Battlefield 4 blockerat - För ung för att spela BF4, går det att lösa?

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 blockerat - För ung för att spela BF4, går det att lösa?

Hej!

Installerade precis BF4, gjorde mitt origin account och jag är född 98 så jag skrev det, som nog är dumt ... det ända e-mailet man behövde skriva in var förälders så jag gjorde det! Nu trycker jag spela på bf4 i origin men kan inte komma in i battlelog eftersom det står : '' You cant access this feature because you have a limited access origin account''

Måste jag vänta 3 år tills jag blir 18 nu ?? Nyckeln jag fick till spelet är ju på detta accountet nu ... måste jag köpa om spelet?

Jag kan inte logga in med mitt lösenord och (förälders) email på Origin hemsidan!

Inlägg sammanfogade, se § 1.6 / § 4. Använd [Redigera]
Permalänk
Medlem

Du är under 18 så ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seithu:

Du är under 18 så ja

Man kan inte ändra account settings?

Måste jag köpa om BF4 och göra ett account där jag e född på stenåldern nu?

Inlägg sammanfogade, se § 1.6 / § 4. Använd [Redigera]
Permalänk

Den är tung den.. Jag är också '98 men skrev '93

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaarOlo:

Hej!

Installerade precis BF4, gjorde mitt origin account och jag är född 98 så jag skrev det, som nog är dumt ... det ända e-mailet man behövde skriva in var förälders så jag gjorde det! Nu trycker jag spela på bf4 i origin men kan inte komma in i battlelog eftersom det står : '' You cant access this feature because you have a limited access origin account''

Måste jag vänta 3 år tills jag blir 18 nu ?? Nyckeln jag fick till spelet är ju på detta accountet nu ... måste jag köpa om spelet?

gjorde sammasak fast med brorsans
lösning = ring ea/origin support så kommer dom fixa det

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Den är tung den.. Jag är också '98 men skrev '93

Kom på det försent ... så måste jag köpa om spelet nu?

Permalänk
Medlem

Be en vän med grov stämma kontakta orgin och säg att det råkades klicka i 98 istället för 88?

Permalänk
Medlem

Bara kontakta EA support så löser dem det.
En kompis till mig gjorde samma fel och det löste sig med supporten.

Visa signatur

| 3700X | B450 Mortar Max | 2070 Super | AX860 | GL850 & UL650 |

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad, kass capsrubrik redigerad, inlägg sammanfogade.*

Citat:

§ 4
Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar bland annat inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Ett annat exempel är att diskussionen för det mesta inte förs framåt av inlägg som enbart innehåller citat eller roliga bilder.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe3633:

gjorde sammasak fast med brorsans
lösning = ring ea/origin support så kommer dom fixa det

Var hittar man nummret? Och hur förklarade du det?

Permalänk
Medlem

Gå in på https://help.ea.com/se/contact-us/solve?product=Battlefield%2...

Tryck nere till höger på en blå knapp där det står JAG BEHÖVER FORTFARANDE HJÄLP logga in för att kontakta oss

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Gå in på https://help.ea.com/se/contact-us/solve?product=Battlefield%2...

Tryck nere till höger på en blå knapp där det står JAG BEHÖVER FORTFARANDE HJÄLP logga in för att kontakta oss

Men jag kan inte logga in på origin där?

Permalänk
Medlem

Står Felaktigt lösenord eller epost! Men den ända esposten jag behövde skriva var förälders, så jag skriver in den men det funkar inte för jag vet att lösenordet är rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaarOlo:

Men jag kan inte logga in på origin där?

+46 8 44 68 00 04

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

+46 8 44 68 00 04

Är det EA support?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaarOlo:

Är det EA support?

Japp.

Citat:

Kontaktinformation för supporten

Telefon: +46 8 44 68 00 04

Tack för att ni kontaktade Electronic Arts. Våra spel rådgivare är tillgängliga att ta ert samtal mellan Måndag till Fredag 12:00 - 21:00. Om du behöver hjälp när våra linjer inte är öppna, vänligen besök vår hjälpsida på help.ea.com

Observera att normal samtalstaxa tillämpas.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Tack! Hur ska jag förklara !? Ska jag säga : Hej jag är är egentligen för ung för detta men fixa det åt mig? ( inte så men ni förstår )

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaarOlo:

Tack! Hur ska jag förklara !? Ska jag säga : Hej jag är är egentligen för ung för detta men fixa det åt mig? ( inte så men ni förstår )

Haha, nej.
Säg att du tryckte fel ålder osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaarOlo:

Säg bara att du har tryckt fel, om de kan ändra eller ta bort så du kan trycka in igen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MaarOlo:

Säg att du råkade klicka fel på åldern när du registrera dig.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaarOlo:

Säg att du råkade välja fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaarOlo:

Jag skulle rekommendera att du ringer EA support/att dina päron ringer EA support och förklarar läget. Tror inte de har några problem med att fixa så att du kan lira då

- Hej, jag är en liten pojke som vill leka krig
- Är det ok för mamma och pappa?
- Ja, min son får leka krig.
- Ok, fixat.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Men jag skrev ju in förälders email? Hur löser jag det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Jag skulle rekommendera att du ringer EA support/att dina päron ringer EA support och förklarar läget. Tror inte de har några problem med att fixa så att du kan lira då

- Hej, jag är en liten pojke som vill leka krig
- Är det ok för mamma och pappa?
- Ja, min son får leka krig.
- Ok, fixat.

Sounds like a plan
Tror du de kan fixa att man kan ändra emailet till mitt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaarOlo:

Men jag skrev ju in förälders email? Hur löser jag det?

De kan flytta spelet till ett annat konto eller så kan de säkert byta mailen åt dig. Som sagt, ring EAs svenska support, de är trevliga. Använd inte chatten.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

De kan flytta spelet till ett annat konto eller så kan de säkert byta mailen åt dig. Som sagt, ring EAs svenska support, de är trevliga. Använd inte chatten.

Tack, men måste jag göra kontot innan då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaarOlo:

Tack, men måste jag göra kontot innan då?

Ring bara...........

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Istället för 1000 frågor här, RING supporten

Permalänk
Medlem

Allt är fixat ! Tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem

så vad gjorde du då?.. elr vad sa du till dom?..berätta gärna lite mera

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...