Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Swiifty:

Du måste ha läst fel/missförstått Aresz.

Aresz: Tror du att du har någon framgång med dina post shogun?
Du: Väl ganska klart och tydligt att SD har framgång i tråden.

Du missar dock att Aresz frågar om Shoguns posts medför framgång, inte om SD har framgång (vilka i sig kan vara baserade på andra faktorer).

Ahh, då ber jag om ursäkt. Tolkade det som att shoguns postande skulle påverka SD precis som du skriver.

Citat:

Vidare, har du något underlag för dina påståenden om att det är våra posts som medför att folk röster på SD här i tråden, eller är det bara en personlig åsikt som du har.

Det är såklart en personlig uppfattning. Ni skriver ungefär som det står i det mesta av dagens media, det fungerar där så rimligen fungerar det här. Med det säger jag inte att det är önskvärt att det ska vara så.

Citat:

Också, vad menar du med vårt babblande, kan du precisera vad vårat babblande är? Min antydan till shoguns babblande är hans konstanta posts som har med "hotet från muslimerna" att göra, vilket jag tycker är ett sorts babblande, då det inte är baserat på något verkligt underlag. Så det är min motivering, vad är din?

Kom igen, halva denna tråden är babbel.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Ahh, då ber jag om ursäkt. Tolkade det som att shoguns postande skulle påverka SD precis som du skriver.

Det är såklart en personlig uppfattning. Ni skriver ungefär som det står i det mesta av dagens media, det fungerar där så rimligen fungerar det här. Med det säger jag inte att det är önskvärt att det ska vara så.

Kom igen, halva denna tråden är babbel.

Tror inte heller att diskuterande/argumenterade ändrar någon större del, många har redan bestämt sig oavsett innan de ens ger sig in i debatten eller ens läser den. Dock finns det ju alltid någon som kanske sitter och på allvar funderar om vem de ska rösta på, eller att det är något som kommer efter en tid, därmed tycker jag ändå att det är värt att debattera/argumentera.

Sedan när nivån kanske sjunker en aning på debatten, så sjunker både min och motståndarnas retorik en aning och då blir det att man lägger till ord som har en negativ klang, istället för att säga något neutralt ord. Är trots allt ett forum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Du fortsätter att posta din propaganda för SD. Tror du den har framgång eller gör det alla bara mer förvånade över hur deras politik fungerar? För övrigt så anklagar du andra i denna tråd återigen för att ljuga, ska du komma med bevis för att det är lögner eller ska vi bara lita på ditt ord? Annars får du gärna sluta komma med anklagelser om lögner om du inte har något att sätta emot.

Klippen som du har länkat till, hur stämmer det förhållandet till muslimer i Sverige?

Din partiledare snackade om det i sitt vårtal, har du lyssnat på det? Och finns hotet mot Sverige? Isåfall hur och var?
Och nu är jag jävligt tråkig och PK här...men bevis, från en sverigevän till en annan?

Du ser väl att genom historien så hittar man alltid en folkgrupp att skylla på, och nu i efterhand, hur realistiskt har hotet varit? Du ser inte att det kanske även är så denna gång?

För övrigt så är vi flera som väntar på svar innan du övergav tråden förra gången, ska vi strunta i det helt och hållet kanske? (gamla inlägg dvs)

..och du fortsätter med din skrämselpropaganda mot SD hör jag.

Det jag länkat till finns redan i Sverige men inte i samma proportioner som i t ex Australien, England mfl. Varför skulle Sverige bli förskonat från detta? Att viljan finns hos en stor grupp har vi redan sett.

Att skriva att "SD hatar homosexuella" "SD hatar alla invandrare" "SD är ett kristet fundamentalistiskt parti..." osv.. det är exempel på saker som jag ser som rent nonsense. Ser man på SD's systerparti Dansk Folkeparti i Danmark så betvivlar jag att eran skrämselpropaganda skulle bli verklighet när SD kommer med i en regering.

Exakt vad är det du vill ha svar på?

Sedan vill jag påminna dig om att jag inte har någon skyldighet att svara varken dig eller någon annan om jag inte vill. Håll god ton och respektera dina motdebattörer om du vill ha svar.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shogun-r:

..och du fortsätter med din skrämselpropaganda mot SD hör jag.

Fast på vilket sätt kommer jag med skrämselpropaganda? Jag är emot SD, men försöker knappast skrämma folk. Det gör däremot du, som postar länkar om hur muslimerna kommer att ta över, instifta sharialagar osv. Det är ju ordet "skräms" som är centralt.
Återigen så misstolkar du motstånd mot SD som något helt annat, det är inte hat eller skrämselpropaganda, utan motargument.

Ta en titt på en debatt i riksdagen, är det ett hat vi ser där eller olika åsikter?

Skrivet av shogun-r:

Det jag länkat till finns redan i Sverige men inte i samma proportioner som i t ex Australien, England mfl. Varför skulle Sverige bli förskonat från detta? Att viljan finns hos en stor grupp har vi redan sett.

Var är viljan? Återigen, bevisen för dina argument. Var finns detta i Sverige, i då mindre proportioner?

Skrivet av shogun-r:

Att skriva att "SD hatar homosexuella" "SD hatar alla invandrare" "SD är ett kristet fundamentalistiskt parti..." osv.. det är exempel på saker som jag ser som rent nonsense. Ser man på SD's systerparti Dansk Folkeparti i Danmark så betvivlar jag att eran skrämselpropaganda skulle bli verklighet när SD kommer med i en regering.

Har jag sagt detta förresten? Eller drar du in mig i samma gäng som är mer aggressiva mot SD?
Nonsens? SD är ju inte direkt positivt inställda till homosexuella, men det har vi också redan diskuterat. Se Björn Söders uttalanden exempelvis. Vad har systerpartiet Dansk Folkeparti med detta att göra?

Skrivet av shogun-r:

Exakt vad är det du vill ha svar på?

Kom igen nu, jag förstår ju att du visst minns våra tidigare diskussioner. Jag och andra har ställt frågor till dig, och citerat din text, därefter har du vägrat att svara och har försvunnit från tråden ett antal dagar. Vill du veta vilka frågor?

Börja med denna: Vilka av oss i tråden vill instifta sharialagar? Nog fjärde gången jag ställer den frågan till dig.
För övriga frågor, klicka på citatknappen under ditt användarnamn så får du se. Du gömmer dig undan varje gång någon ställer en fråga som du inte orkar, kan eller vill svara på. Detta har hänt vid flera tillfällen, det vet du ju om!
Sen har jag även frågor till dig i detta inlägg.

Skrivet av shogun-r:

Sedan vill jag påminna dig om att jag inte har någon skyldighet att svara varken dig eller någon annan om jag inte vill. Håll god ton och respektera dina motdebattörer om du vill ha svar.

Visst är det upp till dig, men du frågade ju nyss vilka frågor jag vill ha svar på. Apropå god ton i debatten, det hör väl till lite att om man säger något, får motargument så svarar man iaf på den kritik/motargument som man just har fått? Det gör inte du, istället kommer du tillbaks ett par dagar senare och anklagar oss andra för vad du nu känner för.
Därtill så kallar du återigen andra användare här för lögnare, är det god ton? Och även här förklarar du inte varför någon skulle ljuga, vet du att det är en lögn så kom fram med bevis eller försök formulera ett motargument.

Respekt för motdebattörer sa du va? Du saknar den respekten för andras åsikter när du kallar någon för lögnare.

Permalänk
Medlem

På visst sätt har väl dessa värderingar kanske mer än sharia lagar redan bevisats finnas i Sverige, det var väl uppdrag granskning som gick igenom hur moskéer ger hjälp till kvinnor som slås av sin man mm.
Där så fick ju de flesta något helt annat svar än vad de flesta här inne skulle vilja.

Skrivet av astrob0y:

Hollans bostadsbubbla? Visste jag inget om, något som du kan länka till?

http://www.youtube.com/watch?v=iZdYMgKGaVI
De klarade sig ett tag efter den stora finanskrisen men sen gick det inte längre.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blubben:

På visst sätt har väl muslimska värderingar kanske mer än sharia lagar redan bevisats finnas i Sverige, det var väl uppdrag granskning som gick igenom hur moskéer ger hjälp till kvinnor som slås av sin man mm.
Där så fick ju de flesta något helt annat svar än vad de flesta här inne skulle vilja.

http://www.youtube.com/watch?v=iZdYMgKGaVI
De klarade sig ett tag efter den stora finanskrisen men sen gick det inte längre.

Hur tror du svaren skulle se ut om vi åkte runt med dolda mickar i frikyrkorna i djupaste Småland och ställde rätt frågor?
Jag säger inte att det är rätt det vi ser men tror inte problemet är så stort som det upplevs med reportage och drev.
Däremot, hur fan kan ett sånt stolpskott som Waberi kommit in i riksdagen? Det är något som oroar mig däremot, får rysningar bar jag se eländet.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/extra-miljoner-i-kampen-mot...

Och där fick SD ytterligare några nya röster.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Hur tror du svaren skulle se ut om vi åkte runt med dolda mickar i frikyrkorna i djupaste Småland och ställde rätt frågor?
Jag säger inte att det är rätt det vi ser men tror inte problemet är så stort som det upplevs med reportage och drev.
Däremot, hur fan kan ett sånt stolpskott som Waberi kommit in i riksdagen? Det är något som oroar mig däremot, får rysningar bar jag se eländet.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/extra-miljoner-i-kampen-mot...

Och där fick SD ytterligare några nya röster.

Ändrade mitt tidigare inlägg, är ju inte muslimska värderingar egentligen utan de som finns i ett visst antal muslimska länder.
Jo men tycker inte det är bra med den typen av frikyrkor heller

Ja du Waberi...
Lite konstigt att inte han fick avgå precis som de som uttalat sig rasistiskt i valstugorna?
Eller det kanske inte finns direkta uttalanden på band eller film?

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.youtube.com/watch?v=wNDeeoUNvAk

Waberi och hans värdegrund hör hemma på stenåldern och det är väl dokumenterat.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blubben:

På visst sätt har väl dessa värderingar kanske mer än sharia lagar redan bevisats finnas i Sverige, det var väl uppdrag granskning som gick igenom hur moskéer ger hjälp till kvinnor som slås av sin man mm.
Där så fick ju de flesta något helt annat svar än vad de flesta här inne skulle vilja.

Klart att det finns muslimer som tycker att sharia är det bästa som finns, samt att personer med denna åsikt även bor i Sverige. Men det finns även nazister och kristna fundamentalister här med, som säkerligen inte skulle banga på att ta över samhället och göra allting deras väg. Det tvivlar nog ingen på. Men har dom någon chans?

Det är ju just utpekande av muslimer. Att en viss grupp skulle vara ett reellt hot mot vår stat, kultur och demokrati, det är just det jag som verkar vara rent påhitt. Även när det ser ett samarbete mellan kristna och muslimer verkar ju detta, enligt Åkesson (se sommartalet) vara en form av islamisering. Som att varenda muslim då aktivt kämpar emot staten? Eller hur ska jag tolka det?

Känns mer som främlingsfientlighet, rädsla, rasism och hat än något annat. Annars borde det vara ganska lätt att bevisa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubben:

Ändrade mitt tidigare inlägg, är ju inte muslimska värderingar egentligen utan de som finns i ett visst antal muslimska länder.
Jo men tycker inte det är bra med den typen av frikyrkor heller

Ja du Waberi...
Lite konstigt att inte han fick avgå precis som de som uttalat sig rasistiskt i valstugorna?
Eller det kanske inte finns direkta uttalanden på band eller film?

Där har man ett litet rapporterings problem.

Ponera att pastorn köper in en häst och vagn för brudpar så kommer det stå i den lokala tidningen.
Ponera att Pastorn fått 120 miljoner i anslag för att renovera all, det kommer stå i den regionala tidningen.
Ponera att Pastorn slagit ihjäl sin fru, det kommer sändas på tv.

Nu kan vi ta bort ordet pastor om vi vill, det är irrelevant eftersom det är vad som har gjorts som kan skapa intresse. Ifall Pastorn är känd så skapar han egna rubriker.

Ponera nu att den lokale frikyrkopastorn gör steg 1. Inget händer i lokaltidningen
Ponera att han får anslag för renoveringen, Ingen rapportering.
Ponera att han slår ihjäl sin fru? Knutby.

Om vi då går till utlandet så kommer inget av stegen uppmärksammas, något koreanskt massbröllop kanske men för att väcka folks intresse så skrivs bara det som är köttigt, och exotiskt. Varpå endast abortmotståndare, bombdåds ivrare och bögknackare kommer att höras.

Nu säger de flesta mänskor inklusive mig själv att vi står över det här, det kan vi dock omöjligen göra eftersom vi inte har något som säger emot oss. Vi får heller sällan något som säger emot det vi hört annat än att människor säger emot det det som sägs. Det beror inte på att det inte finns en motsats utan för att redaktioner upplever att motsatsen inte säljer. Grundläggande kommunikationsvetenskap.

Som bekant så tar inte två fördomar ut varandra, om det är någon som tror det. Att hata två upplevt motsatta ting gör dig ändock till någon hatar och har fördomar.

Lösningen är att i bedömning av människor alltid bedöma människan, att se det individuella snarare än fördomen. Sen att man inte är glad i religion är en annan sak men att en individ ska dömas för sitt samröre med en religion är sjysst kalla kriget stil.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Vackert. Den homogena befolkningen...

Homogen betyder i sammanhanget med största säkerhet monokulturell snarare än mångkulturell. Vi ställer redan krav på att människor med andra kulturella bakgrunder ska anpassa sig till vårt samhälle, vår nation. Dessutom har vi lagar som sätter individen under nationen. Vi har skatter som sätter individen under kollektivet, för nationens bästa.

Skrivet av astrob0y:

Inkluderande nationalism? Herrejösses, du är medveten om att SDs politik inte inkluderar folk. Den är inte inkluderande, den är enbart nationalistisk (se citat ovan). Det är därför vi har järnrörsgänget, det är därför vi har motioner där riksdagsledamöter vill ha separata lagar beroende på bakgrund. Du röstar på SD, du röstar på ett nationalistiskt parti som är byggd på en rasistisk ideologi. Kort och gott. Och om du inte håller med mig så får du gärna förklara SDs diskussion om människans essens i relation till nationstaten

Den är inkluderande, om du inte förstår innebörden så får det stå för dig. Se det som en övning i att lära sig den faktiska innebörden av ett ord och använda det korrekt.

Vi har redan separata lagar för den som är utlänning. Kallas för utlänningslagen, kolla upp det om du har tid.

Skrivet av astrob0y:

Du ser ingen skillnad i SD och övriga riksdagspartier? Vilka andra partier kommer upp med motioner som vill att det ska vara straffbart att inte anmäla flyktingar? Vilka riksdagspartier har partiledare som deltar i allsång av vitmaktmusik? Parti är väldigt annorlunda än de övriga partierna. Och även mycket sämre än de övriga partierna då de saknar politisk sakkunskap.

Jag ser en klar skillnad mellan SD och övriga partier, givetvis. Med anmäla flyktingar menar du anmäla illegala invandrare? Låter som civilkurage, något exempelvis KD diskuterat huruvida det ska göras lag av eller inte tidigare.

Skrivet av astrob0y:

Men det är ju sant. Om du har problem med det är det din politiska åskådning och fakta som kolliderar. Inte mitt bekymmer.

När man ska prata om arbetsmarknadspolitiska åtgärder så behöver man lite kött på benen, det saknar du och bestämmer därför att du har rätt bara därför att det stämmer in med din politiska ideologi.

Skrivet av astrob0y:

Japp. Eller menar du att alliansen har haft en ansvarsfull arbetspolitik under de åren de har varit i den politiska makten?

Ja, om jag väger mot alternativet Persson 2006 eller alterantivet Sahlin 2010 är jag övertygad om att Alliansen har gjort vad som kunnat förväntas av en regering för en exporttung ekonomi i en fem års (och längre blir den) lång global lågkonjunktur. Vilka åtgärder kunde vi ha tagit för att ha haft en markant bättre situation? Fortsatt att förtidspensionera i stor utsträckning för att i Socialdemokratisk anda sopa problemen med stigande arbetslöshet under mattan? Låtit bli att sänka inkomstskatter och istället försöka stimulera ekonomin enbart från statlig och kommunal nivå? Höjt bidrag till arbetsföra människor som inte jobbar? Vi löste många av våra strukturella finansiära problem efter krisen på 90-talet och det kan vi i stor utsträckning tacka Göran P. för. Därför är det tragiskt att se hur så många inom S och vänsterfalangen i allmänhet verkar tro att det är en bra idé att glömma varför vi sanerade ekonomin och statsbudgeten och återskapa Sverige <90. Lite som fackrörelsen som glömt bort varför "guldåren" inte var guldår utan ledde till obefintlig reallöneutveckling.

Relativ till alternativen tycker jag att Alliansen har gjort ett bra jobb och jag kommer att rösta på dem ännu en gång. Med det sagt finns det problem i hur reformer har följts upp, men det går att lösa.

Skrivet av astrob0y:

Berätta gärna om min tankeprocess. Det här kommer bli spännande.

Det kan jag inte göra, jag är inte du. Läs boken.

Skrivet av astrob0y:

Din utbildningsnivå bryr jag inte ett smack om trots att den säkert var jättebra, spännande och givande.
Jag har högre utbildning än dig samt fler hps. Vad spelar det för roll? Jag

Om man inte förstår hur stater, företag eller riksbanker fungerar eller varför de agerar som de gör så är det väldigt svårt att förstå varför det ser ut som det gör.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Klart att det finns muslimer som tycker att sharia är det bästa som finns, samt att personer med denna åsikt även bor i Sverige. Men det finns även nazister och kristna fundamentalister här med, som säkerligen inte skulle banga på att ta över samhället och göra allting deras väg. Det tvivlar nog ingen på. Men har dom någon chans?

Det är ju just utpekande av muslimer. Att en viss grupp skulle vara ett reellt hot mot vår stat, kultur och demokrati, det är just det jag som verkar vara rent påhitt. Även när det ser ett samarbete mellan kristna och muslimer verkar ju detta, enligt Åkesson (se sommartalet) vara en form av islamisering. Som att varenda muslim då aktivt kämpar emot staten? Eller hur ska jag tolka det?

Känns mer som främlingsfientlighet, rädsla, rasism och hat än något annat. Annars borde det vara ganska lätt att bevisa?

Ser alla radikala grupper som ett hot oavsett vilken gruppering man pratar om, och man måste få hävda att det finns en liten andel av muslimerna som är ett hot precis som alla dessa andra radikala grupper. Och detta utan att bli kallad för rasist eller en "hatare".
Är islamister ett bra ord för denna lilla grupp inom islam?

Att risken för några större konsekvenser är mycket små betyder inte att man borde ignorera det precis som man inte borde ignorera rasister, nazister mm.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Homogen betyder i sammanhanget med största säkerhet monokulturell snarare än mångkulturell. Vi ställer redan krav på att människor med andra kulturella bakgrunder ska anpassa sig till vårt samhälle, vår nation. Dessutom har vi lagar som sätter individen under nationen. Vi har skatter som sätter individen under kollektivet, för nationens bästa.

Om vi har lagar som sätter individen under nationen så har vi facistiska lagar. nu är det dock så att våra lagar inte gör det. Vi har viss lagar som stipuler skyldigheter och andra som ger rättigheter. Våra lagar eftersom vi lever i ett riktigt land är ett demokratiskt författat kontrakt där vi i diskussion med oss själva genom rösträtten har tilldelat oss skyldigheter och rättigheter.

Det är fö lustigt att Valiumballong använder sig av begreppet nation, antingen förstår han inte begreppet eller så har han missat Sveriges etniska uppbyggnad de senaste tja 1000åren.

Skrivet av Valiumballong:

Den är inkluderande, om du inte förstår innebörden så får det stå för dig. Se det som en övning i att lära sig den faktiska innebörden av ett ord och använda det korrekt.

Nu är det så att Valiumballong inte förstår ordet Nationalism vilket kan belysas med:

Skrivet av Valiumballong:

Du förstår inte vad en inkluderande nationalism är, det är okej. SDs nationalism är kulturell, inte etnisk. Det betyder att vem som helst kan bli en del av nationen, men inte utan anpassning. En kulturell nationalism utgår från just kultur (språk, tradition). En exkluderande nationalism (exempelvis etnisk nationalism) innebär att man exkluderar de som inte delar den etnisk bakgrunden.

Valiumballong förstår varken begreppet nation. En nation är allt. Det är kulturen, språket, religionen, etniciteten och vanföreställningarna.

Nationalism kan därmed aldrig vara inkluderande.

Skrivet av Valiumballong:

Vi har redan separata lagar för den som är utlänning. Kallas för utlänningslagen, kolla upp det om du har tid.

Valiumballong förstår heller inte heller det här utlänningslagen behandlar individer som ej har fått medborgarskap men är födda i ett annat land, det är allt från tillfälliga vistelser till genomresa med GUMBALL. Det är dock inte en separat lagstiftning utan en del av den svenska lagstiftningen. Som drabbar en specifik grupp individer precis som att lagstiftningen kring hyror drabbar andra individer.

För att vi ska kunna tala om en separat lagstiftning i ordet rätt bemärkelse måste den behandla något som på individuell nivå rör alla i samhället oavsett de vill det eller ej. Förstå kan vi kala en lag som behandlar vissa av dem för separat.

Skrivet av Valiumballong:

Jag ser en klar skillnad mellan SD och övriga partier, givetvis. Med anmäla flyktingar menar du anmäla illegala invandrare? Låter som civilkurage, något exempelvis KD diskuterat huruvida det ska göras lag av eller inte tidigare.

Civilkurage kräver att du står för din egna åsikt med risk för dig själv, att anmäla utsatta minoriteter är väl knappast att utsätta sig för risk?

Skrivet av Valiumballong:

När man ska prata om arbetsmarknadspolitiska åtgärder så behöver man lite kött på benen, det saknar du och bestämmer därför att du har rätt bara därför att det stämmer in med din politiska ideologi.

Här ska ju helst Valiumballong hålla tyst, Valiumballong anser nämligen det vara självklart att man sparar pengar om man drar ner på invandringen, han har uppenbarligen missat de delar av nationalekonomin han hävdar sig ha läst som behandlar sådant såsom alternativkostnader och omfördelningspolitik.

Skrivet av Valiumballong:

Ja, om jag väger mot alternativet Persson 2006 eller alterantivet Sahlin 2010 är jag övertygad om att Alliansen har gjort vad som kunnat förväntas av en regering för en exporttung ekonomi i en fem års (och längre blir den) lång global lågkonjunktur. Vilka åtgärder kunde vi ha tagit för att ha haft en markant bättre situation? Fortsatt att förtidspensionera i stor utsträckning för att i Socialdemokratisk anda sopa problemen med stigande arbetslöshet under mattan? Låtit bli att sänka inkomstskatter och istället försöka stimulera ekonomin enbart från statlig och kommunal nivå? Höjt bidrag till arbetsföra människor som inte jobbar? Vi löste många av våra strukturella finansiära problem efter krisen på 90-talet och det kan vi i stor utsträckning tacka Göran P. för. Därför är det tragiskt att se hur så många inom S och vänsterfalangen i allmänhet verkar tro att det är en bra idé att glömma varför vi sanerade ekonomin och statsbudgeten och återskapa Sverige <90. Lite som fackrörelsen som glömt bort varför "guldåren" inte var guldår utan ledde till obefintlig reallöneutveckling.

Ja Givetvis har alliansen gjort vad som förväntats av dem men vi kan ändå och med rätta ifrågasätta Alliansen:

  • - Skapat en separat Rentier Capitalism sfär i den forna statliga sektorn

  • - Omfördelat gemensamma resurser till bemedlade områden genom rut och rot avdrag

  • - Bränt hur många miljoner då på en spårväg om dryga kilometern?

  • - Vägrat delta i styrelsemöten i statliga bolag

  • - Nuon

Vad det gäller Valiumballongs vims om de bristande reallöneökningarna och deras ände samt bidragspolitiken så för han ett klassiskt 7,5HP har precis hört talats om det resonemang.

Inflationen i Sverige löstes med ett verkstadsavtal (verkstadsavtalen är styrande) vid framtida löneförhandlingar så förs dem på grund av medlingsinstitutets siffror, SN siffror och fackets siffror. Grund idén är att varken överstiga eller understiga inflationsmålet på 2%. Det här funkar sisådär till stor del pågrund av att SACO inte löneförhandlar och ju större SACO blir desto mer av smällen kommer LO förbunden vara tvungna att ta. Minns väl att ditt personliga lönesamtal direkt drabbar LO förbunden.

Allt är frid och fröjd men vad har hänt med vinsterna? Inflationsmålet har för all del ökat konkurrenskraften genom att hålla tillbaka lönerna, konkurrenskraften ökar helt enkelt mer än lönerna. Utrymmet för vinst ökar. Jo vinsten återinvesteras inte, varken här eller där. Vi har ett näringsliv som agerar som om det vore i deflation.

Skrivet av Valiumballong:

Relativ till alternativen tycker jag att Alliansen har gjort ett bra jobb och jag kommer att rösta på dem ännu en gång. Med det sagt finns det problem i hur reformer har följts upp, men det går att lösa.

Eftersom Valiumballong inte vet hur alternativen skulle ha gjort så tycker han fel. Han kanske tycker att Alliansen gjort ett bra jobb men han kan inte tycka det i relation till något som inte hänt.

Skrivet av Valiumballong:

Det kan jag inte göra, jag är inte du. Läs boken.

Du kan va en bok.

Skrivet av Valiumballong:

Om man inte förstår hur stater, företag eller riksbanker fungerar eller varför de agerar som de gör så är det väldigt svårt att förstå varför det ser ut som det gör.

Det är sant, nu menar dock Valiumballong att han förstår ovanstående, något han bevisligen inte gör. Återigen HP mängden är underställd kunskapsmängden och det är i den senare Valiumballongs resonemang brister.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Jäkla Huzzbutt som är snabbare än blixten. Nåväl, här kommer mitt tillägg.

Citat:

Homogen betyder i sammanhanget med största säkerhet monokulturell snarare än mångkulturell. Vi ställer redan krav på att människor med andra kulturella bakgrunder ska anpassa sig till vårt samhälle, vår nation. Dessutom har vi lagar som sätter individen under nationen. Vi har skatter som sätter individen under kollektivet, för nationens bästa.

Nånå, homogen betyder kort och gott att partiet vill ha en homogen befolkning i nationen. Vad betyder då detta praktiskt? Det betyder att rasisterna på SD vill ha röd stuga, svensk flagga, mysig stämning på julafton och en vithet (där mannen inte alltid är kränkt utan har flanellskjorta, skjuter hagelbössa och räddar barnen från bjröen). En effekt av den viljan är att kommunpolitiker som representerar SD vill kastrera de som inte passar in i den homogena folkgruppen, det betyder att järnErik kan stå och gorma "Mitt land, inte ditt land!" när han träffar på en svenne som inte passar in i dennas fantasi om den homogena befolkningen. Men det förstås, det är ju enbart enskilda händelser och har inget med dess politik att göra.

Citat:

Den är inkluderande, om du inte förstår innebörden så får det stå för dig. Se det som en övning i att lära sig den faktiska innebörden av ett ord och använda det korrekt.

Inkluderande så att SDs representanter säger "mitt land" och "inte ditt land"? Och precis som Huzzbutt skrev så är nationalism aldrig någonsin inkluderande. Detta trots att järngänget vill påstå det. Eller menar du att den svenska nationalism är helt frikopplat från tidigare skeenden som relaterar till just den ideologin?

Citat:

Vi har redan separata lagar för den som är utlänning. Kallas för utlänningslagen, kolla upp det om du har tid.

Eh, ett svar som inte svara på min fråga. Utlänningslagen är väl något helt annat? Snälla förklara för mig istället varför SDs tankar om en mänsklig essens, dess relation till nationen och hur den inte är rasistisk. Känner att du slingar dig.

Citat:

Jag ser en klar skillnad mellan SD och övriga partier, givetvis. Med anmäla flyktingar menar du anmäla illegala invandrare? Låter som civilkurage, något exempelvis KD diskuterat huruvida det ska göras lag av eller inte tidigare.

Vad är då civilkurage i relation till det vi diskuterar? OCh varför ska civilkurage vara en lag? Jag trodde att vi stod på samma sida och ivrrade för mindre lagar i samhället.

Citat:

När man ska prata om arbetsmarknadspolitiska åtgärder så behöver man lite kött på benen, det saknar du och bestämmer därför att du har rätt bara därför att det stämmer in med din politiska ideologi.

Och du är medveten om att det är Sossarnas suveräna politik på 90-talet som har gjort att det nya arbetarpartiet kan använda sitt återkommande argument och det är att sänka skatterna. Lustigt att du påstår att jag ska ha kött på bena

Citat:

Ja, om jag väger mot alternativet Persson 2006 eller alterantivet Sahlin 2010 är jag övertygad om att Alliansen har gjort vad som kunnat förväntas av en regering för en exporttung ekonomi i en fem års (och längre blir den) lång global lågkonjunktur. Vilka åtgärder kunde vi ha tagit för att ha haft en markant bättre situation? Fortsatt att förtidspensionera i stor utsträckning för att i Socialdemokratisk anda sopa problemen med stigande arbetslöshet under mattan? Låtit bli att sänka inkomstskatter och istället försöka stimulera ekonomin enbart från statlig och kommunal nivå? Höjt bidrag till arbetsföra människor som inte jobbar? Vi löste många av våra strukturella finansiära problem efter krisen på 90-talet och det kan vi i stor utsträckning tacka Göran P. för. Därför är det tragiskt att se hur så många inom S och vänsterfalangen i allmänhet verkar tro att det är en bra idé att glömma varför vi sanerade ekonomin och statsbudgeten och återskapa Sverige <90. Lite som fackrörelsen som glömt bort varför "guldåren" inte var guldår utan ledde till obefintlig reallöneutveckling.

Och jag gissar på helt tvärtom. Med Sahlin så skulle vi ha varit världklass, det är vi inte nu. Att du blandar in vad som händer i övriga delar av världen är trevligt. Så hur ser det ut för de nationer som försöker fixa sin internationella konkurrenskraft med sänkta skatter? Om vi enbart ser över det som händer i EU...inte så bra, och hur länge har den nyliberala fixiden om att sänkta skatter är det bästa som har hänt existerat? Såsom jag förstår det var det någongång på början av 90-talet som det fastslogs att EUs konkurrenskraft ska säkras med sänkt skatt.
Och hur tusan kommer det sig att Sveriges position i diverse index har sjunkit konstant? Är det sossarna som har varit i farten nu igen? Ett fint exemepl är att Sverige har som mål att vara en kunskapsnation. Hur har det fungerat med den modellen som har förts de senaste åren, vad säger de flesta jämförande indexs om Sverige som kunskapsnation? Just ja, sossarna var det igen enligt Alliansens företrädare

Och effekten av arbetslinjen, den linjen som jag förmodar att du tänker på, är FAS3. Och återigen, FAS3 är nu den största arbetsgivaren i Sverige. Det beror på att det "nya arbetarpartiet" driver en bidragspolitik. Din beklagan om förtidspensioneringen är liksom inget jämfört mot det som sker i och med FAS3 då FAS3 har helt andra konsekvenser än förtidspensioneringen (tips: den påverkar den som arbetar för lön negativt).

Citat:

Om man inte förstår hur stater, företag eller riksbanker fungerar eller varför de agerar som de gör så är det väldigt svårt att förstå varför det ser ut som det gör.

Japp, jag påstår mig inte förstå hur dessa tre fungerar. Kan sisodär lagom mycket. Om du med gott samvete påstår att du har en faktiskt förståelse för dessa tre nämnda ting så är det bara att gratulera, du har precis skrapat på ytan

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blubben:

Ser alla radikala grupper som ett hot oavsett vilken gruppering man pratar om, och man måste få hävda att det finns en liten andel av muslimerna som är ett hot precis som alla dessa andra radikala grupper. Och detta utan att bli kallad för rasist eller en "hatare".
Är islamister ett bra ord för denna lilla grupp inom islam?

Att risken för några större konsekvenser är mycket små betyder inte att man borde ignorera det precis som man inte borde ignorera rasister, nazister mm.

Det håller jag med dig om. Därför undrar jag samtidigt varför SD gång på gång refererar till "islamisering" i samhället?

Nej, det är inget bra ord. Minns jag rätt så är det väl massmedia som har spätt på just ordet "islam" till förbannelse, och med en stark koppling till just terrorism? Vore intressant att från någon SD-anhängare höra hur alla löpsedlar som är till nackdel för muslimer stämmer överens med PK konspirationen från vänstermedia (där regeringen också är inblandad). Borde man då inte valt att dölja detta, eller iaf använt ett annat namn om nu planen är att få in så många som möjligt?

Givetvis ska eventuella hot inte ignoreras, men när ett parti nämner islamisering som ett enskilt problem, istället för just då extremism, våldsverkare eller vad nu man nu vill kalla det, ja då är det utpekade av en religion och dess anhängare som syndabock.
Man hamnar ju då i samma fack som "alla invandrare är kriminella". Gör en kristen nazist alla kristna till nazister?

Skillnaden är ju om man inser att det finns bråkmakare inom allt, eller om man tvärtom anser att det är just religionen som skapar bråkmakarna. Dvs, är det pga tron, hudfärg eller sexuell läggning som gör att man blir kriminell? Återigen den essens som tydligen ska finnas, den gör väl oss svenskar till fromma små jesuslamm, men invandrarna, dom har en annan essens, fylld av kriminalitet och hat?

Det är så det låter när man hela tiden gapar om islamisering, så återigen, alla som läser detta, någon av de runt 250 som röstat för SD, var och när kommer islamiseringen? Bevis? Fakta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Nej jag härrör inte det till shogun´s retorik som du kallar briljant i ett lamt försök att vara överlägsen. Det paradoxala är att det är ditt och dina gelikars babblande som med stor säkerhet övertygar pöbeln att rösta på SD, inte shogun´s nonsens.

Mjoh. Jag tror snarare att vi är ett på ett forum där hen röstar höger och gärna kryddat utifrån vad internet säger (dvs youtube/avpixlat).
Exempel:
Sj6 länkande i början av tråden till GalneGunnar som påstod att Jimmy hade rätt och Lars hade fel om en sak. Jag påpekade för Sj6 att så inte var fallet genom att redovisa varför Lars hade rätt och Jimmy hade som vanligt fel. Tog Sj6 till sig det. Nope, istället påstod Sj6 att Jimmy hade objektivt rätt.... Älska Youtube-statistiken!

edit: det jag ville ha sagt med mitt babbel är att det går att komma med vilka påståenden som helst, det spelar ingen roll. Hur folk röstar hoppas jag inte grundar sig i diskussioner på internet. jag hoppas verkligen det. På riktigt

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av astrob0y:

Mjoh. Jag tror snarare att vi är ett på ett forum där hen röstar höger och gärna kryddat utifrån vad internet säger (dvs youtube/avpixlat).
Exempel:
Sj6 länkande i början av tråden till GalneGunnar som påstod att Jimmy hade rätt och Lars hade fel om en sak. Jag påpekade för Sj6 att så inte var fallet genom att redovisa varför Lars hade rätt och Jimmy hade som vanligt fel. Tog Sj6 till sig det. Nope, istället påstod Sj6 att Jimmy hade objektivt rätt.... Älska Youtube-statistiken!

edit: det jag ville ha sagt med mitt babbel är att det går att komma med vilka påståenden som helst, det spelar ingen roll. Hur folk röstar hoppas jag inte grundar sig i diskussioner på internet. jag hoppas verkligen det. På riktigt

Jag har helt klart fått ett par frågetecken uträtade genom att följa tråden, tackar ödmjukast alla som deltagit och deltager. I övrigt är vi säkert överens

Skrivet av Huzzbutt:

Där har man ett litet rapporterings problem.

Ponera att pastorn köper in en häst och vagn för brudpar så kommer det stå i den lokala tidningen.
Ponera att Pastorn fått 120 miljoner i anslag för att renovera all, det kommer stå i den regionala tidningen.
Ponera att Pastorn slagit ihjäl sin fru, det kommer sändas på tv.

Nu kan vi ta bort ordet pastor om vi vill, det är irrelevant eftersom det är vad som har gjorts som kan skapa intresse. Ifall Pastorn är känd så skapar han egna rubriker.

Ponera nu att den lokale frikyrkopastorn gör steg 1. Inget händer i lokaltidningen
Ponera att han får anslag för renoveringen, Ingen rapportering.
Ponera att han slår ihjäl sin fru? Knutby.

Om vi då går till utlandet så kommer inget av stegen uppmärksammas, något koreanskt massbröllop kanske men för att väcka folks intresse så skrivs bara det som är köttigt, och exotiskt. Varpå endast abortmotståndare, bombdåds ivrare och bögknackare kommer att höras.

Nu säger de flesta mänskor inklusive mig själv att vi står över det här, det kan vi dock omöjligen göra eftersom vi inte har något som säger emot oss. Vi får heller sällan något som säger emot det vi hört annat än att människor säger emot det det som sägs. Det beror inte på att det inte finns en motsats utan för att redaktioner upplever att motsatsen inte säljer. Grundläggande kommunikationsvetenskap.

Som bekant så tar inte två fördomar ut varandra, om det är någon som tror det. Att hata två upplevt motsatta ting gör dig ändock till någon hatar och har fördomar.

Lösningen är att i bedömning av människor alltid bedöma människan, att se det individuella snarare än fördomen. Sen att man inte är glad i religion är en annan sak men att en individ ska dömas för sitt samröre med en religion är sjysst kalla kriget stil.

Skönt att i Waberis fall behöver jag inte döma på något sätt, han verkar vara något utav en expert på att göra det helt på egen hand enbart genom att prata.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av astrob0y:

Mjoh. Jag tror snarare att vi är ett på ett forum där hen röstar höger och gärna kryddat utifrån vad internet säger (dvs youtube/avpixlat).
Exempel:
Sj6 länkande i början av tråden till GalneGunnar som påstod att Jimmy hade rätt och Lars hade fel om en sak. Jag påpekade för Sj6 att så inte var fallet genom att redovisa varför Lars hade rätt och Jimmy hade som vanligt fel. Tog Sj6 till sig det. Nope, istället påstod Sj6 att Jimmy hade objektivt rätt.... Älska Youtube-statistiken!

edit: det jag ville ha sagt med mitt babbel är att det går att komma med vilka påståenden som helst, det spelar ingen roll. Hur folk röstar hoppas jag inte grundar sig i diskussioner på internet. jag hoppas verkligen det. På riktigt

Sjukt tragiskt om det stämmer isåfall, att allas försök till motargument går ohörda och istället bara eldar på. Skulle dock inte förvåna mig. Lite märkligt ändå, att om man blir motbevisad i en fråga, så håller man kvar hårdare än någonsin även om man trots allt förstått att man har fel.

Hittade även en intressant länk från själva regeringen:
Vanliga påståenden om invandring:
http://www.regeringen.se/sb/d/17468

Och här hittade jag något intressant.
"De muslimska trossamfunden har ca. 110 000 medlemmar, vilket utgör drygt en procent av Sveriges befolkning. "
Så mycket för det där hotet från "islamiseringen", vilket trams.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Skönt att i Waberis fall behöver jag inte döma på något sätt, han verkar vara något utav en expert på att göra det helt på egen hand enbart genom att prata.

Vissa har den förmågan.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon4992:

Sjukt tragiskt om det stämmer isåfall, att allas försök till motargument går ohörda och istället bara eldar på. Skulle dock inte förvåna mig. Lite märkligt ändå, att om man blir motbevisad i en fråga, så håller man kvar hårdare än någonsin även om man trots allt förstått att man har fel.

Hittade även en intressant länk från själva regeringen:
Vanliga påståenden om invandring:
http://www.regeringen.se/sb/d/17468

Och här hittade jag något intressant.
"De muslimska trossamfunden har ca. 110 000 medlemmar, vilket utgör drygt en procent av Sveriges befolkning. "
Så mycket för det där hotet från "islamiseringen", vilket trams.

Och dina meningsmotståndare upplever exakt samma sak; "Lite märkligt ändå, att om man blir motbevisad i en fråga, så håller man kvar hårdare än någonsin även om man trots allt förstått att man har fel."

Angående islamiseringen, har inte den diskussionen blivit debunkad och dött ut, kan inte minnas mig sett det skitargumentet på länge men följer heller inte debatten så noga nu för tiden.

Edit: Ni som skriver att islamiseringen av vårt samhälle pågår, hur har det drabbat eller på något sätt påverkat er och er vardag? Jag bor i Malmö och rör mig i de flesta stadsdelar men har tyvärr inte märkt av det så upplys mig gärna om era erfarenheter.

Skrivet av Huzzbutt:

Vissa har den förmågan.

Ja precis! Finessen vissa äger är att kunna göra det kort och kärnfullt, för andra krävs det väggar av text.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Ja precis! Finessen vissa äger är att kunna göra det kort och kärnfullt, för andra krävs det väggar av text.

Sådant att bli avundsjuk på.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Sjukt tragiskt om det stämmer isåfall, att allas försök till motargument går ohörda och istället bara eldar på. Skulle dock inte förvåna mig. Lite märkligt ändå, att om man blir motbevisad i en fråga, så håller man kvar hårdare än någonsin även om man trots allt förstått att man har fel.

Hittade även en intressant länk från själva regeringen:
Vanliga påståenden om invandring:
http://www.regeringen.se/sb/d/17468

Och här hittade jag något intressant.
"De muslimska trossamfunden har ca. 110 000 medlemmar, vilket utgör drygt en procent av Sveriges befolkning. "
Så mycket för det där hotet från "islamiseringen", vilket trams.

Väldigt synd att folk får för sig sådana saker när det är så lätt att kolla upp fakta. Sen så kommer shogun och strör på att muslimerna kommer vilja stifta sharia lagar här, eller att de ska få separata regler vid domstolar etc. Intressanta är om shogun och andra verkligen tror på det eller om de endast använder de som skrämselpropaganda för att få folk till SD, själv tror jag att det är det senare. Det finns inte en minsta antydan till det.
Förstår verkligen inte hur de tror att en sådan liten minoritet skulle få makt över 99% av befolkningen för att islamisera Sverige och stifta sina lagar. Brukar vara tvärtom, att det är majoriteten som sväljer minoriteten så att säga. Vore intressant att se en studie på hur invandrarnas religiösitet ser ut i Sverige efter några generationer, om de är mindre eller mer troende. Själv tror jag att barnen blir mindre religiösa i Sverige än sina föräldrar när de växer upp i Sverige.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Huzzbutt:

Sådant att bli avundsjuk på.

Tss, nu ska vi inte bli känslosamma! Nu släpper vi stunden av insinuerande och återgår till det roliga.

Jag är riktigt nyfiken på islamiseringen som påstås pågå och om och i så fall hur den påverkat de i tråden som tagit upp den.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Tss, nu ska vi inte bli känslosamma! Nu släpper vi stunden av insinuerande och återgår till det roliga.

Jag är riktigt nyfiken på islamiseringen som påstås pågå och om och i så fall hur den påverkat de i tråden som tagit upp den.

Skrivet av Hasse-Bosse:

Islamiseringen drabbar mig ständigt, i alla dess former:

  • Tv avgiften är bland de värsta exemplen, visst ni att TV-avgiften bara behöver betalas av en person i varje hushåll? Det är ett så jävla uppenbart sätt att skapa fördelar för månggifte.

  • Miljöpartiet är helt klart de värsta partiet, det hör man på namnet: Miljöpartiet de gröna. Grönt är förfan islams färg.

  • Har du märkt att porrtidningarna försvunnit från ICA? Det har jag och jag vet varför; Det är nämligen förbjudet att avbilda människor i muslimsk konst. Snart sitter jag väl som Sean Connery i Zardos och runkar till blinkande ljus.

  • Bygg på höjden? Vadå bygg på höjden? Vi bor väl bra som vi bor. Faktum är att Medlöparna i regeringen försöker förändra områdes planerna för att göra det lättare att bygga minareter.

Den som inte håller med är blind.

Ibland kan jag inte hålla mig

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Huzzbutt:

Ibland kan jag inte hålla mig

Haha, den hade jag minsann missat. Och minsann, det verkar finnas en strukturell islamisering om än bara i sin vagga.
Att jag varit så naiv!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ilstallione:

Och dina meningsmotståndare upplever exakt samma sak; "Lite märkligt ändå, att om man blir motbevisad i en fråga, så håller man kvar hårdare än någonsin även om man trots allt förstått att man har fel."

Angående islamiseringen, har inte den diskussionen blivit debunkad och dött ut, kan inte minnas mig sett det skitargumentet på länge men följer heller inte debatten så noga nu för tiden.

Edit: Ni som skriver att islamiseringen av vårt samhälle pågår, hur har det drabbat eller på något sätt påverkat er och er vardag? Jag bor i Malmö och rör mig i de flesta stadsdelar men har tyvärr inte märkt av det så upplys mig gärna om era erfarenheter.

Ja precis! Finessen vissa äger är att kunna göra det kort och kärnfullt, för andra krävs det väggar av text.

Nej det är inte samma sak, där har du fel, visar någon mig fakta så ändrar jag mig. Kollar du mina inlägg i tråden så har jag blivit motbevisad, och jag har också erkänt detta. Speciellt om det rör sig om rena faktafel, då är det ju inte så svårt att fatta att man har fel, eller hur? Ta diskussionen om sharialagar här i forumet, inga bevis, ingen fakta, nada, men ändå så påstår vissa individer att det visst är så. Det är väl väldigt märkligt? Varför ska man tro på vad någon säger om personen själv inte kan backa upp det med varken resonemang eller fakta? Varför lyssnar man inte alls på något annat? Vore ju i sitt egna intresse att faktisk ha fel, då slipper man oroa sig för något som inte finns.

Om debatten är död tvivlar jag på, Åkesson nämnde själv islamiseringen i sitt tal häromdagen, och tar man en titt på avpixlat eller för all del flashbacks politikdel så lever den kvar. En annan konspiration är också att media, Sifo och dom andra undersökningsinstituten mörklägger SDs populäritet, dvs dom har mer än runt 10%, troligen mycket mer, men alla andra är med på konspirationen....hur seriöst är det?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon4992:

Nej det är inte samma sak, där har du fel, visar någon mig fakta så ändrar jag mig. Kollar du mina inlägg i tråden så har jag blivit motbevisad, och jag har också erkänt detta. Speciellt om det rör sig om rena faktafel, då är det ju inte så svårt att fatta att man har fel, eller hur? Ta diskussionen om sharialagar här i forumet, inga bevis, ingen fakta, nada, men ändå så påstår vissa individer att det visst är så. Det är väl väldigt märkligt? Varför ska man tro på vad någon säger om personen själv inte kan backa upp det med varken resonemang eller fakta? Varför lyssnar man inte alls på något annat? Vore ju i sitt egna intresse att faktisk ha fel, då slipper man oroa sig för något som inte finns.

Jag skrev inget om att någon av er hade rätt eller fel i sak. (Upplever)

Citat:

Om debatten är död tvivlar jag på, Åkesson nämnde själv islamiseringen i sitt tal häromdagen, och tar man en titt på avpixlat eller för all del flashbacks politikdel så lever den kvar. En annan konspiration är också att media, Sifo och dom andra undersökningsinstituten mörklägger SDs populäritet, dvs dom har mer än runt 10%, troligen mycket mer, men alla andra är med på konspirationen....hur seriöst är det?

Hmm, jag får nog kolla in media i ett bredare perspektiv igen, det här med islamiseringen är ju hejdlöst kul

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Om man menar med islamisering att Svenska samhället blir mer och mer påverkat av islam så är det ju sant då många muslimer kommit hit de senaste åren, eller? Vi får fler moskéer mm.
Och SD är ju för en kristen kultur så det är ju ganska logiskt att de pratar om "islamiseringen av Sverige"

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubben:

Om man menar med islamisering att Svenska samhället blir mer och mer påverkat av islam så är det ju sant då många muslimer kommit hit de senaste åren, eller? Vi får fler moskéer mm.
Och SD är ju för en kristen kultur så det är ju ganska logiskt att de pratar om "islamiseringen av Sverige"

Vårt land blir ju även mer katolskt iom att vi får in fler polacker i Sverige... Undra om Gustav Vasa vrider sig i graven
Att vi får fler moskeer är väl bra? Jag gillar det. Fler mötesplatser för människan. Hoppas de river kyrkan som jag bor vid och bygger en moskee (tänk på att moskeer inte får väsnas hur som helst). Då skulle jag slippa oväsendet som klockorna för med sig. Sen skulle det vara bra att slippa bo nära en högst outnyttjad lokal och därmed skulle värdet på min lägenhet att höjas. win-win
SD är inte för en kristen kultur. De är för en fantasikultur som de smackar på diverse påståenden om. De kallar den för kulturkonservativistisk.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Efter att jag länge varit Moderat och röstat på de i tidigare val har jag nu bestämt mig för att gå över till Sverigedemokraterna.
Inte för att sympatiserar med dem på absolut alla deras punkter, utan för att jag tycker att det måste göras något åt den urspårade invandringen.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5