QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem

Blir himla sugen på denna skärm. Blir nog en beställning efter alla helger och nyår. En fråga dock innan jag helt bestämmer mig. Hur är det att titta på film och på Youtub? Inga konstigheter med skalningen?

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag hade ingen inputlag när jag testade i 60hz och för att vara 8ms så var det trevligt. Nu på 110 så känner jag inget alls nästan tvärt om.

Haha vad bra:)
Har du varianten med dispalyport, hdmi och dvi eller bara dvi?
Jag ær nyfiken på om den førstnæmna har mer inputlag.

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Medlem

Fick hem min QNIX QX2710 för ca 2100kr med frakt och moms på ca 4 dagar från sydkorea. Hade tur att min varken hade nå irriterande blb, den gick att tilta väldigt lätt samt klarar av överklockningen galant och inga pixelfel. Finlirar man färgerna etc lite så är bilden helt super! Går inte att vara annat än nöjd!

Tyckte för övrigt det gick lättast att ändra Hz i Nvidias kontrollpanel mot CRU. Lite synd bara att jag började överklocka skärmen mitt i vevan nu när den skitkassa uppdateringen kom på battlefield 4....... Har försökt med allt möjligt innan jag upptäckte att alla med SLI led av extremt mycket flicker..

Funderar någon på om det är värt ett köp så sluta fundera och köp!!!

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalajfa:

Dold text

Jag har den med enbart Dual DVI.

Skrivet av timpO:

Fick hem min QNIX QX2710 för ca 2100kr med frakt och moms på ca 4 dagar från sydkorea. Hade tur att min varken hade nå irriterande blb, den gick att tilta väldigt lätt samt klarar av överklockningen galant och inga pixelfel. Finlirar man färgerna etc lite så är bilden helt super! Går inte att vara annat än nöjd!

Tyckte för övrigt det gick lättast att ändra Hz i Nvidias kontrollpanel mot CRU. Lite synd bara att jag började överklocka skärmen mitt i vevan nu när den skitkassa uppdateringen kom på battlefield 4....... Har försökt med allt möjligt innan jag upptäckte att alla med SLI led av extremt mycket flicker..

Dold text

Åh fan, hur billigt fick du tag i en?

Momsen kommer ju i efterhand på faktura vad jag vet? Grattis!

Hur finlirar du färgerna?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalajfa:

Den borde ha mer inputlag. Den går dessutom inte att överklocka.

Permalänk
Medlem

Nu fattar jag ingenting... Va inne på att köpa en dell ultrasharp u2713hm! men samtidigt velat ha HÖGRE HZ! Så hamnar jag i denna tråden.! men ser ni snackar om att klocka och massa blackbleeds och annat jag inte förstår någonting om.. Är de en 27" IPS skärm med 97HZ ? eller måste man klocka osv? Är det mycket fel på den eller varför diskuterar alla så mycket? Vill någon skicka en länk vart man köper denna skärm är ni riktigt schyssta

EDIT: nu har jag läst igenom det mesta och har lite mer hum. men vilken hz kommer skärmen i ? och är den lika vettig i bild som en dell ultrasharp iPS ?

Permalänk
Medlem

Vilken variant av alla är det störst chans att det går att köra högst hz på?

Permalänk
Medlem

Har ett lite problem vid OC och undrar om någon har en lösning på detta? Vid 96hz så får jag små vertikala linjer, syns ganska tydligt på Fragzones gråa bakgrund och på slidern i Nvidias kontrollpanel. Något som syns ganska ordentligt vid 110hz och uppåt!

Finns det någon lösning på det eller klarar skärmen helt enkelt inte mer?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Har ett lite problem vid OC och undrar om någon har en lösning på detta? Vid 96hz så får jag små vertikala linjer, syns ganska tydligt på Fragzones gråa bakgrund och på slidern i Nvidias kontrollpanel. Något som syns ganska ordentligt vid 110hz och uppåt!

Finns det någon lösning på det eller klarar skärmen helt enkelt inte mer?

Om du har möjlighet så testa med en annan DVI-kabel och se om det hjälper. Annars är det nog risk för att skärmen inte vill köra så högt. Vet inte om det går att trixa något med olika pixelclocks osv, någon som har hållit på med det kanske kan svara på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Om du har möjlighet så testa med en annan DVI-kabel och se om det hjälper. Annars är det nog risk för att skärmen inte vill köra så högt. Vet inte om det går att trixa något med olika pixelclocks osv, någon som har hållit på med det kanske kan svara på det.

Bytte till kabeln jag fick med min Benq Xl2410t, satt den även i en annan port men det gjorde ingen skillnad!
Upplever skärmen något mörkare vid högre hz också!

Jo jag var inne lite på om det är för hög pixelclock?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpO:

Har du en länk till den du köpte? Lät som ett väldigt bra pris!
Ska köpa en efter nyår hade jag tänkt.

Freddie

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricmrly:

Nu fattar jag ingenting... Va inne på att köpa en dell ultrasharp u2713hm! men samtidigt velat ha HÖGRE HZ! Så hamnar jag i denna tråden.! men ser ni snackar om att klocka och massa blackbleeds och annat jag inte förstår någonting om.. Är de en 27" IPS skärm med 97HZ ? eller måste man klocka osv? Är det mycket fel på den eller varför diskuterar alla så mycket? Vill någon skicka en länk vart man köper denna skärm är ni riktigt schyssta

EDIT: nu har jag läst igenom det mesta och har lite mer hum. men vilken hz kommer skärmen i ? och är den lika vettig i bild som en dell ultrasharp iPS ?

Man måste överklocka den själv, och det är olika hur högt skärmarna kommer. Ungefär som att det är olika hur högt en processor kommer.

De kommer i 60hz.

Blb är något alla IPS skärmar lider av, frågan är hur mycket det är.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440

Permalänk
Medlem

Kan bekräfta att överklockningen beror på grafikkort (är också några andra som tidigare i tråden har skrivit samma sak, men har för mig att de då hade bytt från AMD till Nvidia).

Jag kör Crossfire och tidigare hade jag mitt reference ASUS 7970 i slot 1 som jag inhandlade januari 2012, det grafikkortet låter en hel del även vid idle.

Sagt och gjort så bytte jag plats på det och satte mitt Powercooler 7970 i slot 1.

Tidigare har jag fått ut 96Hz med min Qnix, men nu med Powercooler högst upp så funkar 120hz galant

Var sedan tidigare väldigt nöjd med mitt köp, men detta var verkligen grädden på moset!

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Jag köpte från säljaren "Storewithhistory". Jag fick den för strax över 1900kr med fri frakt. Tyvärr så ligger den på ca 2200kr idag med ca 100kr i frakt. DHL förskottsbetalade moms och ev. tull så skärmen kunde levereras snabbt.

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Medlem

Drog en beställning på en QNIX 27" Gloss Pixel Perfect i Lördags. Får hoppas den kommer utan massa fel.

Beställde ifrån accessorieswhole.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpO:

Jag köpte från säljaren "Storewithhistory". Jag fick den för strax över 1900kr med fri frakt. Tyvärr så ligger den på ca 2200kr idag med ca 100kr i frakt. DHL förskottsbetalade moms och ev. tull så skärmen kunde levereras snabbt.

Okej, tack ändå

Freddie

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilken modell är det man ska ha för att kunna overklocka dom?

Dport, HDMI eller DVI?

Hi

Could you tell us which monitor do you want?

1. Qnix matte perfect pixel monitor
This monitor only has a DVI-D dual link port

2. Qnix Dport Matte perfect pixel monitor
This monitor has DVI-D dual link, HDMI and display port.

Spelar det någon roll vilken av dessa jag väljer?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Vilken modell är det man ska ha för att kunna overklocka dom?

Dport, HDMI eller DVI?

Hi

Could you tell us which monitor do you want?

1. Qnix matte perfect pixel monitor
This monitor only has a DVI-D dual link port

2. Qnix Dport Matte perfect pixel monitor
This monitor has DVI-D dual link, HDMI and display port.

Spelar det någon roll vilken av dessa jag väljer?

Alternativ 1 ska du ha om du vill kunna överklocka enligt vad jag läst.

Permalänk
Medlem

Tack! Så fatta jag det också! Ville bara extra kolla!

Hur långt frakt tid har ni haft ifrån accessorieswhole?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Tack! Så fatta jag det också! Ville bara extra kolla!

Hur långt frakt tid har ni haft ifrån accessorieswhole?

Accessorieswhole tog ca 1.5 vecka för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebrra3:

Accessorieswhole tog ca 1.5 vecka för mig.

Vilken jobbig väntan, hade velat ha den redan på fredag! Men får hålla ut!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Vilken jobbig väntan, hade velat ha den redan på fredag! Men får hålla ut!

Det kommer vara värt det vill jag lova. Shit, vilken skillnad det var när jag fick min. Och då satt jag ändå på 27" 120hz, men högre upplösning och bättre färger gör jävligt mycket alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebrra3:

Det kommer vara värt det vill jag lova. Shit, vilken skillnad det var när jag fick min. Och då satt jag ändå på 27" 120hz, men högre upplösning och bättre färger gör jävligt mycket alltså.

Förstår det, var ett hopp bara när jag gick ifrån min gamla 22" till en 24" även i färgarna då skärmen var nyare och 120HZ.

Bara hoppas jag slipper en massa BLB, har en massa på min nuvarande och det är sjukt jobbigt när man spelar något likt amnesia, ser inget bra ut alls när det är mörkt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Kan köpa X-Star DP2710 Tempered glass för 300$ inkl frakt från accessorieswhole men är tveksam om man inte ska lägga till 40$ för en matt med perfect pixel? Vad säger ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Kan köpa X-Star DP2710 Tempered glass för 300$ inkl frakt från accessorieswhole men är tveksam om man inte ska lägga till 40$ för en matt med perfect pixel? Vad säger ni?

Perfect pixel är såvitt jag vet endast utökad garanti, sedan kollar de normalt sett inte skärmarna. Jag fick en skärm utan döda pixlar fast jag inte beställde pixel perfect.

För mig spelar det inte så stor roll, och hade jag inte fått en alltför skräpig panel hade jag nog heller aldrig orkat med garantiärenden fram- och tillbaks till Sydkorea, även om jag hade köpt Pixel perfect. Det är väl upp till dig.

Permalänk
Medlem

Har det hänt något revolutionerande på marknaden än? Nya modeller som är märktbart bättre än de andra?
Annars ropar jag nog hem denna ikväll eller imorgon, husse måste ju åsså få sig en julklapp

http://www.ebay.com/itm/New-Matte-27-Slim-Qnix-QX2710-Evoluti...

Tips mottages, vill ogärna lägga mer än 2500 o jag antar att man måste upp lite mer för o få en "bra" koreaskärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Har det hänt något revolutionerande på marknaden än? Nya modeller som är märktbart bättre än de andra?
Annars ropar jag nog hem denna ikväll eller imorgon, husse måste ju åsså få sig en julklapp

http://www.ebay.com/itm/New-Matte-27-Slim-Qnix-QX2710-Evoluti...

Tips mottages, vill ogärna lägga mer än 2500 o jag antar att man måste upp lite mer för o få en "bra" koreaskärm

Den som gäller. Du kommer inte bli besviken!

Permalänk
Medlem

Fråga.
Går det ej att klocka Shimian?
Tycker den ser betydligt bättre ut än Qnix skärmarna, framförallt bezels.

http://www.ebay.com/itm/Achieva-Shimian-QH2700-IPSMS-Edge-Eco...

Fast finns ju Crossover skärmarna som ser betydligt trevligare ut än qnix också som
http://www.ebay.com/itm/CROSSOVER-27Q-LED-P-Perfect-Pixel-27-...

Permalänk
Medlem

Blir att beställa imorgon.
Lutar mot accesorieswhole någon anledning jag inte borde välja dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobim:

Blir att beställa imorgon.
Lutar mot accesorieswhole någon anledning jag inte borde välja dem?

Beställde just från storewithstory, runt 2 lax, du har länken ovanför.

Skrivet av zebrra3:

Den som gäller. Du kommer inte bli besviken!

Beställd!
Och du kommer personlingen hållas ansvarig om jag inte e nöjd

Edit: Skulle tatt denna:
http://www.ebay.com/itm/321237632896
Mailade säljaren o ska se om de går o göra en deal, fast antagligen tar han dessa från samma hög som de andra.