GTX 580 för 400 spänn på prisjakt??

Permalänk
Medlem

fick 7970 MATRIX sist någons leverantör fucka upp.

Hoppas man får detta med (Y)

Visa signatur

-5700x3D-7900xt-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Det hjälper inte mig ett dugg, mer än ett gottskratt, hjälper humor program på TV dig? Nope, men du skrattar ändå med, och det är vad mitt inlägg handla om, ett gottskratt. Allt som skrivs behöver helt enkelt inte vara genomtänkt.

Om vi säger så här, hur många har blivit lurade när de köpt saker på internet? 1 av 5, 1 av 10? Strunt samma egentligen men sannolikheten att bli lurad ökar när man man gör riskfyllda affärer, särskilt när konkurrerande företag rättar sina sidor men inte denna... att varningsklockorna inte går av, det är det som är humoristiskt. Vissa kanske chansar medveten om risken, men dom som naïvt bara hänger med, det är dom man kan skratta åt.

du låter lika avundsjuk som mig, för jag inte hann lägga en beställning

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAUR:

fick 7970 MATRIX sist någons leverantör fucka upp.

Hoppas man får detta med (Y)

Seriöst?? Lyckades du få det? Min order makulerades då :/

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Så lotteriet fortsätter på måndag för att se hur många kort de får in? Har nämligen 30/9 som beräknat leveransdatum så får se om man får några kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Du fick alltså betala närmare 900kr om jag ser rätt? Det är ju vad kortet är värt, knappast något kap direkt.

För 2 st skulle jag säga att det är ett kap.

Permalänk
Medlem

2 för 900kr är helt klart ett kap! Missade att det var två.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

du låter lika avundsjuk som mig, för jag inte hann lägga en beställning

Avundsjuk, kanske, men så fall mer på det att folk vågar riskera det än att jag inte hann, för hunnit och råd hade jag. Men tror helt och hållet att det kommer gå åt skogen för de flesta av beställarna. Inte nog för den stackaren som packat, godkänt och skickat varorna som har en del att stå och försöka förklara inför lagerchefen på proshop. Så oavsett hur man ser på det så kan man bara skratta, skratta år proshop för dom gör fel eller skratta åt människor som medveten om att det är fel får på fingrarna senare.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Ni är medvetna om att ifall priset är uppenbart fel är det inget säljaren måste stå för. Jag skulle säga att detta priset är uppenbart fel. Men har ni väl fått hem varorna så är det inget de kan göra. Det kan inte bli dyrare, dock har de all rätt att låta bli att leverera.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Du fick alltså betala närmare 900kr om jag ser rätt? Det är ju vad kortet är värt, knappast något kap direkt.

Det är 2st

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Ni är medvetna om att ifall priset är uppenbart fel är det inget säljaren måste stå för. Jag skulle säga att detta priset är uppenbart fel. Men har ni väl fått hem varorna så är det inget de kan göra. Det kan inte bli dyrare, dock har de all rätt att låta bli att leverera.

Läs vad folk postat, en hade frågat proshop och dem hade sagt att det är utförsäljning och en annan hade fått mail om att hans produkt hade skickats.

Permalänk
Medlem

Förstår egentligen inte varför ja la en beställning, hade ju tänkt att köpa ett 780/en av AMD's nyare när de väl släpps. Vill inte direkt heller ha något SLI då ja behöver köpa nytt nätagg.. Tror ni att man kan ta bort beställningen på något sätt eller måste man gå igenom hela ångerrätts processen?

Edit: Såg att jag kunde avbeställa, men frågan är hur mycket bättre är de nya AMD korten eller ett 780 jämfört med 2 st 580 SLI?

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Du kan nog sälja kortet på marknaden för exakt det du har betala + lite för din tid.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av elkeR:

Förstår egentligen inte varför ja la en beställning, hade ju tänkt att köpa ett 780/en av AMD's nyare när de väl släpps. Vill inte direkt heller ha något SLI då ja behöver köpa nytt nätagg.. Tror ni att man kan ta bort beställningen på något sätt eller måste man gå igenom hela ångerrätts processen?

Ptja, du kan ju tjäna cirka 1000kr totalt om du säljer båda korten för 1000 styck eftersom det är ungefär vad GTX 580 ligger på.
Sen kanske du tycker att det är moraliskt fel men du har ju i alla fall chansen om du får korten.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Ptja, du kan ju tjäna cirka 1000kr totalt om du säljer båda korten för 1000 styck eftersom det är ungefär vad GTX 580 ligger på.
Sen kanske du tycker att det är moraliskt fel men du har ju i alla fall chansen om du får korten.

Jo, jag tycker ju att det är moraliskt fel. Men jämfört med ett 780 eller de nya AMD korten, hur mycket bättre är de korten jämfört med 2 st 580 sli?

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Jag ringde Westium Data tidigare idag. De hade också POV till s.k utförsäljning. Han kollade upp och tyckte det lät konstigt men sade att han inte var säker så han ringde i sin tur och kollade med deras leverantör. Visst var det fel kort, GT610 ändrades det till kort efter på den sidan. Nu kan det ju vara så att något pucko ändå skulle skicka ut fel kort men jag tvivlar starkt på detta, eftersom det inte finns någon av dem som har kortet i lager. Alla hade fel i sina webshoppar. Sannolikheten att ni får det ni trott ni beställde är rätt liten.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Blir förbannad när jag läser vad ni barnungar har för er. Det handlar inte om att fynda, det handlar om att utnyttja näringsidkare och mänskliga misstag. Jag skäms å era vägnar.

Permalänk
Medlem

Nej, det blev en avbeställning. Lika bra att satsa hårt på ett grafikkort av senaste generation.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Entusiast
Skrivet av elkeR:

Jo, jag tycker ju att det är moraliskt fel. Men jämfört med ett 780 eller de nya AMD korten, hur mycket bättre är de korten jämfört med 2 st 580 sli?

Ungefär 10% bättre överklockat vilket inte är så mycket om du frågar mig.
Jag hade helt klart behållit 2st GTX 580'n och fått smaka på 770/780-prestanda för endast 1000kr, det är ett sjukt pris.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Ungefär 10% bättre överklockat vilket inte är så mycket om du frågar mig.
Jag hade helt klart behållit 2st GTX 580'n och fått smaka på 770/780-prestanda för endast 1000kr, det är ett sjukt pris.

Jo, men det skulle troligtvis bli en dyr historia ändå. Skulle behöva köpa ett bra nätagg och troligtvis en ny processor för att undvika flaskhals. Ser även ut att vara dåligt med plats i mitt chassi för ett ytterligare grafikkort. Tror det var bäst att jag avbeställde

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Blir förbannad när jag läser vad ni barnungar har för er. Det handlar inte om att fynda, det handlar om att utnyttja näringsidkare och mänskliga misstag. Jag skäms å era vägnar.

Håller inte med dig - näringsidkarna genar i kurvorna, och tar inte ansvar för sina egna priser... utan väljer att låta en "grossist" stå för priset via affärssystemet, som sedan hamnar direkt i butikens prislista med X% påslag.

Jag har aldrig sett denna typ av systemfel hos Inet, Komplett, Webhallen eller CDON - de gånger priserna är fel där så handlar det om "äkta" skrivfel, och det är den typen av skrivfel som lagtexterna rimligtvis syftar på... inte den typ av skrivfel som beror på grossister och näringsidkare som inte tar ansvar för bristerna i sina affärssystem.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat några inlägg med roliga bilder och kommentarer om detta. Notera hur det förklaras i forumreglerna:

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar bland annat inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Ett annat exempel är att diskussionen för det mesta inte förs framåt av inlägg som enbart innehåller citat eller roliga bilder.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Lycka till med returen sen tog över en månad till proshop om ni nu skulle få fel kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Blir förbannad när jag läser vad ni barnungar har för er. Det handlar inte om att fynda, det handlar om att utnyttja näringsidkare och mänskliga misstag. Jag skäms å era vägnar.

Och vad skulle det ens vara för fel på det? säljer man för ett för lågt pris får man skylla sig själv, precis som man får skylla sig själv om man köper för dyrt. Varför ska man alltid försvara företaget i stället för konsumenten?
Ett företag tvekar generellt sett inte en sekund om han kan lura en konsument som inte har koll på vad varan är värd.

Permalänk
Medlem

4106**** 26-09-2013 Avbeställt 30-09-2013 07:23:34 Stog det för mig nu

Permalänk
Medlem

Kortet ligger uppe så att det kan beställas nu igen för en femhundring.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lurta:

41068669 26-09-2013 Avbeställt 30-09-2013 07:23:34 Stog det för mig nu

Där ser man.... Proshop eller?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Japp! Enligt supporten får de inte in mer kort, det fanns två stycken som skickades ut till en lycklig förra veckan De ska ta bort kortet från hemsidan inom kort. Case closed.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Där ser man.... Proshop eller?

Yes proshop. Men såg också att kortet ligger uppe igen för ett lite dyrare pris.

Permalänk
Medlem

Support - Proshop - SE/Sonny Mikael Lundh skrev 2013-09-30 09:45:
>
> Vi sålde ut dom sista 2 vi hade på lager då produkten nu utgått. Dom sålde slut extremt fort och därför har ordern blivit annullerad.
>
>
>
> Med vänlig hälsning | Best regards
>
>
>
> Sonny Mikael Lundh
>

Så grattis till dom personerna som fick dom 2 sista korten, om ni nu finns på detta forum.

Permalänk
Medlem

Personligen så köper jag inte ProShops förklaring. Om de varit ensamma med priset så ok, men i det här fallet så var det uppenbarligen ett prisfel i systemet - att de hävdar något annat nu är bara löjligt. Bättre att stå för misstaget, be om ursäkt och annulera beställningen av den rätta anledningen.

korrigering av stavfel
Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060