Permalänk
Medlem

Var i jesunamn köper man en Razer Hydra?

Är otroligt sugen på att köpa mig en Razer Hydra.
Har ganska nyligen investerat i en Oculus Rift (dev kit) och har sett mycket coola demos och testar folk pysslat ihop med oculus + hydra. Såg att prislappen inte var så farlig heller, runt 800-1500 :- för en hydra, men hittar ingenstans att köpa kontrollen på?! Kan in hjälpa mig i nödighetens tecken?

edit: gärna i från en svensk sida, men har inga problem att beställa från utlandet så länge det inte kostar mycket pengar extra.
peace

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:6206874

Kolla prisjakt nästa gång, dock kanske du vill läsa på lite om det företaget.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem

Va fan? Jag var inne på razers hemsidan för bara en timme sen, då fanns det inga i stock ?

o.o

Skrivet av Zer0x:

http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:6206874

Kolla prisjakt nästa gång, dock kanske du vill läsa på lite om det företaget.

Har kollat prisjakt. Och den sidan du länkar har inga razer hydra, inte ens deras leverantör har någon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Va fan? Jag var inne på razers hemsidan för bara en timme sen, då fanns det inga i stock ?

o.o

Har kollat prisjakt. Och den sidan du länkar har inga razer hydra, inte ens deras leverantör har någon.

Liontech är ett helt OK företag, ligger i Spånga någonstans har jag för mig (brukar alltid se deras butik när jag är på förbivägarna) Priserna är oftast lite i överkanten och frakttid brukar vara något högre. Det bästa är väl att dra iväg ett mail till dem och fråga vad leveransstatusen är från deras leverantör.
http://www.liontech.se/InfoContact.aspx

Trevlig fredag

Permalänk
Medlem

Om du inte hade något emot att beställa utomlands hade jag helt klart tagit från amazon.co.uk, dom hade också ett bra pris 74£, eller ca 750kr.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

tack för alla svar, beställer en från razers hemsida. 900:-

Visa signatur
Permalänk
Medlem

NICE dem hade 50% rabatt nu också !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu blev jag lockad att köpa en. Visste inte ens att de fanns. Kan nog vara coolt tillsammans med min HMZ-T2, som till skillnad från Rift fungerar med alla spel.

Permalänk
Medlem

Köpte en från Amazon.co.uk. 60£(slutpris 630sek). Blir intressant att se hur det funkar!

Då de fanns i lager där!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

Nu blev jag lockad att köpa en. Visste inte ens att de fanns. Kan nog vara coolt tillsammans med min HMZ-T2, som till skillnad från Rift fungerar med alla spel.

Hur är HMZ-T2 att spela med? Otroligt lockad att köpa en, men hör ofta att den är jobbig att ha på sig, även runt en timma ska vara jobbigt. Sen sätter ju prislappen stopp med.

Kan dock säga att jag tror inte Hydran och VR-brillor går så bra ihop, även om det låter som det ultimata sättet att spela på. Har själv haft min hydra ett halvår nu och den är grymt rolig att spela med, även om det inte blir i så väldigt många spel då m/k oftast är bättre. Men spel där snabb precision är viktigt så är det inte lönt att prova ens. Men t.ex Dead Island är dubbelt så roligt att spela med hydran.

Men som sagt, problemet med brillorna är att man ständigt behöver kolla sina keybinds för hydran, då de inte går att se i spelet. Jag har dem vanligtvis uppe på ipaden jämte skärmen för att kunna se dem utan att alt-taba, och det går ju inte med brillorna. Att memorera alla knappar är i min åsikt omöjligt, men jag varierar ju mellan massa olika spel, spelar men ett och samma så sitter det väl efter ett par timmar.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Hur är HMZ-T2 att spela med? Otroligt lockad att köpa en, men hör ofta att den är jobbig att ha på sig, även runt en timma ska vara jobbigt. Sen sätter ju prislappen stopp med.

Kan dock säga att jag tror inte Hydran och VR-brillor går så bra ihop, även om det låter som det ultimata sättet att spela på. Har själv haft min hydra ett halvår nu och den är grymt rolig att spela med, även om det inte blir i så väldigt många spel då m/k oftast är bättre. Men spel där snabb precision är viktigt så är det inte lönt att prova ens. Men t.ex Dead Island är dubbelt så roligt att spela med hydran.

Men som sagt, problemet med brillorna är att man ständigt behöver kolla sina keybinds för hydran, då de inte går att se i spelet. Jag har dem vanligtvis uppe på ipaden jämte skärmen för att kunna se dem utan att alt-taba, och det går ju inte med brillorna. Att memorera alla knappar är i min åsikt omöjligt, men jag varierar ju mellan massa olika spel, spelar men ett och samma så sitter det väl efter ett par timmar.

Ligger man ner så är det inga större problem att ha den på sig, sitter man upp är det tyngre men det gäller att ta sig tiden att göra en första korrigering av alla huvudband så kan man få till det riktigt bra. Dock så har jag beställt en sådan här http://www.blazin3d.com/catalog/item/8042622/9574310.htm som enligt de som köpt den tar bort alla spår av det obekväma. Bilden är otroligt bra och inlevelsen är enorm, jag sålde precis min 108" projektorduk+projektor som jag hade på 3,5 m avstånd p.g.a. flytt och det var i huvudsak därför jag köpte HMZ-T2. Bilden upplevs helt klart större än det, och priset var ju inte ens hälften av vad projektorn kostade.

Vill du ha en så rekommenderar jag att du köper snart, jag köpte det sista exet (som inte var demo) på Hembiobutiken och det finns bara ett par butiker kvar som har den för ~6500 kr, tror inte den kommer in i Sverige mer igen.

Kan du ge exempel på typ fem spel som fungerar riktigt bra med Hydran? Sitter och funderar på vad som skulle vara roligt med hydran, Skyrim borde fungera riktigt bra t.ex. men gillar inte FPS som CoD, BF etc.

En fråga angående styrningen också, fungerar det att använda den högra joysticken som "mus" i alla spel och styra sikte/vy? Tittade på lite video på YT men många använder ju den högra joysticken för att styra siktet, i sådana fall blir det ju bara en delad handkontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

Ligger man ner så är det inga större problem att ha den på sig, sitter man upp är det tyngre men det gäller att ta sig tiden att göra en första korrigering av alla huvudband så kan man få till det riktigt bra. Dock så har jag beställt en sådan här http://www.blazin3d.com/catalog/item/8042622/9574310.htm som enligt de som köpt den tar bort alla spår av det obekväma. Bilden är otroligt bra och inlevelsen är enorm, jag sålde precis min 108" projektorduk+projektor som jag hade på 3,5 m avstånd p.g.a. flytt och det var i huvudsak därför jag köpte HMZ-T2. Bilden upplevs helt klart större än det, och priset var ju inte ens hälften av vad projektorn kostade.

Vill du ha en så rekommenderar jag att du köper snart, jag köpte det sista exet (som inte var demo) på Hembiobutiken och det finns bara ett par butiker kvar som har den för ~6500 kr, tror inte den kommer in i Sverige mer igen.

Kan du ge exempel på typ fem spel som fungerar riktigt bra med Hydran? Sitter och funderar på vad som skulle vara roligt med hydran, Skyrim borde fungera riktigt bra t.ex. men gillar inte FPS som CoD, BF etc.

En fråga angående styrningen också, fungerar det att använda den högra joysticken som "mus" i alla spel och styra sikte/vy? Tittade på lite video på YT men många använder ju den högra joysticken för att styra siktet, i sådana fall blir det ju bara en delad handkontroll.

Jaså det var ju trist att den ska slutas sälja, men jag har inte råd med det nu under studieperioden men blir kanske ett köp när jag börjat jobba om ett år!

Spel som fungerar kanonbra med hydran. Som sagt så är dead island ett av de roligare spelen jag spelat med den. Skyrim fungerar sådär faktiskt, mycket för att jag ofta spelade mage och det var då omöjligt att komma ihåg vilken spell som var bunden till vilken knapp. Det går nog att anpassa så att det går riktigt bra men själv har jag inte orkat då jag köpte hydran i samma veva som jag kände att jag var färdig i Skyrim. Portal är fantastiskt att spela med den. Vet inte hur det är i ettan, men i tvåan så har Valve integrerat hydran så det funkar kanon. Man får även ett par extra banor med nya funktioner som endast fungerar att göra med hydran då det utnyttjar alla dimensioner som den kan röra sig i.

Men jag är helt övertygad om att den fungerar bra i alla spel, bara man har tid och ork att få det att fungera. Det är framförallt att komma ihåg alla keybinds jag har problem med. Har gått över till att använda hydran till det viktigaste, t.ex styra, skjuta och 'use'-knappen, och så använder jag tangentbordet till resten t.ex öppna karta, character sheet osv. Friheten med drivrutinerna är ju enorm. Den läser ju av rörelser i båda kontroller, både relativt basen men även hur de båda kontrollerna förhåller sig till varandra. Både läge och hastighet när den rör sig. Men som sagt, du får räkna med att sitta och pilla med inställningarna för varje spel du ska spela.

Vad du menar med högra joysticken förstår jag inte. Den högra hand-enheten styr du musen med. Antingen med spaken uppepå så att den blir som en handkontroll, eller rörelsekänsligt (vilket man alltid använder). För rörelsestyrningen finns det olika lägen, jag föredrar 'wand'-läget bäst. Då flyttar du runt kontrollen istället för att bara vrida den. Tycker det är den lättaste övergången från mus samt att det ger bäst precision.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Vad du menar med högra joysticken förstår jag inte. Den högra hand-enheten styr du musen med. Antingen med spaken uppepå så att den blir som en handkontroll, eller rörelsekänsligt (vilket man alltid använder). För rörelsestyrningen finns det olika lägen, jag föredrar 'wand'-läget bäst. Då flyttar du runt kontrollen istället för att bara vrida den. Tycker det är den lättaste övergången från mus samt att det ger bäst precision.

Det var "wand"-läget jag undrade över om det gick alltid gick att använda, men det gör det då alltså.

Avvaktar nog lite med hydran ändå, satt och funderade på vad jag kunde använda det till och i slutändan kändes det som att jag alltid i slutändan skulle föredra tangentbord+mus eller handkontroll. Har ju diverse rörelsegrejer till spelkonsollerna om jag känner för det. HMZ-T2 med Killzone 3 i 3D och PS Move i Sharpshootern (som KZ3 också har stöd för) står näst på testalistan, har alltid färdigskaffat men inte haft tid bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

Det var "wand"-läget jag undrade över om det gick alltid gick att använda, men det gör det då alltså.

Avvaktar nog lite med hydran ändå, satt och funderade på vad jag kunde använda det till och i slutändan kändes det som att jag alltid i slutändan skulle föredra tangentbord+mus eller handkontroll. Har ju diverse rörelsegrejer till spelkonsollerna om jag känner för det. HMZ-T2 med Killzone 3 i 3D och PS Move i Sharpshootern (som KZ3 också har stöd för) står näst på testalistan, har alltid färdigskaffat men inte haft tid bara.

Har en fråga angående HMZ-T2, hur fungerar det att spela i 3D? Måste det vara spel som har inbyggd 3D eller får man med drivrutiner till datorn som kan rendera allt i 3D?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Har en fråga angående HMZ-T2, hur fungerar det att spela i 3D? Måste det vara spel som har inbyggd 3D eller får man med drivrutiner till datorn som kan rendera allt i 3D?

Drivrutiner till datorn får du inte, men den känns ju igen som en vanlig 3D-display när du kopplar in den via HDMI. Både Nvidia och AMD har ju stereoskopisk 3D, bara att aktivera den på datorn grafikkort och ställa in HMZan att på SBS- eller OU-3D, gissar att det är SBS man använder. HMZan gör däremot inte 3D-konverteringen själv, utan det är ju då grafikkortet som gör den.