Permalänk
Medlem

En "vanlig" bra dator

Hej. Ful titel måste jag medge men sann. Jag har fått i uppgift av min syster att finna en dator som inte har så många krav. Värt att nämna före jag fortsätter är att hon för närvarandet använder en ca 6 år gammal Dell dator som redan vid inköp inte var särskilt bra.

Datorn trodde jag skulle vara lätt att hitta (en bärbar btw) men det vart svårare än jag förväntat mig. Följande är krav:

  • Lätt att ta med och bör ha ett skapligt batteri.

  • Bör ha webbkamera (kan acceptera undantag på denna punkt)

  • Hon kör Photoshop och andra redigeringsprogram så jag tycker... 6GB? Tar gärna råd om vad man behöver och inte, hon kommer redigera flera saker samtidigt dock...

  • Priset ska vara mellan 5000 och absoluta toppen 6000kr. Hon blir bara glad om den kostar mindre dock.

  • Svåraste kravet, ska komma förinstallerat med Windows 7 (ett MÅSTE!!!)

Alla förslag som stämmer med beskrivningen är välkomna och ifrågasätt gärna kraven för att igång diskussionen!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga Fujitsu Lifebook UH552 med i3. Den går för 3990 kr på cdon. Finns med i5 med för 4990 kr. Kommer bara med 4 GB ram men det går att installera mer själv, upp till 16 GB.

i3

i5

Och en gammal tråd om den: http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1...

//knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Hedersmedlem

Varför Windows 7. Installera Start8 och du får en startknapp samt stänger av Metro.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

att hitta en dator med win7 är inte så lätt idag. varför inte köpa en med windows 8 och installera win7 efter? datorerna är ju ändå fullproppade med massa adware och skit så en ominstallation behövs ju i vilket fall som helst.
är du/hon student så finns det ju till o med gratis windows lagligt på dreamspark.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |