ClickOk.se stämde mig i Tingsrätten för ett köp hos dem

Permalänk
Entusiast

Tål att upprepas flera gånger: Håll er till e-handel sajter som är anslutan till "Trygg E-Handel".
Spelar ingen roll hur välgjord en e-handlares hemsida är, om de inte kan lämna några garantier på att de är ett tryggt alternativ.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Verkar som dom inte finns kvar på prisjakt? Kan inte hitta dom,eller är det bara tillfälligt kanske för att dom har uppdaterat hemsidan?

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimuman:

Verkar som dom inte finns kvar på prisjakt? Kan inte hitta dom,eller är det bara tillfälligt kanske för att dom har uppdaterat hemsidan?

De är kvar på prisjakt, de flesta omdömmen är antingen "under utredning" eller låga... Med andra ord finns det inga spår av att de försöker skaffa kunder, snarare tvärtom.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dimuman:

Verkar som dom inte finns kvar på prisjakt? Kan inte hitta dom,eller är det bara tillfälligt kanske för att dom har uppdaterat hemsidan?

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2614

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Står att prisjakt inte hittar några matchande produkter på ClickOk.. http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2614&lista=prod
Dom har tagit bort alla deras länkar till produkterna. Kanske hör ihop med deras nya hemsida?

Edit. Såg på deras hemsida att dom har ett extremt bra erbjudande.. http://www.clickok.se/products/Tjanster/Tjanster/-/ClickOK-Pr... För 122kr???
Som att köpa 10kr för 20:- Dessutom frakt från 79kr också. Är ju humor att besöka deras sida..

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

ClickOk är ett skämt, handla där om ni har lust att bli stämda där då det tydligen finns risk där igentemot andra web-butiker lol

Permalänk
Medlem

Fyfan vad dåligt gjort utav Clickok. Inte direkt för att jag tänkte köpa där anyway men jag tänker verkligen inte köpa där nu när jag har läst det här. Hemsidan ser ju hemsk ut också.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 Blackout | MB: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING | CPU: AMD Ryzen 7 5800X | RAM: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB/3600MHz/DDR4/CL16 | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 Ti 8GB STRIX GAMING | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | HDD: Seagate BarraCuda 2TB 7200rpm 64MB | PSU: Corsair RM750X V2 750W | CPU Cooler: Fractal Design Celsius S24 240mm | |O/S: Windows 10 Pro 64-Bit |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dimuman:

Står att prisjakt inte hittar några matchande produkter på ClickOk.. http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2614&lista=prod
Dom har tagit bort alla deras länkar till produkterna. Kanske hör ihop med deras nya hemsida?

Edit. Såg på deras hemsida att dom har ett extremt bra erbjudande.. http://www.clickok.se/products/Tjanster/Tjanster/-/ClickOK-Pr... För 122kr???
Som att köpa 10kr för 20:- Dessutom frakt från 79kr också. Är ju humor att besöka deras sida..

Tror att de har slutat bry sig. Fanns en tid då ClickOK försökte iaf.. och det slutade med soppan att de började begära betalt i efterhand.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimuman:

Edit. Såg på deras hemsida att dom har ett extremt bra erbjudande.. http://www.clickok.se/products/Tjanster/Tjanster/-/ClickOK-Pr... För 122kr???
Som att köpa 10kr för 20:- Dessutom frakt från 79kr också. Är ju humor att besöka deras sida..

Och erbjudandet blir ännu mer humoristiskt då man inser att 118kr (ooh, prissänkt!) är exklusive moms... dvs 147,50 kr inkl, + frakt 79 = 226,50 kr för 100kr presentkort.

10 kr för 20 kr är alltså en bättre affär! Sen är man dessutom inte begränsad till en viss typ av produkter, och man slipper risken att bli stämd.. Clowner!

Permalänk
Hedersmedlem

Fast presentkortet gäller ju danska kronor, därav priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

Fast presentkortet gäller ju danska kronor, därav priset.

Vadå danska kronor? det står ju 118 SEK exkl moms xD

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Medlem

Titta på presentkortet. 100DK

Tror fan att det kostar mer än en hundring då.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Haha, klassiskt!

Jag och brorsan köpte 10 stycken 120 GB IBM diskar från en internethandel (Möjligen Komplett eller Inet, kommer inte ihåg) för 140 kr styck på den tiden då dom egentligen kostade 1400 kr styck. (Detta trots att vi visste att minst hälften skulle paja för att dom var så kassa)

Vi fick dock inget återbetalningskrav eller liknande. Inte ett enda ord sades om det. Istället korrigerades priset samma dag som vi lade beställningen och vi fick våra produkter för det priset vi betalat.
Alltså, dom rättade felet OCH skickade oss det vi beställt. Och det är så det skall gå till!

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem

uhm.. nej "ClickOK Presentkort - värde 100 kr (PR100)"

det du ser som "DK" är deras logga "OK"

Permalänk
Medlem

Där fick man för att man försökte vara rolig. Jaja.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av TheCadde:

Haha, klassiskt!

Jag och brorsan köpte 10 stycken 120 GB IBM diskar från en internethandel (Möjligen Komplett eller Inet, kommer inte ihåg) för 140 kr styck på den tiden då dom egentligen kostade 1400 kr styck. (Detta trots att vi visste att minst hälften skulle paja för att dom var så kassa)

Vi fick dock inget återbetalningskrav eller liknande. Inte ett enda ord sades om det. Istället korrigerades priset samma dag som vi lade beställningen och vi fick våra produkter för det priset vi betalat.
Alltså, dom rättade felet OCH skickade oss det vi beställt. Och det är så det skall gå till!

Seriöst? Det är absolut inte så det ska gå till. Ömsesidig respekt. Ni fular er ju och utnyttjar ett fel vilket gör att företaget backar stort på den ordern.
Nä det är stöld och företaget borde bara sagt som det var att det var ett fel. Ni är lika fula som ClickOk!

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Leopardkungens:

Seriöst? Det är absolut inte så det ska gå till. Ömsesidig respekt. Ni fular er ju och utnyttjar ett fel vilket gör att företaget backar stort på den ordern.
Nä det är stöld och företaget borde bara sagt som det var att det var ett fel. Ni är lika fula som ClickOk!

Det är stor skillnad på att kontakta kunden och inte leverera utan hänvisa till att man gjort ett misstag jämfört med att leverera och i efterhand använda "luddiga" argument/metoder för att försöka få betalt.
En del företag kan ta att de ibland prismärker fel och sedan bara rätta sig och se det som marknadsföring, andra skulle kanske inte leverera utan hänvisa till fel och lyckligtvis är det få som skulle göra som klickok.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TheCadde:

Och det är så det skall gå till!

Nej, det är inte så det skall gå till när ni är fullt medvetna om att priset är felsatt. Det ni då pysslar med kallas bedrägeri.
Vissa företag tar smällen (eller snarare deras kunder tar smällen) medan andra inte gör det. Personligen ser jag inget fel i att ett företag faktiskt skickar ut produkter där fel pris har satts så länge det handlar om en kund som inte missbrukar det hela eller uppenbarligen insett att priset är fel. Beställer man ett tjog produkter som privatkund eller hakar på efter att det felaktiga priset uppmärksammats och spridits på forum (som skett ett flertal gånger här på swec) skall man dock inte få minsta jota.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av twit:

Nej, det är inte så det skall gå till när ni är fullt medvetna om att priset är felsatt. Det ni då pysslar med kallas bedrägeri.
Vissa företag tar smällen (eller snarare deras kunder tar smällen) medan andra inte gör det. Personligen ser jag inget fel i att ett företag faktiskt skickar ut produkter där fel pris har satts så länge det handlar om en kund som inte missbrukar det hela eller uppenbarligen insett att priset är fel. Beställer man ett tjog produkter som privatkund eller hakar på efter att det felaktiga priset uppmärksammats och spridits på forum (som skett ett flertal gånger här på swec) skall man dock inte få minsta jota.

Kallas inte bedrägeri. Vem lurar personen ifråga egentligen? Man kan diskutera olika moraliska aspekter runt hans agerande men bedrägeri är det inte.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Hur många gånger ska ni återuppliva den här tråden. Tror vi alla har fattat vi det här laget

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tumnus:

Kallas inte bedrägeri. Vem lurar personen ifråga egentligen? Man kan diskutera olika moraliska aspekter runt hans agerande men bedrägeri är det inte.

Helt sant då affären skickar varorna sen vill dom ha betalt för full pris.

Affären borde inte ens skickat sakerna.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Helt sant då affären skickar varorna sen vill dom ha betalt för full pris.

Affären borde inte ens skickat sakerna.

Fram tills kunden hämtat ut varorna har återförsäljaren på sig att informera kunden om ev. fel. Efteråt så kan de inte göra något. Att återförsäljaren i fallet ovan valt att ignorera faktumet att de gjort fel och valt att låta det slinka förbi kan inte kunden lastas för även om han ev. vetat om misstaget och utnyttjat det. Bedrägeri däremot är en olaglig handling.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Där fick man för att man försökte vara rolig. Jaja.
B!

Jag såg humorn, -Mr._B,

Skrivet av Tumnus:

Fram tills kunden hämtat ut varorna har återförsäljaren på sig att informera kunden om ev. fel. Efteråt så kan de inte göra något. Att återförsäljaren i fallet ovan valt att ignorera faktumet att de gjort fel och valt att låta det slinka förbi kan inte kunden lastas för även om han ev. vetat om misstaget och utnyttjat det. Bedrägeri däremot är en olaglig handling.

Enligt Konsumentköplagen och Avtalslagen har en säljare rätt att begära mer betalt i ganska långt tid efter försäljningen. Förutsättningen är att säljaren kan bevisa att det rådde ett prisfel vid försäljningstillfället. Säljaren ges denna möjlighet även när varorna levererats och köparen fullgjort betalningen.

Mycket fick jag och min särbo lära oss under processen med ClickOk och rättegången. En av de saker vi fick lära oss var just det faktum som beskrivs ovan.

Skrivet av ClickOK:

Vi skickade en offentlig ursäkt och förklaring till kunden i dagarna.

Och nej, någon sådan har inte skickats.

Åge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leopardkungens:

Seriöst? Det är absolut inte så det ska gå till. Ömsesidig respekt. Ni fular er ju och utnyttjar ett fel vilket gör att företaget backar stort på den ordern.
Nä det är stöld och företaget borde bara sagt som det var att det var ett fel. Ni är lika fula som ClickOk!

Jovisst är det fult och självklart borde vi skämmas för det vi gjort... Men det var inte poängen med posten.
Poängen var att företaget vi köpte ifrån varken klagade på oss eller sig själva utåt utan rättade till sitt misstag.
Det som var bra med det hela var alltså att företaget i fråga inte ens hade behandlat vår order när dom rättade till deras felmärkning. Dom hade gott om tid på sig att säga "Tyvärr har vi begått ett misstag på vår sida och blir tvungna att avbryta er beställning på 10 st IBM diskar" och det hade vi accepterat så klart. Det dom istället valde att göra var att helt enkelt skicka ut produkten trots att dom satt priset fel, vilket vi tyckte var väldigt "häftigt" gjort av dom.

Kan ju tillägga att detta var länge sedan när vi båda var under 20 år gamla och vi kan diskutera moral och etik från vår sida hur mycket som helst men det jag syftade på var alltså att det "helt rätt" av företaget att ta det så bra och inte istället (som med ClickOk) starta en stor process.

Att det sedan skulle vara stöld är ju helt upp åt väggarna då vi knappast gick in i deras butik och plockade på oss grejorna olovligen. Vi såg att priset var 1000% billigare än hos andra återförsäljare och valde att nappa på det. Vi betalade alltså för det vi köpte även om priset var nedsatt och vi visste om detta.

Skrivet av twit:

Nej, det är inte så det skall gå till när ni är fullt medvetna om att priset är felsatt. Det ni då pysslar med kallas bedrägeri.
Vissa företag tar smällen (eller snarare deras kunder tar smällen) medan andra inte gör det. Personligen ser jag inget fel i att ett företag faktiskt skickar ut produkter där fel pris har satts så länge det handlar om en kund som inte missbrukar det hela eller uppenbarligen insett att priset är fel. Beställer man ett tjog produkter som privatkund eller hakar på efter att det felaktiga priset uppmärksammats och spridits på forum (som skett ett flertal gånger här på swec) skall man dock inte få minsta jota.

Nej, det är inte bedrägeri. Det är elakt och fult men inte bedrägeri då vi inte vilselett återförsäljaren. Återförsäljaren har begått ett misstag.
Det är lite att likna med att jag säljer en tavla jag hittat på vinden. Det är helt upp till mig att sätta rätt pris på tavlan, det är också upp till mig att se till så att priset jag säljer tavlan för är satt rätt innan jag slutför försäljningen.

Om det senare skulle visa sig att tavlan råkade vara värd ett miljonbelopp och jag sålt den för 500 kr kan knappast köparen ställas till svars för detta trots att köparen vid köpetillfället visste gott och väl att tavlan var värd över 2000x mer än det jag sålde den för.
Är det fult av köparen att göra så? I mitt eget tycke är det egentligen inte det. Jag klandrar i alla fall inte antikhandlare för att köpa saker på marknader där priset på vissa saker är satta på tok för lågt för dess egentliga värde.
Om du i din eviga vishet å andra sidan tycker det är fel så föreslår jag att du går och jagar samtliga antikvetare i hela landet då det är så dom tjänar sina pengar. Ibland ganska rejäla summor pengar på bekostnad av människor som lever i närmast ekonomisk obefintlighet.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Inaktiv

Riktigt lågt utav clickok. Sjukt hur dom kan vara så otroligt dåligt servicemindade och sakna insikt i goodwill så totalt. Ska undvika i största möjliga mån. What goes around comes around

Permalänk
Medlem

jaha de är under 5% på prisjakt. hejdå clickok. ha det så kul med era tjugolappar...
när ska folk fatta, girighet NEVER pays off

Bara ren och skär "goodwill" kan bygga ett företag FATTA

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Nej, det är inte så det skall gå till när ni är fullt medvetna om att priset är felsatt. Det ni då pysslar med kallas bedrägeri.
Vissa företag tar smällen (eller snarare deras kunder tar smällen) medan andra inte gör det. Personligen ser jag inget fel i att ett företag faktiskt skickar ut produkter där fel pris har satts så länge det handlar om en kund som inte missbrukar det hela eller uppenbarligen insett att priset är fel. Beställer man ett tjog produkter som privatkund eller hakar på efter att det felaktiga priset uppmärksammats och spridits på forum (som skett ett flertal gånger här på swec) skall man dock inte få minsta jota.

Om man köper x antal hårdiskar uppenbart felprissatta så undrar man ju om företagets rättigheter. Får ett företag direktuppkopplat till prisjakt göra rättelse?

Är företaget skyldig att fullfölja affären hur korkad den än är?

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Medlem
Skrivet av grabben!:

Om man köper x antal hårdiskar uppenbart felprissatta så undrar man ju om företagets rättigheter. Får ett företag direktuppkopplat till prisjakt göra rättelse?

Är företaget skyldig att fullfölja affären hur korkad den än är?

Nej, om inte försändelsen är skickad och mottagen (dvs, köpet slutfört) så måste dom inte följa upp med beställningen. Dom kan meddela kund att dom begått ett misstag och ge kunden möjligheten att köpa en disk för det dom betalat eller få pengarna tillbaka.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grabben!:

Om man köper x antal hårdiskar uppenbart felprissatta så undrar man ju om företagets rättigheter. Får ett företag direktuppkopplat till prisjakt göra rättelse?

Är företaget skyldig att fullfölja affären hur korkad den än är?

Företaget har ansvar att se till att priset på deras hemsida stämmer. En kund som i god tro väljer att köpa en vara för X antal kronor kan inte klandras om företaget själv har fel pris på hemsidan.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Företaget har ansvar att se till att priset på deras hemsida stämmer.

Visst har de. Men det finns utrymme i lagen för friskrivningar, som tex att fel händer, och då kan korrigeras i efterhand.

Skrivet av Tumnus:

En kund som i god tro väljer att köpa en vara för X antal kronor kan inte klandras om företaget själv har fel pris på hemsidan.

Klandras, nä, självklart inte, men det är ju precis där det brister. 10 talet diskar (till exempel) är inte "i god tro", det är att dra fördel av ett pris man vet är felaktigt. Det viktiga i sammanhanget är dock att det inte på något sätt är kunden som kan hållas ansvarig, och det är upp till företaget att erbjuda en lösning. Ta smällen och leverera, eller informera kunden om att det blivit fel, och erbjud korrekt pris, för att låta kunden avgöra om det ska bli köp eller inte. Men man kan för fan inte komma farande efter avslutat köp, och skicka räkningar på mer pengar. (Köpet är att anse som avslutat när kunden mottagit varan)

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.