BenQ E2400HD går runt små djur i skärmen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Gammal tråd men kan för er alla berätta att det antagligen rör sig om trips . En liten insekt som är vanlig vid slutet av sommarn.

Anledningen till att jag drar upp tråden är för att den var den första som kom upp vid googling. Har nämligen 3st trips i min tv som troligen försmäktat av värmen... Får se om jag kan blåsa ut dom eller sära på skärmen :/

holy shit, jag tänkte precis på den här tråden häromdagen, var det redan 2009 det skrevs? Tack för att du fiskade upp den i alla fall.

Permalänk
Medlem

Om insekterna fortfarande rör på sig kan det vara vettigt att släcka skärmen och tända en starkt lysande lampa intill. Eftersom insekterna draw till ljus kommer de att gå mot lampan när skärmen inte lyser längre. Litet tips ifall någon fortfarande har detta problem!

Det funkade för mig iallafall, alla utom en gick ut.

Permalänk
Medlem

Får väl dra en gammal klassiker:

Använd insektsnyckel för att öppna skärmen

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9