Permalänk

Hemside skapare som Wix.com?

Hej,
Jag har nu under ett år drivit min företags sida från www.wix.com men har på senare dagar blivit ganska missnöjd med hur dom hanterar kunder och deras priser (1600kr/år) då tjänsten är helt baserad på flash och sidorna laddar relativt segt så letar jag nu efter en host som kan erbjuda i grunden samma verktyg som wix. Drag and drop funktioner där jag inte själv behöver sitta och koda för att saker ska fungera då jag har noll vetskap om sådant är ett måste.

Finns det någon här som har några förslag på tjänster för oss som inte är insatta i hemsideskapande när det kommer till html och kodning? Vill gärna flytta hela min sida och domän till någon annan host om det går att göra, annars så kan jag även återskapa sidan på en ny host om nödvändigt, finns det några kanske billigare alternativ som erbjuder samma funktioner? dvs enkel hemside byggare med domän + e-mails till ett rimligt pris?

Vore otroligt tacksam för hjälpen.
MVH // Johan

Permalänk
Medlem

http://www.webs.com/ var populärt för några år sen.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Skrivet av Johan0296:

Hej,
Jag har nu under ett år drivit min företags sida från www.wix.com men har på senare dagar blivit ganska missnöjd med hur dom hanterar kunder och deras priser (1600kr/år) då tjänsten är helt baserad på flash och sidorna laddar relativt segt så letar jag nu efter en host som kan erbjuda i grunden samma verktyg som wix. Drag and drop funktioner där jag inte själv behöver sitta och koda för att saker ska fungera då jag har noll vetskap om sådant är ett måste.

Finns det någon här som har några förslag på tjänster för oss som inte är insatta i hemsideskapande när det kommer till html och kodning? Vill gärna flytta hela min sida och domän till någon annan host om det går att göra, annars så kan jag även återskapa sidan på en ny host om nödvändigt, finns det några kanske billigare alternativ som erbjuder samma funktioner? dvs enkel hemside byggare med domän + e-mails till ett rimligt pris?

Vore otroligt tacksam för hjälpen.
MVH // Johan

Jag erbjuder företag olika hemsidor genom ett CMS system (Joomla).

Titta mer på min hemsida: www.emsdesign.se

I Joomla har du en editor som liknar word där du skriver text och lägger in bilder. Enkelt att uppdatera och fixa sin hemsida (Dock inget drag and drop). Du kan även läsa mer på www.joomla.org om hur det fungerar.

Du har även weebly eller Jimdo som är som Wix som du kan läsa om. Lycka till.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

http://www.squarespace.com/ alla gånger, funderar starkt på att inte förnya mitt webhotellkonto och övergå till dom, jäklar så bra mallar det finns SEO optimerat, allt är bara grymt bra. kan koppla in en shop om man så vill det. rekommernderas

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Hemsida24 har väll något liknande. Aldrig testat på det själv men verkar vara "drag & drop" funktioner där iaf.

Permalänk
Medlem

Kolla in Gratishemsidor.nu

Gratishemsidor.nu finns en mängd av dessa hemsideskapare med recensioner etc.

Min personliga favorit är nog Webnode. Den är väldigt enkel att jobba i, det blir ruggigt snabba sidor, och sidorna blir snygga.

Mvh

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Det är inte direkt vad du frågar efter, men har du övervägt att få din sida byggd en faktisk webbutvecklare snarare än att använda en färdig mall med drag-and-drop-funktioner? Fördelarna är många (SEO, prestanda, bättre uppdateringsverktyg, utseende anpassat efter behov, unik design) och priset behöver inte vara mycket högre.

Vanligtvis betalar du en engångsavgift för produktionen, de billigare byråerna tar fram en unik design och kodning för <10.000:-. I det priset ingår ofta ett års hosting tillsammans med fria uppdateringstimmar, och självklart även produktion i ett CMS så att du själv kan utföra enklare uppdateringar om du så vill.

För år två och framåt brukar man sedan betala en årsavgift som täcker in uppdateringstimmarna och hostingen, men vettiga byråer binder inte kunder till sina servrar utan låter dem flytta över till ett eget webbhotell om de så vill och då pratar vi inte om många hundralappar per år.

Däremot skulle jag rekommendera dig att låta din sida ligga på din webbyrås servrar - förutsatt att de verkar vettiga - för det är väldigt mycket som pågår under huven på en server och man får inget sådant per default från ett webbhotell.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Webnode är bus-enkelt! Enkla drag å släpp innehåll å sen kan man ändra html också om man vill det. Sen kan du skaffa en .TK domän gratis som du kan tilldela hemsidan. Kan förstå att man vill betala för att få en skräddarsydd hemsida men om man inte vill lägga ut pengar på sin hemsida är detta ett fantastiskt alternativ.

Permalänk
Medlem

webs tycker jag är bäst.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"