Bästa sättet att koppla Sp2500 till datorn

Permalänk
Medlem

Bästa sättet att koppla Sp2500 till datorn

Hej. Jag vill börja med att säga att jag kan absolut inget om detta område.

Jag har köpt Corsair SP2500 och är nöjd men jag skulle vilja veta vilket som är det bästa sättet att koppla stereon till datorn. Just nu använder jag mig av Line in kopplingarna (RCA connectors?) på baksidan av subwoofern som sedan ansluts med en 3.5mm till datorn om jag inte är helt ute och cyklar. Jag har hört att 3.5mm är inte helt optimalt om man vill ha så bra ljud som möjligt. Jag har ett Sound Blaster Z ljudkort.

Otroligt luddig tråd men jag undrar helt enkelt om jag kan göra något för att få bättre ljud?

RCA/3.5mm sladden

Line In/RCA anslutningarna

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av alteam:

Hej. Jag vill börja med att säga att jag kan absolut inget om detta område.

Jag har köpt Corsair SP2500 och är nöjd men jag skulle vilja veta vilket som är det bästa sättet att koppla stereon till datorn. Just nu använder jag mig av Line in kopplingarna (RCA connectors?) på baksidan av subwoofern som sedan ansluts med en 3.5mm till datorn om jag inte är helt ute och cyklar. Jag har hört att 3.5mm är inte helt optimalt om man vill ha så bra ljud som möjligt. Jag har ett Sound Blaster Z ljudkort.

Otroligt luddig tråd men jag undrar helt enkelt om jag kan göra något för att få bättre ljud?

RCA/3.5mm sladden
http://images.monoprice.com/productmediumimages/6651.jpg

Line In/RCA anslutningarna
http://www.techreaction.net/wp-content/uploads/2011/06/SN8554...

Du har inte så många alternativ, antingen får du köpa en extern volymkontroll eller ha en kabel med bra avskärmning och bra kontakt (menar inte en dyr kabel, bara ok kvalitet).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Ljudmässigt så spelar det inte någon roll. Har själv SP2500 och om du tittar på din egen bild så ser du att det inte finns något annat sätt att koppla in datorn än med en 3.5 mm sladd. Antingen 3.5mm -> 3.5mm via AUX1 eller som du (och jag) 3.5mm -> RCA/Phono.

Slappna av och njut av det fantastiska ljudet

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Du har inte så många alternativ, antingen får du köpa en extern volymkontroll eller ha en kabel med bra avskärmning och bra kontakt (menar inte en dyr kabel, bara ok kvalitet).

Skrivet av Bascule666:

Ljudmässigt så spelar det inte någon roll. Har själv SP2500 och om du tittar på din egen bild så ser du att det inte finns något annat sätt att koppla in datorn än med en 3.5 mm sladd. Antingen 3.5mm -> 3.5mm via AUX1 eller som du (och jag) 3.5mm -> RCA/Phono.

Slappna av och njut av det fantastiska ljudet

Okej tack för svaren, båda två. Nu kan jag äntligen slappna av.

Visa signatur

Citera för svar.