Permalänk
Skrivet av Mattias P:

Ni använder väl samma "hjul noder" som SCS model, annars om ni har tråkigt så kan ni prova Ventyres hjul mod som Harald RS konverterade. Kan ge länk om det skulle behövas.

Mer info och jag ska se vad jag kan göra

Japp, vi kör helt efter SCS, detta för att uppnå hög kompatibilitet.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

bora har äntligen släppt sitt Schmitz trailer mod Kan tillägga att det är super enkelt att skinna!

http://farm3.staticflickr.com/2845/9682942452_840586e44a_c.jp...

Spenderade max 10 minuter på detta!

länk tack...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Japp, vi kör helt efter SCS, detta för att uppnå hög kompatibilitet.

Gytt! Då ska det inte vara problem moddar för hjul/fälgar heller ^^

Skrivet av Ant3:

länk tack...

Trailern hittar du på SCS Softwares forum och skinnet är privat om det var det du frågade efter.

____________________________________________

Mer från Posten.no

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

Mer från Posten.no

Fina bilder!

____________________________________________

Permalänk

Extremt dåligt ljus men är det natt så är det natt Jobbade lite på en PNO trailer, tror att jag ska lägga till "traileruthyrning bla bla bla" på baken

Skrivet av TurboTruck:

Fina bilder!

Tackar! Jasså Volvon fick luftas lite också ^^

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem

Tja,

Har precis börjat lira detta underbara lir (efter att ha fnyst och skakat på huvudet många gångar åt det), och ska snart till att köpa min första bil.
Men har en liten fråga ang. truck mods typ denna, ersätter den/dom en befintlig bil eller läggs det till fler?

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk

Det där moddet lägger till nya hytter och chassin. Så om man ska ha färgad grill så måste man välja hytten som är gjord för färg och sedan det och samma med chassit. Man kan säga det läggs till som accessoar.

Permalänk

Tror jag blev klar med PNO trailern nu Vilka andra är populära på våra vägar? DHL, Bring och Tip.GE finns redan i modden, Schenker är för tråkiga för att jag ska orka göra dem och så använder dem väl skåp istället för kapellsläp. Så vilka andra finns det, jag har ett hjärnsläpp och kan inte komma på fler om mitt liv så hängde på det... -.-'

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Mattias, Kommer du hålla släpen för dig själv eller kommer du dela med dig?

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

Tror jag blev klar med PNO trailern nu Vilka andra är populära på våra vägar? DHL, Bring och Tip.GE finns redan i modden, Schenker är för tråkiga för att jag ska orka göra dem och så använder dem väl skåp istället för kapellsläp. Så vilka andra finns det, jag har ett hjärnsläpp och kan inte komma på fler om mitt liv så hängde på det... -.-'

http://farm4.staticflickr.com/3743/9691433977_e30c7c758f_c.jp...

http://farm3.staticflickr.com/2829/9691433653_167d5eda60_c.jp...

dsv,itella,ntex,freja,kuhne+nagel,dfds

Permalänk
Skrivet av Nicklasmp:

Mattias, Kommer du hålla släpen för dig själv eller kommer du dela med dig?

Posten.no stannar hos mig men resten av skinnen jag kommer att göra har jag planerat att släppa. Ska också undersöka om det går att lägga till företag utöver spelets 9 stycken annars får mina skins helt enkelt skriva över dem som modden kommer med.

Skrivet av andreasv8scania:

dsv,itella,ntex,freja,kuhne+nagel,dfds

Tackar så mycket! Ska se om någon redan finns med och vilka som har bra referensbilder att utgå ifrån

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Hur får jag Bora's nya trailerpack att fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av painkiller89:

Hur får jag Bora's nya trailerpack att fungera?

jag får det inte att funka på Scandinavia kartan tillsammans med 50-kedas scania.

Visst jag har lite olika trailer mods men bara till tank släp, tipptrailers och maskin trailers. Inget som rör kappel eller skåp trailers

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av painkiller89:

Hur får jag Bora's nya trailerpack att fungera?

För mig var det bara att ladda ner och slänga in i mod mappen. Jag har inte några andra trailer mods installerade så det kanske är där problemet ligger?

Skrivet av Ant3:

jag får det inte att funka på Scandinavia kartan tillsammans med 50-kedas scania.

Visst jag har lite olika trailer mods men bara till tank släp, tipptrailers och maskin trailers. Inget som rör kappel eller skåp trailers

Kan vara så att cargo filerna skriver över varandra. T.ex boras har apples.sii som aktiverar hans släp på last av äpplen, har du sedan en mod som använder samma cargo fil så kommer den att skriva över boras.

Kan inte säga exakt vilka bora använder då jag har lagt till en hel del laster för att kunna köra hans trailer oftare

___________________________________________

Letar fortfarande efter fler släp att skinna så alla tips är välkommna

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Jag har tagit bort dom trailer mods ja haft..Jag har dock inte ändrat i cargo filerna som du skrev...hur gör man det?

Permalänk
Skrivet av painkiller89:

Jag har tagit bort dom trailer mods ja haft..Jag har dock inte ändrat i cargo filerna som du skrev...hur gör man det?

Har du inte andra trailer mods så är där inga andra cargo filer som kan slå ut boras. Mitt tips blir då att stanna och sova i spelet så att fraktmarknaden kan uppdateras.

Skulle inte det fungera kan jag ladda upp mina cargo filer.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

det funkade inte heller :(...skulle du kunna ladda upp dina cargo filer skulle det vara jätte schysst

Permalänk

Installation 1. Öppna upp boras Schmitz_Hupa_curtain.scs med t.ex WinRAR. 2. Navigera dig till def -> cargo. 3. Öppna min cargo_filer.rar och sedan mappen cargo. 4. Markera alla sii filer i den mappen och dra över dem till boras. 5. Klart! Se glad ut och börja spela. OBS! Det kan ta tid innan lasterna syns i spelet, jag fick själv köra 3-5 stycken innan jag såg dem!

Länk: https://www.dropbox.com/s/5db79q5olwe86ov/cargo_filer.rar

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Hej
Vet ni ngt mod som ger vit text på däcken och som funkar med detta fälgmod?
http://ets2.lt/en/scania-wheel-pack/

Nästa fråga jag har är om ngn här har hittat ett mod som ger raka avgaspipor bakom hytten?,om ngn har gjort det så snälla lägg ut en länk

Permalänk
Skrivet av shysstkille:

Hej
Vet ni ngt mod som ger vit text på däcken och som funkar med detta fälgmod?
http://ets2.lt/en/scania-wheel-pack/

Nästa fråga jag har är om ngn här har hittat ett mod som ger raka avgaspipor bakom hytten?,om ngn har gjort det så snälla lägg ut en länk

Provat denna? http://ets2.lt/en/straight-pipes/

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

För mig var det bara att ladda ner och slänga in i mod mappen. Jag har inte några andra trailer mods installerade så det kanske är där problemet ligger?

Kan vara så att cargo filerna skriver över varandra. T.ex boras har apples.sii som aktiverar hans släp på last av äpplen, har du sedan en mod som använder samma cargo fil så kommer den att skriva över boras.

Kan inte säga exakt vilka bora använder då jag har lagt till en hel del laster för att kunna köra hans trailer oftare

___________________________________________

Letar fortfarande efter fler släp att skinna så alla tips är välkommna

Har testat att ta bort ALLA andra mods. MEN när jag aktiverar boras släp så försvinner alla släp. Det finns inga körningar alls. Har testat att sova 6 gånger utan att det kommer fram något.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Har gjort som du sa och följt alla dina steg och lagt in alla sii filer rätt..men ändå funkar det inte...jag har kört 6 körningar nu och ser trailrarna bara på dom mötande bilarna :(...vad kan va fel?

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Har testat att ta bort ALLA andra mods. MEN när jag aktiverar boras släp så försvinner alla släp. Det finns inga körningar alls. Har testat att sova 6 gånger utan att det kommer fram något.

Då har jag ingen aning om vad som kan spöka :'(

Skrivet av painkiller89:

Har gjort som du sa och följt alla dina steg och lagt in alla sii filer rätt..men ändå funkar det inte...jag har kört 6 körningar nu och ser trailrarna bara på dom mötande bilarna :(...vad kan va fel?

Det kan inte vara så att du är i så hög level att du inte får upp laster med kapellsläp? Vet om att när jag var i hög level fick jag mest ADR last eller laster där man fraktade truckar/grävmaskiner men det är ju sjukt om det skulle vara så.

Svårt för mig att felsöka problemet längre än så här när jag inte fått det själv

_______________________________________________

NTEX trailern "färdig", loggan är i hemskt dålig kvalitet men jag kunde inte hitta något bättre och jag orkade inte göra den själv just då

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Du kan inte vara så schysst att du länkar hela din scs fil med ditt trailerpack ifall jag gjort fel eller så utan att veta om de

Permalänk
Medlem

Postnord Logistics kommer det börja finnas fler och fler utav där ute på vägarna så det hade väl varigt trevligt.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av painkiller89:

Du kan inte vara så schysst att du länkar hela din scs fil med ditt trailerpack ifall jag gjort fel eller så utan att veta om de

Här är hela min .scs (minus mina skins ;P) https://www.dropbox.com/s/nyl1qbtt379sa16/Schmitz_Hupa_curtai...

Jag tar ner filen 22:00 ikväll, så ska ni ha den passa på!

Skrivet av backspace:

Postnord Logistics kommer det börja finnas fler och fler utav där ute på vägarna så det hade väl varigt trevligt.

Du har inga bilder på släpen? Jag lyckas bara hitta logotyper :/

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

NTEX trailern "färdig", loggan är i hemskt dålig kvalitet men jag kunde inte hitta något bättre och jag orkade inte göra den själv just då

http://farm8.staticflickr.com/7293/9702259518_be888e1cda_c.jp...

http://farm8.staticflickr.com/7444/9699022623_08606c44c1_c.jp...

Trevligt Hur är egentligen uppdelningen på alla trailers? Funderat på att göra en drös med trailers men jag undrar om kapell är för sig och tankar för sig? Alltså om jag sätter DHL på en kapellsläp och skriver över originalet, blir det då DHL på en andel av tank-släparna med eller? Vill inte ha DHL till att köra Diesel

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Här är hela min .scs (minus mina skins ;P) https://www.dropbox.com/s/nyl1qbtt379sa16/Schmitz_Hupa_curtai...

Jag tar ner filen 22:00 ikväll, så ska ni ha den passa på!

Du har inga bilder på släpen? Jag lyckas bara hitta logotyper :/

kan säga att din redigerade fil funkade för mig utan att behöva ta bort de andra släp moddsen jag redan hade. Så jag är VÄLDIGT tacksam.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av shysstkille:

Tjenare,vad är det för ett shysst mod,länk?

Skrivet av Mattias P:

Här är hela min .scs (minus mina skins ;P) https://www.dropbox.com/s/nyl1qbtt379sa16/Schmitz_Hupa_curtai...

Jag tar ner filen 22:00 ikväll, så ska ni ha den passa på!

Du har inga bilder på släpen? Jag lyckas bara hitta logotyper :/

tjenare
jag ville så gärna ha filen också,har du möjlighet att lägga upp den igen?,klockan är ju inte 22 än

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

jo jag provade den utan framgång