Permalänk

Sli med olika kort

SLI med två olika grafikkortstillverkare, det ena är ett gainward gtx 660 TI 2 GB referenskort, det andra är ett kfa gtx 660 TI So 3 GB.

Kommer jag tappa prestanda eller kommer det funka bra?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Det ska fungera men det ses som bara 2GB minne per GPU.
Jag är mer orolig att din CPU börjar flaska.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

Det ska fungera men det ses som bara 2GB minne per GPU.
Jag är mer orolig att din CPU börjar flaska.

Okej ja det förstår jag men kommer det påverka mer än minnet och det olika klocksen, ska byta CPU till 3570k

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Okej ja det förstår jag men kommer det påverka mer än minnet och det olika klocksen, ska byta CPU till 3570k

ja det snabbare kortet kommer prestera som det långsammare gör.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Okej ja det förstår jag men kommer det påverka mer än minnet och det olika klocksen, ska byta CPU till 3570k

Du kommer eventuellt behöva en fix för att kunna aktivera SLI också (p.g.a. olika minnesmängd).

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Okej ja det förstår jag men kommer det påverka mer än minnet och det olika klocksen, ska byta CPU till 3570k

Samt att du måste byta moderkort som är kompatibelt med 3570K och har SLI stöd.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Skrivet av Buzz996:

Samt att du måste byta moderkort som är kompatibelt med 3570K och har SLI stöd.

Det ska jag också göra, det vet jag om!

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Du kommer eventuellt behöva en fix för att kunna aktivera SLI också (p.g.a. olika minnesmängd).

Okej är du helt säker och vad ska man behöva göra isåfall?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Okej är du helt säker och vad ska man behöva göra isåfall?

Nej och ingen aning. Testa att fråga google. Han vet oftast.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Ska du köpa nytt så köp en 4670k istället

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Ska du köpa nytt så köp en 4670k istället

Dyrare va? Tänkte köpa begagnat:)

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Nej och ingen aning. Testa att fråga google. Han vet oftast.

Det gick knappt, väldigt krångligt.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Det gick knappt, väldigt krångligt.

En googling, översta resultatet. https://www.google.se/search?q=sli+different+memory+size

Skrivet av NVIDIA:

Can I mix and match graphics cards with different sizes of memory?
When purchasing a second graphics card, you should try to match the memory size so that you are ensured full value and performance from your purchase. However, while it is not recommended, NVIDIA does offer the flexibility to run graphics cards with different sized memory by using CoolBits. Using CoolBits (value set to 18), you can force both of the cards to use the lower of the two memory sizes and operate them together in SLI mode. When dissimilar memory sizes are enabled to work together using CoolBits, the effective memory size for each card becomes the smaller of the memory sizes.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Låter jobbigt! Hehe, får vänta tills ett med två GB

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4