Har en tendens att tröttna på spel snabbt. What to do?

Permalänk

Har en tendens att tröttna på spel snabbt. What to do?

Tja! Nu vet jag inte riktigt om detta ligger i rätt del men såg ingen "spel - övrigt", men eftersom att det handlar om spel, lägger jag tråden här så länge.

Mitt dilemma är som topic lyder, tröttnar lätt på spel. Dock har jag alltid gillat spel, men ändå tröttnar jag efter ca 30 min lirande.
Kanske har 1 eller 2 spel jag lirat klart på ungefär 8 års seriöst spelande. Multiplayer spel går väl sådär, men dom ända jag tycker är kul som man inte tröttnar på lätt är bf3 och cs:go. Dock väntar jag nu på bf4 istället, och cs:go händer att man lirar lite då och då.

Äger både en dator och xbox 360, har lirat kanske lite mer än halva campaignet på Halo 4, dock vill jag lira klart det, men tröttar oerhört snabbt, vet inte vad det beror på. Spel jag vill spela är Army of TWO: The devil's cartel, Max Payne 3, Dead space 3, Tomb Raider, Injustice etc. Men så fort man ska gå in på att lira ett spel så blir det att man avbryter skiten för att man vet om att jag kommer tröttna haha.

Just nu har jag på, sniper elite v2, the walking dead: survival instinct, Bioshock infinte, alltså 3 jävla spel uppe samtidigt, för spelar ett, tröttnar, och sen lirar det andra, tröttnar, letar på nätet efter nya spel, spelar lite det, tröttnar. Förstår inte grejen!

Så gamers, vad gör ni för att inte tröttna?
Lirar ni klart ett spel, innan ni börjar på nästa, eller är det mer än jag som lirar flera spel samtidigt?

Mvh.

Visa signatur

-=SPECS & GEAR=-

-Intel Core i7 9700K 4.6/4.9 GHz- -GTX 1080 Gaming X- -Corsair Hydro H100i- -Corsair 16GB DDR4 2666Mhz VENGEANCE LPX- -SSD Pro 840-Series- -Asus Prime Z390-P- -Corsair Gaming K65 RAPIDFIRE RGB Cherry MX Speed- -Corsair Glaive RGB Gaming Mouse- -QcK Prism Cloth RGB Gaming Mousepad XXL- -Sennheiser GSP 370 Wireless Gaming Headset-

Permalänk

Har samma problem nu
Köpte nyss Guns of icarus
Episkt spel men bara spelat 8h på typ 1 vecka

Letar ständigt efter nya spel men hittar inga
Slutar med att jag spelar nått random bara för att ha nått att göra
Sen stänger jag av det efter 30 min

Letar nu efter ett Rpg men hittar inga bra
Sitter och väntar på fable 4
Men om någon vet nått bra Rpg är jag öppen för förslag
(har redan alla fable, farcry3, skyrim)

Permalänk
Medlem

Jag tröttnar inte direkt utan brukar hålla mig till ett och samma lir.

Spelade wow i 6 år och nu nöter jag tanks i World of Tanks (Inne på andra året ) ..

Single player spel slutade jag lira för massa år sen

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av Jacke3:

Har samma problem nu

fetstil: this! Låter snarlikt mig haha. Fattar egentligen inte grejen, Bioshock Infinite är ju ett jäkligt nice spel i sig, men ändå tröttnar man.
Senaste spelet jag lirade klart på 7 - 8 timmar var DmC: Devil May Cry, men då är man ett grymt hack n slash fan också.

Gillar du RPG så kan jag meddela att Darksiders 2 är rätt fett, dock tröttnar jag efter 20 min lirande med alla jobbiga jävla pussel! Inte svåra i sig, utan mer "wtf-känsla" dryga grejer man måste göra. Zeldas pussel är mer feta imo. Har dock försökt lirat skyrim, men det går inte, tröttnar äckligt snabbt på det spelet.

Visa signatur

-=SPECS & GEAR=-

-Intel Core i7 9700K 4.6/4.9 GHz- -GTX 1080 Gaming X- -Corsair Hydro H100i- -Corsair 16GB DDR4 2666Mhz VENGEANCE LPX- -SSD Pro 840-Series- -Asus Prime Z390-P- -Corsair Gaming K65 RAPIDFIRE RGB Cherry MX Speed- -Corsair Glaive RGB Gaming Mouse- -QcK Prism Cloth RGB Gaming Mousepad XXL- -Sennheiser GSP 370 Wireless Gaming Headset-

Permalänk

Du kanske inte har hittat ett spel som verkligen passar dig? Spelen du listar är de som många lirar. Kanske ska prova att gå lite på vad du verkligen gillar eller testa olika genrer. Jag kan tillexempel inte lira nya FPS då jag tröttnar på allt det överdrivna i dem. Jag gillar mer lugna spel där man kan chilla mer. Nya spel är alldeles för seriösa enligt mig och särskilt FPS.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av fermia:

Jag tröttnar inte direkt utan brukar hålla mig till ett och samma lir.

Spelade wow i 6 år och nu nöter jag tanks i World of Tanks (Inne på andra året ) ..

Single player spel slutade jag lira för massa år sen

Okej i see. Men när du väl lirade single player spel, klarade du ut ett spel först, innan du skaffade dig ett nytt? Många jag känner lirar klart spel innan dom skaffar nya, fattar inte hur dom pallar bara. Vill lira klart far cry 3, men tycker det spelet är drygt. Aldrig varit en riktig hardcore gamer men gillar ändå och spela så att säga. Blir att man kollar walkthroughs på youtube och skaffar något spel man tycker ser intressant ut, men sen avslutar man det spelet för att man hittar ett annat grymmare spel osv.

Visa signatur

-=SPECS & GEAR=-

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Du kanske inte har hittat ett spel som verkligen passar dig? Spelen du listar är de som många lirar. Kanske ska prova att gå lite på vad du verkligen gillar eller testa olika genrer. Jag kan tillexempel inte lira nya FPS då jag tröttnar på allt det överdrivna i dem. Jag gillar mer lugna spel där man kan chilla mer. Nya spel är alldeles för seriösa enligt mig och särskilt FPS.

I see your point. Dock dom nya spelen ser så jävla kul ut och lira, men när man väl sitter där så tröttnar man. Det är inte så att dom inte passar mig tror jag, jag gillar dom flesta genren, men tröttnar. Spel jag har klarat av länge har varit counter-strike, cs:s zombie escape (cs:s med spel tid över 500 timmar), och sport spel.

Men diggar dom nya spelen jävligt mycket så vill inte ha känslan av att tröttna på dom, och sen vet jag inte varför det händer liksom.

Visa signatur

-=SPECS & GEAR=-

Permalänk

Låter som du inte hittat någon genre som passar dig, precis som JeagerMeister säger. Kolla på lite annat det du spelar nu, kan rekommendera Skyrim, Fallout och Deus Ex om du vill ha något åt RPG-hållet. Deus Ex är betydligt mindre RPG än Skyrim och Fallout, men du får fortfarande bestämma vad du ska vara bra på etc. Om du vill testa några strategispel kan du kolla på Civilization eller Total War-serien. På multiplayersidan kan du ju testa Trouble In Terrorist Town till Garrys Mod, löjligt roligt att spela med vänner.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid varit likadan. Ibland fastnar jag dock frör spel. just nu har jag fastnat för world of tanks (fastän det var rätt segt precis i blörjan). Det är skitbra, man vill hela tiden ha mer pengar och xp, om det går dåligt så får man ändå pengar och xp. Dör man så är det bara att gå ut och köra en ny match med en anann tank så får man pengarna och xp för matchen när den är klarspelad.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Hur hinner du tröttna på 30min~? Kan öppna harpan och bränna några timmar utan att märka det =D
Tycker dock att SP spel oftast är så korta att man knappt för nog för pengarna.

Tänk till ordentligt på vad det är du söker i spel, gissar på att 9/10 söker den sociala biten kanske även du?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av Frystpingvin:

Låter som du inte hittat någon genre som passar dig, precis som JeagerMeister säger. Kolla på lite annat det du spelar nu, kan rekommendera Skyrim, Fallout och Deus Ex om du vill ha något åt RPG-hållet. Deus Ex är betydligt mindre RPG än Skyrim och Fallout, men du får fortfarande bestämma vad du ska vara bra på etc. Om du vill testa några strategispel kan du kolla på Civilization eller Total War-serien. På multiplayersidan kan du ju testa Trouble In Terrorist Town till Garrys Mod, löjligt roligt att spela med vänner.

Tackar för tipsen! Ska kolla runt lite på andra saker och se om det kanske hjälper. Deus Ex spelet ser rätt nice ut, men då tänker du på human revolution right?
Har redan testat skyrim, och det spelet är nog verkligen inte för mig, lirade 10 min på det innan jag stängde av skiten, har testat alla elder scrolls spel, och ne, tror inte dom spelen passar mig.

Total war har jag lirat, det är riktigt ballt! Garrys mod brukar jag lira lite då och då, såna här minigames eller vad dom kallar det, det e riktigt awesome! Ska dock kolla på trouble in terrist town och se om det är något!

Visa signatur

-=SPECS & GEAR=-

Permalänk
Skrivet av Jacke3:

Har samma problem nu

om du har lust att köra MMORPG kan du ju alltid köra typ WOW, Tera, Runescape och en massa liknande spel

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Skrivet av deadich:

Jag har alltid varit likadan. Ibland fastnar jag dock frör spel. just nu har jag fastnat för world of tanks (fastän det var rätt segt precis i blörjan). Det är skitbra, man vill hela tiden ha mer pengar och xp, om det går dåligt så får man ändå pengar och xp. Dör man så är det bara att gå ut och köra en ny match med en anann tank så får man pengarna och xp för matchen när den är klarspelad.

haha dock tycker jag det spelet verkar jävligt långsamt och drygt.

Visa signatur

-=SPECS & GEAR=-

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Hur hinner du tröttna på 30min~? Kan öppna harpan och bränna några timmar utan att märka det =D
Tycker dock att SP spel oftast är så korta att man knappt för nog för pengarna.

Tänk till ordentligt på vad det är du söker i spel, gissar på att 9/10 söker den sociala biten kanske även du?

Jo visst är den sociala biten ball, så som multiplayer. Men diggar single player, eller spel som har campaign och som man sen kan fortsätta lira vidare på genom multiplayer, eller som har co-op system, så som GodMode eller något annat co-op spel.

Är inne på att skaffa Max Payne 3 eller Army of TWO: The Devil's Cartel, dom ser riktigt balla ut, men har inte skaffat dom ännu då jag inte vet om jag kommer tröttna eller ej. Sen vet jag inte heller vilket utav dom jag skall skaffa först. Både verkar awesome!

Visa signatur

-=SPECS & GEAR=-

Permalänk
Skrivet av Odla_Bever:

Tackar för tipsen! Ska kolla runt lite på andra saker och se om det kanske hjälper. Deus Ex spelet ser rätt nice ut, men då tänker du på human revolution right?
Har redan testat skyrim, och det spelet är nog verkligen inte för mig, lirade 10 min på det innan jag stängde av skiten, har testat alla elder scrolls spel, och ne, tror inte dom spelen passar mig.

Total war har jag lirat, det är riktigt ballt! Garrys mod brukar jag lira lite då och då, såna här minigames eller vad dom kallar det, det e riktigt awesome! Ska dock kolla på trouble in terrist town och se om det är något!

Har bara spelat Human Revolution själv och tyckte det var riktigt bra, men många säger att de tidigare i serien har ännu bättre story. Fallout (3 och New Vegas) är iallaafall ganska likt Skyrim i vissa avseenden, det utvecklas ju av samma studio och på samma spelmotor, så det passar kanske inte dig då. Själv diggar jag atmosfären i Fallout och skulle säga att det är värt att spela det bara på grund av det, så jag tycker att du iallafall borde kolla upp det ändå.

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om moba-spelen lol/dota 2. Samt RTS-kungen StarCraft 2. Farligt beroendeframkallande spel detta dock. I dota/lol spelar man i lag dessutom. Kör man me randoms kan man ibland bli helt vansinnig pga alla idioter. Visst alla kan ju vara dåliga då o då, men vissa verkar vara helt iq-befriade o bara jävlas rent allmänt. Fast när man väl får bra lag/kör med polare, är det riktigt kul spel tycker jag. SC2 tar jag som avkoppling när man tröttnat på moba-spelen o kör lite 1on1 på laddern. Faktiskt kommit så långt som diamond nu

Permalänk
Medlem

Mitt problem tidigare har varit att detta händer mig efter perioder där jag haft väldigt lite att göra på dagarna (alltså att jag sitter väldigt många timmar framför datorn varje dag). Då får jag precis samma problem att jag inte kan komma in i spel och tröttnar snabbt.

Detta har alltid lösts när jag senare får en sysselsättning och bara har några timmar per dag vid datorn.

Permalänk
Medlem

Om du hade upplevt samma grej när du försökte läsa böcker, alltså inte pallade läsa någon bok i mer än 30 min innan du tröttnade och aldrig läste klart en bok, då gissar jag på att du hade försökt hitta något annat att fördriva tiden med, något du inte tycker är så pass tråkigt att du inte pallar med mer än 30 min?

Borde ju gälla samma här, du tycker det är så pass tråkigt med spel så det bästa vore att hitta en annan "hobby" helt enkelt?

Permalänk

Jag kan inte spela tex Single Player då tröttnar jag direkt, har som dig fastnat för cs go av nån anledning just för att jag spelade mycket cs förut typ 2007 och det är typ första spelet jag går till om jag är uttråkad men testa tex WoW jag testade och fastnade nästan skulle dock säga som det verkar att titta på nått spel med bra multiplayer eftersom du verkar fastna för sånna spel som Bf3 och cs go som har multiplayer i fokus.

Permalänk
Skrivet av Frystpingvin:

Har bara spelat Human Revolution själv och tyckte det var riktigt bra, men många säger att de tidigare i serien har ännu bättre story. Fallout (3 och New Vegas) är iallaafall ganska likt Skyrim i vissa avseenden, det utvecklas ju av samma studio och på samma spelmotor, så det passar kanske inte dig då. Själv diggar jag atmosfären i Fallout och skulle säga att det är värt att spela det bara på grund av det, så jag tycker att du iallafall borde kolla upp det ändå.

Har dock kollat lite på gameplays på fallout, och sett en polare lira spelet. Själv tycker spelet ser så mörkt ut, jag gillar färglada engines så att säga. Men ska absolut kolla vidare på human revolution.

Visa signatur

-=SPECS & GEAR=-

Permalänk
Skrivet av MrM3:

Kan tipsa om moba-spelen lol/dota 2. Samt RTS-kungen StarCraft 2. Farligt beroendeframkallande spel detta dock. I dota/lol spelar man i lag dessutom. Kör man me randoms kan man ibland bli helt vansinnig pga alla idioter. Visst alla kan ju vara dåliga då o då, men vissa verkar vara helt iq-befriade o bara jävlas rent allmänt. Fast när man väl får bra lag/kör med polare, är det riktigt kul spel tycker jag. SC2 tar jag som avkoppling när man tröttnat på moba-spelen o kör lite 1on1 på laddern. Faktiskt kommit så långt som diamond nu

Körde mycket moba games förr, HoN osv, LoL körde man ett tag men är för cartoonish för min stil. Starcraft 2 kan hända att man lirar lite med brorsan. Men är just nu intresserad mest på single player spel så som army of two eller max payne eller annat nytt ballt fps som tex syndicate. Men tack för tipsen mate!

Visa signatur

-=SPECS & GEAR=-

Permalänk
Skrivet av SuperBerra:

Mitt problem tidigare har varit att detta händer mig efter perioder där jag haft väldigt lite att göra på dagarna (alltså att jag sitter väldigt många timmar framför datorn varje dag). Då får jag precis samma problem att jag inte kan komma in i spel och tröttnar snabbt.

Detta har alltid lösts när jag senare får en sysselsättning och bara har några timmar per dag vid datorn.

Ja detta har faktiskt hänt mig en del också må jag säga. Dock har jag ju jobb från 8 till 3 på vardagarna. Eller om man vart hemifrån en längre tid så får man ett jäkla sug efter spel, men så fort man sitter vid datorn och "nu jävlar!" så blir det nästan samma visa igen.

Har dock riktat in mig på max payne 3 eller army of two: the devil's cartel nu. Beslutångest dock!

Visa signatur

-=SPECS & GEAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacke3:

Har samma problem nu

Om du skulle kunna tänka dig att spela MMORPG så kan jag gott rekommendera Tera.

Permalänk
Skrivet av Åsa-Nisse:

Om du hade upplevt samma grej när du försökte läsa böcker, alltså inte pallade läsa någon bok i mer än 30 min innan du tröttnade och aldrig läste klart en bok, då gissar jag på att du hade försökt hitta något annat att fördriva tiden med, något du inte tycker är så pass tråkigt att du inte pallar med mer än 30 min?

Borde ju gälla samma här, du tycker det är så pass tråkigt med spel så det bästa vore att hitta en annan "hobby" helt enkelt?

Jo det är väl så man brukar göra. Men jag har alltid älskat och lira spel förut. Lirade liksom zelda spelen hur mycket som helst, eller multiplayer spel som mest med polarna. Så fel hobby tror jag inte det är. Att skapa musik är också en go hobby of mine. Är dock inne på att lira single player spel, eller spel med co-op campaigns som sedan har multiplayer med TDM osv.

Visa signatur

-=SPECS & GEAR=-

Permalänk
Skrivet av fårhäst:

Jag kan inte spela tex Single Player då tröttnar jag direkt, har som dig fastnat för cs go av nån anledning just för att jag spelade mycket cs förut typ 2007 och det är typ första spelet jag går till om jag är uttråkad men testa tex WoW jag testade och fastnade nästan skulle dock säga som det verkar att titta på nått spel med bra multiplayer eftersom du verkar fastna för sånna spel som Bf3 och cs go som har multiplayer i fokus.

Jo precis, cs har alltid varit nr1 så att säga. WoW spelade jag lite då och då för några årsen, har fotfarande kvar mina gubbar, men flyttade över till Diablo 3. HAr levlat upp alla gubbar nu, men väntar på patchen med PvP Arenan.

Letar efter något ballt co-op spel till xboxet, army of two har co-op, och GodMode har co-op, men inga som lirar det verkar det som. Gears of war är inte heller riktigt min grej, det är så mörkt och tråkigt med färg på det spelet. Men ska kolla vidare på andra co-op spel och se om man hittar något ballt.

Visa signatur

-=SPECS & GEAR=-

Permalänk
Avstängd

Tvinga dig själv att bara spela ett enda spel under en vecka så kommer du se att du uppskattar alla andra spel som du spelar efter det

Permalänk
Skrivet av Sim0nT:

Tvinga dig själv att bara spela ett enda spel under en vecka så kommer du se att du uppskattar alla andra spel som du spelar efter det

Good point! Har mina tankar på Max Payne 3 och Army Of two: Devil's Cartel eller något annat ballt co-op spel, och testa att bara lira det spelet ett tag och se vad som händer, som du sa ja, tvinga mig själv haha!

Visa signatur

-=SPECS & GEAR=-

Permalänk
Medlem

Pröva Dirt 3! Tog väldigt lång tid innan jag tröttna på det men dom flesta andra tröttnar jag snabbt på

Permalänk
Skrivet av RepoiNt:

Pröva Dirt 3! Tog väldigt lång tid innan jag tröttna på det men dom flesta andra tröttnar jag snabbt på

Dirt 3 har jag på PC det är ballt! Bil spel tröttnar jag nästan aldrig på. Dock är jag mer sugen på ett grymt action spel nu med bra story.

Har du eller någon annan här lirat Gears of War: Judgement? Det har multiplayer också. Vad tycker du/ni om det?

Har dessa spel i sikte just nu:

Max Payne 3

Army of Two: The Devil's Cartel

Gears of War: Judgement (ser lite mer färg gladare ut än dom andra i serien.)

Visa signatur

-=SPECS & GEAR=-

Permalänk
Medlem

Singelplayer spel blir snabbt monotona eftersom man gör samma sak hela tiden. Undantaget det första Crysis som hade en underbar frihet. Flygsimulatorer är också underskattade - men då ingen vettig kommit på länge så är det svårt att rekommendera det.

Så jag spelar väldigt lite singelplayer och spelar i princip bara multi och försöker hitta på något sjukt varje gång jag spelar. BF3 är skoj på det sättet då man har så många alternativ.

Annars kan man ju alltid sitta i chatten och prata politik eller religion. Brukar vara väldigt populärt!

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover