Permalänk
Medlem

Sweden Rock Festival 2013

Tyckte det skulle vara intressant och se om någon skall dra till Sweden Rock Festival i år? Jag satt nämligen och diskuterade med min polare och han hävdade att det omöjligen är mer än 10 pers på Swecklockers som uppskattar Rock. Så vi kan väl se det som en mindre undersökning om hur mycket Rockers det finns på Swecklockers.

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk
Medlem

Jag tror det är betydligt fler än 10 personer här på Swec som lyssnar och gillar Rock. Jag är inte något superfan men kan mycket väl lyssna på bra rockmusik. Ska dock inte på Sweden Rock.

Ska däremot på Bråvalla och spana in Rammstein

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jag ska dit för åttonde året i rad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

blir 13:e året för min del

Permalänk
Medlem

Fan det var ju bra band med i år, synd att man inte har några cash i så fall hade man dragit dit, Rush,Status Quo och UFO är fan porr om man gillar klassik rock sen Europe och Kiss funkar också......får ta och råna en bank eller nått för dessa band lär inte hålla på länge till.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Jag ska dit, inte långt kvar nu. 4 dagars

Permalänk
Medlem

Sweet, då blir vi några stycken i alla fall. Skönt att se att Sweclockers är representerade på årets största händelse (i världen?). 6;e året i rad för mig. Kommer bli riktigt bra band i år.

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk
Medlem

Klart man ska dit!
Bor ju knappt 10 min därifrån, så är ju nära och bra.
7e året i rad för min del

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Jag var där 7 år i rad, men har gett upp det då jag får Getaway Rock och Metaltown för samma pengar som enbart SRF skulle kostat.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Japp. Brukar bli Metaltown men det var för taskigt utbud i år så vi har bytat till SRF detta året.
Har inte varit på SRF sen 2008 så det ska bli intressant att se om ngt ändrats.

Sen blir det Roskildefestivalen i juli också.

Permalänk
Medlem

Japp, men det blir bara campingen, festivalen är alldeles för dyr för att vara värd biljettpriset.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Rock on!

Jag trivs sjukt bra på SRF. Mycket tack vare att snittåldern är så hög (37 år är tydligen snittåldern på besökarna enligt www.di.se). Själv börjar man komma till åren (31 år nu) så jag uppskattar det. Tror det var 2012 som man utsåg SRF till den festival med absolut bäst festivalmat också och det är värt en del i mina ögon. Som sagt det kan ha något att göra med att man kommer till åren och uppskattar sånt nu. Priset tycker jag inte är något anmärkningsvärt alls, men jobbar man så är det inte några speciella pengar i sammanhanget.

Jag kommer mest troligt åka dit redan på onsdagen och resten av mitt crew kommer inte förrän på torsdagen. Om någon har lust att klämma ett par öl och lyssna på dödsmetall på onsdagskvällen så är det bara till att höra av er. Jag (vi) brukar campera på den campingen som heter "Rockerdise".

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk
Medlem

Jobbar hela onsdagen + det ska bli rätt taskigt väder enligt prognosen så jag dyker nog upp tidigt på torsdagen istället.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna åka något år men det blir en väldigt lång resa, först 32 mil med bil sedan 11 timmar med båt och sedan 58 mil med bil.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag skulle gärna åka något år men det blir en väldigt lång resa, först 32 mil med bil sedan 11 timmar med båt och sedan 58 mil med bil.

Har du övervägt flygplan någon gång?

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk
Medlem
Skrivet av pras88:

Har du övervägt flygplan någon gång?

Nja, väljer då hellre bil och båt alternativet som blir mer av en upplevelse i sig självt. Har en kompis som var dit för några år sedan och kanske man kan locka med honom på en ny tur. Skulle dock helst bo på pensionat eller i någon stuga eftersom jag tycker jag blivit för gammal (40+) för camping.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Nja, väljer då hellre bil och båt alternativet som blir mer av en upplevelse i sig självt. Har en kompis som var dit för några år sedan och kanske man kan locka med honom på en ny tur. Skulle dock helst bo på pensionat eller i någon stuga eftersom jag tycker jag blivit för gammal (40+) för camping.

Blir man någonsin för gammal för sådant? Jag är själv 31 och har i år lyxat till det ordentligt med uppblåsbar madrass i tältet. Kommer göra underverk efter en hel dags festivalande. Campingen är en del av upplevelsen tycker jag. Man träffar sjukt mycket märkligt folk. Klart värt det...=)

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk

Det enda som är tråkigt med campingen är att de som driver den är världens största ockrare.. Och att folk som inte har festivalbiljett får komma in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Nja, väljer då hellre bil och båt alternativet som blir mer av en upplevelse i sig självt. Har en kompis som var dit för några år sedan och kanske man kan locka med honom på en ny tur. Skulle dock helst bo på pensionat eller i någon stuga eftersom jag tycker jag blivit för gammal (40+) för camping.

Ähh snack. Jag fyller 39 nästa vecka och ska tälta 2 festivaler i sommar. Gäller bara att ha bra luftmadrass så är det lugnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gandalf_^:

Det enda som är tråkigt med campingen är att de som driver den är världens största ockrare.. Och att folk som inte har festivalbiljett får komma in.

Vad ska man på en festivalcamping och göra om man inte har biljett? De måste ha lite kontroll. Det är tillräckligt med stölder ändå.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av ozo64:

Vad ska man på en festivalcamping och göra om man inte har biljett? De måste ha lite kontroll. Det är tillräckligt med stölder ändå.

Precis, dock så är det väldigt många som åker dit bara för att festa och bete sig som idioter.
Problemet är ju att det inte är festivalen som driver de närmsta stora campingarna, utan giriga bönder. Således är alla välkomna så länge man har 500 spänn på fickan.

Permalänk
Medlem

Det är av precis den anledningen som jag föredrar campingen som heter Rockerdise (inne bland träden). Jag upplever den som mycket lugna än det famösa "slagfältet". Visst där är sjukt mycket fylla men på en mer rimlig nivå. Tror dessutom att snittåldern är något högre där inne.

Det är inte campingspriserna eller festivalspriserns som jag hänger upp mig på utan det är parkeringsplatserna. Tycker priserna är något orimliga men man måste ju fimpa sin rockerbil (Saab 9-3 -04;a) någonstans.

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk
Medlem

Men inte nu längre, det ändras hela tiden. Hoppas fan det blir gött väder detta året. Har varit dåligt väder sen 2009 tycker jag.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Skrivet av pras88:

Det är av precis den anledningen som jag föredrar campingen som heter Rockerdise (inne bland träden). Jag upplever den som mycket lugna än det famösa "slagfältet". Visst där är sjukt mycket fylla men på en mer rimlig nivå. Tror dessutom att snittåldern är något högre där inne.

Det är inte campingspriserna eller festivalspriserns som jag hänger upp mig på utan det är parkeringsplatserna. Tycker priserna är något orimliga men man måste ju fimpa sin rockerbil (Saab 9-3 -04;a) någonstans.

Jag campar också alltid där, i FSMD-campet. Griscampingen sätter jag inte min fot på...
Frågan är ju dock hur alla andra rockfestivaler kan ha så låga priser i jämförelse och klara sig ändå. Tycker det börjar gå lite långt nu faktiskt, för bara några år sedan betalade jag 700 kr för samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gandalf_^:

Jag campar också alltid där, i FSMD-campet. Griscampingen sätter jag inte min fot på...
Frågan är ju dock hur alla andra rockfestivaler kan ha så låga priser i jämförelse och klara sig ändå. Tycker det börjar gå lite långt nu faktiskt, för bara några år sedan betalade jag 700 kr för samma sak.

Men det är väl just det som de inte gör? Hultsfred gick åt pipsvängen, och nu i år var det en till som inte klarade av ekonomin. Jag har inget emot att betala lite mer för jag vet att det (intalar jag mig) sorterar bort alla kids som bara vill svina i en vecka och jag intalar mig också att det blir en högre standard på festivalen i sig.

Vad är FSMD-campet? Om du hänger på Rockerdise är det bara att svänga förbi på ett par öl. Vi brukar ligga ganska långt ner i den campingen längs vägen som leder genom Rockerdise. Vi kommer ha 2-3 linkade Ion Block Rockers så du lär inte missa oss...=)

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk
Medlem

Eftersom det är lika jävla dyrt som vanligt och det inte finns ett enda band jag kan tänka mig att slösa tiden det tar att se dem på, så nej. I år blir det inget. Inget förra året heller.

Om de kan tänka sig att boka några intressanta band nästa år så kanske det är dags igen. Men eftersom det bara är mer och mer gubband så nej tack

Permalänk
Skrivet av pras88:

Men det är väl just det som de inte gör? Hultsfred gick åt pipsvängen, och nu i år var det en till som inte klarade av ekonomin. Jag har inget emot att betala lite mer för jag vet att det (intalar jag mig) sorterar bort alla kids som bara vill svina i en vecka och jag intalar mig också att det blir en högre standard på festivalen i sig.

Vad är FSMD-campet? Om du hänger på Rockerdise är det bara att svänga förbi på ett par öl. Vi brukar ligga ganska långt ner i den campingen längs vägen som leder genom Rockerdise. Vi kommer ha 2-3 linkade Ion Block Rockers så du lär inte missa oss...=)

Jo men titta på metalfestivalerna i europa, de kostar typ 1500. 2000 hade jag kunnat tänka mig, men nu är det uppe på snart 3000 vilket jag tycker är lite att ta i. När det gäller att få bort de som inte ska vara där så är ju det främst campingarnas ansvar. Så länge de släpper in allt löst folk så komemr de ju finnas på plats tyvärr.

Det är campet som oftast är först på plats på rockerdise, har en röd/gul flagga som syns från entren.

Permalänk
Medlem

Så då var det över för i år!
Var tyckte ni nu då?
Bästa band?
Sämsta band?
Ja bara ös på med vad ni tycker!

Bästa för min del var utan tvekan Avantasia, tredje gången jag ser Avantasia nu och jag får verkligen rysningar varje gång!
Men även Jon English, Black Star Riders, Accept och Pugh var riktigt bra!

Sämsta för min del i år var utan tvekan Kiss tyvärr, och då menar jag sångmässigt, Paul Stanley förstörde verkligen Love gun totalt.
Men showmässigt var Kiss riktigt bra!

Även grymt gött att väder blev såpass bra med. Var nästan lite för varmt ibland! Men dumt att klaga kanske, kunde ju varit regn istället

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Det var kanon verkligen även om de flesta banden inte riktigt föll mig i smaken detta året. Det band som överraskade mig mest vad faktiskt Five Finger Death Puch. Sjukt bra faktiskt...
Annars tyckte jag Skid Row var sådär, At the Gates var ganska feta och likaså Hypocrasy (stavas det så?). KISS och Europe sög något helt otroligt. Jag somnade till och med under Europespelningen...
Corroded vad helt ok men jag såg tyvärr bara de sista 20 minuterna.

Vädret var kanon och jag var extremt glad över att jag smorde in mig varje dag. Man hade ju varit sjukt bränd annars.

Hörde ett rykte om att W.A.S.P kommer nästa år, undrar om det kan stämma...

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m