Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

Drivrutin för grafikkort slutar svara.

Uppgraderade min dator nyligen med nytt Grafikkort. nytt moderkort, nya minnen och ny processor. (Se signatur)

Nu får jag ibland svart skärm i någon sekund sedan ett meddelande som säger något med att drivrutinen för grafikkortet har slutat att svara.

Någon som känner igen sig?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Pröva Sänk Frekvens på GPU.

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Avstängd

Formaterade du efter att du bytt alla delar ?

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Uppgraderade min dator nyligen med nytt Grafikkort. nytt moderkort, nya minnen och ny processor. (Se signatur)

Nu får jag ibland svart skärm i någon sekund sedan ett meddelande som säger något med att drivrutinen för grafikkortet har slutat att svara.

Prova att sätta pci-express från auto till 2.0 , dvs manuellt
uppdatera gärna moderkortets bios om det inte redan är gjort också, och ha fräscht installerat windows

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av Larsp777:

Hade samma problem innan med mitt gamla kort och det enda som hjälpte mig med det var att klocka ner kortet, testa att ladda ner något överklocknings program och testa klocka ner det lite och se ifall det hjälper