BenQ E2400HD går runt små djur i skärmen!

Permalänk

BenQ E2400HD går runt små djur i skärmen!

Hejsan! Som rubriken lyder så går de runt små små Insekter i min skärm! Har testat med en annan skärm så de är inget virus osv! Har fastnat två djur i skärmen vet ej om dem har brännt fast!

Vad ska jag göra?
De ska väll inte kunna komma in djur elr dyligt i skärmar? iaf inte i en sån här tycker man.

Permalänk
Medlem

Vadå för slags "djur"? Rådjur, hare, elefant, noshörning eller älg? Eller kanske ett murmeldjur?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Haha, dagens tråd: check!

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk

Wth, djur?? Du menar inte insekter kanske??

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Dont do drugs, drugs are bad

Visa signatur

27" 3,06 c2d imac

Permalänk
Medlem

Självklart menar han insekter.

Dumbasses.

Permalänk

Re: BenQ E2400HD går runt små djur i skärmen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostegrabben
Hejsan! Som rubriken lyder så går de runt små små Insekter i min skärm! Har testat med en annan skärm så de är inget virus osv! Har fastnat två djur i skärmen vet ej om dem har brännt fast!

Vad ska jag göra?
De ska väll inte kunna komma in djur elr dyligt i skärmar? iaf inte i en sån här tycker man.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Vadå för slags "djur"? Rådjur, hare, elefant, noshörning eller älg? Eller kanske ett murmeldjur?

Tycker du elefant,noshörning och älg Är små djur så aaa.

Ja insekter kanske 2-3-4mm långa som springer runt inne i skärmen.

Någon som vet hur man delar en sån här skärm?
hittar inga skruvar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostmork
Wth, djur?? Du menar inte insekter kanske??

Insekter är ett slags djur om ja inte minns fel frostmork

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiD
Dont do drugs, drugs are bad

Skriv inte i denna tråden för då är du dummare.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Fler trådar med folk som haft samma problem. Jag har fått in en insekt i en skärm en gång, fick plocka isär skärmen för att få ut krypet. Kan tyvärr inte ge några fler konkreta tips, men någon annan kanske har något annat tips att ge.

Permalänk

haha, asså är du seriös?

Bild

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludde0100
haha, asså är du seriös?

Bild

japp, försökte printa men blev ingen bild på insekten då och blir dåligt när man tar med kamera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludde0100
haha, asså är du seriös?

Bild

http://img503.imageshack.us/i/nec1po2.jpg/ där har ni en bild på fenomenet, för alla som tror att trådskaparen trollar. Bilden är tagen från en annan tråd (Tack till b0bzor! för bilden)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kattzor
http://img503.imageshack.us/i/nec1po2.jpg/ där har ni en bild på fenomenet, för alla som tror att trådskaparen trollar. Bilden är tagen från en annan tråd (Tack till b0bzor! för bilden)

Aha, då förstår jag, du har drabbats av en "bug" Jag visste inte att just den skärmen var så buggig

Visa signatur

27" 3,06 c2d imac

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiD
Aha, då förstår jag, du har drabbats av en "bug" Jag visste inte att just den skärmen var så buggig

Snackar du om?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostegrabben
Snackar du om?

Jamen frostegrabben, ser du inte skämtet

Jag tror att GiD drabbades av "humor" - men lite roligt var det allt

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Galet drygt lär det vara iaf :S

Googla på skärmen och se om du hittar några ritningar eller isärplocknings-guider (Y)

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

Nu blir jag rädd!

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

CRT-skärm, right? Förstår inte hur man ska kunna få en insekt in i en LCD-skärm.

Men aja, öppna upp den och peta bort den bara. Googla lite efter en ritning eller nåt av skärmen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Detta är ett ganska vanligt problem med tft-skärmar. Men de flesta märker inte/tror att det är ett antal döda pixlar.
Googla, du lär hitta mängder med tips.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Detta är ett ganska vanligt problem med tft-skärmar. Men de flesta märker inte/tror att det är ett antal döda pixlar.

Mhm. Man kan testa att "massera" pixeln varsamt. Eventuellt lägga skärmen på en spikmatta så kanske det löser sig.

Skämt åsido, men det förstnämnda kan fungera faktiskt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

jag har faktiskt haft en liten svart skit skit insekt som kröp i min gamla tft.
sån tur lyckades jag skrämma ut den så den kröp ut.
mer än jag som drabbats hittade en bild på nätet.

mycket irriterande man kan ju inte döda den då får man aldrig väck fläcken.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk

tips för att ta isär skärmen är att använda plastsmörknivar eller något liknande smalt av plast när man snäpper (kanske finns bätttre ord...) loss sidorna.

altså ska man inte använda skruvmeljel eller dylikt, då blir det väldigt lätt märken.

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epatnor
Jamen frostegrabben, ser du inte skämtet

Jag tror att GiD drabbades av "humor" - men lite roligt var det allt

haha äsch va trött och arg i går pga av skärmen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olof_nord
tips för att ta isär skärmen är att använda plastsmörknivar eller något liknande smalt av plast när man snäpper (kanske finns bätttre ord...) loss sidorna.

altså ska man inte använda skruvmeljel eller dylikt, då blir det väldigt lätt märken.

tack för tipset, men om man öppnar skärmen gäller inte garantin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostegrabben
tack för tipset, men om man öppnar skärmen gäller inte garantin

Men lämna in skärmen för debuggning då?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Men lämna in skärmen för debuggning då?

mjo men om skärmen är buggad så får dem reda på det iallafall

Visa signatur

27" 3,06 c2d imac

Permalänk
Medlem

Jo, skärmen är buggad. Vill du inte bryta garantin så skicka in den då!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Gammal tråd men kan för er alla berätta att det antagligen rör sig om trips . En liten insekt som är vanlig vid slutet av sommarn.

Anledningen till att jag drar upp tråden är för att den var den första som kom upp vid googling. Har nämligen 3st trips i min tv som troligen försmäktat av värmen... Får se om jag kan blåsa ut dom eller sära på skärmen :/

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/