Få tillbaka gammalt Steam Account? Verkar omöjligt

Permalänk
Medlem

Få tillbaka gammalt Steam Account? Verkar omöjligt

Hej!

Har lite problem med att få tillbaka mitt gamla steam konto som var gjort för 9 år sedan, har inte varit inne på konton på cirka 3 år. Jag vet både Accountname och Password, problemet är att jag inte kommer ihåg vilken mail kontot är reggat på... Så jag har skickat mail till steam och dem sa att jag skulle skicka en lista på emails som jag kanske har använt.

Så jag skickade tillbaka ett mail med sex olika mail adresser och jag vet att åtminstone en av dem email adressen på listan har varit använd nån gång. Några dagar senare fick jag ett svar av Steam att ingen av dessa emails har varit registrerade på accountet och att jag kunde skicka fler emails. Men jag kan inte komma på några fler... Dem sa att det fanns ett till alternativ, som att skicka en bild på en cd-key på nåt spel som man köpt till kontot. Som sagt så är det ganska svårt i min situation eftersom kontot gjordes för 9 år sedan.

Jag frågade om man inte kan få Secret Question frågan? För den lär jag ju kunna svaret på om jag får den. Men nej, dem ville inte skicka den frågan, vilket jag tycker är ganska konstigt? Tidigare när man glömt email så har jag bara svarat på SQ, visserligen var det här för ett par år sedan.

Sammanfattning: Problemet är att jag inte kommer ihåg vilken email jag använde till kontot, men jag är däremot vän med det här kontot på ett annat steam konto, går det inte på något vis att få reda på vilken email accountet är reggat på genom att kolla igenom profilen? Profilen till mitt gamla konto är inte privat.

P.S Ledsen om jag har skrivit lite slarvigt och om det är svårt att första, hade lite bråttom... Men bara att fråga isåfall.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vadårå:

Hej!

Har lite problem med att få tillbaka mitt gamla steam konto som var gjort för 9 år sedan, har inte varit inne på konton på cirka 3 år. Jag vet både Accountname och Password, problemet är att jag inte kommer ihåg vilken mail kontot är reggat på... Så jag har skickat mail till steam och dem sa att jag skulle skicka en lista på emails som jag kanske har använt.

Så jag skickade tillbaka ett mail med sex olika mail adresser och jag vet att åtminstone en av dem email adressen på listan har varit använd nån gång. Några dagar senare fick jag ett svar av Steam att ingen av dessa emails har varit registrerade på accountet och att jag kunde skicka fler emails. Men jag kan inte komma på några fler... Dem sa att det fanns ett till alternativ, som att skicka en bild på en cd-key på nåt spel som man köpt till kontot. Som sagt så är det ganska svårt i min situation eftersom kontot gjordes för 9 år sedan.

Jag frågade om man inte kan få Secret Question frågan? För den lär jag ju kunna svaret på om jag får den. Men nej, dem ville inte skicka den frågan, vilket jag tycker är ganska konstigt? Tidigare när man glömt email så har jag bara svarat på SQ, visserligen var det här för ett par år sedan.

Sammanfattning: Problemet är att jag inte kommer ihåg vilken email jag använde till kontot, men jag är däremot vän med det här kontot på ett annat steam konto, går det inte på något vis att få reda på vilken email accountet är reggat på genom att kolla igenom profilen? Profilen till mitt gamla konto är inte privat.

P.S Ledsen om jag har skrivit lite slarvigt och om det är svårt att första, hade lite bråttom... Men bara att fråga isåfall.

Mvh

Jo det kan du. När du loggat in på steam så står ditt kontonamn överst uppe till höger (jämte mail ikonen) i steam klienten, klicka där och välj kontouppgifter. Sedan kommer en lista med spel du köpt samt på ett ställe på höger sida står även mailen

Jag skriver alltid upp kontouppgifter i text dokument och sparar allt på ett ställe. Kan vara bra ifall sånt händer som för dig

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Nej du kan inte få reda på vilken email ditt gamla konto har genom profilen till det. Men kan nog inte hjälpa dig tyvärr. Konstigt att du inte kan få svara på secret question. Du får helt enkelt försöka klura ut vad du kan ha använt för email eller om du nu inte kan ha något gammalt fodral liggandes med cd-key registrerad på det kontot.

Edit: Jaha du vet lösenord och namn alltså, Missade det. Då funkar säkert det som AMD-FX säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjuhundratjugo:

Nej du kan inte få reda på vilken email ditt gamla konto har genom profilen till det. Men kan nog inte hjälpa dig tyvärr. Konstigt att du inte kan få svara på secret question. Du får helt enkelt försöka klura ut vad du kan ha använt för email eller om du nu inte kan ha något gammalt fodral liggandes med cd-key registrerad på det kontot.

Jag ser i alla fall min mail om jag gör som jag skrev, så där har du fel. Vet han bara inloggninguppgifterna som han i detta fall gör så kan han ta reda på e-mailen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Jag ser i alla fall min mail om jag gör som jag skrev, så där har du fel

Missade att han kunde logga in på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jo det kan du. När du loggat in på steam så står ditt kontonamn överst uppe till höger (jämte mail ikonen) i steam klienten, klicka där och välj kontouppgifter. Sedan kommer en lista med spel du köpt samt på ett ställe på höger sida står även mailen

Jag skriver alltid upp kontouppgifter i text dokument och sparar allt på ett ställe. Kan vara bra ifall sånt händer som för dig

Problemet är ju det att när jag loggar in på Steam så vill dem ha en bekräftelsekod som skickas till mailen som kontot är registrerat på vilket jag inte har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjuhundratjugo:

Missade att han kunde logga in på det.

Måste skriva in en bekräftelsekod man får skickad via email, så nej jag kan inte logga in på kontot. Behöver email adressen för det.

Permalänk
Medlem

Har du polare på Steam kan dom se din mail..
Ja ska la funka eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dread56:

Har du polare på Steam kan dom se din mail..
Ja ska la funka eller ?

Ja det har jag, samt att jag själv är vän med accountet på ett annat acc. Men hur gör man för att se mailen då?

Permalänk
Medlem

Jag kan då inte se email på mina vänner som jag har på listan. Kan du absolut inga cdkey till dina spel? Eller ligger dem sparad i mail kontot som du inte kan logga dig in på? Har du köpt på Internet så brukar dem finnas kvar på sidan.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Jag kan då inte se email på mina vänner som jag har på listan. Kan du absolut inga cdkey till dina spel? Eller ligger dem sparad i mail kontot som du inte kan logga dig in på? Har du köpt på Internet så brukar dem finnas kvar på sidan.

Nej, har inga CD-keys.

Permalänk
Medlem

Logga in på ALLA dina epost konton då och kolla om du fått ett bekräftelse mejl från steam?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Sötast

Men.... det fanns inget "bekräftelsekod i mail" system för 3 år sedan, så hur är det ens möjligt?

Steam Guard är väl en funktion man själv måste sätta igång, eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Men.... det fanns inget "bekräftelsekod i mail" system för 3 år sedan, så hur är det ens möjligt?

Steam Guard är väl en funktion man själv måste sätta igång, eller har jag fel?

Tyvärr är det default på den sen den kom, visste inte att den går att stänga av? Går de? Hatar skiten :/

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vadårå:

Problemet är ju det att när jag loggar in på Steam så vill dem ha en bekräftelsekod som skickas till mailen som kontot är registrerat på vilket jag inte har.

Då är det kanske kört ja

Skrivet av Sushifrukt:

Tyvärr är det default på den sen den kom, visste inte att den går att stänga av? Går de? Hatar skiten :/

Man kan stänga av den ja

1. Öppna steam klienten
2. Klicka på texten Steam uppe till vänster (högst upp) och välj Inställningar
3. Välj Konto i listan
4. Klicka på Hantera Steam Guard Kontosäkerhet...
5. Klicka ur kryssrutan på nästa sida. Det var allt

Skrivet av Allexz:

Men.... det fanns inget "bekräftelsekod i mail" system för 3 år sedan, så hur är det ens möjligt?

Steam Guard är väl en funktion man själv måste sätta igång, eller har jag fel?

Steam Guard var aktiverad på min dator när steam uppdaterades med den funktionen. Nu har jag stängt av skiten eftersom det är bara jobbigt att behöva bekräfta varje gång när jag ska spela spel på Linux datorn ibland och ibland på Windows datorn

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Kan du inte fråga steam supporten efter lite tips, tex hur många bokstäver, vad börjar första bokstaven och slutar med vilken bokstav osv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vadårå:

Måste skriva in en bekräftelsekod man får skickad via email, så nej jag kan inte logga in på kontot. Behöver email adressen för det.

Hur många e-mail adresser har du om du inte kommer ihåg alla? Själv har jag 2st, en för Outlook och respektive gmail.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

Hur många e-mail adresser har du om du inte kommer ihåg alla? Själv har jag 2st, en för Outlook och respektive gmail.

Bara det faktum att han har två steam-konton säger väl en del om att han säkert har ett par mailkonton också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

På steamguardrutan kan du klicka i att du inte har fått någon kod och då får du se din skriva i din mail på nytt och den visar vilken typ det är samt den visar några av de första tecknerna. Har du testat det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

På steamguardrutan kan du klicka i att du inte har fått någon kod och då får du se din skriva i din mail på nytt och den visar vilken typ det är samt den visar några av de första tecknerna. Har du testat det?

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm, nej det står att man ska kolla igenom skräppost också om man inte fått mailet.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte så att du köpt något spel till kontot med kort? I så fall bör de ju kunna söka på tex kortnr på någon transaktion. De bör då även ha din adress. Om du får ett nytt kort från samma bank så brukar de ha samma nr.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Kan du inte fråga om du får ta kort på körtkort/pass och skicka in, för att verifiera att det är du som är kontoinnehavare och att dom hjälper dig med informationen?

Visa signatur

Epox 9nda3+,amd 3200+@2400mhz, 2*ocz rev 2 512, Leadtek6800GT 1st 160gb 1st 200bg 1st raptor 36gb