Qpad QH-90 spelar upp det jag hör i mikrofonen.

Permalänk
Medlem

Qpad QH-90 spelar upp det jag hör i mikrofonen.

Jag har ett Qpad QH-90 som spelar upp det jag hör i mikrofonen. Alltså om jag t.ex. lyssnar på en låt så plockar mikrofonen på headsetet upp det, alla i t.ex. ett Skype samtal kan då höra det jag lyssnar på.

Detta problemet uppstår dock bara om jag har kopplat in headsetet i mitt chassis front headers. Problemet försvinner också om jag inte använder volymdosan, annars fungerar volymdosan om jag kopplar in den i I/O panelen. Det är heller inte Stereo Mix som är problemet eftersom att det är avaktiverat.

Så nu är frågan, hur löser jag problemet? Är det fel på volymdosan? Jag skulle helst vilja kunna använda både mina front headers och mina ljudingångar på I/O panelen samtidigt eftersom att jag både har högtalare och headset.

För övrigt så har jag ett Asus Maximus VI Gene och använder deras "ROG Realtek HD-ljudkonfiguration", det här är inställningarna jag använder: http://puu.sh/6jRRu.png

Visa signatur

ǀ i5 4670K ǀ GTX 770 TwinFozr ǀ Corsair CX 600M ǀ Corsair Vengeance 8 GB 1600 MHz ǀ

Permalänk
Medlem

Dåliga ljudkort,internt ljudkort, front headers kan allihopa plocka upp störningar från andra komponenter.
Det är därför alla "audiofiler" har externa ljudkort och endast skickar digitala signaler från datorn via infrarött ljus tex.
I ditt fall plockar din mic lina upp signaler från högtalar-kabeln någonstans på vägen från ditt modekort till dina hörlurar.

Prova köra helt utan dosan och använd bara förlängningssladden från bakre panelen.
Jag har likadana lurar som du och har samma problem närt jag använder front jacken på min gamla dator.

Min nya dator har ett Asus Rampage IV black moderkort. Det är lagt en helt del krut på ljudet i det moderkortet och där har dom byggt bort många ljudstörningar osv. Så på det hör jag alltid glasklart ljud utan störningar. Oavsett om jag har front eller bak utgångarna.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks