Permalänk
Medlem

Tips på bra domännamn

(Flytta gärna tråden om den är felplacerad. Lite osäker på vart den platsar)

Hej!

Är på jakt efter ett bra domännamn som jag ska använda till dels min privata mail, dels lite annat jox som jag behöver ha publicerat på Internet.
Vill ha ett kort, lättstavat ord och som man inte kan höra fel på. Ska även vara hyfsat seriöst eftersom det bland annat ska vara till min mail som kommer användas i framtiden på till exempel jobbansökningar med mera. Vill ha .se som toppdomän.

Tänkte mig typ parvel.se, men så är det upptaget

Kan du komma på ett bra, kort, roligt och lite annorlunda domännamn?

Permalänk
Inaktiv

Förnamn och efternamn.se eftersom du ska göra jobbansökningar!

Permalänk

Sokajobb.se

Permalänk
Medlem

Nu ska ni inte stirra er blinda på jobbansökningar, men bra att ha i åtanke att det kan komma att användas till det.
Något roligt/klokt ord som har någon bra betydelse.

Permalänk
Medlem

Gör nåt galet...

utansäckpipa.se
trasigjulgran.se
gröntraktor.se
fyraskördetröskor.se
slasktratt.se
träskpadda.se

o.s.v.
gissa vilken email de kommer ihåg, karl.johan@snyggtefternamn.se eller epost@gröntraktor.se

Om du tror att din e-postadress utformning spelar in på dina chanser att få jobbet så kanske du bör lägga tiden på dina meriter istället

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Gör nåt galet...

utansäckpipa.se
trasigjulgran.se
gröntraktor.se
fyraskördetröskor.se
slasktratt.se
träskpadda.se

o.s.v.
gissa vilken email de kommer ihåg, karl.johan@snyggtefternamn.se eller epost@gröntraktor.se

Om du tror att din e-postadress utformning spelar in på dina chanser att få jobbet så kanske du bör lägga tiden på dina meriter istället

Ja något sådant, men inte med åäö och inte för långt.
Som sagt, lägg ingen vikt på att det ska vara till jobbsök, men bara så man inte har med fula och diskriminerande ord.

Permalänk
Medlem

Jag har förnamn@efternamn.se. Tycker det ser rätt så ok ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeyee:

Jag har förnamn@efternamn.se. Tycker det ser rätt så ok ut.

Vill ha något roligt/finurligt ord.

Permalänk
Medlem

krokus.se är också ett kul ord tycker jag, men så var det också upptaget

Permalänk

spenatblad.se

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zakire:

krokus.se är också ett kul ord tycker jag, men så var det också upptaget

http://www.idg.se/2.1085/1.100942/de-10-dummaste-domnnamnen

Lite smått rolig läsning.

yomumshouse är alltid en höjdare annars

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

enstaka ord som är bra kan du glömma om du inte har rejäl tur.

Utan du får kombinera två ord istället och det blir inte roligare än din förmåga att kombinera dem.
Möjligen finns något ledigt på någon obskyr toppdomän som .cx eller .to eller liknande.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

Kom ihåg att det kommer att bli problem med mail om du har åäö med i ditt domännamn då många inte kommer kunna skicka mail till dig.

Du kan ha t.ex Gröntraktor.se OCH grontraktor.se och ha mailen på grontraktor.se

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idleworks:

Kom ihåg att det kommer att bli problem med mail om du har åäö med i ditt domännamn då många inte kommer kunna skicka mail till dig.

Du kan ha t.ex Gröntraktor.se OCH grontraktor.se och ha mailen på grontraktor.se

Jo det vet jag. Hade inte tänkt mig ha Å, Ä, Ö med.

Permalänk
Medlem

Rump@nisse.se

Juste seriöst var det......

Lyssna på HCP. Hans idé är bra:)

Permalänk

abccba.se

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination