missnöjd med laptop finishen. får man byta hos hp?

Permalänk
Medlem

missnöjd med laptop finishen. får man byta hos hp?

Min mor fick precis hem sin nya laptop men vart lite missnöjd med den gnistrande finishen på laptopen. Vet någon om HP låter en byta en laptop pga sånt? Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

Min mor fick precis hem sin nya laptop men vart lite missnöjd med den gnistrande finishen på laptopen. Vet någon om HP låter en byta en laptop pga sånt? Tack.

Är det köpt via nätet kan du, inom 14 dagar efter mottagandet, återlämna varan enligt distansköplagen.
http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/lagar/distans--oc...

Permalänk
Medlem

Grymt, det är en 15 tum ultrabook, ser riktigt bra ut förutom den "gnistrande" svarta finishen som det faktiskt stod om på deras sida. Gnistrandet är inte så tilltalande, det gnistrar lite väl mycket i verkligheten så det är det inte riktigt så attraktivt.

tack för infot!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

Grymt, det är en 15 tum ultrabook, ser riktigt bra ut förutom den "gnistrande" svarta finishen som det faktiskt stod om på deras sida. Gnistrandet är inte så tilltalande, det gnistrar lite väl mycket i verkligheten så det är det inte riktigt så attraktivt.

tack för infot!

Tror, vet inte, tror du får stå för frakten tillbaka dock.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Ska kolla om det stod nåt bland orderbekräftelse infot ikväll.
det är en paviljong v6, riktigt nice men gnistrandet ska ni ta på allvar, man ser det inte på bilderna på deras sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

Ska kolla om det stod nåt bland orderbekräftelse infot ikväll.
det är en paviljong v6, riktigt nice men gnistrandet ska ni ta på allvar, man ser det inte på bilderna på deras sida.

Är det dena http://www.amazon.com/HP-Pavilion-DV6-1230US-15-6-Inch-Entert... ? den ser inte så blank ut.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Denna är det: http://h20386.www2.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=D...

gnistret står under specifikationer, på bilderna ser man inte det

Permalänk
Medlem

Går nog, men många åf kör med nån idiotisk återställningsavgift om datorn blivit installerad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Ok, nu har jag kollat på den ordentligt, den är helt ok i vanlig belysning, det var bara när man hade en stark lampa som sken direkt som det blev lite mycket.

kanske behåller hon den ändå...

Windows 8 är inte intuitivt börjar jag märka, flikar och navigering i Explorer är lite knasigt minst sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Går nog, men många åf kör med nån idiotisk återställningsavgift om datorn blivit installerad.

Skickades från m.sweclockers.com

Det bryter dock mot lagen så den uppmärksamme kunden anmärker på.

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem

Ta en bild!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Det bryter dock mot lagen så den uppmärksamme kunden anmärker på.

Bryter det verkligen mot lagen?

Man får ju lämna tillbaka en produkt om den är oanvänd i väsentligt oförändrat skick vilket datorn inte är om man installerat Windows?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

Denna är det: http://h20386.www2.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=D...

gnistret står under specifikationer, på bilderna ser man inte det

Den ser betydligt blankare ut än den jag såg pianoblank kallas väll det? Hur som så kan dom ta ut en avgift för du har använt windows (vet många butiker måste man lämna tillbaks den utan ha installerat något alls på den) och du har installerat om win till och med så. Men hör med butiken om du vill fortfarande lämna tillbaks den.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Bryter det verkligen mot lagen?

Man får ju lämna tillbaka en produkt om den är oanvänd i väsentligt oförändrat skick vilket datorn inte är om man installerat Windows?

Köper du en dator per distans och upptäcker att operativsystemet inte är vad du förväntat dig och gör återköp av den anledning (om anledning alls behöver specifieras) så känns det väldigt underligt om man får betala en återställning av datorn. Speciellt med tanke på hur enkel en återställning faktiskt är.

Men visst, jag är själv lite osäker på hur det ligger till.

Permalänk
Rekordmedlem

ARN 2010-3140

ARN påpekade att en konsument kan utöva sin ångerrätt endast om varan hålls i väsentligen oförändrat skick, men även om varan förstörts eller förändrats på grund av någon åtgärd som varit nödvändig för att undersöka den. Brytande av förpackning innebär normalt inte att varan anses förändrad och konsumenten har rätt att göra sådana ingrepp som är nödvändiga för att undersöka varan, även om varan därigenom minskar i värde.

ARN ansåg dock att det av utredningen i ärendet framgick att datorn startats och att installation av operativsystemet slutförts samt att en användare skapats. Detta innebär enligt nämndens praxis att datorn inte kan anses återlämnad i väsentligen oförändrat skick varför konsumenten inte har någon ångerrätt i detta fall.
Jämför ARN 2010-4898 2010-3377 och 2008-0700

Att slutföra installationen innebär alltså att datorn inte kan anses återlämnad i väsentligen oförändrat skick (enligt nuvarande praxis)
Och säljande företag kan alltså ta ut en återställningsavgift om de ska acceptera returen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.