Grafikproblem i Star Craft II

Permalänk

Grafikproblem i Star Craft II

Hej

Emellanåt får jag konstiga grafikproblem mitt i matcher i Star Craft II. Har ingen helt rättvisande bild men bifogar ett litet exempel.
Mitt i spelet kan det uppstå konstiga grafiksmetningar som fäster sig vid en del av mappen och varje gång man håller till där kommer den tillbaka. Det är som att hela grafiken blir utsmetad till streck och en sörja. Ibland kan det vara ljuset från gaskällorna som skapar som streck över hela bilden typ som ljusstreck. ska försöka ta någon bättre bild men det är som i ovankant på den bifogade bilden fast mycket mer.

antar att det har med grafikkortet att göra. har ett EVGA superclocked 560ti. Det fungerar bra i alla andra sammanhang. har nästsista uppdateringen drivrutiner (sista fick hela min skärm att låsa sig med jämna mellanrum så väntar på nästa) men detta problemet har varit från början.

Någon som vet vad det rör sig om? Kan ha att göra med att det är superclocked antar jag? går det isåfall fixa på något sätt?

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, fast med ett 680. Kanske är ett nvidia specifikt problem?

Permalänk

Jag hade det problemet med mitt Nvidiakort. Efter många timmar spenderat på google så hittade jag en tjomme som löst samma problem genom att uppdatera drivrutinerna till moderkortet.
Så jag uppdaterade drivrutinerna till moderkortet och gjorde därefter en clean install på grafikkortet.

Det löste problemet för mig.

Permalänk
Skrivet av lord_real:

Jag hade det problemet med mitt Nvidiakort. Efter många timmar spenderat på google så hittade jag en tjomme som löst samma problem genom att uppdatera drivrutinerna till moderkortet.
Så jag uppdaterade drivrutinerna till moderkortet och gjorde därefter en clean install på grafikkortet.

Det löste problemet för mig.

tack! jag ska försöka det. mvh