Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon142735:

Det verkar vara 2 stycken här som vill ha invandring och resten inte..

Om fri migration utan gränser räknas som invandring kan du skriva upp mig också på listan.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon142735:

Det verkar vara 2 stycken här som vill ha invandring och resten inte..

Det finns väl ingen som inte vill ha invandring?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Crippa90:

Det finns väl ingen som inte vill ha invandring?

Många, Sverige blir bara mer och mer förstört..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon142735:

Många, Sverige blir bara mer och mer förstört..

Helt till 100%? Stäng gränserna? Ingen utlänning får bosätta sig i Sverige?

De personerna är som anser det är som tur är väldigt få.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Många, Sverige blir bara mer och mer förstört..

Och det på grund av invandringen?

Måste det verkligen påminnas om att SDs rövarhistoria om en homogen svensk identitet inte är sann?

Och japp, jag är för invandring. Invandring tillsammans med en öppenhet för nytänk har visat sig generar välstånd i samhället (tex coola uppfinningar och ny kunskap). Slutna samhällssystem, typ SDs fantasivärld, gillar väl ingen?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av astrob0y:

Och det på grund av invandringen?

Måste det verkligen påminnas om att SDs rövarhistoria om en homogen svensk identitet inte är sann?

Och japp, jag är för invandring. Invandring tillsammans med en öppenhet för nytänk har visat sig generar välstånd i samhället (tex coola uppfinningar och ny kunskap). Slutna samhällssystem, typ SDs fantasivärld, gillar väl ingen?

Jag tror att det finns någon sorts skev bild om hur "bra" man hade det under folkhemmet. Visst var mycket annorlunda då, men om det var enbart bättre vet i tusan.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av astrob0y:

Och det på grund av invandringen?

Måste det verkligen påminnas om att SDs rövarhistoria om en homogen svensk identitet inte är sann?

Och japp, jag är för invandring. Invandring tillsammans med en öppenhet för nytänk har visat sig generar välstånd i samhället (tex coola uppfinningar och ny kunskap). Slutna samhällssystem, typ SDs fantasivärld, gillar väl ingen?

Det blir mycket annat än "coola uppfinningar" också. Stör mig så fruktansvärt på att Sverige ska vara så öppet, Undrar varför andra länder inte är lika öppet jo för dom ser PROBLEM!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av astrob0y:

Och det på grund av invandringen?

Måste det verkligen påminnas om att SDs rövarhistoria om en homogen svensk identitet inte är sann?

Och japp, jag är för invandring. Invandring tillsammans med en öppenhet för nytänk har visat sig generar välstånd i samhället (tex coola uppfinningar och ny kunskap). Slutna samhällssystem, typ SDs fantasivärld, gillar väl ingen?

Vilka är det som eldar bilar och håller på? Vilka är det som gör att man knappt kan gå ensam på kvällarna utan att riskera att bli rånad och skit. Inte är det svenskarna iaf kan som många andra säga exakt vilka det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Vilka är det som eldar bilar och håller på? Vilka är det som gör att man knappt kan gå ensam på kvällarna utan att riskera att bli rånad och skit. Inte är det svenskarna iaf kan som många andra säga exakt vilka det är.

det är främst män. hurså?
förbjud män att vistas på gatorna efter kl 18 är mitt partis lösning.

edit: och om du är nervös för att gå ute ensam på kvällerna så kan du följa dessa råd:
ring trygghetsnummer , gå inte på mörka gator och vistas helst inte ensam när du är ute. du kan även välja att klä ner dig, dvs flasha inte dyra mobiler osv. om du träffar på några som provocerar dig så kan du även börja filma dem (enligt sweclockers så hjälper det. dock är jag ytterst tveksam till det).

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av astrob0y:

det är främst män. hurså?
förbjud män att vistas på gatorna efter kl 18 är mitt partis lösning.

Ojoj, Vart kommer dessa män ifrån då ? Kanske det är svenska farsor som är ut på kvällarna och håller på ?

Edit: Inse fakta att det är invandrarna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Så att jag inte svarar på din motfråga mot min ställda fråga är problemet här..?

Ja, jag tolkar dig fel upprepade gånger. Fel på mig eller du som skriver så att enbart klubben för inbördes beundran förstår direkt? Din ironi sög och med den sänkte du dig själv bara till den nivå du tillskriver andra. Bemöt dumheterna istället!

Edit: Jag förstår självklart din ironi men uppenbarligen gör inte andra det utan behöver få det förklarat för sig på en betydligt lägre nivå. Annars hade denna tråden inte funnits, eller hur?

Jag trodde det framstod klart och tydligt vad min poäng var. Jag tog upp det som diskuteras mest här, nämligen invandringen. Givetvis har invandring både positiva och negativa effekter. Några positiva effekter är att vi (enligt mitt tycke), hjälper människor, de i framtiden kan hjälpa oss osv, de är negativa är att de kan uppstå kulturkrockar (som i sin tur kan vara positiva eller negativa), utanförskap, inflöde av lågutbildade människor som det kan ta en tid att anpassa sig i Sverige för osv.
Sedan så jämför jag den med en åtgärd, dvs sterilisering av människor som har dålig ekonomi (ganska säker om man kollar på våldtäktsmän generellt, så har många av deras föräldrar haft dålig ekonomi/lägre klass osv), så kan vi med den åtgärden minska antalet våldtäktsmän, vilket är en positiv effekt. Men en negativ är att vi tar bort människors frihet att föda barn om de tillhör en lägre klass/har det dåligt ekonomiskt, samt att alla som har dålig ekonomi/är av lägre klass missas att tillföra till samhället.

Att du inte tycker om mitt sätt att svara får stå för dig, detta är ett forum, inte en insändare till någon seriös tidning, något som du själv sagt tidigare så att du bemöter min ironi istället för min tankefundering är synd. De flesta här blandar seriösa delar med ibland humoristiska formuleringar. Men tack för att du tar dig tid att bemöta den humoristiska aspekten istället för den som verkligen betyder något.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av empo021:
Skrivet av Aresz:

Kom med något argument till tråden istället

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swiifty:

Jag trodde det framstod klart och tydligt vad min poäng var. Jag tog upp det som diskuteras mest här, nämligen invandringen. Givetvis har invandring både positiva och negativa effekter. Några positiva effekter är att vi (enligt mitt tycke), hjälper människor, de i framtiden kan hjälpa oss osv, de är negativa är att de kan uppstå kulturkrockar (som i sin tur kan vara positiva eller negativa), utanförskap, inflöde av lågutbildade människor som det kan ta en tid att anpassa sig i Sverige för osv.
Sedan så jämför jag den med en åtgärd, dvs sterilisering av människor som har dålig ekonomi (ganska säker om man kollar på våldtäktsmän generellt, så har många av deras föräldrar haft dålig ekonomi/lägre klass osv), så kan vi med den åtgärden minska antalet våldtäktsmän, vilket är en positiv effekt. Men en negativ är att vi tar bort människors frihet att föda barn om de tillhör en lägre klass/har det dåligt ekonomiskt, samt att alla som har dålig ekonomi/är av lägre klass missas att tillföra till samhället.

Att du inte tycker om mitt sätt att svara får stå för dig, detta är ett forum, inte en insändare till någon seriös tidning, något som du själv sagt tidigare så att du bemöter min ironi istället för min tankefundering är synd. De flesta här blandar seriösa delar med ibland humoristiska formuleringar. Men tack för att du tar dig tid att bemöta den humoristiska aspekten istället för den som verkligen betyder något.

Vist är det positivt att Sverige hjälper dom man vad ger dom tillbaka det är frågan.. Hade jag kommit till ett annat land och fått hjälp och allt då hade iaf jag varit tacksam och anpassat mig efter de landet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Ojoj, Vart kommer dessa män ifrån då ? Kanske det är svenska farsor som är ut på kvällarna och håller på ?

Edit: Inse fakta att det är invandrarna..

ok. du övertalade mig med fakta. det är invandrare. så, vad ska vi göra med dessa?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av astrob0y:

ok. du övertalade mig med fakta. det är invandrare. så, vad ska vi göra med dessa?

Fängelse sen efter straffet en biljett hem till sitt hemland

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Fängelse sen efter straffet en biljett hem till sitt hemland

hårda bud.
gäller det alla människor som blir straffade?
låt oss säga att jag har föräldrar från somalia och född i sverige. jag gör något dumt, typ misshandlar min flickvän/rånar en affär/ lurar csn, och åker på ett straff. ska jag då skickas till mina föräldrars hemland?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av astrob0y:

hårda bud.
gäller det alla människor som blir straffade?
låt oss säga att jag har föräldrar från somalia. jag gör något dumt, typ misshandlar min flickvän/rånar en affär/ lurar csn, och åker på ett straff. ska jag då skickas till mina föräldrars hemland?

Nej hela familjen åker hem. Det är föräldrarna som ska se till så skit ungarna är hemma på kvällarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Vist är det positivt att Sverige hjälper dom man vad ger dom tillbaka det är frågan.. Hade jag kommit till ett annat land och fått hjälp och allt då hade iaf jag varit tacksam och anpassat mig efter de landet..

Det låter jättebra att du tänker så. Det som är bra är att det finns invandrare som tänker precis som du, det är därför inte alla invandrare bränner bilar eller våldtar. Om du tänker ett steg längre, hur ser din familj situation ut? I vilket område bor du? Vilka är dina föräldrar? Hur tror du att de som bränner bilar/våldtar, hur ser deras familj situation ut, hur ser deras föräldrars liv ut, före de kom till Sverige och nu när de kom till Sverige?
En till fråga, är alla svenskar som du? Att de tänker att de ska leva efter det samhälle de kommer till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Nej hela familjen åker hem. Det är föräldrarna som ska se till så skit ungarna är hemma på kvällarna!

Ok,
ska övriga familjer straffas om ett barn begår brott?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Huzzbutt:

Arezs, swiifty, astrob0y, kilroy osv = 2
Kan nån kolla upp så att det blev rätt?

Det stämmer lika väl som att alla från somalia är våldtäktsmän, missade du att vi redde ut det tidigare i tråden? ^^

Skrivet av Emil_98197:

Många, Sverige blir bara mer och mer förstört..

Har du lust att förklara på vilket sätt sverige blir mer och mer förstört? Och när du nu svarar "invandring/babbar" så vore det alla tiders med en motivering, ok?

Skrivet av Emil_98197:

Edit: Inse fakta att det är invandrarna..

Fakta? Ser ingen fakta alls, bara du som skriver en massa ord.

FYI:
"Att kontrollera fakta är en grundläggande del av att det som står på Wikipedia ska hänvisa till bra källor. Till och med när du tror att du vet någonting, måste du ange vilket material du har använt för att läsaren ska kunna kontrollera fakta och leta efter mer information. Under tiden du letar kan du kanske lära dig något nytt."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Kontrollera_fakta

Precis så. Börjar bli så tjatigt med kommentarer i stil med dina som inte ens kan hänvisa till en endaste jävla källa, eller argumentera om VARFÖR det nu är invandarnas fel. Gå till bra.se och läs på lite, där står det lite om invandring, och jag tror tom att du kan hitta argument för din sak där. Emil, varför litar du på saker som du inte ens själv orkar leta upp någon fakta för?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av astrob0y:

Ok,
ska övriga familjer straffas om ett barn begår brott?

JA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon4992:

Det stämmer lika väl som att alla från somalia är våldtäktsmän, missade du att vi redde ut det tidigare i tråden? ^^

Har du lust att förklara på vilket sätt sverige blir mer och mer förstört? Och när du nu svarar "invandring/babbar" så vore det alla tiders med en motivering, ok?

Fakta? Ser ingen fakta alls, bara du som skriver en massa ord.

FYI:
"Att kontrollera fakta är en grundläggande del av att det som står på Wikipedia ska hänvisa till bra källor. Till och med när du tror att du vet någonting, måste du ange vilket material du har använt för att läsaren ska kunna kontrollera fakta och leta efter mer information. Under tiden du letar kan du kanske lära dig något nytt."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Kontrollera_fakta

Precis så. Börjar bli så tjatigt med kommentarer i stil med dina som inte ens kan hänvisa till en endaste jävla källa, eller argumentera om VARFÖR det nu är invandarnas fel. Gå till bra.se och läs på lite, där står det lite om invandring, och jag tror tom att du kan hitta argument för din sak där. Emil, varför litar du på saker som du inte ens själv orkar leta upp någon fakta för?

JAG VAR SJÄLV DÄR OCH SÅG ALLT HELVETE, VAD SUR JAG BLIR PÅ DIG!!

Permalänk
Medlem

Emil, då antar jag att du vill att svenska etniska föräldrar ska åka in i fängelse om deras barn begår brott. Vore konstigt logiskt om bara utländska familjer ska straffas för att deras barn begår brott.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon142735:

JAG VAR SJÄLV DÄR OCH SÅG ALLT HELVETE, VAD SUR JAG BLIR PÅ DIG!!

Lugn Emil!

Vad såg du, vad hände? Berätta det istället.

Inte min mening att göra dig arg på riktigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swiifty:

Emil, då antar jag att du vill att svenska etniska föräldrar ska åka in i fängelse om deras barn begår brott. Vore konstigt logiskt om bara utländska familjer ska straffas för att deras barn begår brott.

I Sverige är det faktiskt föräldrarna som blir straffad om jag under 18. Skulle göra nåt skit då jag inte kan hamna i fängelse. Skulle jag kört min farsas bli när jag var under 18 år så skulle hans körkort bli taget. Fast han inte visste att vad jag gjorde. Föräldrarna har ansvar för nästan allt om man är under 18 År.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon4992:

Lugn Emil!

Vad såg du, vad hände? Berätta det istället.

Inte min mening att göra dig arg på riktigt.

Jag såg invandrare som eldade bilar och slängde stenar på polisen och allt annat folk som gick förbi, Och då vart man ju riktigt förbannad när man inser var Sverige har blivit för land.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Och hur ska de straffas enligt din mening? Ska vi spåra deras ursprungsland några hundra år tillbaka i tiden och skicka dem till ursprungsnationen (dvs finland)?
Du är medveten om att du förespråkar skilda lagsystem på grund av ursprungsland. Du sitter därmed och förespråkar system som har blivit utdömda av en väldigt enig norm (dvs apartheidlagar är inte gynsamma).

Edit: För att göra det tydligt.
Hasses son gör inbrott. Hasse har en farfarfarfarförälder från Finland. Hasse+familj blir utvisad.
Muhammeds son gör inbrott. Muhammed har en farförälder som är från Somalia. Muhammed+familj blir utvisad.
Är det sånt system du förespråkar?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Men det är samma sak för invandrare där. Var går gränsen för att familjen ska hamna i fängelse eller kanske jag missförstog dig, familjen kan inte åka i fängelse oavsett vad deras barn gör? Var tycker du gränsen går för när familjen ska vara tvungen att åka tillbaka till sitt hemland? Och när är man som en vanlig svensk medborgare? Efter 1 generation, 2, 3?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av astrob0y:

Och hur ska de straffas enligt din mening? Ska vi spåra deras ursprungsland några hundra år tillbaka i tiden och skicka dem till ursprungsnationen (dvs finland)?
Du är medveten om att du förespråkar skilda lagsystem på grund av ursprungsland. Du sitter därmed och förespråkar system som har blivit utdömda av en väldigt enig norm (dvs apartheidlagar är inte gynsamma).

Edit: För att göra det tydligt.
Hasses son gör inbrott. Hasse har en farfarfarfarförälder från Finland. Hasse+familj blir utvisad.
Muhammeds son gör inbrott. Muhammed har en farförälder som är från Somalia. Muhammed+familj blir utvisad.
Är det sånt system du förespråkar?

Du behöver inte överdriva..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Du behöver inte överdriva..

Ber om ursäkt om jag missförstod dig. Kan du inte förklara det lite bättre för mig?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm