Jag vet ju att alla här är experter på IT-säkerhet och har fullständig koll på vad de snackar om (host), men kritiken är befogad, detta är ju något som ni garanterat har varit medvetna om väldigt länge och ständigt skjutit upp för att kostnaden är för hög i förhållande till hur ni har värderat risken.
Det kanske även är så att ni hade rätt, det var inte värt att åtgärda. Det finns ju gott om kunder som inte har någon koll... såvida inte den här informationen får tillräckligt stor spridning.
Nu har ju både Feber.se och IDG.se skrivit om det, och ni har garanterat tappat några tusen kunder redan, så frågan är om ni fattade rätt beslut ändå.
Det orättvisa är att Dustin knappast är ensamma om att spara lösenorden i klartext. Det är regel snarare än undantag i äldre egenutvecklade plattformar.
Undrans hur många av Inet, Komplett, Webhallen m.fl. som gör samma sak?
Å nu snackar vi ändå om webshoppar drivna av företag som säljer IT (och tjänster måste tilläggas), hur är det då med företag som säljer saker i andra produktsegment?
Kan bli en intressant utredning kring detta.