Följ Black Week på SweClockers

Hörlurar för max 1500 spänn

Permalänk
Medlem

Hörlurar för max 1500 spänn

Hej,

Letar efter ett par hörlurar som huvudsakligen ska användas för musik. Kollade innan på ett par ath-m50's men sedan såg jag att de hade gjort en redesign av dem som var sämre än första, typ som med nätaggregat *host, Xfx*. Har nu kikat lite på Beyerdynamic Custom One pro, men de går tyvärr inte att testa på Mediamarkt, jag var och provade ath-m50 och tyckte de lät väldigt bra, men har inte så mycket annat att jämföra med.

Vilka hörlurar tycker ni jag bör köpa för max 1500 spänn? Gör inget om de kostar mindre Lyssnar på all sorts musik.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jag brukar rekommendera DT-770 när vi rör oss i din budget. Använder själv ett par som "headset" med en modmic.

Permalänk
Medlem

Ath-m50 är bra lurar förutom komforten. Kan inte sitta mer än ett par timmar innan jag måste ta av dem tyvärr. Jag skulle ta en titt på dessa: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=720361

Visa signatur

50,000 native americans used to live here... Now it's a burgertown.

Permalänk
Medlem

Kan personligen rekommendera Aiaiai TMA-1 om man nu gillar designen, bättre ljud för den pengen har jag inte hittat (Ja, jag har lyssnat på samtliga ovanstående hörlurar). Men smaken är som baken, de är värda att kolla upp!

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk

ATH-M50 kan jag rekommendera starkt.
Otroligt bra ljud och bra komfort enligt mig.

Det där med hur de känns att ha på sig verkar variera från person till person.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Jag brukar rekommendera DT-770 när vi rör oss i din budget. Använder själv ett par som "headset" med en modmic.

Vet du hur de är jämfört med Custom one pro? Eller hur skulle du beskriva ljudet i dt-770?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=720361

Utan problem de mest väljudande hörlurarna under 1500kr på marknaden.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCFreak:

Kan personligen rekommendera Aiaiai TMA-1 om man nu gillar designen, bättre ljud för den pengen har jag inte hittat (Ja, jag har lyssnat på samtliga ovanstående hörlurar). Men smaken är som baken, de är värda att kolla upp!

De var lite dyra enligt mig, 1500 är redan mer än jag egentligen vill ge, men det är klart, skippar man nåt onödigt en månad är de pengarna intjänade. Ska kika närmare på dem.

Skrivet av Slaktardej:

ATH-M50 kan jag rekommendera starkt.
Otroligt bra ljud och bra komfort enligt mig.

Det där med hur de känns att ha på sig verkar variera från person till person.

Jo det stämmer, tyckte själv de var väldigt sköna under den korta stunden jag hade på mig dem, kändes knappt som att jag hade lurarna på mig.

Skrivet av Croowley:

Ath-m50 är bra lurar förutom komforten. Kan inte sitta mer än ett par timmar innan jag måste ta av dem tyvärr. Jag skulle ta en titt på dessa: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=720361

Glömde säga att de skulle vara stängda, vill inte störa folket i min omgivning, så stängda och heltäckande är det som gäller.

Visa signatur

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Skulle nog säga dom här http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/164751-sony_mdr-... lite dyrare en din budget,jhar inte testat dom men har testar modellen under och lät bra och sitter bra :)!

Permalänk
Medlem

Rekommenderar DT770's jag med, dock har jag inte just provat några andra i denna prisklass. Men är riktigt nöjd med dessa, lätt skönaste jag haft, kan sitta hur länge som helst med dom.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Vet du hur de är jämfört med Custom one pro? Eller hur skulle du beskriva ljudet i dt-770?

Har ej hört COP så kan ej jämföra. Men ljudet hos DT-770 är trevligt enligt mig, ganska kraftig bas men den täcker inte över resten av ljudet. Diskanten är också lite tilltagen, men inte för mycket, det får dem att låta lite mindre instängt än många andra slutna modeller. Sen är de mycket bekväma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

De var lite dyra enligt mig, 1500 är redan mer än jag egentligen vill ge, men det är klart, skippar man nåt onödigt en månad är de pengarna intjänade. Ska kika närmare på dem.

1390kr på webhallen, det är väl under budget? http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/137368-aiaiai_tm...

*Såg att de inte fanns i lagret. Finns dock hos DJ Service som brukar fungera bra att köpa av!

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=720361

Utan problem de mest väljudande hörlurarna under 1500kr på marknaden.

Vilka har du jämfört med? Tycker du att HD598 låter bättre än t.ex. AKG K-701/Beyer DT990?

Skrivet av PCFreak:

1390kr på webhallen, det är väl under budget? http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/137368-aiaiai_tm...

*Såg att de inte fanns i lagret.

Dessa är on-ear, ingen höjdare med andra ord. Funkar möjligen för portabelt bruk.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Jag har både Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm och Audio Technica ATH-M50.
Jag tycker att ATH-M50 har bättre bas och isolering (läcker mindre ljud) men min favorit är ändå DT770 Pro.
DT770 Pro har (enligt mig) en mycket "ärligare" ljudbild och är skönare om man ska sitta länge med dom. Jag använder dom när jag producerar, mixar och mastrar, ATH-M50 använder jag endast när jag är på "resande fot", för att referenslyssna eller när jag lyssnar på mobil (då kabeln är kortare och smidigare med "spiralformad" kabel). Båda är bra köp men jag föredrar DT770 Pro alla dagar i veckan.

Visa signatur

Ge mig en kaka till kaffet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

Jag har både Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm och Audio Technica ATH-M50.
Jag tycker att ATH-M50 har bättre bas och isolering (läcker mindre ljud) men min favorit är ändå DT770 Pro.
DT770 Pro har (enligt mig) en mycket "ärligare" ljudbild och är skönare om man ska sitta länge med dom. Jag använder dom när jag producerar, mixar och mastrar, ATH-M50 använder jag endast när jag är på "resande fot", för att referenslyssna eller när jag lyssnar på mobil (då kabeln är kortare och smidigare med "spiralformad" kabel). Båda är bra köp men jag föredrar DT770 Pro alla dagar i veckan.

=713&graphID[]=2941&scale=30]http://graphs.headphone.com/grap...

Svårt att välja mellan dem. Har du den nya eller gamla revisionen av ath-m50?

Någon men custom one pro som kan uttala sig om dem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Glömde säga att de skulle vara stängda, vill inte störa folket i min omgivning, så stängda och heltäckande är det som gäller.

AKG K550 är av många ansedda vara de överlägset bästa slutna lurarna i rimliga prisklasser. Det beror såklart på vad för ljudideal man har, men dessa låter väldigt "öppna", med en väldigt stor ljudbild, vilket många föredrar, för att vara slutna. Annars låter de flesta slutna lurar, särskilt i de lite lägre prisklasserna, väldigt instängda och har en väldigt liten ljudbild.
K550 är dock rätt stora och för att få bra bas behöver de sluta tätt, så man bör nog testa dem innan köp.

http://www.thomann.de/se/akg_k550.htm

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumbo:

AKG K550 är av många ansedda vara de överlägset bästa slutna lurarna i rimliga prisklasser. Det beror såklart på vad för ljudideal man har, men dessa låter väldigt "öppna", med en väldigt stor ljudbild, vilket många föredrar, för att vara slutna. Annars låter de flesta slutna lurar, särskilt i de lite lägre prisklasserna, väldigt instängda och har en väldigt liten ljudbild.
K550 är dock rätt stora och för att få bra bas behöver de sluta tätt, så man bör nog testa dem innan köp.

http://www.thomann.de/se/akg_k550.htm

De såg också rätt lovande ut, synd att det inte finns någonstans att testa alla dessa lurar, visst ser många bra ut på pappret men man vill ju inte köpa grisen i säcken.

Visa signatur

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Wh1sp:

Har precis samma grejer, rekommenderas starkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

De såg också rätt lovande ut, synd att det inte finns någonstans att testa alla dessa lurar, visst ser många bra ut på pappret men man vill ju inte köpa grisen i säcken.

Finns rätt många butiken som har samtliga lurar, i alla fall i Stockholmsområdet.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Finns rätt många butiken som har samtliga lurar, i alla fall i Stockholmsområdet.

Bor "tyvärr" i bonnlurksstaden Norrköping där vi bara har Elgiganten och Mediamarkt, de har bara lurar från märken som svenssons känner igen, typ Sony och Samsung.

Visa signatur

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Åk till HIFI-Klubben i Linköping och kika på diverse B&W samt Aiaiai lurar.
Föredrar personligen B&W P5 (fick tag i ett par för 1500kr), bytte dock kabel till en från Custom Cables UK.

Har inte lyssnat på trevligare lurare so far! Även Audio Technica som många nämner är kanon, men lite för färgade i sitt ljud i min mening.

Visa signatur

Vila i frid älskade Pappa, inget blir detsamma utan dig.
1950-11-11 - 2013-02-14

Ryzen 3900x:32gb DDR4:Palit 2080 Gaming Pro:Intel 600p 512gb:OCZ Trion 150 1tb

Permalänk
Medlem

jag har ett par http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=277548 och har provat de mot DT-770 på samma dator, tycker mina AKG lät lite bättre, men annars ganska lika. (kan dock vara för att jag är van vid dom också)

Iaf så är det riktigt trevliga och jag rekommenderar dom. De kör dock på lite "renare" ljud och har inte jättemycket bas/tryck.

Annars är jag själv sugen på AKG 550

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Vilka har du jämfört med? Tycker du att HD598 låter bättre än t.ex. AKG K-701/Beyer DT990?

Beyer DT990 är inte samma liga ens när det kommer till detalj och luftighet.

Jag tycker HD598 låter bättre än AKG K-701, men det är nog smak sak, finns nog folk som tycker tvärt om. Dock ä r K-701 i en helt
annan prisklass, som varken matchar TS prisgräns eller vad jag personligen anser är värt att lägga på en hörlur. HD598 är lika högupplöst som
Hi-Fi högtalare för 60-80.000kr paret. Tycker man HD598 saknar något skall man investera i hörlursförstärkare, dyrare DAC, annan typ av källa osv.
Det ger mera.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Shure 940 Är riktigt trevliga, men lite över din budget kanske.
Annars kör jag själv Sennheiser HD595 men Sennheiser HD598 ska tydligen vara likvärdiga om man nu inte har något emot vit/beiga färgen på dom.

Men generellt sätt så tycker jag du har fått många bra alternativ.

Men det är ingen som har föreslagit Beats by Dr. Dre ännu ? *evil grin*

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30 🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix QG ⌨️Razer Huntsman V3 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 📹 Elgato Facecam + Elgato Key Light Air x2 , GoXLR, StreamDeckXL+mer

Permalänk
Skrivet av AkUs:

Beyer DT990 är inte samma liga ens när det kommer till detalj och luftighet.

Jag tycker HD598 låter bättre än AKG K-701, men det är nog smak sak, finns nog folk som tycker tvärt om. Dock ä r K-701 i en helt
annan prisklass, som varken matchar TS prisgräns eller vad jag personligen anser är värt att lägga på en hörlur. HD598 är lika högupplöst som
Hi-Fi högtalare för 60-80.000kr paret. Tycker man HD598 saknar något skall man investera i hörlursförstärkare, dyrare DAC, annan typ av källa osv.
Det ger mera.

Själv hör jag till dem som föredrar K701 före HD598, men sen är det helt olika lurar så är svårt att jämföra dem. Själv hade jag rekommenderat ATH-M50 men eftersom TS inte gillar den nya designen så blir det svårare. Custom One Pro är en kul lur som även låter rätt bra. Så bästa (enligt mig) TS kan göra är att skaffa en bra all-round lur och DAC till det. Man har ingen nytta av dyrare lurar om man inte kör med en bra DAC/lurförstärkare.

Denon har även riktigt bra lurar om ingen redan nämnt det.

Permalänk
Medlem

Har nästan bestämt mig för ett par vita Custom One Pro's, de sägs låta väldigt likt ath-m50's som jag verkligen gillar ljudet i och så påstår folk att de ska vara rätt sköna och såklart för att de är sjukt snygga.

Visa signatur

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Har nästan bestämt mig för ett par vita Custom One Pro's, de sägs låta väldigt likt ath-m50's som jag verkligen gillar ljudet i och så påstår folk att de ska vara rätt sköna och såklart för att de är sjukt snygga.

http://www.emusic.se/files/product_img/23550/highres_beyerdyn...

Bara en liten tanke

Jag säger bara en sak och det är testa själv innan du köper. Det folk säger kanske du inte själv gillar. Alla företag kör med att det är mjuka kuddar och så vidare i sin PR så ta det med en liten nypa salt. Det är inget dåligt märke utan när det gäller en sådan prisklass för hörlurar inom 1500kr och uppåt så måste man själv hört produkten annars är det en gissning på vinst/förlust.

Aldrig hört ATH-M50 däremot är jag alltid skeptiskt mot sådant som sägs ha stark fokus på bas. Musik är för min del mer än bara Bas. Själv diggar jag Q701. Sedan när man kommer upp i dem högre nivåerna så är hörlursförstärkare/DAC ett måste annars är det bortkastade pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Bara en liten tanke

Jag säger bara en sak och det är testa själv innan du köper. Det folk säger kanske du inte själv gillar. Alla företag kör med att det är mjuka kuddar och så vidare i sin PR så ta det med en liten nypa salt. Det är inget dåligt märke utan när det gäller en sådan prisklass för hörlurar inom 1500kr och uppåt så måste man själv hört produkten annars är det en gissning på vinst/förlust.

Aldrig hört ATH-M50 däremot är jag alltid skeptiskt mot sådant som sägs ha stark fokus på bas. Musik är för min del mer än bara Bas. Själv diggar jag Q701. Sedan när man kommer upp i dem högre nivåerna så är hörlursförstärkare/DAC ett måste annars är det bortkastade pengar.

Det är inte tillverkaren som säger att de är bekväma, well, självklart gör de det, men det är inte därifrån jag har hört det. Har ännu inte bestämt helt 100 hur jag ska göra, men m50's ligger också bra till om de kommer på rea för under tusingen vilket jag har sett de göra ett par gånger, och de brukar folk bedöma som att ha för tunn bas, men jag tycker den är perfekt.

Angående det där med en dac/amp så kan jag eventuellt få en Fiio e10 för ca 400 spänn, skulle det vara värt det? Det enda jag vet om en dac är att den omvandlar digitala signaler till analoga, vad nu det gör och hur det fungerar har jag inte en blekaste om, så det får någon jättegärna förklara

Visa signatur

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Angående det där med en dac/amp så kan jag eventuellt få en Fiio e10 för ca 400 spänn, skulle det vara värt det? Det enda jag vet om en dac är att den omvandlar digitala signaler till analoga, vad nu det gör och hur det fungerar har jag inte en blekaste om, så det får någon jättegärna förklara

Ingen expert på det området däremot kan du alltid fråga i en annan speciell tråd. Själv är min kombination en dyr lösning fast jag diggar det flera dagar i veckan. Är en sådan som gillar att lyssna på musik och på sista tiden har man lyckas skaffa sig en lösning som är på en rätt så seriös nivå utan att bli ruinerad.

Aldrig orkat skriva sign. Kör Q701, DacMagic+ och Rega Ear 2 och en QED J2P mellan DAC/Hörlursförstärkare

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Ingen expert på det området däremot kan du alltid fråga i en annan speciell tråd. Själv är min kombination en dyr lösning fast jag diggar det flera dagar i veckan. Är en sådan som gillar att lyssna på musik och på sista tiden har man lyckas skaffa sig en lösning som är på en rätt så seriös nivå utan att bli ruinerad.

Aldrig orkat skriva sign. Kör Q701, DacMagic+ och Rega Ear 2 och en QED J2P mellan DAC/Hörlursförstärkare

No offense men du behöver ingen sign för det står i varje tråd typ