huawei Ascend W1

Behöver lite tips här. Funderar på att uppgradera dotterns mobil till någon av ovanstående modeller. Båda kostar lika mycket på prisjakt (1890:-1895:-) och båda verkar ha liknande konfig.

Är det någon som har erfaranhet av dessa telefoner och kan komma med lite råd?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Jag hade nog tagit HTC, pga lite kändare märke i mina öron.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Behöver lite tips här. Funderar på att uppgradera dotterns mobil till någon av ovanstående modeller. Båda kostar lika mycket på prisjakt (1890:-1895:-) och båda verkar ha liknande konfig.

Är det någon som har erfaranhet av dessa telefoner och kan komma med lite råd?

huawei har en bättre CPU men skulle valt HTC är riktigt nöjd med min 8x i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

huawei har en bättre CPU men skulle valt HTC är riktigt nöjd med min 8x i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Det som skiljer är att HTC har Beats Audio och gorilla glas samt att slöare CPU (1 Ghz Dual core) MEN

Huawei har en IPS skärm och snabbare CPU, inget gorilla glas men utbytbart batteri. Båda har 4 GB plus plats för microSD upp till 32 GB.

HTC 8S verkar vara snabbare HSUPA, upp till 42 Mbits...

Svårt det här. Är det ingen som äger någon av dessa telefoner?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Skrivet av downup:

Något jag inte gillar med Wp8 är att man vet inte ju om program är igång, jag vill ju inte att Nokia Drive, cityguiden eller liknande ligger och drar batteri/ram.

Det enda som kan ligga kvar i bakgrunden och dra batteri/minne/processor är Nokia Drive (eller andra navigationsprogram) - resten kan ligga kvar i minne men kastas bort om ett nystartat program behöver minnet ifråga.

Skrivet av mrvision:

Det som skiljer är att HTC har Beats Audio och gorilla glas samt att slöare CPU (1 Ghz Dual core) MEN

Huawei har en IPS skärm och snabbare CPU, inget gorilla glas men utbytbart batteri. Båda har 4 GB plus plats för microSD upp till 32 GB.

HTC 8S verkar vara snabbare HSUPA, upp till 42 Mbits...

Svårt det här. Är det ingen som äger någon av dessa telefoner?

Har ingen av dessa så kan inte egentligen hjälpa, ville dock upplysa om att du INTE kan installera appar på SD-kortet, så även fast lagringsutrymmet på dessa är utbyggbart hjälper det endast till lokal lagring av musik, video och liknande. Det ryktas att detta kommer ändras iom Windows Phone Blue, men jag är tveksam med mindre de isåfall krypterar SD korten och endast tillåter access genom telefonen.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]