Något fel med kortet ? GTX 670

Permalänk
Medlem

Något fel med kortet ? GTX 670

Har nyss införskaffat mig ett GTX 670.
Har idagens läge bakplåt: Gigabyte 970a-ds3 ,CPU: AMD FX 8320 oklockad, 8gb ram 1600 mhz

Funkar jätte fint på BF3, ligger runt 60-100 på singleplayer
så där ser jag inte fel, problemet kommer när jag ska spela CS:GO, då kan jag ha allt ifrån 50-150, å det hoppar verkligen, hade till o med bättre fps med ett 8800 i cs tidigare, varför blir det såhär tror ni? någon med samma problem i just cs?

Permalänk
Medlem

Kan även tilläga att när jag spelar cs:go samt arma III så ligger GPU-load på strax över 50, men nu när jag testade bf3 så låg loaden på 100.

Permalänk
Medlem

blir "svart" skärm när jag spelar bf3 .. den blixtrar emellan vanlig o svart med sträck, står i GPU-Z Limited by total power limit, samt limited by operating voltage..

Permalänk
Medlem
Skrivet av bEAT-:

blir "svart" skärm när jag spelar bf3 .. den blixtrar emellan vanlig o svart med sträck, står i GPU-Z Limited by total power limit, samt limited by operating voltage..

Skrivet av bEAT-:

Kan även tilläga att när jag spelar cs:go samt arma III så ligger GPU-load på strax över 50, men nu när jag testade bf3 så låg loaden på 100.

Skrivet av bEAT-:

Har nyss införskaffat mig ett GTX 670.
Har idagens läge bakplåt: Gigabyte 970a-ds3 ,CPU: AMD FX 8320 oklockad, 8gb ram 1600 mhz

Funkar jätte fint på BF3, ligger runt 60-100 på singleplayer
så där ser jag inte fel, problemet kommer när jag ska spela CS:GO, då kan jag ha allt ifrån 50-150, å det hoppar verkligen, hade till o med bättre fps med ett 8800 i cs tidigare, varför blir det såhär tror ni? någon med samma problem i just cs?

Först och främst, vad har du för nätagg? Hur mycket watt samt vilket certifikat. Vilken Nvidia driver har du? Arma-serien är inte särskilt GPU krävande utan tar mycket mer på CPU. CS:Go överlag så tar det inte mycket alls, med ett 670 borde du ligga på över 150 fps imo. Jag rekommenderar att du provar att uppdatera din bios. Det verkar ha hjälpt vissa enligt forum

"If you're running an FX based setup then thats most likely to be the cause due to the game not using all the cpu resources and running off 2 threads which the fx cpu's just dont do very well and will bottleneck higher end cards..."

Du kan läsa mer om det här: http://www.tomshardware.co.uk/forum/119439-13-gtx670-frame-ra...

Permalänk
Medlem

Se över Nvidias energisparfunktioner. Nvidias kontrollpanel>Hantera 3D-inställningar.
Testa att lägga till CS:GO och ställ in "Läget energisparfuktioner" på "Föredrar maximal prestanda". Vet att vissa fått problem med mindre krävande spel på grund av den funktionen, värt ett försök!

Mvh Oggs.

Permalänk
Medlem

Problemet löst, Uppdaterade BIOS till senaste, sen såg jag även att "flerkärnig rendering" inte va aktiverad i CS:GO, har varit på dom inställningarna för att lösa det innan, aktiverade den nu igen och fick då den fps:en jag ville!

Permalänk
Medlem

Härligt, kul att se att det löste sig Tack också att du sa hur du löste det, kanske hjälper andra i samma sits