Permalänk
Medlem

Inbyggd temp i XP processorer?

Nu när det finns en inbyggd temp i XP processorerna skall man väl kunna avläsa den?

Väntar på sakerna nere i signen.

Kommer jag kunna göra det?

Visa signatur

EPoX EP-8RDA+[¤]Athlon XP 2100+[¤]TwinMOS PC3200 m/Winbond[¤]Radeon 9700[¤]Antec 480W[¤]Vattenkylning[¤] 3D Mark 2001 SE

Permalänk
Medlem

det är väl bara att ta fram första bästa termometer och mäta den.
eftersom den har som du säger en inbyggd temp så behöver du ju inte ens koppla in den

Visa signatur

Life is pain, get use to it
Athlon II X3 440, 12GB ram 5,2TB HDD, Geforce GTX 460

Permalänk
Medlem

Det är väl mer en sensor än en temperatur skulle jag tro
Vissa moderkort stödjer en intern avläsning av temperaturen i XP-prollarna. Om ditt moderkort gör det vet jag inte. Annars är det ju bara och köra på de vanliga sensorerna? (dvs i socketen, under CPUn)

melphist: Däremot hoppas jag du skojar, men det var ett ganska roligt skämt ändå

Permalänk
Medlem

hm,,, Jag hoppas också att du skojar melphist.

Är det någon som vet om Epox 8rda+ kan läsa av den inbyggda tempen?

Och jag vill ju helst slippa de opålitliga sensorerna som finns på moderkortet, därför jag frågar.

Visa signatur

EPoX EP-8RDA+[¤]Athlon XP 2100+[¤]TwinMOS PC3200 m/Winbond[¤]Radeon 9700[¤]Antec 480W[¤]Vattenkylning[¤] 3D Mark 2001 SE

Permalänk
Medlem

Nej det kan det inte, men överhettningsskyddet är kopplat till den så du är rätt säker ändå.
Om datorn är stabil så är inte processorn för varm

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är omöjligt att mäta den på ett 8rda+ då det redan sitter en krets och läser av den som man inte kan se tempen ifrån. Då går det inte att koppla in en till krets och kolla.

Permalänk
Medlem

Enligt Epox läser 8RDA+ från XP´s interna sensor när det gäller överhettningsskyddet, men denna temp visas inte utan CPU tempen som visas tas från en extern sensor! (på deras hemsida kan också läsas att PCI hastigheten är låst till 33Mhz vissa menar att den är låst till 1/2 del av AGP busen)

Visa signatur

Epox 8RDA+ Rev2.2 ,AMD XP2100+@2400Mhz 200FSB 2Vcore, TwinMOS Twister 2*256 PC3500 2,77V, ATi Radeon 9700 275/270@395/330, WD 200GB, 19" Proview, Klipsch Promedia 2,1 THX, Asus DVD, TDK CD-R/RW,

Permalänk
Inaktiv

är det inte så att hastigheten på AGPbussen är låst till dubbla hastigheten på PCIbussen

PCI kom först