Få över internet till annan byggnad (Trådlöst) ?

Permalänk

Få över internet till annan byggnad (Trådlöst) ?

Hey! Behöver en lösning på hur man kan få över internet till en annan byggnad? Byggnaden ligger ca 200 m ifrån huvudbyggnaden där server och de ligger. Och man ska kunna ta sig in på huvudbyggnadens nätverk och servrar!

Tack i förhand

Permalänk
Hjälpsam

Om du har fri sikt mellan byggnaderna.
Servebyggnad -> Utomhusaccesspunkt med riktad antenn.
Mottagarbyggnad -> Utomhusaccesspunkt med riktad antenn och sedan kabel till en vanlig rundstrålande accesspunkt på insidan byggnaden, om du behöver täcka ett större område där inne är det bara att placera strategiska repeters.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Om du har fri sikt mellan byggnaderna.
Servebyggnad -> Utomhusaccesspunkt med riktad antenn.
Mottagarbyggnad -> Utomhusaccesspunkt med riktad antenn och sedan kabel till en vanlig rundstrålande accesspunkt på insidan byggnaden, om du behöver täcka ett större område där inne är det bara att placera strategiska repeters.

Tack! Ja det är fri sikt, länka gärna de man behöver för att det ska fungera:)

Permalänk
Permalänk
Proffsmoddare

Jag kör 2st Ubiquiti Locostation M5 som en brygga mellan två routrar och har dom monterade med tillhörande fäste.
Har väl cirka 300m med nåt träd i vägen. Full mottagning.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Skrivet av timez:

Jag kör 2st Ubiquiti Locostation M5 som en brygga mellan två routrar och har dom monterade med tillhörande fäste.
Har väl cirka 300m med nåt träd i vägen. Full mottagning.

Då kör jag på de! Tack

Permalänk
Skrivet av timez:

Jag kör 2st Ubiquiti Locostation M5 som en brygga mellan två routrar och har dom monterade med tillhörande fäste.
Har väl cirka 300m med nåt träd i vägen. Full mottagning.

Vore inte http://www.dustinhome.se/product/5010517424/ubiquiti-nanobrid... en bättre lösning, om man nu skall brygga systemen? Ställer lite högre krav på monteringsprecision förstås.