Någon som provat Silent Hill 2 ??

Permalänk

Någon som provat Silent Hill 2 ??

Sitter här och kollar vilket spel man ska köpa här näst till PS2, då hittade jag Silent Hill 2.
Det ska ju vara ett Psykologiskt spel men jag undrar hur det är?
Om man gillar skräcken i Resident Evil spelen kommer man då att gilla detta spelet?

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Silent Hill 2 har ju varit ute jättelänge?

Jag har klarat det till PC, och jag uppskattade det.. rätt läskigt faktiskt

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!

Permalänk
3dfx Fanboy

jag testade det... och kan bara hålla med snubben som skrev recensionen på Actiontrip...

http://www.gamerankings.com/itemrankings/launchreview.asp?rev...

"I mean think about it, this is an adventure game, which means you have to look for clues all the time. And how in the hell am I supposed to look for clues when I can't even figure out how to position my character properly in order to inspect a room?"

och

"Finally, the sounds of shrieking monsters are so repetitive they will make you wish you put a bullet through your SoundBlaster half way through the game."

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck

Permalänk
Avstängd

skulle vilja köpa det till pc men urk satans webhallen tar över 500 spänn.. iof en usa import men ändå dyrt

Visa signatur

Pentium III @ 1,2 Ghz | 384MB | Geforce4 4200 | Win2k

Permalänk

Resident Evil lika med ingen skrack kansla.
silent hill lika med mycket skrack kansla.

Ager sjalv ingen ps2 eller SH 2. men har spelat det hos en kompis en del, har daremot kort SH 1 mer. Bada tva ar mycket bra, musiken och stammninge ar urbra. Silent Hill 1 ar daremot lite skoonare skrack,eftersom det ar sa kass grafik och "korningt". det blir som mer skont da. vad jag har hort sa ska silent hill 3 har lite mer "korning" skum grafik som ettan for det ar skonare skrack da .

ursaktar mig for att jag inte har hela svenska alfabetet, men keyboard har fukkat upp sig eller nat...

Permalänk
Medlem

Otroligt kasst att man hör när monster är nära i.a.f.. Fast jag har bara sett en kompis spela.

Permalänk

Blah: nej,det är ju en skräckgrej som är helskön.. att man "hör" att det är nåt. det är ju det som gör Silent Hill spelen så bra. Ljudet i det är såå bra.
Men klart det där skumma ljudet i sh 1 är inte så klockrent,men det är mycket skönare och mer "skräckigt" sprakande i SH 2

Permalänk
Medlem

Tråkigt spel, dåligt ljud/animationer och terrible voice acting!
Spelade PC versionen.

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk
Medlem

Det har ingen närvarokänsla. Torrt, tråkigt med dålig story. Finns typ 4 olika sorters monster. Dessutom är spelet jävligt kort om man räknar bort den tid det tar att vela fram och tillbaka eftersom man missat att känna på en dörr. Voiceactingen är pinsamt dålig. Huvudpersonen är ungefär lika mystisk och spännande som ett paket cornflakes. Och den där jävla kameran som aldrig siktar åt det håll. Om man har en fiende framför sig så kan man ta sig fan på att kameran siktar bakom en så man inte ser fienden utan för skjuta på "måfa" (det finns ju auto-aim). Frustrationen överröstar spänningen. Det ska tydligen finnas flera slut men jag orkade inte spela igenom det igen.Jag sålde det en vecka efter inskaffandet.

Fast lite snyggt är det ju.

Visa signatur

"I don't have time to waste. I'm busy cultivating useless good taste" - helmet
Bärbar: Amilo Si1520 | 1.83 Ghz core duo | 1024 MB DDR II (533) | 100 GB SATA | Intel GMA950 | 12" TFT | Ubuntu Edgy

Permalänk
Medlem

Är PC versionen släppt i Sverige än?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Silen Hill 2 äger...ruskig känsla i det
bara soundtracket är överlägset över dom flesta spel.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

Ja,musiken är total i det. musiken skapar en överhängande majoritet av känslan.

Vad är det för fel på kamerna? det är ju inget jäkla FPS där man ska har nåt crosshair och pricka nån i skallen? det ska ju vara lite "flummigt" och mörkt.. Tycker känslan i SH spelen är total,grafiken kan man klaga lite på,och vissa saker går "segt", jag vill få upp tempot lite,men jämfört med resident evil och så är det sååå mycket bättre. Jag tycker nästan att om man kan dissa SH spelen på det där sätte så har man verkligen ingen som helst spelkänsla. testa sätta in er i spelet lite.

Permalänk
Entusiast

Okej att sh2 kanske är lite skumt på dator.

men jag har det till ps2, och både sh1 och sh2 är underbart bra. Riktigt skräckinjagande. jag rekomenderar det starkt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Så här funkar det enligt min erfarenhet:

PC spel som konverteras till konsoll = SKIT
konsoll spel som konverters till PC = SKIT
så har det mer eller mindre alltid varit för mig, förutom då spel som görs ganska så samtidigt och mer "seriöst" till konsoller och pc som Red Faction,Max Payne etc....

Permalänk
Medlem

Silent hill2 till PC är en "godkänd" konvertering...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Silent hill2 till PC är en "godkänd" konvertering...

Ja, den duger. Snygg grafik är det i alla fall...

Men rösterna är katastrofala. Stäng av genast!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är ju väldigt snyggt. O jävligt otäckt. Har inte varit så skrämd av nåt spel ända sen första AvP

Permalänk

Lirade på X-Box. Riktigt dåligt enligt mig.

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem

Spela Resident Evil Remake till GC istället :), mycket bättre grafik än dom flesta data spel. och bättre än CS...

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer