Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

härligt då var jag inte helt borta!
självklart så håller jag med om att det blir svårare men sen så är det ju näst intill omöjligt att mina bitcoins numera vilket betyder att antalet är väldigt begränsat och då kan det mycket väl bli så att folk utnyttjar andra valutor. tex om det inte fanns några tillräckligt med SEK så skulle man ju bli tvungen att antingen ta fram mer (i denna tankebanan nästan omöjligt) eller använda annan valuta. vissa köper några ton guld istället för att ha miljarder kr medans andra gillar sina sedlar..
jag skyller på att jag är trött om det här låter helknasigt

Näe, dom har väl gjort så att antalet bitcoins som släpps ut är lika mycket oavsett hur många som minear, alltså är det precis många nya bitcoins som görs nu som förut. Visserligen kan man ändå påstå att utbudet är begränsat eftersom att det är många användare, men det gör ju bara att värdet ökar och man får köpa 1 btc istället för 10 btc t.ex.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

vad minear du för coins? Säljer du varje dag?

Det var väl ett tag sedan?

Dom där coinsen, där kan vi snacka bubblor. Dom används väl inte till ett skit, det är väl bara massa folk som mine'ar dom? Dom få som köper dom gör väl det enbart därför att de hoppas på att sälja dom för högre värde. Det är definitionen av en bubbla, så sitt inte inne på för många skulle jag säga utan sälja allt eftersom.

Jag säljer när jag ser hur trenden går och var det är bäst att sälja.

Det händer hela tiden just nu.

Det sa nog de som sålde sina bitcoins också, då de gått från 0.6 till 32$ i värde på bara några veckor och var skitglada, nu ligger de uppe på 830$ i värde.
Du kan köpa det mesta för bitcoins just nu, om du letar på rätt ställen. Allt från matvaror till elektronik till olagliga preparat. Självklart att inte någon affär tog bitcoins när det startade, men nu slår det igenom stort.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av deadich:

Näe, dom har väl gjort så att antalet bitcoins som släpps ut är lika mycket oavsett hur många som minear, alltså är det precis många nya bitcoins som görs nu som förut. Visserligen kan man ändå påstå att utbudet är begränsat eftersom att det är många användare, men det gör ju bara att värdet ökar och man får köpa 1 btc istället för 10 btc t.ex.

ahh jag som glömmer bort en parameter.. som sagt skyller på trötthet

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Inte då, det är ju en trading market som vilken annan valuta som helst, dollarn är ju värd vad vi väljer att betala för den. Du kan inte säga att en valuta är övervärderad då det är någon som köper när jag säljer, alltså finns det de som tycket att valutan har rätt värde
Ponera att 21 miljoner Bitcoins skulle bli en större valuta, då skulle den varit rätt mycket mer värd än den är nu.

Att någon är villig att betala ett pris betyder inte att något inte är övervärderat. Om det vore så skulle vi inte ha några ekonomiska kriser överhuvudtaget... Klart man kan ponera att den blir större, men samtidigt måste man även ponera att den blir mindre. Bitcoins används i dagens läge extremt lite med tanke på omsättningen, vilket är en stor markör för en bubbla. Om miningen stannar av och pengar inte sätts i omlopp (=efterfrågan) så kommer bitcoin-ekonomin att dö ut. Dess enda möjlighet till överlevnad är att den får tillräckligt stor spridning snabbt, eller att företag orkar hålla ut och accepterar bitcoins under recessionen. Den recessionen kan inte heller reda upp sig på grund av wear and tear, eftersom det finns alternativa valutor att gå till. Kom ihåg att sälja dina kort medans de ännu har värde...

Förresten, läs upp om The Mississippi Company, och vad som hände när folk insåg att Louisiana var till största delen sumpmark...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Jag säljer när jag ser hur trenden går och var det är bäst att sälja.

Det händer hela tiden just nu.

Det sa nog de som sålde sina bitcoins också, då de gått från 0.6 till 32$ i värde på bara några veckor och var skitglada, nu ligger de uppe på 830$ i värde.
Du kan köpa det mesta för bitcoins just nu, om du letar på rätt ställen. Allt från matvaror till elektronik till olagliga preparat. Självklart att inte någon affär tog bitcoins när det startade, men nu slår det igenom stort.

Bitcoins ja, men jag har svårt att se en anledning till att folk skulle vilja börja ta emot en massa andra valutor som inte är bättre än btc på något sätt.

Skrivet av wille93:

ahh jag som glömmer bort en parameter.. som sagt skyller på trötthet

Jag kom att tänka på en sak. Vad fan händer när 20 miljoner btc är ute? Någon som vet om dom sagt något om det? Läggs skiten ner? Sätter dom en ny gräns osv? Annars kommer ju priset att skjuta i höjden när det inte går att mine'a fler coins. Kanske är det inte så dumt att köpa en massa btc nu fastän de är så dyra atm, om man är beredd att vänta länge dvs. Eller finns det inget maxtak?

Skrivet av Sando:

Att någon är villig att betala ett pris betyder inte att något inte är övervärderat. Om det vore så skulle vi inte ha några ekonomiska kriser överhuvudtaget... Klart man kan ponera att den blir större, men samtidigt måste man även ponera att den blir mindre. Bitcoins används i dagens läge extremt lite med tanke på omsättningen, vilket är en stor markör för en bubbla. Om miningen stannar av och pengar inte sätts i omlopp (=efterfrågan) så kommer bitcoin-ekonomin att dö ut. Dess enda möjlighet till överlevnad är att den får tillräckligt stor spridning snabbt, eller att företag orkar hålla ut och accepterar bitcoins under recessionen. Den recessionen kan inte heller reda upp sig på grund av wear and tear, eftersom det finns alternativa valutor att gå till. Kom ihåg att sälja dina kort medans de ännu har värde...

Förresten, läs upp om The Mississippi Company, och vad som hände när folk insåg att Louisiana var till största delen sumpmark...

Hur stor är omsättningen av btc? silkroad hade ju 150 000 btc och dom tar typ en avgift på 5% av varje transfer eller något, så narkotikahandeln bidrar nog en hel del till att btc faktiskt används och inte bara köps och säljs fram och tillbaka.

Så länge en kryptovaluta används till narkotikahandel, då är man nog rätt säker på att efterfrågan kommer finnas kvar och att valutan inte tokdör. Däremot så känns det som att risken för sånt är enorm med dogecoin, fedoracoins och andra jävla skämtcoins. 100% av dom coinsen måste ju köpas av folk som hoppas på att de ska vara värda mer sen och det är väl exakt så ekonomiska bubblor fungerar.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Bitcoins ja, men jag har svårt att se en anledning till att folk skulle vilja börja ta emot en massa andra valutor som inte är bättre än btc på något sätt.

Jag kom att tänka på en sak. Vad fan händer när 20 miljoner btc är ute? Någon som vet om dom sagt något om det? Läggs skiten ner? Sätter dom en ny gräns osv? Annars kommer ju priset att skjuta i höjden när det inte går att mine'a fler coins. Kanske är det inte så dumt att köpa en massa btc nu fastän de är så dyra atm, om man är beredd att vänta länge dvs. Eller finns det inget maxtak?

Hur stor är omsättningen av btc? silkroad hade ju 150 000 btc och dom tar typ en avgift på 5% av varje transfer eller något, så narkotikahandeln bidrar nog en hel del till att btc faktiskt används och inte bara köps och säljs fram och tillbaka.

Så länge en kryptovaluta används till narkotikahandel, då är man nog rätt säker på att efterfrågan kommer finnas kvar och att valutan inte tokdör. Däremot så känns det som att risken för sånt är enorm med dogecoin, fedoracoins och andra jävla skämtcoins. 100% av dom coinsen måste ju köpas av folk som hoppas på att de ska vara värda mer sen och det är väl exakt så ekonomiska bubblor fungerar.

Väldigt många valutor som teoretiskt sätt är bättre än Bitcoin, det tar nu för tiden ca 30 minuter att göra en transaktion, alldeles för lång tid för IRL handel,
Nästa på tur lär bli Litecoin eller Worldcoin, då de båda snart kan växlas mot dollar och är snabba på att skicka.

Det är ju samma med Bitcoin som vilken annan valuta som helst, förutom att några fula typer kan trycka upp mer pengar som t.ex dollar. Medans Bitcoin alltid kommer finnas i endast 21 miljoner exemplar. Detta gör ju att en bitcoin skulle vara värd otroligt mycket pengar ifall det slår igenom på riktigt. Läs lite om det så klarnar det nog Det finns ju ingen anledning att försöka få bort denna framtidsvaluta, iallafall i någon form, ifall det blir Bitcoin eller något annat, det är frågan

Bitcoin har en market cap på ca 9 miljarder dollar, en hel del pengar, men inte mycket om man ser till det stora hela, men vi ser vilken framfart det har. För något år sedan såg man inte mycket om det. Nu ser jag nog minst en artikel om det i tidningen var och varannan dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Bitcoins ja, men jag har svårt att se en anledning till att folk skulle vilja börja ta emot en massa andra valutor som inte är bättre än btc på något sätt.

Jag kom att tänka på en sak. Vad fan händer när 20 miljoner btc är ute? Någon som vet om dom sagt något om det? Läggs skiten ner? Sätter dom en ny gräns osv? Annars kommer ju priset att skjuta i höjden när det inte går att mine'a fler coins. Kanske är det inte så dumt att köpa en massa btc nu fastän de är så dyra atm, om man är beredd att vänta länge dvs. Eller finns det inget maxtak?

21 miljoner är gränsen. Vissa andra kryptovalutor har ingen sådan gräns. Vad händer? Jo, värdet på bitcoins går upp, vilket gör att människor kommer att hoarda pengar, vilket betyder att ingen kommer att handla med dom. Människor som har tagit lån i bitcoins klarar inte av att betala sina skulder. Företag som betalar löner går i konkurs på grund av att löner är "sticky", alltså att folk inte vill gå med på att deras arbetsgivare sänker lönen. Investerar slutar investera, eftersom stigande värde på valutan gör det mer lönsamt att hålla pengarna. Den ekonomiska aktiviteten stannar av och man möts av en deflationsspiral. Den spiralen kommer man inte heller ur, i alla fall inte utan att samhället byter valuta.

Egentligen samma sak som hände för Tyskland under Weimar-deflationen, men utan att man kan hoppa av guldstandarden... det är inte vackert!

Skrivet av deadich:

Hur stor är omsättningen av btc? silkroad hade ju 150 000 btc och dom tar typ en avgift på 5% av varje transfer eller något, så narkotikahandeln bidrar nog en hel del till att btc faktiskt används och inte bara köps och säljs fram och tillbaka.

Så länge en kryptovaluta används till narkotikahandel, då är man nog rätt säker på att efterfrågan kommer finnas kvar och att valutan inte tokdör. Däremot så känns det som att risken för sånt är enorm med dogecoin, fedoracoins och andra jävla skämtcoins. 100% av dom coinsen måste ju köpas av folk som hoppas på att de ska vara värda mer sen och det är väl exakt så ekonomiska bubblor fungerar.

Det är omöjligt att säga, eftersom sådan forskning är närmast obefintlig och dessutom grymt svår eftersom det t.ex. inte betalas skatter och att motprestationen är omöjlig att se i kedjan. Den lagliga handeln är dock otroligt liten... hur stor exakt kan man inte veta.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

21 miljoner är gränsen. Vissa andra kryptovalutor har ingen sådan gräns. Vad händer? Jo, värdet på bitcoins går upp, vilket gör att människor kommer att hoarda pengar, vilket betyder att ingen kommer att handla med dom. Människor som har tagit lån i bitcoins klarar inte av att betala sina skulder. Företag som betalar löner går i konkurs på grund av att löner är "sticky", alltså att folk inte vill gå med på att deras arbetsgivare sänker lönen. Investerar slutar investera, eftersom stigande värde på valutan gör det mer lönsamt att hålla pengarna. Den ekonomiska aktiviteten stannar av och man möts av en deflationsspiral. Den spiralen kommer man inte heller ur, i alla fall inte utan att samhället byter valuta.

och varför går priset upp, jo, för att fler investerar, fler betalar ett högre pris och fler använder valutan
Vad skulle skilja Bitcoins från andra valutor, som du säger är bättre? Mer än de positiva aspekterna så som Decentraliserat, max gräns av mynt osv
Det är samma förhållanden för alla valutor, Bitcoin är ny och måste få stabilisera sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

och varför går priset upp, jo, för att fler investerar, fler betalar ett högre pris och fler använder valutan
Vad skulle skilja Bitcoins från andra valutor, som du säger är bättre? Mer än de positiva aspekterna så som Decentraliserat, max gräns av mynt osv
Det är samma förhållanden för alla valutor, Bitcoin är ny och måste få stabilisera sig

Bitcoin är precis som valutor som fanns före nationella valutor. Såna har det funnits gott om genom historien. Decentralisering är ju verkligen ingen positiv sak, utan närmast en sak som orsakar booms och busts, och som gör det mycket svårare att ta sig ur ett dåligt ekonomiskt läge. Deflation är ju dessutom en grymt förstörande sak ekonomiskt...

Och om priset går upp enbart för att fler investerar är det ju verkligen definitionen av en bubbla. Att fler faktiskt använder valutan för handel finns det inga belägg för att tro. Då gäller inte heller fall där man använder en mellanhand, och alltså mäter värdet i en annan valuta och enbart använder bitcoins som en betalningsmetod.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon186252:

um.. det är väl efterfrågan som har med priset att göra?
tycker väl själv att det är lite lustigt att folk vill handla med krypto valuta nu medans det är rätt knepigt (inte lika simpelt som ett sketet bankkort)..
varför tror du att oljepriset höjs?
håller helt med om att saker och ting ofta kostar mer än vad jag skulle lägga men det betyder inte att alla känner likadant.

Jag menar att värdet på mynten är övervärderade relativt vad det kostar att mina dem. Det gör att allt fler ansluter för att mina och vinsten för att mina minskar. Självklart styrs värdet på valutan beroende på tillgång å efterfrågan, men likaså styrs mining. (Bara för att du hypotetiskt tjänar 500 kr idag, så betyder det inte att du gör det imorgon på mining).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

om inte annat lär du ju ha en schysst gaming-rigg i 2år minst hursom (kanske inte topp of the line så länge, men GPU kraft lär ju inte saknas på minst 2 år, möjligtvis vram som sätter stopp)

OT: tycker det är synd att folk lägger såna pengar på mining-riggar, när man istället kan vika proteiner för forskningen & på så sätt driva utvecklingen av mediciner & annat framåt i raket fart. Istället är folk mer intresserade av att samla, i mitt tycke, värdelösa digital coins för egen vinning. Människan är rutten

Konspirationsteori: Läkemedelsbolagen vill inte ha mer hjälp, då kan dom inte ta sina priser för befintliga preparat & tappar därför intäkter, monopol och så vidare för att utvecklingen går "för fort", dom skiter i att vi som folk blir lidande så länge dom tjänar stålar. Återigen, människan är genomrutten :(((((((

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Bitcoin är precis som valutor som fanns före nationella valutor. Såna har det funnits gott om genom historien. Decentralisering är ju verkligen ingen positiv sak, utan närmast en sak som orsakar booms och busts, och som gör det mycket svårare att ta sig ur ett dåligt ekonomiskt läge. Deflation är ju dessutom en grymt förstörande sak ekonomiskt...

Och om priset går upp enbart för att fler investerar är det ju verkligen definitionen av en bubbla. Att fler faktiskt använder valutan för handel finns det inga belägg för att tro. Då gäller inte heller fall där man använder en mellanhand, och alltså mäter värdet i en annan valuta och enbart använder bitcoins som en betalningsmetod.

Att fler tar valutan som betalningsmedel är ju inget man måste leta efter för att inse, priser i alla valutor styrs ju efter vad det man "bytar" mot är värt. Skulle ett grafikkort bli dyrare att tillverka skulle de kosta mer i usa men lik väl i Sverige

Permalänk
Medlem

Vi har hamnat väldigt off topic i denna tråden och ber därför att få svar på frågan istället, om fler har någon erfarenhet från detta!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iSw3de:

För att tjäna väldigt mycket pengar?

Tacka så mycket för alla svar, ska testa och se hur det går!

.."tjäna väldigt mycket pengar" var det ja. Visst kan du få tillbaka pengarna du lägger ut på korten men några "väldigt mycket pengar" kommer du antagligen inte tjäna.

Som svar på din fråga... Vet ej. Kan bli lite snålt med effekt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsam:

Konspirationsteori: Läkemedelsbolagen vill inte ha mer hjälp, då kan dom inte ta sina priser för befintliga preparat & tappar därför intäkter, monopol och så vidare för att utvecklingen går "för fort", dom skiter i att vi som folk blir lidande så länge dom tjänar stålar. Återigen, människan är genomrutten :(((((((

Jag kan tala om för dig att Läkemedelsbolagen hade gjort allt för att processen hade gått snabbare. Det är dock inte så svårt/dyrt/tidskrävande att ta fram nya substanser. Problemet ligger i att bevisa att dom är effektiva och "säkra" vilket görs genom att genomföra flertalet kliniska studier som ofta sträcker sig över en längre tidsperiod och kostar skitmycket pengar.

Permalänk
Medlem

Jag tror det kommer att funka för dig
Du har nog bäst chans att få det att funka om du kan sänka spänningen på korten.
Har själv en rigg med 3st 290 på 800W nätagg och 2st 7950 och moderkort/cpu/hd på 650W nätagg.
Jag hade gissat på att det bästa hade varit att köra 4st kort på 1000W och 2st kort + systemet på 750W.

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

För att tjäna väldigt mycket pengar?

Tacka så mycket för alla svar, ska testa och se hur det går!

Inget som är säkert, visst kan du tjäna pengar men det kan gå åt andra hållet med.

Skrivet av iSw3de:

Du kan inte säga att en valuta är övervärderad då det är någon som köper när jag säljer, alltså finns det de som tycket att valutan har rätt värde

Det kan man väl, bara för att man köper något så betyder det inte att det är värt priset.

Skrivet av iSw3de:

och varför går priset upp, jo, för att fler investerar, fler betalar ett högre pris och fler använder valutan

Som jag ser det.

Någon/några med en del pengar köper tex 10000coins för 1btc(pump), folk som minar eller tror på valutan köper också = värdet går upp. När värdet höjts en del så säljer dom som köpte i början för kanske 5btc(dump).

Om jag förstått det rätt så är det pump and dump. Behöver inte vara så heller men med altcoinsen så är det så.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iSw3de:

Vi har hamnat väldigt off topic i denna tråden och ber därför att få svar på frågan istället, om fler har någon erfarenhet från detta!

Vet du vad som är så dåligt med Sweclockers? Att dom ständigt envisas med att man ska hålla sig till topic som startades. Det är irrationellt att ställa sånna krav då en konversation alltid leder till nya topics. Vad som är märkligt är att efter alla dessa år av att ha ett forum så har de fortfarande inte algt till möjligheten att förgrena en tråd till flera trådar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jaha jag trodde 280x var en ny valuta

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryuk00:

Vet du vad som är så dåligt med Sweclockers? Att dom ständigt envisas med att man ska hålla sig till topic som startades. Det är irrationellt att ställa sånna krav då en konversation alltid leder till nya topics. Vad som är märkligt är att efter alla dessa år av att ha ett forum så har de fortfarande inte algt till möjligheten att förgrena en tråd till flera trådar.

Men nu vill jag ha svar på min fråga, när jag kollar här, annars är du välkommen att starta en ny tråd Av den anledningen ber jag er att hålla er till topic

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iSw3de:

Men nu vill jag ha svar på min fråga, när jag kollar här, annars är du välkommen att starta en ny tråd Av den anledningen ber jag er att hålla er till topic

detta låter väl rätt rimligt:

Skrivet av b1ghen:

Jag tror det kommer att funka för dig
Du har nog bäst chans att få det att funka om du kan sänka spänningen på korten.
Har själv en rigg med 3st 290 på 800W nätagg och 2st 7950 och moderkort/cpu/hd på 650W nätagg.
Jag hade gissat på att det bästa hade varit att köra 4st kort på 1000W och 2st kort + systemet på 750W.

var väl nån som linkade att 1 280x drog 257w så då bör det väl inte va några större problem om du som sagt sänker spänningen lite

Permalänk
Medlem

Kör med 4 st 280x gigabyte v2 som är undervoltade (1075), ca 720 khash per kort och ganska exakt 1000 watt i väggen uppmätt.

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad du ska minea? Har tänkt mig samma setup, men inte gjort alla beräkningar på om det är lönsamt....
Hurlänge beräknar du tills du går +?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgscs:

Får man fråga vad du ska minea? Har tänkt mig samma setup, men inte gjort alla beräkningar på om det är lönsamt....
Hurlänge beräknar du tills du går +?

Kommer köpa in min andra rigg nu med 7 GPUer, I dagens kurs räknar jag 48 dagar, men då jag har mycket starka aningar om vad som kommer hända med vissa crypto så antagligen mycket mindre

Kommer iallafall köra på 1000W + 1200W till min 7GPU rigg

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Kommer köpa in min andra rigg nu med 7 GPUer, I dagens kurs räknar jag 48 dagar, men då jag har mycket starka aningar om vad som kommer hända med vissa crypto så antagligen mycket mindre

Kommer iallafall köra på 1000W + 1200W till min 7GPU rigg

Påläst är du allt. Vart ska du förvarat dem? Har 4 280x igång just nu och värmen i huset är lite väl för varmt Och då har inte mina risets kommit så 4 till ska snart in. Har inget bra ställe att förvara dem då garaget är -5 grader just nu och de lär ju bildas kondens

Permalänk
Medlem

En sak jag undrar över dock. När kommer man gå plus i fickan egentligen? Alltså när har man tjänat lika mycket som utrustningens värde och SEDAN går plus i fickan?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Va fan. El är ju svindyrt. Särskilt vintertid. Här sitter ni och pratar om monsterriggar/element på tuentals watt som ska köra dygnet runt. Hoppas ni inte har föräldrar som betalar elen för då lär de sätta morgonkaffet i halsen en vacker dag och sen blir det smisk med ris på bara stjärten...

Mining alltså, sicket fenomen. Jag ställer mig tveksam jag. Känns som att det redan är för sent och att som ni säger, alla småvalutor som mineas men troligtvis ej kommer omsättas. Dock är jag ingen ekonom eller alls insatt i miningvärlden...

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Så det blev 2*1000w till 6 korts riggen? Vad mäter du i vägg där? Ha du mätt per psu med? Jag gjorde det i början men råkade radera antekningen
Så nästa rigg blir 7kort? Vad blir det för operativ till den?
Finns lite rykten att win8.1 bara stödjer 6 men jag vet inte om det stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgscs:

Påläst är du allt. Vart ska du förvarat dem? Har 4 280x igång just nu och värmen i huset är lite väl för varmt Och då har inte mina risets kommit så 4 till ska snart in. Har inget bra ställe att förvara dem då garaget är -5 grader just nu och de lär ju bildas kondens

Värm upp garaget lite först, kondens är ju när varm luft kyls av, så länge deb kör borde det inte vara något problem ^^, har mitt i ett garage, där är det 4C vanligtvis, runt 15-20 nu :

Permalänk
Medlem

Men om det lönar sig att köra mining, varför inte köpa fler system varje omgång du betalar av den så får du in pengar. För om du drar in 15k med 1 system vad hade du fått med 5 system

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt