Någon är inne på min hotmail?

Permalänk
Medlem

Någon är inne på min hotmail?

Hej, idag när jag skulle logga in på hotmail via datorn så kommer det upp att någon använder detta kontot och att det är spärrat tillsvidare. Jag ska ju då fylla i något jävla frågeformulär och självklart så kommer jag ju inte ihåg allt detta. Och det jag kommer ihåg räcker inte för outlook tydligen. Jag undrar hur jag ska göra, någon som vart med om samma sak och löst det?? Grejjen är den att jag är fortfarande inloggad på hotmail via iphonen, och tydligen så kan jag fortfarande ta emot mail. Men det lär väl inte ta lång tid innan jag inte kan det längre. Behöver verkligen hjälp!

mvh Samuel

Permalänk
Medlem
Skrivet av samuelwa:

Hej, idag när jag skulle logga in på hotmail via datorn så kommer det upp att någon använder detta kontot och att det är spärrat tillsvidare. Jag ska ju då fylla i något jävla frågeformulär och självklart så kommer jag ju inte ihåg allt detta. Och det jag kommer ihåg räcker inte för outlook tydligen. Jag undrar hur jag ska göra, någon som vart med om samma sak och löst det?? Grejjen är den att jag är fortfarande inloggad på hotmail via iphonen, och tydligen så kan jag fortfarande ta emot mail. Men det lär väl inte ta lång tid innan jag inte kan det längre. Behöver verkligen hjälp!

mvh Samuel

Kontakta Microsoft, se om det finns några alternativa sätt att återfå kontot?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av samuelwa:

Hej, idag när jag skulle logga in på hotmail via datorn så kommer det upp att någon använder detta kontot och att det är spärrat tillsvidare. Jag ska ju då fylla i något jävla frågeformulär och självklart så kommer jag ju inte ihåg allt detta. Och det jag kommer ihåg räcker inte för outlook tydligen. Jag undrar hur jag ska göra, någon som vart med om samma sak och löst det?? Grejjen är den att jag är fortfarande inloggad på hotmail via iphonen, och tydligen så kan jag fortfarande ta emot mail. Men det lär väl inte ta lång tid innan jag inte kan det längre. Behöver verkligen hjälp!

mvh Samuel

Kan du inte testa ändra ditt lösenord via din iPhone?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MaKerS:

Kan du inte testa ändra ditt lösenord via din iPhone?

Nej, går inte att göra mycket via mobilen, förutom att skicka och ta emot mail.

Permalänk

Om du kan komma in via mobilen men inte från pc:n så kanske det är pc:n som är infekterad med nåt elakt,annars borde du inte komma in från mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samuelwa:

Nej, går inte att göra mycket via mobilen, förutom att skicka och ta emot mail.

Jag tänkte mer något i stilen att du trycker på "förnya lösenord" på datorn och skriver in mejl adressen (alternativt via safari), då får du ett mejl där du får en länk till hur du kan ändra ditt lösenord, och sen ändra via den sidan kanske? Eller är det så pass illa att det inte ens fungerar med "glömt lösenord/förnya lösenord" metoden?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MaKerS:

Jag tänkte mer något i stilen att du trycker på "förnya lösenord" på datorn och skriver in mejl adressen (alternativt via safari), då får du ett mejl där du får en länk till hur du kan ändra ditt lösenord, och sen ändra via den sidan kanske? Eller är det så pass illa att det inte ens fungerar med "glömt lösenord/förnya lösenord" metoden?

Var menar du att förnya lösenord skulle stå? När man går in på hotmail finns det ju inget sådant :/ Tror nu även att det inte går att ta emot mail från mobilen heller. :S Har skickat in till microsoftt support och ska få svar inom 24 timmar nu. Hoppas fan att detta löser sig.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av samuelwa:

Var menar du att förnya lösenord skulle stå? När man går in på hotmail finns det ju inget sådant :/ Tror nu även att det inte går att ta emot mail från mobilen heller. :S Har skickat in till microsoftt support och ska få svar inom 24 timmar nu. Hoppas fan att detta löser sig.

Kolla under kontoinställningar, där kan du ändra lösen och även ange ett telfonnummer för återställning av kontot.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Kolla under kontoinställningar, där kan du ändra lösen och även ange ett telfonnummer för återställning av kontot.

Kontoinställningar var?? Kommer ju som sagt inte in på min hotmail.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av samuelwa:

Kontoinställningar var?? Kommer ju som sagt inte in på min hotmail.

Men du skrev att det funkade via telefonen, når du inte kontoinställningarna där ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samuelwa:

Var menar du att förnya lösenord skulle stå? När man går in på hotmail finns det ju inget sådant :/ Tror nu även att det inte går att ta emot mail från mobilen heller. :S Har skickat in till microsoftt support och ska få svar inom 24 timmar nu. Hoppas fan att detta löser sig.

Räkna med att det tar mer än 24 timmar nu när det är påskhelg.

Permalänk

Jag hade EXAKT samma problem. Det är nästintill omöjligt att få tillbaka det då Microsoft inte bryr sig ett skit. Bara att göra ett nytt, allt du hade på den är lost. Kommer kännas skit några månader jag har varit med om det.