Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dblood:

Efter månaders arbetslöshet och ekonomiska bekymmer får jag chans på ett riktigt drömjobb, och ska träffa cheferna på företaget och presentera mig om 2 dagar...Vaknar idag med världens jävla vagelböld i ögat, ser ut som jag fått stryk eller varit med om en radioaktiv olycka. Så det var väl den chansen, den ljuspunkten i det annars påtryckande mörkret. Men hej livet är en resa över oförutsägbara hinder, problem och djävulskap och desto äldre man blir ju fler blir det.

Nej jag är inte bitter.

Vad har din böld med din intervju att göra? Man tycker ju att sådant ska spela mindre roll. Inte ute ur matchen än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vad har din böld med din intervju att göra? Man tycker ju att sådant ska spela mindre roll. Inte ute ur matchen än.

Ja det borde inte påverka så mycket men det beror ju helt på vem intervjuaren är.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jo man tycker ju det, men man vill ju gärna göra ett positivt intryck på alla sätt. Men jag tänker köra på bara så får man väl se, första intrycket är vare sig man vill eller inte viktigt på t ex en intervju, dessutom när man kanske ska vara företagets ansikte utåt. Men inte lika bitter idag, har annat jobb på gång också. Inte det jag vill göra men iaf ett jobb, som är huvudsaken.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk

... nja snarare känner man sig som en zombie, blir så om man är uppe till frammåt kl 06 på morronen.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dblood:

Efter månaders arbetslöshet och ekonomiska bekymmer får jag chans på ett riktigt drömjobb, och ska träffa cheferna på företaget och presentera mig om 2 dagar...Vaknar idag med världens jävla vagelböld i ögat, ser ut som jag fått stryk eller varit med om en radioaktiv olycka. Så det var väl den chansen, den ljuspunkten i det annars påtryckande mörkret. Men hej livet är en resa över oförutsägbara hinder, problem och djävulskap och desto äldre man blir ju fler blir det.

Nej jag är inte bitter.

På med några snajdiga solbrillor så har du jobbet som i en ask.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

På med några snajdiga solbrillor så har du jobbet som i en ask.

Får köra på det, solen lyser ju iaf.Tyvärr är det ännu värre idag men har 2 timmar på mig och förbereda mig mentalt

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Förvirrad på Försäkringskassans texter, fattar absolut inte alls vad det är jag läser...Så om vi har någon expert på föräldrapeng/ledig så kan ni gärna höra av er

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Förvirrad på Försäkringskassans texter, fattar absolut inte alls vad det är jag läser...Så om vi har någon expert på föräldrapeng/ledig så kan ni gärna höra av er

Nybörjare själv med det, vad är det du undrar?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Nybörjare själv med det, vad är det du undrar?

Allt Ungen är ju inte född än iofs men fästmön har fått göra lite ansökningar o så o försökte läsa mig till om jag behöver göra något sådant nu, men fattar ju noll av vad som står.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Du ringer till F-kassan antingen samma dag eller dagen efter och säger att ni fått en unge, så förklarar dom över telen allt.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Du ringer till F-kassan antingen samma dag eller dagen efter och säger att ni fått en unge, så förklarar dom över telen allt.

Inget som behöver ansökas om o krånglas med innan?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Ring till dom isåfall, snabbare du fyllt i saker och ting , snabbare kommer utbetalning.
Du kommer få uppge inkomst osv, då föräldra pening baseras på sjuklönen.

https://www.forsakringskassan.se/servicewebb/start.do?op=1103...

Men osm sagt, du ringer till dom samma dag eller dagen efter du fått ungen.
För du ansöker om dina 10 dagar efteråt, och då kommer du få uppge lite uppgifter osv.

Och kom ihåg, handläggningstiden är upp till 30 dagar, så du vet att pengarna kommer inte rassla omgående.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Ring till dom isåfall, snabbare du fyllt i saker och ting , snabbare kommer utbetalning.
Du kommer få uppge inkomst osv, då föräldra pening baseras på sjuklönen.

https://www.forsakringskassan.se/servicewebb/start.do?op=1103...

Men osm sagt, du ringer till dom samma dag eller dagen efter du fått ungen.
För du ansöker om dina 10 dagar efteråt, och då kommer du få uppge lite uppgifter osv.

Och kom ihåg, handläggningstiden är upp till 30 dagar, så du vet att pengarna kommer inte rassla omgående.

Nej dem är inte direkt snabba, tack för hjälpen iaf

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Nej dem är inte direkt snabba, tack för hjälpen iaf

Lika så jag fick reda på av frugans syster som jobbar på F-kassan.
Att när du ska gå pappaledig.

Så ansök om längre period på en gång, pga det är lättare att lägga till , ta bort och redigera dagar efter det blivit behandlat.
Annars åker man på handläggnings tid för varje gång du lämnar in för en period.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Lika så jag fick reda på av frugans syster som jobbar på F-kassan.
Att när du ska gå pappaledig.

Så ansök om längre period på en gång, pga det är lättare att lägga till , ta bort och redigera dagar efter det blivit behandlat.
Annars åker man på handläggnings tid för varje gång du lämnar in för en period.

Tack för tipsen, man börjar undra om dem gör allt för o jävlas

Nu krånglar ett annat ställe också om annulering av en försäkring eftersom jag bytt fackförbund. Vad som är lustigt är ju att jag förra veckan mailade dem om att det stod fel fackförbund på inbetalningslappen, men det var bara att betala som vanligt. Gah, blir så trött på papper.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Kanske inte det mest populära spelet, många verkar rent utav avsky det, men jag fick min karaktär i spelet Runescape kapad nyligen.

Förra december firade jag "10-års-jubileum". Jag har uppskattat kontot med allt på banken till ett värde av ca 15 000kr, mest troligt mer. Med mina "rares" inräknat uppskattar jag min bank till runt 5 miljarder in-game pengar (aka "GP"). Då räknar jag inte in så-kallat "street price" för mina rares, för de runescapenördar som sitter här.
Flera av mina "skills" är maxade. Jag har aldrig bottat på kontot utan det är rent grindande och dedikation...

Det värsta av allt är att jag vet vem det är, alternativt vem det är som hjälpt personen att komma åt kontot, då idioten var korkad nog att registrera JAGEX (spelskaparens) så kallade "JAG" (jagex account guardian), motsvarighet till den där appen man har på telefonen till battle.net, vilket loggar IP-adressen det gjordes från.
IP:t pekar till en telestation knappt 5km från horan där bor. Inte ens "riktiga" (om man ens kan kalla folk det längre) vänner går att lita på...

Jag spelar inte spelet mycket mer, men tiden och all dedikation man gett till spelet... bortblåst, bara sådär på grund av mänskligt skräp som inte ser skillnad på ditt och mitt. Jag är väldigt bitter just nu tyvärr.
Ångesten och paniken går inte att förklara. Vad fan gör man nu? 10 fucking år...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Kanske inte det mest populära spelet, många verkar rent utav avsky det, men jag fick min karaktär i spelet Runescape kapad nyligen.

Förra december firade jag "10-års-jubileum". Jag har uppskattat kontot med allt på banken till ett värde av ca 15 000kr, mest troligt mer. Med mina "rares" inräknat uppskattar jag min bank till runt 5 miljarder in-game pengar (aka "GP"). Då räknar jag inte in så-kallat "street price" för mina rares, för de runescapenördar som sitter här.
Flera av mina "skills" är maxade. Jag har aldrig bottat på kontot utan det är rent grindande och dedikation...

Det värsta av allt är att jag vet vem det är, alternativt vem det är som hjälpt personen att komma åt kontot, då idioten var korkad nog att registrera JAGEX (spelskaparens) så kallade "JAG" (jagex account guardian), motsvarighet till den där appen man har på telefonen till battle.net, vilket loggar IP-adressen det gjordes från.
IP:t pekar till en telestation knappt 5km från horan där bor. Inte ens "riktiga" (om man ens kan kalla folk det längre) vänner går att lita på...

Jag spelar inte spelet mycket mer, men tiden och all dedikation man gett till spelet... bortblåst, bara sådär på grund av mänskligt skräp som inte ser skillnad på ditt och mitt. Jag är väldigt bitter just nu tyvärr.
Ångesten och paniken går inte att förklara. Vad fan gör man nu? 10 fucking år...

Maila JAGEX om ärendet. Jag fick lov att maila för att få bort JAG från mitt konto. Allt du behöver är så mycket information som möjligt om ditt acc. Denna information ska du då inkludera i mailet. Blev lagom sur över att jag hade blivit utlåst från mitt konto tack vare JAG. Jag visste ju inte om att man kunde be dom ta bort det förrens ~1 år senare.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

"Bara" 4 tusen o betala tillbaks i år till skatteverket, bättre än förra årets 11k. Dock jävligt ledsamma pengar ändå

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Maila JAGEX om ärendet. Jag fick lov att maila för att få bort JAG från mitt konto. Allt du behöver är så mycket information som möjligt om ditt acc. Denna information ska du då inkludera i mailet. Blev lagom sur över att jag hade blivit utlåst från mitt konto tack vare JAG. Jag visste ju inte om att man kunde be dom ta bort det förrens ~1 år senare.

Har tyvärr mailat med jagex i 2 dagar nu, senaste mailet lät inte allt för lovande då de inte gillade faktumet att kontot är skapat i Sverige men jag bor nu utomlands. Jag sagt att jag kan ge vad som än behövs, t.ex. pass, gamla betalningsreferenser (paybycash, paypal, paybysms, 4 sista siffrorna på de olika kreditkort jag använt - äldsta betalningsinfon jag har är från 2005, men inte ens det duger som bevis), gamla recovery questions och answers, gamla lösenord... jag vet inte hur mycket jag har egentligen, det är en gigantisk bunt med info jag har sparat just pga att något sånt här kunde hända... och nu har det hänt och all möda har varit helt förgäves.
Då mina grejer utan tvekan är borta så kommer jag ge upp spelet tyvärr. Väldigt tråkigt, då jag spenderat så mycket tid på spelet och träffat så många genom det. Spelade det inte aktivt, men jag tyckte det va rätt så najs att kunna dra på en serie då och då och grinda lite runescape samtidigt på riktigt tråkiga dagar.

Permalänk
Medlem

Får bara 6500 tillbaka iår, var 7500 förra året

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Har tyvärr mailat med jagex i 2 dagar nu, senaste mailet lät inte allt för lovande då de inte gillade faktumet att kontot är skapat i Sverige men jag bor nu utomlands. Jag sagt att jag kan ge vad som än behövs, t.ex. pass, gamla betalningsreferenser (paybycash, paypal, paybysms, 4 sista siffrorna på de olika kreditkort jag använt - äldsta betalningsinfon jag har är från 2005, men inte ens det duger som bevis), gamla recovery questions och answers, gamla lösenord... jag vet inte hur mycket jag har egentligen, det är en gigantisk bunt med info jag har sparat just pga att något sånt här kunde hända... och nu har det hänt och all möda har varit helt förgäves.
Då mina grejer utan tvekan är borta så kommer jag ge upp spelet tyvärr. Väldigt tråkigt, då jag spenderat så mycket tid på spelet och träffat så många genom det. Spelade det inte aktivt, men jag tyckte det va rätt så najs att kunna dra på en serie då och då och grinda lite runescape samtidigt på riktigt tråkiga dagar.

Jaså? Det var nog för mig. Jag behövde bara ange lite av varje så räckte det. Riktigt tråkigt att du inte får tillbaka ditt acc

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Jaså? Det var nog för mig. Jag behövde bara ange lite av varje så räckte det. Riktigt tråkigt att du inte får tillbaka ditt acc

Får spamma dom i några dagar.
Upptäckte att jag betalat medlemskap och angett mitt gmail-konto utöver det hotmail-kontot jag tidigare använde, över 100 mail med olika betalningsreferenser fanns att hitta. Vad mer kan de begära liksom? Jag har så många screenshots och annat tjofräs som borde visa att jag äger kontot.
Snubben som har kontot har försökt göra lösenordsåterställning ett par gånger nu så kontot blir låst då och då (kommer som sagt in på hemsidan och forumet, men då jag inte kan godkänna min dator kommer jag inte online). De uppgifter jag har godkänns DIREKT av deras automatiska system.

Nåja, lite skönt att skriva av sig faktiskt. Jag har varit paranoid att det här ska hända de senaste 5 åren, nästan varje gång jag råkat skriva fel lösenord vid inlogget har hjärtat skippat ett slag och jag har genast blivit paranoid. Nu när det faktiskt har hänt så känns det ändå inte så illa som jag hade förväntat mig, jag har väl varit förberedd på detta under en rätt så lång tid nu.
Intresset för spel avtog strax efter att jag flyttade hemifrån för några år sen så det kan ha med det att göra också.

Fortfarande surt dock Får jag tillbaka kontot (och mot förmodan sakerna) åker allt upp playerauctions direkt.

EDIT: Hittade precis bevis på att det faktiskt är en person jag känner som snott kontot. Idioten har betalat medlemskap för mitt konto och medlemskapet är fortfarande aktivt. han betalade med sitt vanliga kreditkort, och namnet på idioten som betalade för medlemskapet står på betalningssidan!
Det kommer tyvärr bli ett väldigt jobbigt möte om 2--3 månader med honom. Jag är lite paranoid över vad jag kommer göra.

Permalänk
Medlem

Man fick nytt jobbet iaf, arbetsgivaren tyckte jag gav ett positivt och starkt intryck trots att jag såg ut som Quasimodo + 8 lök tillbaka på skatten + Reaper of Souls nästa vecka. Nu går man mot ljusare tider

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Majora:

Får spamma dom i några dagar.
Upptäckte att jag betalat medlemskap och angett mitt gmail-konto utöver det hotmail-kontot jag tidigare använde, över 100 mail med olika betalningsreferenser fanns att hitta. Vad mer kan de begära liksom? Jag har så många screenshots och annat tjofräs som borde visa att jag äger kontot.
Snubben som har kontot har försökt göra lösenordsåterställning ett par gånger nu så kontot blir låst då och då (kommer som sagt in på hemsidan och forumet, men då jag inte kan godkänna min dator kommer jag inte online). De uppgifter jag har godkänns DIREKT av deras automatiska system.

Nåja, lite skönt att skriva av sig faktiskt. Jag har varit paranoid att det här ska hända de senaste 5 åren, nästan varje gång jag råkat skriva fel lösenord vid inlogget har hjärtat skippat ett slag och jag har genast blivit paranoid. Nu när det faktiskt har hänt så känns det ändå inte så illa som jag hade förväntat mig, jag har väl varit förberedd på detta under en rätt så lång tid nu.
Intresset för spel avtog strax efter att jag flyttade hemifrån för några år sen så det kan ha med det att göra också.

Fortfarande surt dock Får jag tillbaka kontot (och mot förmodan sakerna) åker allt upp playerauctions direkt.

EDIT: Hittade precis bevis på att det faktiskt är en person jag känner som snott kontot. Idioten har betalat medlemskap för mitt konto och medlemskapet är fortfarande aktivt. han betalade med sitt vanliga kreditkort, och namnet på idioten som betalade för medlemskapet står på betalningssidan!
Det kommer tyvärr bli ett väldigt jobbigt möte om 2--3 månader med honom. Jag är lite paranoid över vad jag kommer göra.

"tack för member kompis! Kan jag få det nya lösenordet nu? Var på tiden att jag uppdaterade det!" Eller om en smäll sitter bättre

Permalänk
Medlem

Klant som man är så är det bättre att inget säga... Men att vara utan datorn känns konstigt men samtidigt bra då man sitter alldeles för mycket framför den.

Det är iallafall det värsta jag har sett!

Permalänk
Skrivet av Jockem00:

Klant som man är så är det bättre att inget säga... Men att vara utan en dator känns konstigt men samtidigt bra då man sitter alldeles för mycket framför den.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/39971702/2014-03-18%2020....

Vad hände ?

Permalänk
Skrivet av Jockem00:

Klant som man är så är det bättre att inget säga... Men att vara utan en dator känns konstigt men samtidigt bra då man sitter alldeles för mycket framför den.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/39971702/2014-03-18%2020....

Läckte blocket ?
En gång för lääänge sen började min vattenkylning läcka och det slog upp fina lågor från grafikortet (fönster i chassiet) i nån sekund eller två innan nätagget slog av..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Läckte blocket ?
En gång för lääänge sen började min vattenkylning läcka och det slog upp fina lågor från grafikortet (fönster i chassiet) i nån sekund eller två innan nätagget slog av..

Det är vad jag tror... För ett tag sen hade jag problem med att de läckte men nu när jag äntligen trodde att det var bra eftersom de rullade på så länge så hände detta så jag tippar på det... Fast dessa fina lågor var inte direkt så fina för mig!

Gick runt som en idiot för att leta efter brandfiltern (det enda vi har här...) så den fick stå i låga ett tag... När man väl hittar den så blev jag tvungen att bära ut den och slå tills det la av. Några minuter senare när jag trodde att det var släckt så HÖR jag att något fortfarande är i låga... Denna gång CPU-kylaren... Så fick ta vatten vilket var det sista jag ville göra men hur ska man släcka vid CPU-kylaren, så trångt som det är i en Prodigy?!

Är ledsen/sur/ok dock... Vet inte riktigt hur jag ska vara men ack så sur man blir då man kunde hanterat detta på annat sätt. En klant som mig ger sig in i vattenkylning från första början...

Permalänk
Medlem

Inte många timmar kvar tills immigrationsverket i Australien stänger för helgen och min ETA-applikation är inte behandlad ännu... Börjar bli nervös, vetefan var jag ska ta vägen ifall den inte hinner gå igenom före söndag för jag får ju inte stanna kvar här heller. Närmaste stället är väl Fiji fem timmar bort så det lär ju kosta en del i så fall...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Tacka jävlar för Nicola på STA i Christchurch. Ringde nyss och frågade om ETA och hon hittade min ansökan i deras program och sa att hon kunde fixa det manuellt om jag kom in till deras kontor imorgon. FYFAN VAD SKÖNT! Jag får åka till Australien ändå och jag slipper köpa någon svindyr biljett till någon ö mitt i ingenstans medan jag väntar på min ETA ansökan. Ska köpa någon present till henne som tack tror jag, så jävla skönt att det löste sig.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare