Efter allt strul med BF4, Nån mer som gett upp?

Permalänk
Medlem

Efter allt strul med BF4, Nån mer som gett upp?

Har fullständigt tappat intresset. Efter veckor av väntan så tycks de ju inte kunna lösa alla problem? Inget händer och i var och varannan match så crashar och fryser spelet. Uppenbarligen har man blivit sjukt blåst. Nån mer som känner likadant?

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Seasonic Focus GX-850w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Jag har inte dessa problem, men kan förstå att det är frustrerande. Innan patchen kraschade jag vid Levoloution eventen, vilket var väldigt frustrerande.

Har du testat köra spelet i borderless? Det löser många problem.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag har inga problem överhuvudtaget med spelet i dags läget. Flyter på otroligt bra.

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem

Jag har tagit paus. Blir så frustrerad när det kraschar titt och tätt.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

jag har inte gett upp fast hälften av tiden man spelat har det kraschat. men har oxå märkt att det är mkt server baserat. för vissa servrar kan jag lira 10min på sen krasch..en annan kan jag lira tills jag tröttnar på att spela o stänger av själv. väldigt skumt då mitt singelplayer spel kraschar oxå.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Har inga problem i dagsläget gällande krascher, men ljudbuggen när man inte hör sina fotsteg på conquestbanor hemsöker mig varje dag:/

Visa signatur

Dator: I7 37.... Skit i det! den är bäst... för mig

Permalänk

Som småbarnsförälder har jag inte så mycket tid att sitta och grinda. Därför blir jag fakking VANSINNIG när skiten kraschar för mig fortfarande. Sound loop crash och sedan är det jag som stänger av datorn i vredesmod.

Sista BF-liret för mig. De har helt släckt gnistan hos mig när det gäller att spela.

Permalänk

För mig rullar allt på bra nu, det enda felet jag stöter på är att i få tillfällen försvinner ljudet på stora banor, eller ja, selektivt försvinner.
Mina kompisar på TS upplever samma sak exakt sammtidigt.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Flyter bra hos mig med, tycker synd om alla som krashar helatiden :/

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Permalänk
Medlem

Krashar inte sen jag sänkte upplösningen ett steg, kör på High. Men ljudbuggen finns kvar, dyker upp ibland & försvinner ganska fort så jag är nöjd men hoppas på en ordentlig patch ganska snart så att det blir ännu stabilare vid högre inställningar och att andra ska kunna njuta av spelet. Vet hur det känns när spelet krashar & poängen inte registreras.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem

Inte haft krascher på ett bra tag nu. Älskar fan spelet och har inte spelat så här mycket på flera år.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Om spelet krashar och man har samlat på sig vissa poäng så räknas inte krashen som en quit om man går in på samma server direkt igen? De "tappade" poängen får omgången tidigare summeras med dina poäng i battlelog.

Någon som kan verifiera detta påstående?

Visa signatur

CPU: i5 3570K [Antec 620 V4]| GPU: MSI GTX 770 4GB OC TwinFrozr | MOBO: Gigabyte GA-Z77M-D3H |
PSU: be quite! L8 630W | RAM: Corsair Vengenace Quad 4x4Gb @ 1600Mhz | HDD: WD CG 2TB @ 5400RPM | SSD: Corsair Force 3 F120 120GB | LÅDA: FD Define Mini | SKÄRM: Dell S2340L

Permalänk
Medlem

Hade både spel- och serverkrasher. Nu har det inte krashat på flera dagar.
Vet inte om det skett någon uppdatering som jag inte märkt eller om det är Nvidias senaste drivrutiner som löst problemen..?

Permalänk
Medlem

Jag har haft en crash sedan senaste patchen, detta var förmodligen inte BF4 som var felet utan mina grafikkort. (OC)

Enda jag stör mig på är att vissa ljud "hänger sig", att ljudet försvinner helt ibland är inte så jobbigt men att vissa ljud låter helatiden, tills någon triggar ljudet igen, gör mig galen. Det kan vara egentligen vilket ljud som helst, problemet har uppstått när jag skjutit med mg4, LSAT, minigun på littlebird, blivit träffad av nån raket i en båt för att bara nämna några. När jag blev träffad i båten så spelade det ingen roll att jag hoppade ur båten, fick helt enkelt vänta på att någon skickade en raket igen för att ljudet skulle försvinna.

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus VI Hero Processor: 4770k Ram: 16gb corsair vengeance. GPU: ASUS GTX980ti STRIX. PSU: Corsair RM550 . Samsung 840 250gb. Chassi: Silverstone Fortress 2. Skärm: AOC 24" 144hz.

Permalänk
Medlem

Lärde mig av BF3-blundern, ospelbart första veckorna. Jag kommer antagligen inte köpa BF4 förrän det finns bundlat med premium för max 500 kr.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Skrivet av Petttsson:

Om spelet krashar och man har samlat på sig vissa poäng så räknas inte krashen som en quit om man går in på samma server direkt igen? De "tappade" poängen får omgången tidigare summeras med dina poäng i battlelog.

Någon som kan verifiera detta påstående?

Ja du får fortfarande de poäng som du samlat under tidigare session.
En av mina kompisar får krasher ibland, och om han inte joinar servern igen så står fortfarande hans score på battle reporten.

Exakt hur det blir om man joinar igen och fortsätter, det vet jag inte, förutom att den börjar räkna om från början när du hoppar in.
Dock så fungerade det så i BF3, att man fick poängen från båda sessionerna om man rejoinade servern.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Jag tog nog också bort all OC. Det kan också hjälpt mig.

Permalänk
Skrivet av EnNickeMan:

Ja du får fortfarande de poäng som du samlat under tidigare session.
En av mina kompisar får krasher ibland, och om han inte joinar servern igen så står fortfarande hans score på battle reporten.

Exakt hur det blir om man joinar igen och fortsätter, det vet jag inte, förutom att den börjar räkna om från början när du hoppar in.
Dock så fungerade det så i BF3, att man fick poängen från båda sessionerna om man rejoinade servern.

Om din klient krashar behåller du poängen, krashar servern förlorar du dem. Antagligen därför BICE har prioriterat server krasherna.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Har inte kraschat en enda gång ingame sedan jag ställde om till borderless. Däremot kraschar det ibland när jag tar quit.

1920*1200 high
GTX680
2500k@4.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Har fullständigt tappat intresset. Efter veckor av väntan så tycks de ju inte kunna lösa alla problem? Inget händer och i var och varannan match så crashar och fryser spelet. Uppenbarligen har man blivit sjukt blåst. Nån mer som känner likadant?

Jag och mina kompisar verkar ha en himla tur, tyckte det var kasst i början men senaste 2 veckorna har jag kraschat kanske 3 ggr på 40-50 timmars spelande och flera andra har inte kraschat alls, upplever ärligt talat inte mer problem i BF4 just nu än i BF3 och jag har förlikat mig med att nätkoden är kass, men jag tjänar ju troligen på det lika ofta som jag förlorar på det.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Inaktiv

Jag har slutat spela för tillfället. Det är tråkigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Conditioned:

Om din klient krashar behåller du poängen, krashar servern förlorar du dem. Antagligen därför BICE har prioriterat server krasherna.

Jajo, jag glömde skriva det, visste att poängen försvann om servern krashar, men inte 100% på hur det är när din klient krashar och du sedan rejoinar, om man får poäng för båda sessionerna som i bf3, eller bara den senare.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Var inte alls som BF3, så sjukt mycket mer strul... Jag fick lämna tillbaka det efter samtal till EA iallafall..

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Skäggig legend

Det enda problemet jag har haft och ibland har är att ljudet försvinner. Annars har absolut ingenting hänt mig. Sitter här frustrerad/stressad på jobbet då det blir övertid... vill tillbaka till min burk där hemma för att kriga lite. tihi

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Inga problems alls här med dator i sign. Just nu använder jag ett AMD 7850 1GB då mitt lightning är på RMA. Flyter hur bra som helst, inga krascher eller någonting.

Permalänk
Medlem

Sedan jag ändrade ljudet från HiFi till headphones så har jag betydligt mindre krascher. Kan spela 3-4 rundor minst oftast kraschar det inte alls. Har dock ett annat problem. Ibland är det totalt omöjligt att ansluta till en server. Sitter i kön, börjar ansluta, spelet startas, på battlelog står det connecting, själva spelet är bara svart med en blinkande underline. Spelet stänger efter ca 1min. Detta kan hålla på 5-6 försök sen kan det gå. Eller så håller det på tills man försöker med en annan server. Verkar inte hjälpa att starta om webläsare eller origin.
Sjukt irriterande då man har 4-5 polare inne på servern redan. Händer för flera av mina polare med.

Nån annan som har detta problem?

Är i övrigt nöjd med hur BF4 funkar, lite låg FPS med mitt 6950, 35-45 på high, dock inte orkat lekt nå speciellt med inställningarna då det blir ersatt utav ett 780 senare idag, hoppas bara min i7 920 @ 3.6Ghz kan hålla undan hyffsat.

Permalänk

kraschar nästan aldrig någon enstaka gång vid mapbyte, men jag tycker spelet börjar bli så sjukt tråkigt, inte samma anda som bf3

Permalänk
Medlem

sen patchen har jag inte crashat en enda gång pga spelet i sig. Har dock crashat pga en ostabil gfx clock som jag äntligen lyckats balansera så den fungerar.

För övrigt så var det likdadana problem med 3an i början tog sig några månader tills allt var löst och balanserat.

Om du inte är redo på att spel kommer vara buggade till release köp inte till release då ? Inte många spel i dagens läge som fungerar som dem ska direkt efter release pga så stora variationer i drivrutiner/hårdvara. Konsolspel fungerar generellt bättre men det är till stor del pga att det bara är en hårdvara allt skall optimeras mot, dock har många konsolanvändare även rapporterat crasher så vem vet något större fel lär ju finnas underliggande.

Bottom line, jag har inga större problem med att det crashade lite här och där i början för att sedan blir fullt spelbart med en fin ökning i prestanda både från DICE/EA och nvidias sida.

Visa signatur

| 4770K @ 4.3 ghz | Asus z87-Deluxe | EVGA gtx780 ACX SC @ 1057mhz core (1189mhz boost) / 3300mhz ram (25mV) | 8gb G.skill ripjaws cl 11 @ 2133mhz | Intel x25m-g2 80gb | Samsung 840Pro 256gb | WD black 500gb | corsair TX750-v2 | Dell u2711 | benQ XL2420T | Corsair Carbide 500r |

Permalänk

Har inga klient crasher, bara problem med att servern crashar då och då. Samt har jag xp glitched så att jag bara får ca 80% av den fulla xpn.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii