Automatisk utlämning av svensk datatrafik till fler myndigheter

Permalänk
Medlem

De myndigheter som jobbar hårdast för att få se dina hemligheter är ironiskt nog också dem myndigheter som har minst transparens.

EDIT: Bomb, spränga, Stockholm, spikar, C4, jetplan, bomber, brev, hemligt, säg till ingen, döda, bröder - Får väl se om polisen kommer hem för en kopp kaffe?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Borde väl gå att göra någon sorts protest och kräva folkomröstning...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Medborgarinitiativ
"Medborgarinitiativ är ett direktdemokratiskt verktyg för medborgare i vissa stater, regioner och kommuner samt inom Europeiska unionen (EU). Det innebär att ett visst antal medborgare gemensamt kan begära eller kräva lagstiftning, folkomröstningar och/eller andra politiska åtgärder."

Förutser att vi har detta.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Förutser att vi har detta.

Tror inte vi har det. Schweiz har däremot direktdemokrati, men jag har inte exakt koll på hur det funkar i Sverige? Går det att tvinga fram en folkomröstning med underskrifter? Isåfall bör vi agera omedelbart!

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gandir:

Kommunism? Det är väll mera fachism än något annat, kommunsimen utgår all makt från folket, en sådan stat har aldrig existerat. Tycker inte att man skall blanda ihop utrycken, USSR tillex var inte kummunister det fachister som utgav sig för att vara kommunister. "Dock inte så viktigt i denna diskutionen."

Det viktiga är att är detta något vi folket i sverige får skylla oss själva för, efter som vi är så jävla lata och inte bryr oss om vad som händer i samhället. Vi sitter på forum som detta och klagar istället för att göra något som räknas. UT PÅ GATAN! Det är de som biter för på intenret kan ingen höra dig skrika, och när du inte hörs eller ses av majoriteten och media så finns du inte.

Detta är en av de saker som politiker älskar med internet, massor av folk får prata om sitt missnöje utan att det märks eller är betungande för våra politiker.

I praktiken samma sak eller extremt snarlika.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Skrivet av Kryckster:

Piratpartiet nästa val igen, smatphone har jag redan avskaffat, kör mest med kontanter när jag handlar, tyvärr går ju inte det på nätet.
Börjar bli jävligt läskigt med all denna övervakning.

Håller med där.. känns helt ärligt som att jordens undergång ligger nära i tiden. Känns som att det kommer bli enligt boken 1983. Bara att författaren slog fel med några år

Visa signatur

NZXT H2|i5 2500k @ 4.2GHz|Asus GTX 580 DirectCUII|Asus P8Z68-V Pro|Corsair Vengeance 2x4gb CL-8 1600MHz|Corsair Force GT 120gb|Corsair AX 850W|Western Digital Caviar® Black 1TB|Corsair H80|Windows 7 Ultimate 64-bit|

Permalänk
Medlem

Nämen va kul, ännu fler som har tillgång till massa privat information och nej självklart finns ingen risk
att det finns några skumma personer som säljer privat information eller annat lur.
Väldigt smart att göra så här om man vill ha folk som kanske håller på med utpressning av andra.
Förstår man inte hur skadligt det kan vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Förutser att vi har detta.

Spåman..?

Om folkomröstningar i Sverige..

"Folkomröstningar i Sverige är i regel rådgivande och politikerna kan fatta beslut som strider mot valresultatet; detta skedde till exempel efter folkomröstningen om högertrafik (väljarna röstade 1955 nej till byte till högertrafik, men detta infördes i alla fall 1967). I en typ av fall är en svensk folkomröstning beslutande: om frågan gäller en grundlagsändring och folkomröstningen hålls i samband med ett riksdagsval, så är ett nej i folkomröstningen bindande."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Folkomr%C3%B6stningar_i_Sverige

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Det ska fanimej vara domstolsbeslut bakom varje begäran. Annars jävlar. *hyttar med näven mot regeringen*

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Tycker ni alla verkligen att det är så illa? Jag personligen tycker inte att det är något större problem. Visst kan det kännas obehagligt att någon kan få reda på alla sidor du surfar på, alla sms du skriver osv. Men ser man till helhetsbilden tycker jag ändå att det kan vara värt det. Avlyssna 100 000 - få fast en terrorist eller likande, är det ändå inte värt det? Men bara för att de har tillgång till att avlyssna folk betyder ju inte att de gör det konstant, det sker ju om de har någon anledning till det. Kort och gott drabbas inte vi invånare som sköter oss.

Sen är det ju inte småpojkar som arbetar med avlyssning, som skulle sitta och skratta åt dina sms. Det är ju professionella vuxna män som bara kollar efter potentiella hot. Jag, och de flesta andra, har inget att dölja. Möjligen de pinsamma sms man skickar till vänner och flickvän. Men det blir ju som att gå till doktorn för de röda prickarna du har på pillesnoppen, för oss som patient kan det kännas obehagligt, men för doktorn är det vardag. Han ser ju bara prickarna och granskar inte din kuk som du är rädd att han ska göra.

Självklart kan jag förstå att många av er tycker det är obehagligt men ville bara framföra min åsikt som inte är lika kritisk som de flestas. När man för diskussion med vänner om ämnet känns det alltför ofta som att folk hoppar med i vagnen bara för att, men när man väl börjar diskutera ämnet så visar det sig att de ändå tycker det är okej till viss del.

TL;DR: Jag skulle gärna se en framtid som tar nyfödda bebisars fingeravtryck och DNA, kameror i varje gathörn, mikrofoner i varje mobiltelefon osv. om det kan stoppa kriminaliteten.

Du antar att regeringar och myndigheter agerar i privatpersoners intressen. Tvärtom så är det företag och pengar som styr politiken. Se bara på CopySwede, Radiotjänst och liknande odemokratiska "lösningar". Lyckligtvis bor vi i, än så länge, ett av de minst korrupta landen i världen men. Än så länge.

För att inte tala om hur USAs intressen styr världspolitiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Manfred:

Det ska fanimej vara domstolsbeslut bakom varje begäran. Annars jävlar. *hyttar med näven mot regeringen*

Glenn Greenwald om avslöjanden, åsikter och fega medier
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2795&arti...

Permalänk
Medlem

Inte riktigt som har i Canada da dar om man har laddat ner en film eller ett spel via torrent sa kan det om man har otur inom nagra dagar droppa ner ett litet brev i brevladan som beskriver filken fil som laddats ner vilken tidpunkt. Med en liten varning pa det. Thank you America

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birkus:

Ska man inte ha folkval om sånt här?

Jo, om vi hade hade en demokrati så. Men nu har vi ju diktator Fredrik Reinfeldt istället.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Fasen ! {{Edit. efter skriven kommentar; fan jag kan inte skriva kort }}
Jaha steg 3 i utav 5 nödvändiga för att få 1984 av George Orwell att bli sanning...
- Eftersom många av de åtgärder som görs i samhället är för "samhällets goda" lär inget stoppa fortsatt och ytterligare övervakning av individen, eftersom De "Oskyldiga har inget att Dölja"
[ Vilket är sant, men även om så är fallet, så vill inte jag att personer (myndigheter /och de som behöver/köper dessa uppgifter) ser när jag är otrogen, när jag porrsurfar eller om jag nu skulle "dela en film" med mina vänner... // eller för den delen få reklam, varor etc utifrån mitt beteende på nät och resterande samhälle... ]
- Och Även om nu merparten av Svenssons/medborgarna varken kan, förstår eller tror på att vi "undersöks/behandlas/värderas" utifrån denna datamängds massa så är det tyvärr sanningen och det är sorgligt att våra Politiker tillåter denna Fars, även om den bedrivs i "samhällets bästas" anda.

- Sedan kan man undra Om man nu bedriver all denna spaning och hetsjakt, på Terrorister och Brottslingar, Varför behandlas då En fildelare 10X värre än en mördare eller terrorist ?
- Och hur fungerar principen egentligen ? 10 Allvarliga saker idag är inte så farliga i morgon eller när 5 av dem är borta så hittar man 5 andra att Syna ? / eller tar man dem som är enklast... allvarligast ? mest ekonomiska/gynnsamma, ? o.s.v.
De rika skall skyddas och de fattiga får skylla sig själva ? För Ingen kan säga att det handlar om Rättvisa eller lika inför lagen, för det är ett skämt och hån mot den enskilde !

* Till Försvararna av Tillverkare, producenter, upphovsrättsaktivister, etc, jo jag vet och förstår att de alla vill ha betalt... Men varför ockrar de då på de produkter de producerar ? /staten ej att förglömma! // genom att inte sälja produkterna efter principen, 1 tillverkad sak, = kostnaden för utveckling och materiel o.s.v. istället för Pr-reklam- och en allt för hög prisbild enbart baserat på "status värdet o.s.v. eller utifrån Patent o.s.v och detta utan att någonsin, ha ett slutdatum för när en sak är betald, vilket Borde rendera i en nästintill gratis produkt ifrån det ögonblicket. /finns tusentals ex: på saker som hokus pokus fått konstiga påslag för ingenting... CD skivor, Tillverkningskostnad 5:- / Vinylskiva 20:- / kundpris 175:- Cd / 95:- Vinyl--- O.s.v. m.m.
Sedan a) det finns regelverk och det finns Regler.. MEN alla dessa är skapade utifrån ett viss mönster och utifrån ett perspektiv, d.v.s. - Så Mycket Pengar Som Möjligt Till ägaren av Rättigheterna. Det finns ingen med äran och förståndet i behåll som får leva som säger sig vilja genomföra vettiga/folkliga/sunda ekonomiska eller hållbara metoder för vårt samhälle.
- för hur man än ser på saker så kan man ställa sig motfrågor, Om en sak nu är.. på ett visst sätt, vad ifall .. ?
(vilket aldrig görs utan enbart utifrån gällande regler och system ) och detta oavsett om det är sunt, förnuftigt eller hållbart, För det är aldrig "Deras sak att sköta/ hålla reda på / ändra på... "

* Som det nu fungerar så har man utgått ifrån den Rov jakts mentalitet som startat världskrig och fått miljontals människor mördade... Det finns få som tänker längre än "Drömmen att själva en dag bli Miljardärer, helst på en app eller annat löjligt, Utan att inse att de genom att följa strömmen till 95% gör som alla andra och därmed drar nytta av /utnyttjar / exploaterar världen och dess naturprodukter (Råmaterial) samt de andra människorna... o.s.v.
- Världen och människan måste ändra sitt beteende för förr eller senare så kommer vissa saker ta slut och då spelar det ingen eller liten roll, vare sig du är miljardär eller fattig.
( suck, sorry att jag drar ut på det hela, men blir så förbannad över Att få, reagerar över dessa övertramp som företag /stat och myndigheter tar sig för... )

Detta är en Stor, sorglig och hemsk utveckling, Hur man än gör /ser på saken, så finns det flera olika perspektiv och nödvändigheter, som spelar in...
Samma system som är till för att skydda, kan och kommer utnyttjas av individer som har helt andra Agendor, de som vi ser som vänner, ser andra som Fiender och Om någon har tillgång till en sak, kan andra även utnyttja dessa källor för andra ändamål.
Det är bra att skyddas, frågan är vem som bestämmer vad vi skall skyddas emot, vad för bevisbörda Vi skal ha gentemot dem, innan Vi använder oss av Medel som Kränker fler än denna individs integritet och detta enbart för att "Någon" vill ha koll... Hyser agg... Anser att.... eller för Säkerhets skull... Det verkar som både Politiker och Myndigheter Glömmer bort Varför systemen behövs och Vad de är till för att skydda... OM vi skall skyddas genom att övervakas och granskas, vad har vi då för frihet att tala om ? ( Vad skiljer oss ifrån interner och brottslingarna ? ) om allt som görs kontrolleras av datorprogram och människor som endast tittar på om "Någon" begår ett brott... > ungefär som Lapplisor, de sägs vara där för vår skull, men det finns inte en av dem som Säger, hallå där, du glömde mätaren eller Här kan man stå, för det finns ingen som parkerar här en lördag, kl 05,00... så den står inte i vägen... (s.k. använda hjärnan) utan de är slöa paragrafryttare som enbart skriver böter, för "det" är deras jobb...!
= Jag är orolig att människor inte har förmågan, styr och ställer, utan att inse att Livet är inte skrivet i en bok, den skall levas ute i samhället, inte utifrån ett kontorsperspektiv.... o.s.v...
Suck.... o.s.v........
* jo, jag vet; jag borde skriva en bok.

T.

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem

fick det här på mailen, kan kanske vara intressant.

Citat:

Hej,

Oroliga kunder har hört av sig med frågan: Är Bahnhof en av de operatörer som ger myndigheter (Säpo, Polisen, Tullverket) tillgång till automatisk avlyssning?

Det enkla svaret är Nej. Men läs gärna vidare, för vi vill ändå informera om vissa risker.

Hos Bahnhof är din surftrafik lika helig som den klassiska Brevhemligheten. Vi tror att datorn, mobilen eller surfplattan i svenska hem ofta innehåller det allra mest känsliga och privata – i många fall mer privat än pappersbrev och telefon. Säpo försöker just nu övertala olika operatörer att svika sina kunder, men hos Bahnhof har de inget att hämta.

Problemet är de så kallade öppna stadsnäten, där nätägaren kontrollerar de sista kablarna fram till ditt bredbandsuttag. Det har kommit till vår kännedom att vissa av dessa stadsnät i Sverige är anslutna till Maintrac – det företag i Linköping som pekats ut i nyheterna som en bas för övervakning och avlyssning.

Vad innebär det?
Det innebär att vissa av vår kunder riskerar en avlyssning av IP-nummer i "slutsteget" av nätet på vägen till fastigheten och bredbandsuttaget. (När Bahnhof dragit fibern hela vägen fram, vilket är fallet med många bostadsrättsföreningar och företag, finns ingen sådan risk.)

Vad är faran?
En del rycker bara på axlarna åt övervakning. Men Bahnhof menar att frihet från övervakning är en hörnpelare i ett demokratiskt och blomstrande samhälle. Dessutom finns alltid risken att någon på myndigheten missbrukar sin makt av politiska, ekonomiska eller privata skäl.

Vad gör Bahnhof nu?
* Vi kommer inom kort att lista de stadsnät som är anslutna till Maintrac på vår hemsida.
* Vi ska ruska om respektive stadsnät för att få dem att inse det vansinniga i denna typ av registrering.
* Vi kommer att ge alla möjlighet att själva kontakta stadsnäten och ge sina synpunkter. Detta gäller ju inte bara Bahnhofs kunder utan samtliga i de berörda stadsnäten.

Vad kan man göra själv?
Bahnhof erbjuder sedan länge en tjänst vid namn Integrity VPN. Allt som skickas till och från din dator krypteras. Ingen kan avlyssna trafiken på vägen, varken stadsnätet, internetkaféer eller andra som du kopplar upp dig mot.
Läs mer om Integrity här.
Gå gärna in på Mina sidor och se om du tillhör ett stadsnät och i så fall vilket.

Vi lever i en tid då myndigheterna ökar trycket på internet och operatörerna. Bahnhof gör sitt yttersta för att värna friheten och rättigheterna på nätet. Det kan du alltid lita på.

Inom de närmaste dagarna kommer ytterligare information på Bahnhofs hemsida.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilracerbil:

Håller med där.. känns helt ärligt som att jordens undergång ligger nära i tiden. Känns som att det kommer bli enligt boken 1983. Bara att författaren slog fel med några år

Tror nog Bibeln var före med att förutspå detta samhälle, läs sista boken i nya testamentet

Visa signatur

Moderkort: Asus X570-E Gaming, CPU: Ryzen 5800x, Kylning: Noctua D15S.chromax, Minne: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32 GB 3600 MHz, PSU: EVGA 750W G2, Lagring: Sandisk 256 GB SSD (Systemdisk), M.2 Samsung 980 PRO 512GB (Spel), 4 mekaniska i olika storlekar + 4 externa usb diskar.
Chassi: Cheifetc Mesh ca-01b-bl-b Full Tower.
Skärm: Innicn 27M2V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Tycker ni alla verkligen att det är så illa? Jag personligen tycker inte att det är något större problem. Visst kan det kännas obehagligt att någon kan få reda på alla sidor du surfar på, alla sms du skriver osv. Men ser man till helhetsbilden tycker jag ändå att det kan vara värt det. Avlyssna 100 000 - få fast en terrorist eller likande, är det ändå inte värt det? Men bara för att de har tillgång till att avlyssna folk betyder ju inte att de gör det konstant, det sker ju om de har någon anledning till det. Kort och gott drabbas inte vi invånare som sköter oss.

Sen är det ju inte småpojkar som arbetar med avlyssning, som skulle sitta och skratta åt dina sms. Det är ju professionella vuxna män som bara kollar efter potentiella hot. Jag, och de flesta andra, har inget att dölja. Möjligen de pinsamma sms man skickar till vänner och flickvän. Men det blir ju som att gå till doktorn för de röda prickarna du har på pillesnoppen, för oss som patient kan det kännas obehagligt, men för doktorn är det vardag. Han ser ju bara prickarna och granskar inte din kuk som du är rädd att han ska göra.

Självklart kan jag förstå att många av er tycker det är obehagligt men ville bara framföra min åsikt som inte är lika kritisk som de flestas. När man för diskussion med vänner om ämnet känns det alltför ofta som att folk hoppar med i vagnen bara för att, men när man väl börjar diskutera ämnet så visar det sig att de ändå tycker det är okej till viss del.

TL;DR: Jag skulle gärna se en framtid som tar nyfödda bebisars fingeravtryck och DNA, kameror i varje gathörn, mikrofoner i varje mobiltelefon osv. om det kan stoppa kriminaliteten.

Usch och fy...om den dagen kommer så lämnar jag landet fast mer troligt långt innan dess.

"drabbas inte vi invånare som sköter oss." och "Jag, och de flesta andra, har inget att dölja" problem uppstår dock den dagen som någon bestämmer sig för att något som tidigare var okej inte längre är det och då finns det data tillgänglig som gör det oerhört enkelt att sätta dit dessa individer. Tänker t.ex. på att det inte var speciellt länge sedan homosexualitet ansågs vara en sjukdom (och anses vara det i flera länder än idag) eller att fildelare ska sättas dit. Dessutom finns inga helt säkra skydd, din data riskerar alltså att hamna i fel händer vilket kan användas i t.ex. utpressningssyfte eller bedrägeri.

För att återgå till just homosexualitet och om vissa länder där detta är förbjudet, så är det inte helt otänkbart att vi skulle kunna hamna i en situation där vi antingen får spendera tid i förhör och/eller blir utvisade (eller i värsta fall fängelse) för att vi råkar känna någon eller är av denna läggning, bara för att de har tillgång till ex. data från facebook.

Dessutom tycker jag inte att det är okej att vi ska betala för övervakningen av oss själva, som oskyldiga, vare sig det är regering eller ett företag så är det vi som medborgare eller kunder som står för notan. Yttermera så finns det alldeles för få kriterier att gå på för att förhindra terrorism (skrev mer utförligt om detta i tidigare tråd om SÄPO), det går alltså inte att genom trafikdata avgöra om någon är terrorist eller ej om han inte är väldigt oförsiktig med vad han tänker göra (historiskt sett så är det en man i relativt ung ålder).

Permalänk
Medlem

Tydligen har Tyskland samt Brasilien föreslagit en FN- Resolution mot spionage och avlyssning på nätet.
Dom vill helt enkelt skärpa artikel 17 i FN-konventionen om medborgerliga och politiska rättigheter.
Det står följande i den artikeln:

”Ingen får utsättas för godtyckligt eller olagligt ingripande med avseende på privatliv, familj, hem eller korrespondens och inte heller för olagliga angrepp på sin heder eller sitt anseende.”

Den tyske utrikesministern Guido Westerwelle har sagt att:

– Digital kommunikation är en global verksamhet, därför måste privatlivets skydd också säkras på global nivå.

Jag hoppas verkligen att dom får igenom resolutionen så att det blir ett stopp
på maktgalna politiker och diverse andra statliga institutioner världen över som är ett hot mot demokratin och dom mänskliga rättigheterna.
Politikerna som styr Sverige måste vara väldigt rädda och se sin egen befolkning som ett hot.
Man kan ju fråga sig vad dom känner sig hotat över?
Problemet är att människor som känner sig förtryckta blir väldigt besvärliga och det har genomsyrat hela vår historia.
Tyvärr så verkar dom flesta politiker vara totalt nollställda då det gäller historia och för att kunna fatta vettiga beslut, så är det viktigt att kunna titta tillbaka i backspegeln så att man inte gör om samma misstag igen.
Dom verkar inte begripa sån enkel logik att även dåtiden hade en kaotisk framtid som var uppbyggd av vansinniga beslut som för stunden såg väldigt bra ut.

Permalänk

Fy helvete det här verkar riktigt jävla läskigt!!!
Nästan så man skakar när man läser detta... Det är får fan inte bara hända säger jag bara!!!
Det här börjar fan likna mer och mer USA, går det igenom är vi lika mkt polistat som USA.

Permalänk
Skrivet av Xynter:

Går det här igenom så misstänker jag att alla som vill ha någon sorts anonymitet på internet skaffar VPN och börjar kryptera överföringar. Förhoppningsvis så hittar man någon trevlig tjänst som tillhandahåller VPN-tunnlar och har möjlighet att dekryptera överföringarna.

Jag bara undrar... ordet "tjänsteleverantörer" benämns... jag fruktar att även VPN tjänster kan rekänas som en tjäsntelverantör... därför dom inte skriver Internet opertör eller internet leverantör.

Det skulle suga enormt att behöva sitta på en utländs VPN lång bortom sverige som inte ens ger i närheten av 100 mbit linan man har...

Permalänk
Avstängd

Tyvärr har klimatet i Sverige förändrats radikalt senaste tiden så övervakning är tyvärr ett måste om inte folk ska riskera att sprängas i bitar när dom julhandeln till nära och kära.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Tycker ni alla verkligen att det är så illa?

JA!

Skrivet av Zache_:

Avlyssna 100 000 - få fast en terrorist eller likande, är det ändå inte värt det?

NEJ!

Skrivet av Zache_:

Men bara för att de har tillgång till att avlyssna folk betyder ju inte att de gör det konstant, det sker ju om de har någon anledning till det. Kort och gott drabbas inte vi invånare som sköter oss.

JO, tyvärr kommer det drabba invånare som sköter sig. Detta har visats i många fall tidigare där det är personer som har tillgång till sekretessbelagda uppgifter, t.ex. vårdpersonal som läser grannars journaler.

Det har i dagens samhälle tyvärr gått över en gräns där vi måste inse att det som kan missbrukas också faktiskt förr eller senare kommer att missbrukas.

Permalänk
Medlem

Vad heter den där VPN-tjänsten som Linus gör reklam för nu då... Jo Hotspot Shield var det, kanske dags att ordna en prenumeration nu kanske?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

RÖSTA

Okej då var det klart. Bara att lägga sin röst på piratpartiet och se om dom kan fixa detta.

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Skrivet av D0GG3qL:

Okej då var det klart. Bara att lägga sin röst på piratpartiet och se om dom kan fixa detta.

Jag hade inga planer på att göra det innan, men om detta går igenom då jävlar kommer jag göra det..
Jag var med att rösta med piratpartiet i eu parlamentet... men har inte röstat på dom sedan dess..
Men nu är fan gränsen nådd... går detta igenom kommer vi att transformeras till polisstat över en natt...
20 tal myndigheter kommer ha realtid access till alla våra loggar detta är skrämmande och kränkande...
Och självklart kommer detta missbrukas i det dolda..va så säker...Men är naiv om man går på deras täckmantel att jaga terrorister...detta är rent bullshit..det handlar enbart om makt och kontroll och att göra det lättare att övervaka och kontroll över befolkningen med hjälp av massövervakning...

Alla mänikskor är online i stort sett hela tiden sitter man inte vid datorn så sitter man med telefonen...

Jag hoppas piratpartiet lyfer upp sig...och blir representabla för valet 2014... Hoppas det fortfarande finns seriösa personer kvar i det partiet..
Falkvinge osv..har man ju inte sett röken av på evigheter... är ju bara hon Anna som syns i media.. hoppas det finns fler kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Tyvärr har klimatet i Sverige förändrats radikalt senaste tiden så övervakning är tyvärr ett måste om inte folk ska riskera att sprängas i bitar när dom julhandeln till nära och kära.

Skickades från m.sweclockers.com

Om vi antar att det du skriver är sant, så riskerar jag hellre att bli sprängd i bitar i julhandeln EN gång än att sprängas i bitar mentalt av pappa staten resten av livet.

Sedan så tror jag du har fel. Att Aftonbladet ställt om från rubrikfiske till "Trollmat åt SD-anhängare" är inte samma sak som att klimatet i Sverige förändrats.

Dessutom lär övervakningen slå hårdare mot extremhögern än vad den lär göra mot Muslimer och andra som har som favvosyssla att spränga folk i bitar under julhandeln.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Finns inget man kan göra. ni kan gnälla här !! eller så störtar vi ner regeringen? Någon som är på?

Permalänk

Detta är kränkande till max...

Permalänk
Medlem

Jag har bytt signatur och råder er andra att göra detsamma.

Det är precis 6 månader kvar till Europa-parlamentsvalet, inte har vi glömt detta tills dess?

Fuck Aina, leve PP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tejpis:

Lyckligtvis bor vi i, än så länge, ett av de minst korrupta landen i världen men. Än så länge.

Nja, inte riktigt. Ser lite annorlunda ut här bara. Antar att du aldrig råkat ut för svågerpolitik eller att vänskapliga band går före kompetens. Finns massvis med inkompetenta pajasar som bara glider runt på sina kontakter i det här landet.

För övrigt så är jag inte alls överraskad. Det värsta är nog att gemene man bara rycker på axlarna åt sånt här. Folk är mer insnöade på Thailandsemestern och bolånen som måste amorteras. Sen måste man ju skjutsa runt ungarna till skolan, innebandyn, trumpetlektionerna och fotbollen dessutom. Vem har tid att tänka på saker och ting då?

Det sovande folket... Dom flesta jag känner, faktiskt. Synd.

Permalänk
Medlem

Piratpartiet?

Ni skämtar, det är inte ens ett parti, man har bara en idee, men kan inte överleva enbart på detta, man måste vidareutveckla sitt partiprogram.

SD214, synd bara att SD gjorde sig ovänner med SDU, ovanligt klantigt!

Visa signatur

Mac!