Permalänk
Medlem

DDoS

Tjena.

Våran internetleverantör har stängt av vårat bredband tre gånger för att vi de har upptäckt DDoS attacker från våran IP-Adress. Som ni kanske förstår har vi inte försökt DDosa våran internetleverantör. Det jag vill ha är tips om program och åtgärder för att få bort eventuell malware och få den att vara borta för alltid. Självklart vet jag att man ska köra fullständiga sökningar med malwarebytes , super anti spyware osv. Men finns det något mer sätt?

//Linus

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Plus || AMD Ryzen 7 5800X || ASUS ROG STRIX RTX3070 OC White Edition || ASUS ROG STRIX LCII 360 White Edition || be quiet! Dark Base 700 White Limited Edition || Fractal Design Ion+ 2 Platinum 860W || Logitech G513 Carbon Lightsync Tactile || ZOWIE EC1 Gaming Mouse || Corsair Vengeance 4x8GB CL16

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga format C:

Permalänk

blås rent allt på alla maniker som ligger på nätverket!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

Antar du har router med brandvägg och ett ej piratat windows med alla uppdateringar installerade ? Skulle nog formatera om hela burken. Kanske installera något bättre antivirus som NOD32. Inte köra Internet Explorer etc. Annars vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Se till att du inte kör med ett öppet trådlöst nätverk eller så också. Sen är det väl det som tipsats om tidigare.

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738