Vilka spel ångrar du att du någonsin spelade?

Permalänk
Medlem

Ground Control!

Edit: Blev rekommenderad att spela detta då det liknande Red Alert 2, som jag gillade. Och det levde inte alls upp till förväntningarna. Spelade det i 15 minuter och sen dess har det legat på hyllan.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Wow är klart det jag ångrar mest att jag spelat. Inte för att det var tråkigt hela tiden men mest för alla timmar man la ner på det säkert en 5-6000 timmar lagda på det spelet. Efter det lades det på tok för mycket timmar på Forsaken World säkert en 2000 timmar där med. Det värsta med mmorpg är att man lägger först så mycket tid för att få en bra gubbe och sen "kan" man inte lägga av för man lagt så mycket tid

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Dead Island. Grymt överhyppat av alla som recenserade det (runt 8/10 överallt) vid release. Blev tipsad om att det skulle vara som Left 4 Dead innan release så vi förbeställde 4 exemplar för att spela co-op jag och mina vänner. Vi kom inte igenom halva första akten innan folk hoppade av.

Dead Island (PC)
1: Skräp kontroller och meny (t.ex. hög mouse sensitivity ingame och skit låg i meny).
2: Dålig story och störande och ointressanta karaktärer.
3: Tråkig repetativ zombie dödande, för få special infected och för få utplaserade på kartan.
4: Massa buggar från release vilket fortfarande inte är åtgärdade.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Det enda jag verkligen ångrar är väl Spore. Spelade det på bakfyllan en hel dag utan att tänkta. Plötsligt kom jag på att det verkligen inte fanns något roligt med det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleyy:

haha va? utveckla gärna!

i Project entropia kan du sälja tex mineraler du hittar för real money, du kan äga fastigheter och hyra ut ingame till folk, för real money.
hade en kollega som spelade på jobbet, sjukt tråkigt och sjukt ruttet i allmänhet det lilla jag provade, du ser inte leveln på mobsen så första mobet jag gick på utanför "starzonen" var typ lvl 100, oneshottade mig dirr.

gissar på att de som spelar det har drömmen om att en dag hitta fetaste looten och tjäna massa pengar, men i realiteten förlorar självfallet den stora massan pengar totalt sett.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Skrivet av Bader:

Det enda jag verkligen ångrar är väl Spore. Spelade det på bakfyllan en hel dag utan att tänkta. Plötsligt kom jag på att det verkligen inte fanns något roligt med det...

Haha, lät rätt så kul faktiskt!

OnT; Röstar på Star Wars Battlefront 2, det spelet suger. Lirade Battlefront 1 innan och jag tyckte det var helt okej men uppföljaren levde verkligen inte upp till förhoppningarna, kändes som allt blivit sämre typ, t.o.m. grafiken.

Detsamma gäller Modern Warfare 2. Sålde det spelet efter 1 vecka, har nog aldrig varit så besviken på activision alltså. För det första, searching system, där hosten kan lämna och få alla andra spelare att frysa i ca 30 sekunder mer/mindre. Sedan vapnena, en GrenadeLauncher gör hur mycket skada som helst. Använd bara perken Scavenger så plockar du upp ammo på alla lik och kan bara GL-spreja. Så himla lamt och lågt. Det som är så synd med Cod är ju att just standardmod är noobmod, promod borde vara standard. Det är knappt några skills i MW2. Jämför spelet med BF2-3, BF har hur mycket skills som helst. Sjukt hållbara spel.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem

Finns inget spel jag ångrar att jag spelat, dock ångrar man ju ett par inköp.
Från 2012 så kan man väl räkna in Battlefield 3 (eller var det 2011 kanske?), Torchlight 2 och GW2 i den högen. GW2 var visserligen kul tills man nådde 80 men det gav inte direkt valuta för pengarna.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thormillion:

WoW...
Blev så jävla tråkigt efter WOTLK.

Något som jag också ångrar, men som jag ändå tycker är kul (och spelar fortfarande) är Runescape.
Vet ej varför, man kan inte slita mig från spelet, har spelat det sen 2005 och ja, det är bara riktigt beroende framkallande! ^^

Och här får ni ett bevis på att jag är beroende.. ;/

Tid spelat :
http://i45.tinypic.com/6qgz0h.png

JAG SKÄMS!

240 dagar /played sedan 2005 är väl knappast ett bevis på ett beroende, det är i snitt strax över 2 timmar per dag i 7 år vilket inte är allt för mycket i mina ögon, mer vissa dagar, mindre andra dagar.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

WarZ Jag skäms över min naivitet när jag köpte detta spel. Riktigt uselt

Permalänk
Medlem

Att jag spelade typ 5 LoL spel för att testa det.

Permalänk
Medlem

Soldier of Fortune... Kommer nog aldrig att hitta ett spel med fler buggar än det. Hitboxarna på fienderna brukade ligga ca. 2-3 meter vänster/höger/ovanför/under de man sköt på.

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem

Ångrar inget spel på rak arm, gillade man inte något lät man bli att spela det, men jag tar gärna tillbaka de tusentals timmar man lagt på kodknackande för utveckling av bottar till div mmorpg genom åren, skulle vilja lägga den tiden på något vettigare projekt.

Man blir beroende, började för några dagar sedan skriva på en ny bott för ett nytt spel (dock inget som skall släppas publikt), jag önskar att jag kunde låta bli den typen av utmaning men finns ingen så kan jag inte låta bli att knacka ihop en bara för att.
Jag är skadad :/

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Project Entropia

4 år konstant spelande mellan 8-16 timmar varje dag. Visst jag hade skitkul under tiden jag spelade, och plockade ut mer bra mer stålar än jag slängde in. Men att mitt hela liv kretsade runt ett spel ångrar jag bittert.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Skrivet av Thormillion:

WoW...
Blev så jävla tråkigt efter WOTLK.

Något som jag också ångrar, men som jag ändå tycker är kul (och spelar fortfarande) är Runescape.
Vet ej varför, man kan inte slita mig från spelet, har spelat det sen 2005 och ja, det är bara riktigt beroende framkallande! ^^

Och här får ni ett bevis på att jag är beroende.. ;/

Tid spelat :
http://i45.tinypic.com/6qgz0h.png

JAG SKÄMS!

Hehe, jag slutade vid 2011. Riktigt beroendeframkallande. Jag hade 568 dagar när jag slutade, började vid 2006.

Permalänk
Medlem

Civ 5. Ville verkligen att det skulle vara bra men det var så trist att jag fortfarande blir illamående när jag ens tänker på det. Tillbaka till Civ 4.

Halo. Inte för att det var dåligt men för att jag aldrig kunde uppmana konsollspelarnas glädje över en fps.

Permalänk
Medlem

CS:GO Urk..
Jag som alltid gillat CS samt även CS source plus alla moddar blev väldigt besviken. Känslan finns bara inte där i CS:GO, över huvud taget.

Finns många fler "urk" spel, men som tur är minns jag dem ej längre

Permalänk
Medlem

Finns det någon spel jag ångrar över att jag har spelat så måste det vara Skyrim. Mest nog för att det är så beroendeframkallande, har bara spelat det sedan jag köpte det för ett par dagar sen. Inget fel på själva spelet Något annat spel jag ångrar över måste vara CS:GO. Körde bara några rundor av det efter att jag förbeställde den, efteråt så har jag inte rört på den så mycket. Mest nog för att gav inte samma känsla som 1.6 elr CSS, det kändes helt enkelt inte som CS när jag körde det.

Visa signatur

Jag är väldigt ursel på att skriva på svenska.

Permalänk

Jag spelade igenom hela Zelda II: The Adventure Of Link. Jag ångrar det eftersom det tog så ***** myckte tid! Men beroendeframkallande var det

Permalänk
Medlem

X Rebirth. Herregud vilket cluster****.

Permalänk
Medlem

Mw2, mest för att jag aldrig riktigt fattat varför jag spelat det i över 1000 timmar.

Permalänk
Medlem

Battlefield bad company 2

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Tribalwars... Var fast i det för länge

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Supreme Commander 2. Dum som jag var på den tiden, förbeställde skroten på Xbox av alla saker. 600 Kr åt skogen.

Men nu har jag hittat Forged Alliance Forever till SupComFA så jag är glad att SupCom lever vidare!

Just det, MW2 på PC. Urk, FOV 60.

En till... Alldeles för många timmar i World of Tanks innan jag insåg vilket lurendrejeri det är. Kul spel, men fruktansvärt företag och betalnings-idé bakom det hela.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Sniper ghost warrior 2. Herrejävlar spela inte det.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Avstängd

Kan inte komma på något spel jag ångrat direkt. Men sett på NINTENDO-Nerd på youtube när han lirar något buggat castelvania till NES eller SNES som inte funkar att klara av första lvlen. Typ någon boll man inte kan hoppa förbi utan dör ständigt. han höll på i över 40 timmar utan att lyckas:P lite halv träligt då de inte kunde fixxa sånna buggar kosta typ 500 spänn då också ganska mkt på 90 talet

Visa signatur

MSI GE60 < Cpu: intel core i5 3210M < Geforce GT 650M < DDR3 6GB < HDD 500GB
4 Laptops och 2 extra skärmar på 32 och 22 tum.

Gaming & Hacking since Windows 95 - DOS

Permalänk
Medlem

Dragon Age 2. Fy vad det förstörde min syn på Bioware när de har bra spel som Baldur's Gate, Mass Effect, KOR och första Dragon Age. Hoppas verkligen att Inqusition blir bra, annars blir det aldrig mer Bioware.. :/

Permalänk
Medlem

Alla tiotusentals timmar jag lagt ner i WoW som jag kunde lagt på riktiga spel som jag missat under alla år jag spelat WoW

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Dragon Age 2. Fy vad det förstörde min syn på Bioware när de har bra spel som Baldur's Gate, Mass Effect, KOR och första Dragon Age. Hoppas verkligen att Inqusition blir bra, annars blir det aldrig mer Bioware.. :/

Testa inte SWTOR då säger jag bara! riktigt stor varning på uselt spel där med mer mikrotransaktioner än the sims 3 nästan...

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m3tr0:

Midtown Madness...

Fan vad jag skäms för att jag köpte det. Så dålig gjort egenligen. Att jag dessutom köpte 2:an är ännu mer oförklarigt.

Fast det klart, ett tag körde jag och några kompisar mot varandra i demot och hade lite kul iaf. Det var så dåligt att det blev skrattretande kul istället.

wow det var ett av mina barndoms spel som jag älskade

Permalänk
Medlem

Halo
WoW
GTA 3
Final Fantasy XIV - A realm reborn
Monkey Island
Alien Breed
RaiderZ
Dungeons and Dragons: Neverwinter
The Mighty Quest For Epic Loot
Battlefield: Bad Company 2
World of Tanks
Dragon Age

Finns säkert många fler

Finns så sjukt många spel man har köpt/spenderat pengar på, för man har läst att dom ska vara bra, eller att folk säger dom ska vara bra och så är dom skit tråkiga och inget för mig alls.