Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubben:

Att utesluta honom vore nog en PR-mässig katastrof för centern, men vi får väl se vad det blir.

Nej, det hade varit onödigt att göra det eftersom han talar om förslag till Centerns stämma, väljer han att "driva" samma linje efter partistämman så är det lämpligt att avpolletera honom om man kan byta ut honom mot någon annan i riksdagen.

Parti linjen styr.

Skrivet av Blubben:

Jo, det finns stora problem med att öppna för asyl vid ambassaderna och är nog inte för det förslaget.

Precis, man ska inte blanda ihop dåliga ideer med dåligt klimat.

Skrivet av Blubben:

Dock så är det ju ett faktum att det ofta är de "rika" som kan ta sig till Europa och andra I-länder, desto fler kan ta sig till grannländerna. Det skulle nog gå att införa asyl på ambassaderna men det skulle nog bli väldigt kostsamt.
Dock inte dummare än att jobba för fri invandring med den värld vi har just nu.

Vet inte varför flyktingarnas inkomstskillnader tas upp hela tiden, givetvis är det främst de som har råd som har störst möjlighet att fly men den möjligheten förringar inte deras nöd.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubben:

Till skillnad från vad vissa i denna tråd tror så verkar det faktiskt finnas problem med diskussionsklimatet om migration i Sverige

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/invandring-far-inte-vara...

Samtidigt som Centerstämman är, haha. Taktiskt utspel för att få medieutrymme, men också ett försök att sno röster ifrån de människorna som per automatisk snyftar att debattklimatet är osunt så fort någon inte är för en minskad invandring. N.b. att dessa ofta är samma människor som kallar journalistik för 'pk-maffia' och anser att Avpixlat är en bra nyhetskälla.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Huzzbutt:

Vet inte varför flyktingarnas inkomstskillnader tas upp hela tiden, givetvis är det främst de som har råd som har störst möjlighet att fly men den möjligheten förringar inte deras nöd.

För att visa att de det är synd om är inte de vi får hit. De vi får hit är skurkar, annars har man inte pengar söder om Ystad.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Låt oss göra tankeexperimentet att EU:s polis Europol på något magiskt sätt lyckades stoppa all människosmuggling till Europa. Då skulle asylinvandringen till Sverige närma sig noll.

Det illustrerar den paradox som flyktingpolitiken bygger på. Alla världens flyktingar som har asylskäl har rätt till uppehållstillstånd här. Men nästan ingen har rätt att komma hit och utöva den rätten.

Och de människosmugglare som ändå gör det möjligt för flyktingar att komma in i Fort Europa kastar vi i fängelse.

Ändå förs flyktingdebatten som om denna verklighet inte existerade. Migrationsverkets beslut att bevilja permanent uppehållstillstånd (PUT) till alla syriska flyktingar har applåderats unisont i debatten med ett enda undantag - det främlingsfientliga SD.

Ingen påtalar det uppenbara: Om Sverige som enda land i Europa beviljar PUT till alla syrier samtidigt som vi håller den legala vägen hit stängd så är det att be om människosmuggling.

http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/den-vilseledande...

Kopierade den delen av artikeln som jag tycker verkligen tar upp problemet.

Som sagt hjälp på plats istället, så kan man hjälpa fler för samma peng och man skapar inte en marknad för människosmuggling.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

För att visa att de det är synd om är inte de vi får hit. De vi får hit är skurkar, annars har man inte pengar söder om Ystad.

Roligt för att rätt många tycker att det är sant.

Skrivet av Crippa90:

http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/den-vilseledande...
Kopierade den delen av artikeln som jag tycker verkligen tar upp problemet.
Som sagt hjälp på plats istället, så kan man hjälpa fler för samma peng och man skapar inte en marknad för människosmuggling.

Är det kanske 94e gången "hjälp på plats" gastas ut? Eller är det 700 miljonte? kanske är det tredje. Hur som haver är det lika dumt varenda gång.

Vi börjar med det uppenbara: Bistånd hjälper inte, det behandlar symptomen på ett synnerligen ineffektivt sätt
Nej det var bara det, vill du hjälpa människor på plats så krävs fredsframtvingande åtgärder och all heder i att heja på det men det lär inte hända.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Roligt för att rätt många tycker att det är sant.

Är det kanske 94e gången "hjälp på plats" gastas ut? Eller är det 700 miljonte? kanske är det tredje. Hur som haver är det lika dumt varenda gång.

Vi börjar med det uppenbara: Bistånd hjälper inte, det behandlar symptomen på ett synnerligen ineffektivt sätt
Nej det var bara det, vill du hjälpa människor på plats så krävs fredsframtvingande åtgärder och all heder i att heja på det men det lär inte hända.

Det är din åsikt att bistånd inte hjälper, inte någon vedertagen sanning för i sånt fall borde Sverige sluta kasta ut 1% av BNP på det^^

Det är lite pest eller kolera över detta, antingen tar man emot de som kommer hit (inte de som har det värst samt bidrar till kriminalitet) samt att de är en mycket liten del av de som faktiskt skulle kunna behöva stanna här, eller så blir det bistånd på plats som mest bara håller folk vid liv.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Huzzbutt:

Är det kanske 94e gången "hjälp på plats" gastas ut? Eller är det 700 miljonte? kanske är det tredje. Hur som haver är det lika dumt varenda gång.

Vi börjar med det uppenbara: Bistånd hjälper inte, det behandlar symptomen på ett synnerligen ineffektivt sätt
Nej det var bara det, vill du hjälpa människor på plats så krävs fredsframtvingande åtgärder och all heder i att heja på det men det lär inte hända.

Om man måste välja mellan två saker är bistånd på plats bättre.

Men jag håller med om att bistånd bara behandlar symtomen. Nederländerna beslutade nyligen att dra ner på bistånd för att istället öka stödet för företag att etablera sig i fattiga områden. Företagen tjänar pengar och befolkningen får jobb. Win-win!

Något liknande hade jag hellre sett i Sverige också.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Om man måste välja mellan två saker är bistånd på plats bättre.

Men jag håller med om att bistånd bara behandlar symtomen. Nederländerna beslutade nyligen att dra ner på bistånd för att istället öka stödet för företag att etablera sig i fattiga områden. Företagen tjänar pengar och befolkningen får jobb. Win-win!

Något liknande hade jag hellre sett i Sverige också.

Du blandar ihop alldeles för många saker.

Flyktingar kommer från oroshärdar, att ge stöd till företag för etablering ger ingenting i de fallen.
Strömmen av ekonomiska flyktingar kan sannolikt avhjälpas av subventioner till företag för etablering i ekonomiskt eftersatta regioner, eller så slår det tillbaka genom ökad effektivisering, lyftet missar delar av befolkningen som sjunker djupare ner i fattigdom. Hur som haver så är det inaktuellt för Sverige i och med att vi inte är ett mottagarland i någon större utsträckning för sådana flyktingar. Det är snarare Sydeuropa som tar emot dem.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubben:

Det är din åsikt att bistånd inte hjälper, inte någon vedertagen sanning för i sånt fall borde Sverige sluta kasta ut 1% av BNP på det^^

Det är min tämligen befästa åsikt att bistånd inte hjälper, med hjälp av en karta och en lista över oroshärdar och hur länge de pågått kan du komma fram till samma sak. Varför kastas det ut 1% av BNP på det då? För att det är billigare än att lösa problemen. En analogi till sjukvården är lämplig: Är det billigare att skriva ut alvedon och Dolcontin än att operera?

Skrivet av Blubben:

Det är lite pest eller kolera över detta, antingen tar man emot de som kommer hit (inte de som har det värst samt bidrar till kriminalitet) samt att de är en mycket liten del av de som faktiskt skulle kunna behöva stanna här, eller så blir det bistånd på plats som mest bara håller folk vid liv.

Att de inte har det värst beror på att de tar sig hit, skulle de ha stannat kvar så skulle de ha det likadant, inget konstigt i det.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Huzzbutt:

Du blandar ihop alldeles för många saker.

Flyktingar kommer från oroshärdar, att ge stöd till företag för etablering ger ingenting i de fallen.
Strömmen av ekonomiska flyktingar kan sannolikt avhjälpas av subventioner till företag för etablering i ekonomiskt eftersatta regioner, eller så slår det tillbaka genom ökad effektivisering, lyftet missar delar av befolkningen som sjunker djupare ner i fattigdom. Hur som haver så är det inaktuellt för Sverige i och med att vi inte är ett mottagarland i någon större utsträckning för sådana flyktingar. Det är snarare Sydeuropa som tar emot dem.

Jag blandar inte ihop, jag skriver bara om två saker i ett inlägg.

I en akut situation som Syrien nu befinner sig nu är mängder av människor på flykt, ett par miljoner. För att hjälpa dessa människor, som förhoppningsvis ska hem när kriget är över, är det bättre att ha hjälpa på plats/närområderna än att lägga mer pengar på vår ineffektiva flytingmottagning här i nord.

Sen har vi de mer inte lika akuta situationerna där folk är fattiga, inte har skola, ingen sjukvård, etc. Då är det bättre att hjälpa människor att hjälpa sig själva genom att få företag att etablera sig i områdena vilket skapar jobb.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Jag blandar inte ihop, jag skriver bara om två saker i ett inlägg.

I en akut situation som Syrien nu befinner sig nu är mängder av människor på flykt, ett par miljoner. För att hjälpa dessa människor, som förhoppningsvis ska hem när kriget är över, är det bättre att ha hjälpa på plats/närområderna än att lägga mer pengar på vår ineffektiva flytingmottagning här i nord.

Du förutsätter att det ena utesluter det andra, det gör det inte. Det andra du förutsätter är att det är bättre att hjälpa fler med lite till än att hjälpa färre med mycket mer, Det senare innebär dock det förra.

Men frågan är hur som helst irrelevant, Det finns en gräns för hur mycket man kan göra i ett flyktingläger innan åtgärderna blir permanenta, när det händer cementeras flyktinglägrets existens, Tex Palestinierna i Jordanien och Libanon, i det läget kan man verkligen tala om ett separat samhälle.

Skrivet av Crippa90:

Sen har vi de mer inte lika akuta situationerna där folk är fattiga, inte har skola, ingen sjukvård, etc. Då är det bättre att hjälpa människor att hjälpa sig själva genom att få företag att etablera sig i områdena vilket skapar jobb.

Det är givetvis bra att skapa jobb men här finns en sak som även finns i den förra frågeställningen: kapitalansamlingen. Även om det finns en klar nytta i att utveckla en region så ska inte drivna individer tvingas stanna kvar, den dubbla nyttan som kommer sig av invandrare eller för den delen flyktingar som är villiga och förmögna att samla kapital gagnar både mottagarland och ursprungsland.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Hedersmedlem

Något jag är förundrad över är hur man tar sig hela vägen från Afrika till Sverige utan pass eller andra papper.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Något jag är förundrad över är hur man tar sig hela vägen från Afrika till Sverige utan pass eller andra papper.

Har man väl kommit in i EU finns det ju typ inga gränskontroller alls, bara att tuta och köra eller hur de nu tar sig hit.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Något jag är förundrad över är hur man tar sig hela vägen från Afrika till Sverige utan pass eller andra papper.

En kompis har gjort den resan. Börja på noll. Bara att börja hanka sig fram genom att lifta och arbeta för mat. Sen gäller det att överleva båtfärden till Frankrike/Spaninen/Grekland. Där få ett skitjobb och ledsna rejält på rasismen som finns där. Köpa en enkel flygbiljett till Sverige. Komma till Sverige under sommaren. Sova i tunnlar/trappuppgångar, skaffa vänner och svartjobb. Hyra i andra hand under några år. Få svenskt medborgarskap, kalla sig för svenne. Fixa ett bättre jobb och tillslut köpa en dyr bostadsrätt i Sthlms innerstad (och rösta på M ;I ).

En tioårig lång resa kort sammanfattad. Som säkerligen är kryddad av min kompis (och som här inte fungerar som en anekdotisk bevisföring för någonting)
Jag är klart imponerad, speciellt med tanke på att jag knappast skulle kunna ta mig ner till Danmark utan deg.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Huzzbutt:

Du förutsätter att det ena utesluter det andra, det gör det inte. Det andra du förutsätter är att det är bättre att hjälpa fler med lite till än att hjälpa färre med mycket mer, Det senare innebär dock det förra.

Men frågan är hur som helst irrelevant, Det finns en gräns för hur mycket man kan göra i ett flyktingläger innan åtgärderna blir permanenta, när det händer cementeras flyktinglägrets existens, Tex Palestinierna i Jordanien och Libanon, i det läget kan man verkligen tala om ett separat samhälle.

I praktiken blir det dock det ena eller det andra eftersom resurserna som finns inte är oändliga. Givetvis tycker jag det är bättre att hjälpa fler när det handlar om liv och död.

Skrivet av Huzzbutt:

Det är givetvis bra att skapa jobb men här finns en sak som även finns i den förra frågeställningen: kapitalansamlingen. Även om det finns en klar nytta i att utveckla en region så ska inte drivna individer tvingas stanna kvar, den dubbla nyttan som kommer sig av invandrare eller för den delen flyktingar som är villiga och förmögna att samla kapital gagnar både mottagarland och ursprungsland.

Vad är problemet rent konkret menar du? Att arbetarna flyttar till väst?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ilstallione:

Något jag är förundrad över är hur man tar sig hela vägen från Afrika till Sverige utan pass eller andra papper.

Människosmuggling.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Något jag är förundrad över är hur man tar sig hela vägen från Afrika till Sverige utan pass eller andra papper.

En roligare fråga är hur kommer man till Sverige med Pass från en oroshärd typ Somalia eller Afghanistan, Syrien för den delen.

Skrivet av Crippa90:

I praktiken blir det dock det ena eller det andra eftersom resurserna som finns inte är oändliga. Givetvis tycker jag det är bättre att hjälpa fler när det handlar om liv och död.

Hur stora är resurserna? att blott säga att de inte är oändliga är ett löjligt argument och det vet du också.
Således, hur många dör eller far illa per flykting vi tar emot?

Skrivet av Crippa90:

Vad är problemet rent konkret menar du? Att arbetarna flyttar till väst?

Håhå nej, att kompetenser inte förverkligas, resursslöseri så att säga.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Huzzbutt:

En roligare fråga är hur kommer man till Sverige med Pass från en oroshärd typ Somalia eller Afghanistan, Syrien för den delen.

Nja, där ser jag inte det roliga. Fortfarande förundrad hur de lyckas ta sig så långt helt utan något som helst papper.

Vill inte tänka på hur mycket problem vi kommer att slippa i framtiden när människor får röra sig fritt, jag hoppas dock att jag hinner uppleva det. Troligen blir det en lyckligare värld även om en del pessimister säkert får svårt att konkurrera om jobben.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Nja, där ser jag inte det roliga. Fortfarande förundrad hur de lyckas ta sig så långt helt utan något som helst papper.

Vill inte tänka på hur mycket problem vi kommer att slippa i framtiden när människor får röra sig fritt, jag hoppas dock att jag hinner uppleva det. Troligen blir det en lyckligare värld även om en del pessimister säkert får svårt att konkurrera om jobben.

Du missade problemet, Överlag är verkar iden här vara att om man inte har pass så måste man anlita människosmugglare vilket är olagligt. Hur gör man för att fly "lagligt" om landet man flyr från inte har en fungerande statsapparat? Eller än bättre, hur skaffar man Pass som Tutsi när Hutu regimen försöker utrota en?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Huzzbutt:

Du missade problemet, Överlag är verkar iden här vara att om man inte har pass så måste man anlita människosmugglare vilket är olagligt. Hur gör man för att fly "lagligt" om landet man flyr från inte har en fungerande statsapparat? Eller än bättre, hur skaffar man Pass som Tutsi när Hutu regimen försöker utrota en?

Jag är mer än medveten om problemet, fortfarande förundrad hur de lyckas.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Huzzbutt:

Hur stora är resurserna? att blott säga att de inte är oändliga är ett löjligt argument och det vet du också.
Således, hur många dör eller far illa per flykting vi tar emot?

Du får kika i budgeten hur mycket som läggs samt kolla hur mycket hjälporganisationer får in. Och nej, det är inte löjligt utan högst relevant. Pengar och resurser växer inte på träd.

De flesta organisationer brukar ge information om hur mycket X pengar behövs att åstadkomma Y. Jämför de siffrorna med hur många flyktingar som kommer hit och hur mycket pengar som läggs på dessa. Kanske kan ge dig någon siffra.

Skrivet av Huzzbutt:

Håhå nej, att kompetenser inte förverkligas, resursslöseri så att säga.

Fattigdom där människor inte har jobb och svälter är ett ännu större resursslöseri. Man får börja någonstans.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Jag är mer än medveten om problemet, fortfarande förundrad hur de lyckas.

Jag har hört att dom våldtar och rånar för att insupa sig offrets krafter.

Skrivet av Crippa90:

Du får kika i budgeten hur mycket som läggs samt kolla hur mycket hjälporganisationer får in. Och nej, det är inte löjligt utan högst relevant. Pengar och resurser växer inte på träd.

Nej Crippa, det är du som driver tesen och det är du som ska ha kött på benen, grundläggande argumentationslära.

När du har tagit reda på det definitiva maxtaket och effekterna av det så ska du ta reda på marginaleffekten av varje spenderad krona och till det kommer att finna brytpunkten där biståndet inte bara till sin existens är inneffektivt utan även där själva utbetalningen blir inneffektiv; När transfereringskostnaderna överstiger nyttan.

Skrivet av Crippa90:

De flesta organisationer brukar ge information om hur mycket X pengar behövs att åstadkomma Y. Jämför de siffrorna med hur många flyktingar som kommer hit och hur mycket pengar som läggs på dessa. Kanske kan ge dig någon siffra.

Pytt nu blandar du ihop välägörenhet med statliga bidrag, hade du haft koll hade du sagt att jag skulle kolla mot SIDA.
Omläxa, säg åt mig att kolla SIDA så säger jag åt dig att göra det själv för det är fortfarande du som driver argumentet.

Skrivet av Crippa90:

Fattigdom där människor inte har jobb och svälter är ett ännu större resursslöseri. Man får börja någonstans.

Hrhr, bistånd eller investeringar i många sådana regioner är ett ännu större slöseri, eftersatthet har i regel en orsak såsom att klimatet är otjänligt för befolkningsavtrycket varpå den rimligaste lösningen är att flytta folk: Inre Mongoliet, Centralasien runt Aralsjön. Gränslandet till Sahara, Härjedalen.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Hedersmedlem

Du glömde Blekinge.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Du glömde Blekinge.

Säger inte det allt

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Hedersmedlem

Jodå, ska bli intressant om de stänger F17 eller marinbasen. Det blir katastrof!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Hedersmedlem

Inte klokt vad GPS-utvecklingen gått framåt.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Inte klokt vad GPS-utvecklingen gått framåt.

För att inte tala om vår förmåga att med synen uppfatta förändringar på y-axeln.

Till topic: Griskraft? Bra idé eller tramsigt utspel?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Hedersmedlem

Griskraft, det får du nog utveckla..?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Griskraft, det får du nog utveckla..?

Master Blaster? Här satt jag och trodde att du var med på stickspåret.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)