Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Skrivet av JMicke:

Japp, intressant om KS och projekt

"The game isn’t scheduled to come out until mid-2015" (mid-2015, om nu det menas med mitten på 2015)
Lite som jag på något sätt förväntade mig, med allting som ska tryckas in i spelet. GTA V som exempel, har ju haft över 5 år på sig i sin utveckling och SC ska ju förhoppningsvis vara lika öppet och fritt fast i rymden, med en sjujäkla grafik så är 2 års utveckling kort (15 månader kvar då, räknat från december). Ska de dessutom optimera för både Directx 11 och Mantle API och få det bra krävs resurser och tid, det kan ju bli 2 halvdan'a... (om Mantle och dx)

"an early-access version of Castle Story was released on Steam this week.
“It’s still early access so the game is really buggy and lacking a lot of features,” Couët said"
Även ett sånt här inte alls lika grafiskt krävande/avancerat spel har en del buggar efter över ett års utveckling.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Ja, jag pledgade faktiskt på Castle Story. Har dock knappt rört den än så länge. Ser dock ut att kunna bli ett intressant spel

Permalänk

För säkerhetsskull växlade jag in alla addon skepp till spelpaket(och betalade lite extra då), om nu CIG får för sig att man ska kunna spela enmans squadron vilket jag tycker är en helt befängd ide. Tanken är väl ändå att man ska sporras att umgås i en online värld.
Eller så är man med i en guild på ~20 personer, man får ha 2 npc wingman per person, ställer alla 40 npc på aggro, går sen afk och samlar in loot senare.

En spelare och hyra en npc till kanontorn och sen en repair droid, så hade jag föreställt mig SC, men vi får se hur det blir...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

För säkerhetsskull växlade jag in alla addon skepp till spelpaket(och betalade lite extra då), om nu CIG får för sig att man ska kunna spela enmans squadron vilket jag tycker är en helt befängd ide. Tanken är väl ändå att man ska sporras att umgås i en online värld.
Eller så är man med i en guild på ~20 personer, man får ha 2 npc wingman per person, ställer alla 40 npc på aggro, går sen afk och samlar in loot senare.

En spelare och hyra en npc till kanontorn och sen en repair droid, så hade jag föreställt mig SC, men vi får se hur det blir...

CIG har inte sagt något om att kunna spela en enmans-squadron. De har sagt att man använda oanvända character slots som crew members på skepp med möjlighet till det, som Constellation, eller Freelancer. De har heller inte sagt något om att de kan fungera när man själv inte spelar, vilket känns ganska självklart att de inte skulle göra om de är crew på ens skepp. Det här är crew man sen i spelet kan köpa/anställa om man vill, så det enda det här tillför till skillnad från det om jag har förstått det rätt är:

  • Man kan customiza crew som finns i en character slot.

  • Man kan, om man dör, hoppa in och låta en sådan crew member bli ens arvinge (fortsätta spela som den).

  • Det KANSKE fungerar annorlunda med betalning/lön för sån crew och vanlig man köper ingame. Obekräftat, men personligen skulle det kännas konstigt att crew man har i character slots inte hänger med för att man inte har betala lön.

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Medlem

Hittade en ganska intressant intervju med CR. Den är från mitten av augusti:

http://n_LGAbKItRA#t

Den fanns hos Gamers Nexus
De har även en kortare (redigerad) verson av intervjun där, samt sammanfattat en hel del info från intervjun i text.

Permalänk
Medlem

Om det finns några andra prenumenanter på Jump point så vill jag nämna att Icarus Group håller i en tävling som går till den 10e oktober. Länk: 1st Anniversary Sub Contest

Citat:

The Sub's Contest will begin at Midnight (Reader's Local Time) October 1st 2013. See what I did there? lol.

The Sub's Contest will run from the 1st of October till the 10th of October, the 1st anniversary of Star Citizen :). This Contest is for you my fellow Suber's ONLY!

This Contest is NOT Supported nor Condoned by CIG/RSI or any of it's Officer's or Personal. Icarus Group is the runner of this contest and CIG/RSI should NOT be contacted about this contest, please contact me with any question's.

Prizes, I am sure by now that's what you want to know about. I think I can help with that.

1st Place : CAPTURED VANDUUL FIGHTER - LTI, Star Map, Chose of Ship Skin. ( 1 Winner/s)
2nd Place : Aegis Dynamics Avenger - LTI, Star Map, Chose of Ship Skin. ( 2 Winner/s)
3rd Place : RSI Aurora - LTI, Star Map, Chose of Ship Skin. ( 3 Winner/s)

This contest is Free to enter, no Purchase necessary to enter.

Edit:
De kommer även att hålla en tävling där alla kan delta när den ovan nämnda tävlingen för subscribers är avslutad: Upcoming Citizen Contest.

Permalänk
Avstängd

Någon bestämde sig för att animera personer inuti Constellation. Oerhört snyggt gjort
Visar verkligen potentialen för saker bakom ens cockpit.

http://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/1nn1vc/constella...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Någon bestämde sig för att animera personer inuti Constellation. Oerhört snyggt gjort
Visar verkligen potentialen för saker bakom ens cockpit.

6nZmzWu39mY

http://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/1nn1vc/constella...

Riktigt snyggt gjort, trevligt

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

98 % funding goal nu
I dag kommer vi att passera $21,000,000 stretch goal, som är(om någon nu glömt det):

Citat:

Salvage Mechanic: Salvage isn’t an aside: it’s a career, with its own mechanic, story tie-ins and universe-shaping endgames. Search the galaxy for a host of valuable and interesting secrets using both the flight and FPS components. Discover the secrets of the ancient Hadesians, locate valuable components and cargo… or go down in history the first to make contact an entirely new alien race!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JMicke:

98 % funding goal nu
I dag kommer vi att passera $21,000,000 stretch goal, som är(om någon nu glömt det):

Vi nådde 21 miljoner och hemsidan gick semi-sönder

Citat:

Way to go everyone!

Yes We Hit 21million, yes the counter is broken, yes CIG has been made aware. the stretch goal wasn't input so it broke. - Void

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Vi nådde 21 miljoner och hemsidan gick semi-sönder

http://i.imgur.com/YX3BXiw.png

Det nya $23 million stretch goal är:

Citat:

Xi’an Scout Unlocked! The Khartu is the light attack craft of the Xi’An military. Contrary to Human ship design, the Khartu doesn’t have a traditional main thruster, instead featuring an array of maneuvering thrusters on articulated rigs. This design allows for incredible agility, making them the bane of UEE pilots, who bestowed the nickname ‘Quark’ because when all of the thrusters are firing, the ship looks like a spark flying through space. The Xi’an Aopoa corporation also manufactures an export model, the Khartu-al, for sale to human civilians as a dedicated scout/explorer. The export model features the same Xi’an maneuvering rig, but control surfaces modified for human use and a more limited armament. (Designer: Aopoa)

Letter from the Chairman: $21 Million!

Anyhow, när startar (svensk tid) livestreamen på torsdag?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JMicke:

Anyhow, när startar (svensk tid) livestreamen på torsdag?

http://www.timeanddate.com/countdown/to?iso=20131010T1830&p0=...

Så det borde betyda typ, halv ett på natten till fredag?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Ok,. Det är försent för mig, hade den börjat 11:30 så hade jag sett den, men jag får väl se den senare på dagen. Det spelar ju heller ingen roll, eftersom de sagt att alla erbjudanden som ges kommer att gälla tills måndag, nästa vecka

Permalänk
Medlem

Live stream countdownen har börjat på deras YT kanal

Ser ut som det börjar 1:00 imorgon på natten

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk

Livestream-dags, vilken minut som helst! Tursamt nog är morgondagen fri, så blir att offra lite nattsömn.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk
Medlem

Ger det till 02.00, har det inte börjat då så går jag nog och lägger mig.

Permalänk
Skrivet av six_dice:

Ger det till 02.00, har det inte börjat då så går jag nog och lägger mig.

Mm, tänkte just säga det. Förväntade mig i och för sig inte något annat, men mer än en halvtimme efter utannonserad tid...nja, då blir det bingen nu och replay imorgon.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk
Medlem

Nu ser det dock ut att börja

Permalänk
Medlem

Nån mer som får laggig stream?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Det laggar en hel del här också. Ger snart upp och kollar på det imorgon istället om det inte blir bättre.

Permalänk

Tittarantalet droppar för varje minut, och nu gör även jag så. Sover hellre gott och ser om den finns tillgänglig imorgon. Ordet "livestream" är ett skämt när jag lyckats se 15 minuter content på en timme.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk
Medlem

Då finns det möjlighet att pledga för en Retaliator Heavy Bomber eller en Gladiator Bomber.
När det gäller fysiska prylar så kan man pledga för en polo shirt.
Numera så finns ju även musmattor som fysiska add ons ...

Edit:
Verkar som youtube bröt sändningen för att de sjöng "Happy Birthday", som är en copyrighted sång.
Livestream:

Permalänk

Så mer än 30 minuter försenad innan livestreamen kommer igång och med frysningar var femte sekund ända från början vilket var resultatet oavsett vilken upplösning man valde. Borde inte hela visningen avbrytas helt då, tycker bara det låter märkligt att låta showen fortsätta fast med begränsad bandbredd ? Sen att inte ha en backup som twitch samtidigt då många påpekade att den tjänsten fungerar mycket bättre förstår jag inte heller, eller kostar det för mycket.
Edit: Om de nu valde youtube just för rädslan att hamna i nån tvist pga copyright (valfri sång i show) och då använda youtube's filter, varför inte kolla upp sånt innan. Hump Day(reklam) gick ju bra att använda, vet dock inte om den var live. Tror det stod $700 för att få rätten till att använda just happy birthday, nästa gång kan jag bidra till det om de vill sjunga live.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Kommer det bli en "Sweclockers"-organisation i Star Citizen? Jag är på!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Kommer det bli en "Sweclockers"-organisation i Star Citizen? Jag är på!!

Kanske det ja

Permalänk
Medlem

CIG kommer nog med en ursäkt och en förklaring, men om det jag läst på deras forum stämmer så har Google ett automatiskt system som känner igen copyright musik som bröt sändningen när det kände igen låten som spelades

Edit:
För övrigt så skall Avenger läggas in i hangaren vid nästa uppdatering, för dem som pledgat för en, och även akvariet

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Kommer det bli en "Sweclockers"-organisation i Star Citizen? Jag är på!!

Skrivet av ozo64:

Kanske det ja

De borde vi göra! Är gärna på att hjälpa till organisera och starta upp en organisation när funktion släpps.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Aurora LN till salu med video också, antagligen bara i helgen.
RSI Aurora Commercial http://vimeo.com/76735257

En Comm-Link också https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/133...
Vem röstar på London

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Skrivet av Punnisher:

Aurora LN till salu med video också, antagligen bara i helgen.
RSI Aurora Commercial http://vimeo.com/76735257

En Comm-Link också https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/133...
Vem röstar på London

Blev man ju sugen på att köpa igen Förutom "nya" Auroran så ser ju retaliatorn fin ut lite dyr dock (250$).
Rösta på London! men Berlin funkar också.

Visa signatur

Chassi Obsidian 650D , Corsair RM1000I, Processorer AMD Ryzen 7 2700X, ROG STRIX B450-F GAMING, Ram G.Skill 8GB*4 3200, Radeon RX Vega 64, Hårddisk 1 Samsung 850 EVO 256gb Hårddisk 2 Samsung 860 EVO 1TB, Tangentbord Corsair k68, Mus Corsair Sabre RGB, Bildskärm AOC2790 & S24E650

Permalänk
Medlem

Verkar som det blir Europa nästa år ... Berlin leder överlägset och London är två:a ... 39 resp 24 %

Edit:
Fast när jag tänker efter, så kan det ju bero på att det är natt i nord amerika och majoriteten där har inte röstat ännu ...