Snabb koll innan beställning, feedback önskas

Permalänk
Medlem

Snabb koll innan beställning, feedback önskas

Hej,

Tänkte beställa enligt länken nedan. Gaming (BF4) är huvudsyftet för maskinen.
Något jag bör ändra på?

Mvh Gustav

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6532841/2014-02-27

Permalänk
Medlem

jag hade valt ett nvidia, typ 770 istället för r9 280x!

edit: sorry såg inte att du huvudsakligen skulle lira bf4

Permalänk
Medlem

Om BF4 är huvudsyftet, stå då kvar vid r9 280X, du får något sämre prestanda med ett 770. Dessutom sparar du ett par hundralappar : ) Glöm inte bort hårddisken! Valfri Seagate Barracuda 1/2/3 eller Western Digital funkar prima. WD ger dig generellt något längre garanti, men du tappar diskhastighet, samt att de är något dyrare.

Edit: du bör byta ut processorkylaren mot en Hyper 212 Evo. Kostar knappt 50 spänn extra, men kyler så mycket bättre. Se http://www.hardwaresecrets.com/article/Cooler-Master-Hyper-21...

Permalänk
Medlem

Tack för synpunkterna kring kylningen!
Angående hårddisk så nöjer jag mig med en ssd så länge, kör lagringen på en nas.

Permalänk
Medlem

köp en lite bättre processorkylare, t.ex. cooler master hyper 212 evo

Permalänk
Medlem

Liten varningsflagga på 600W nätagget. Uppgraderade till dator i signaturen och hade ett fractal design newton r2 650W sedan tidigare. Efter uppgraderingen med nya komponenter så började moderkortet varna för powersurge problem och bootade om, köpte nytt 850w agg och sen hade det inte hänt igen. 650W var inte defekt utan funkade utmärkt på tidgare burk, sen om moderkortets powersurge varning är överkänslig må hända... Men 600w är lite låg marginal kanske även om det i teorin SKA funka. Men, det gjorde inte det för mig. Sen rekommenderar tillverkarna till 280X ett agg på 750w ...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Liten varningsflagga på 600W nätagget. Uppgraderade till dator i signaturen och hade ett fractal design newton r2 650W sedan tidigare. Efter uppgraderingen med nya komponenter så började moderkortet varna för powersurge problem och bootade om, köpte nytt 850w agg och sen hade det inte hänt igen. 650W var inte defekt utan funkade utmärkt på tidgare burk, sen om moderkortets powersurge varning är överkänslig må hända... Men 600w är lite låg marginal kanske även om det i teorin SKA funka. Men, det gjorde inte det för mig. Sen rekommenderar tillverkarna till 280X ett agg på 750w ...

Permalänk
Medlem

Japp, vet att mätningarna säger så. Jag sa ju att det ska fungera i teorin, men det funkade inte i praktiken för mig. Varför? Vet inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6