Flytta hd med operativsystem till ny dator

Permalänk
Medlem

Flytta hd med operativsystem till ny dator

Hej,
Jag får en ny dator i veckan som skall installeras med Win 8 på SSD. Jag tänker även flytta över en gammal HD som idag är primär och har Vista installerat. På den finns info som jag vill spara.

Kan jag bara flytta över den som den är eller kommer Vista ställa till problem?
När jag räddat informationen tänker jag formatera om den.

/Hasse

Permalänk

Du bör kunna flytta över den utan problem. För säkerhets skull kan du ju vänta med att koppla in den tills du installerat Win 8 på SSD:n.

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem

Du behöver bara se till att SSD:n är första boot device i BIOS så kommer inte Vista disken ställa till något problem.
Men som magkliarn sa, så är det enklast att låta den vara oinkopplad så det inte uppstår förvirring om partitioner och dylikt när du installerar Win 8

Visa signatur

OSX 10.7.2, GA-X58A-UD3R rev. 1.0, Intel 980X, Corsair Obsidian 800D, Corsair H100, Corsair Vengeance 4x4GB 1600MHz DDR3, Corsair 750TX, ASUS HD6870, Corsair Force GT + Mekanisk disk = ca 4 TB
2x24" skärm

Permalänk
Medlem

Bra, jag hoppades att det inte skulle bli några problem men man vet ju aldrig.

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Eventuellt kan programvara som är installerad som är avsedd för den tidigare hårdvaran ställa till lite oreda.
Mest vanligt på bärbara dock. Men inte större problem än att avinstallera skiten

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"