Processor och grafikkort för 2500kr?

Permalänk
Medlem

Processor och grafikkort för 2500kr?

Ge gärna förslag har för tillfället en i3-2120 och tänkte köpa ett gtx 660ti men funderar på att köpa en ny processor istället då har jag inte råd med just det grafikkortet också...
Det ska självklart vara bättre än en i3:a och ett gtx 660ti också! spelar istortsätt alla nyare spel.

Permalänk
Hjälpsam

Känner du att CPUn flaskar idag?

Kanske ute på djupt vatten här, för är lite osäker. .. men jag hade nog BARA köpt ett GTX760

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Känner du att CPUn flaskar idag?

Kanske ute på djupt vatten här, för är lite osäker. .. men jag hade nog BARA köpt ett GTX760

Jag kanske skrev lite dåligt men jag menade att jag TÄNKTE köpa ett gtx 660ti så just nu sitter jag på ett lite sämre grafikkort så flaskar gör den nog inte..

Permalänk
Hjälpsam

Nog jag som skrev dåligt.. . . jag mena att jag skulle tro CPUn duger o behålla den så länge o bara köpa ett bra grafikkort..

GTX760 kostar 400:- mer än GTX660Ti. . . .om det är värt det kan man diskutera..men jag skulle valt 760
Tror inte du vinner mycket i spelprestanda o byta CPU o bara få pengar över till ett 650 eller så

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Nog jag som skrev dåligt.. . . jag mena att jag skulle tro CPUn duger o behålla den så länge o bara köpa ett bra grafikkort..

GTX760 kostar 400:- mer än GTX660Ti. . . .om det är värt det kan man diskutera..men jag skulle valt 760
Tror inte du vinner mycket i spelprestanda o byta CPU o bara få pengar över till ett 650 eller så

okej så t.ex. amd phenom II x4 eller andra amd processorer är inte värt? Har väl annars tänkt spara och i framtiden köpa en i5:a eller nått...

Permalänk
Hjälpsam

Skall du köpa dom AMD måste du ju byta moderkort med så det låter onödigt dyrt...

En i5 går ju men vinner nog inte mycket spelprestanda på det

Permalänk

Vad sitter du på för grafikkort nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

Vad sitter du på för grafikkort nu?

Radeon hd 7670 2gb...

Permalänk
Skrivet av Kalle378:

Radeon hd 7670 2gb...

Kör på endast ett GTX 660Ti eller GTX 760, i3an kommer inte flaska