Följ Black Week på SweClockers

Anniversary Buffen blir permanent

Permalänk
Medlem

Helt underbart då jag till 99,9 % endast hittar skräp, och det är även med denna buff

Visa signatur

CPU: i7 3770K 4.1 Ghz Mobo: Sabertooth Z77 Minnen Corsair 1600Mhz LP DDR3 16GB. Grafikkort: Asus GTX 780 Direct CUII 2 OC
resten är nätagg, SSD disk och hårddiskar samt ett gammalt lian li Armor Suit P80

Permalänk
Skrivet av Gympatrosan:

Haha Babycore

Men softcore är väl för folk som inte orkar eller klarar av att sätta sig in i hur spelet fungerar och bara vill "horda" items..?
Kör du HC så måste du ju iaf vara lite aktiv och tänka lite, kanske jag vet inte.
Smaken är som baken!

Jag kör uteslutande softcore för att jag orkar inte sitta och spela hundratals timmar och sen förlora all min progress tack vare serverstrul eller oförsiktighet.
Att de skulle bero på att man är okunnig eller inte satt sig in i spelet.... neee inte riktigt va?

Permalänk
Medlem

Håller med om att det va bra att behålla buffen, dock så fattar jag inte hur kadala fungerar. Rollat skor för 24 000 shards och inte ett enda par lut socks till min barbar. Får typ 3 olika boots hela tiden typ 7st fire walkers, 6st boj anglers, 5st blackthorne boots och ett antal crudest boots....

Permalänk
Medlem

Totalt fel att man inte behöver sätta sig in i hur spelet fungerar bara för att man kör softcore. Att köra en kass build med fel val av gear på fel ställen gör att men inte blir framgångsrik i softcore.

Att vara för aggresiv i hardcore gör att men dör vilket inte kan anses framgångsrikt. Men man kan också överleva och ända faila genom att endast köra defensivt (endast Vit, Ress, Armor, BLock, dodge osv.)

Spelsättet skiljer sig såklart. Att spela perfekt softcore är antagligen lika svårt som att spela perfekt hardcore. Konsekvenserna av misstag i SC visar sig i att man inte är lika effektiv. I hardcore syns misstagen ibland lite tydligare...

Jag har kört lite HC men kan inte leva med att lite lagg skulle kunna rasera så mycket. Men hatten av till alla HC spelare som har starkare nerver än mig.

Visa signatur

Asus P8Z77-V | i5 3570K@3,4Ghz | Corsair 16GB (2x8) CL10 1600Mhz VENGEANCE LP | ASUS GTX 660 2048MB DirectCUII | be quiet! Pure Power L8 630W |Samsung Basic 840 250GB | Define R4 | Dell 23'' U2312HM IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gympatrosan:

Haha Babycore

Snygg redigering. SC/HC kriget var nära där...

Visa signatur

Asus P8Z77-V | i5 3570K@3,4Ghz | Corsair 16GB (2x8) CL10 1600Mhz VENGEANCE LP | ASUS GTX 660 2048MB DirectCUII | be quiet! Pure Power L8 630W |Samsung Basic 840 250GB | Define R4 | Dell 23'' U2312HM IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pfeffe:

Håller med om att det va bra att behålla buffen, dock så fattar jag inte hur kadala fungerar. Rollat skor för 24 000 shards och inte ett enda par lut socks till min barbar. Får typ 3 olika boots hela tiden typ 7st fire walkers, 6st boj anglers, 5st blackthorne boots och ett antal crudest boots....

Oj så många legends från kadala..har endast fått ett par ice walkers samt lut socks har jag lyckats få efter ca 600 shards men dom var inget vidare så dom gick till återvinningen. Tror legends från Kadala fungerar på samma sätt som att hitta legends i övrigt, det slumpas fram. brukar spela med en som fått hela Might Of The Earth setet från Kadala, bara ren enkel tur.

Visa signatur

CPU: i7 3770K 4.1 Ghz Mobo: Sabertooth Z77 Minnen Corsair 1600Mhz LP DDR3 16GB. Grafikkort: Asus GTX 780 Direct CUII 2 OC
resten är nätagg, SSD disk och hårddiskar samt ett gammalt lian li Armor Suit P80

Permalänk
Medlem

låt folk spela det dom vill, för mig är hc inget kul alls man kan inte slappna av ens.. vill jag ha spänning och rus spelar jag skräckspel och inte spel som diablo3 lol...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Babycore, är det något nytt gamemode de lagt in eller försöker du bara vara rolig genom att antyda att softcorespelare barnsliga?

Mest bara ett uttryck som jag och mina polare kör med. Men det antyder jag inte. Jag har själv lirat en hel del softcore för att lära mig klasserna. Sen kör jag HC för att jag tycker det är roligare och mer spänning.

Självklart får man spela det man tycker är roligast!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av Neomius:

Snygg redigering. SC/HC kriget var nära där...

Tror det kom igång ändå, var inte tillräckligt snabb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jag är grymt besviken. Som en jubileumsgrej har jag absolut ingenting emot buffen, men personligen anser jag att det droppar "för mycket" legendaries. Nu är risken överhängande att jag kommer tröttna på Diablo 3 inom en inte allt för avlägsen framtid.

Jo det håller jag med om, MEN 50% av allt som droppar är inget jag vill ha så jag tycker det jämnar ut sig i längden.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Skrivet av Pfeffe:

Känner igen det där från min eviga shoulder-farming. Har bara fått Vile Ward och Spaulders of Zakara (kräks lite i munnen av att skriva namnet) hittills på säkert 6.000+ shards ;).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

nice! helt klart roligare när man hittar mer prylar... Dock så är ju prylarna man hittar oftast skit tyvär.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Sifear:

Jo det håller jag med om, MEN 50% av allt som droppar är inget jag vill ha så jag tycker det jämnar ut sig i längden.

Skulle säga att en bra bit under 5% av allt som droppar är någonting jag överhuvudtaget är intresserad av. Men utan utmaning tröttnar jag väldigt fort, oavsett hur roligt spelet är i övrigt.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Jacob:

Skulle säga att en bra bit under 5% av allt som droppar är någonting jag överhuvudtaget är intresserad av. Men utan utmaning tröttnar jag väldigt fort, oavsett hur roligt spelet är i övrigt.

Du får ju iaf legendary drops.... din leffe!

Personligen tycker jag inte det är något skillnad nu, får sällan något droppat.

Permalänk
Medlem

Utmaningen finns väl i svårigheten, inte i droppsen. Och även men högre drop rate så kommer det ta ganska många timmar innan man effektivt farmar T6.
Det ända som kommer att hända nu är att lite fler kommer att kunna spela på lite högre Torment nivåer med lite mindre insats av tid.

Jag spelar bara en klass och kör en build. Varje uppgradering jag får minskar chansen för att jag skall tycka nästa drop är bra. Vill man ha mycket intressanta drops så skall man ju spela alla klasser och tänka sig spela alla builds.

Har man dessutom skitkass gear på sina chars så är det ju bingo...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag ställer mig också ganska tveksam till denna permabuff. Kul nu med anniversary, men när det regnar legs och set-items så känns det ju inte lika spännande eller värdefullt längre. Den genuina glädjekänslan jag fick när Gyrfalcon’s Foote droppade är svår att mäta upp med något annat.

Jag förstår att Blizzard vill göra D3 mer ”accessable” för alla, men det blir ju på bekostnad av de som spelar desto mer. Jag hade hellre sett att saker droppade mer sällan än innan patchen MEN, när de väl droppade så skulle de ha bättre chans att rolla bra. Det är ett sådant antiklimax när ett visst item man väntat på hur länge som helst äntligen droppar, men sen rollar helt åt helvete.

Så ja… känner mig också väldigt kluven. Nyheten är förstås bra för de som inte spelar så mycket, men för andra så känns det lite som att det blir FÖR lätt. Sen att man klagar på att det man hittar är värdelöst 99/100… Ja? Du har antagligen saker som närmar sig eller redan är end-gear. GIVETVIS kommer det mesta vara värdelöst om det droppar. Folk förväntar sig att spela en timme, hitta åtta legenderaries varav minst 50% är en uppgradering, liksom… kom igen!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Kenneth:

Du får ju iaf legendary drops.... din leffe!

Personligen tycker jag inte det är något skillnad nu, får sällan något droppat.

Hittade bara tre legendaries senaste riften.

Skrivet av Neomius:

Utmaningen finns väl i svårigheten, inte i droppsen. Och även men högre drop rate så kommer det ta ganska många timmar innan man effektivt farmar T6.
Det ända som kommer att hända nu är att lite fler kommer att kunna spela på lite högre Torment nivåer med lite mindre insats av tid.

Jag spelar bara en klass och kör en build. Varje uppgradering jag får minskar chansen för att jag skall tycka nästa drop är bra. Vill man ha mycket intressanta drops så skall man ju spela alla klasser och tänka sig spela alla builds.

Har man dessutom skitkass gear på sina chars så är det ju bingo...

Visst ligger utmaningen i svårigheten, men för min del är det även att ha någonting att sträva efter. Med den drop rate som är nu känns det helt enkelt inte lika roligt – men alla är vi olika!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Hahahahaha omg irl garv på det asså!

Nä men seriöst så hittar han säkert något att gnälla på...

Nädå . Det senaste dygnet har det varit i genomsnitt 1 leg. per rift så jag klagar inte.

Men visst är det väl roligt att håna alla andra som inte har riktigt samma tur i lotteri , inte sant ?

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Nädå . Det senaste dygnet har det varit i genomsnitt 1 leg. per rift så jag klagar inte.

Men visst är det väl roligt att håna alla andra som inte har riktigt samma tur i lotteri , inte sant ?

Snarare så att det är komiskt att folk som är medvetna om att det är ett "lotteri" spenderar så mycket tid på att klaga på sina vinster och att de fortfarande inte vunnit rätt saker.

Men helt ärligt, är man ute efter ett specifikt item är det väl bara o gambla hos kadala? När jag ville ha Mirrorball och cindercoat körde jag bara rift it forward i fyra dagar och 17k shards senare hade jag dem båda.

Är på jakt efter en Wand of Woh nu men är så trött på d3 så har inte orkat göra samma sak igen...

Permalänk
Medlem

Jag spelar på Master och har fan inte ens märkt av denna buff...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Snarare så att det är komiskt att folk som är medvetna om att det är ett "lotteri" spenderar så mycket tid på att klaga på sina vinster och att de fortfarande inte vunnit rätt saker.

Men helt ärligt, är man ute efter ett specifikt item är det väl bara o gambla hos kadala? När jag ville ha Mirrorball och cindercoat körde jag bara rift it forward i fyra dagar och 17k shards senare hade jag dem båda.

Är på jakt efter en Wand of Woh nu men är så trött på d3 så har inte orkat göra samma sak igen...

Ja att gambla gear är ju helt rätt väg att gå då du har större chans att få den set delen eller vad det nu är direkt ifrån kadala.
Jag hittar ringar o amuletter samt weapons sen gamblar jag resten av gearet helt enkelt.

Fick tex 3 Jade delar till min WD bara igår ;D. Dock 2 på gambling och 1 randome drop i rift.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr S:

Oj så många legends från kadala..har endast fått ett par ice walkers samt lut socks har jag lyckats få efter ca 600 shards men dom var inget vidare så dom gick till återvinningen. Tror legends från Kadala fungerar på samma sätt som att hitta legends i övrigt, det slumpas fram. brukar spela med en som fått hela Might Of The Earth setet från Kadala, bara ren enkel tur.

600 shards ? Du msåte mena 6000 shards, och det är inte mycket alls, minst 10 000 shards får man räkna med för att få något.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Jag ställer mig också ganska tveksam till denna permabuff. Kul nu med anniversary, men när det regnar legs och set-items så känns det ju inte lika spännande eller värdefullt längre. Den genuina glädjekänslan jag fick när Gyrfalcon’s Foote droppade är svår att mäta upp med något annat.

Jag förstår att Blizzard vill göra D3 mer ”accessable” för alla, men det blir ju på bekostnad av de som spelar desto mer. Jag hade hellre sett att saker droppade mer sällan än innan patchen MEN, när de väl droppade så skulle de ha bättre chans att rolla bra. Det är ett sådant antiklimax när ett visst item man väntat på hur länge som helst äntligen droppar, men sen rollar helt åt helvete.

Så ja… känner mig också väldigt kluven. Nyheten är förstås bra för de som inte spelar så mycket, men för andra så känns det lite som att det blir FÖR lätt. Sen att man klagar på att det man hittar är värdelöst 99/100… Ja? Du har antagligen saker som närmar sig eller redan är end-gear. GIVETVIS kommer det mesta vara värdelöst om det droppar. Folk förväntar sig att spela en timme, hitta åtta legenderaries varav minst 50% är en uppgradering, liksom… kom igen!

Ja, det droppas lite för mycket legs, men iom att det mesta är skit så gör det inte så mycket. Seasons kommer ju för de som vill ha mer utmaning och kan lägga 5 timmar per dag på att nöta....

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av moire:

600 shards ? Du msåte mena 6000 shards, och det är inte mycket alls, minst 10 000 shards får man räkna med för att få något.

Ja, jag tycker det med Tog mig 15 000 shards för att få tag i Eberli Charo.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

I ett spel som är baserat på att döda monster och få loot ser jag inga problem med detta. Ingen som klagade i D2 när man fick 2-3 uniques per bossrun, även om de var skit. Då kunde man till och med byta, vilket är omöjligt i D3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Jag spelar på Master och har fan inte ens märkt av denna buff...

Normal och Master har exakt samma droprate på legendaries så kan ju vara därför
Vill du märka av skillnaden får du börja köra högre torments, jag märker stor skillnad när jag kör mina softcore chars på T3-T5 men på min hardcore som precis börjat köra Torment 1 är det i princip ingen skillnad.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Hittade bara tre legendaries senaste riften.

Visst ligger utmaningen i svårigheten, men för min del är det även att ha någonting att sträva efter. Med den drop rate som är nu känns det helt enkelt inte lika roligt – men alla är vi olika!

Hmm... nu var du ironisk hoppas jag. Svårt med internet ibland Annars kul jämförelse idag "fick bara 3 legs på en rift :(" mot hur det var när D3 kom. Droppade väl en leg på typ 100-150h timmar spelade eller något, dessutom var de ju typ alltid skit

Hade tyckt det varit najs om Blizzard hade addat ytterligare en typ av föremål som är lila med passande namn men som droppade lika ofta som legs gjorde i vanilla, men däremot var ruskigt bra!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Aha det förklarar saken lite bättre
Igår tänkte jag på kvällen fan jag har tid att köra en timme diablo 3 innan sängen.
Startar upp spelet och joinar ett public game, riften startar precis, jag går in i portalen.
Precis när jag kommer in ser jag en vit chest öppnar boom en maximus ramlar ut.
Sen går jag 5 meter möter ett gäng vita fjantar boom en thunderfury.

Tror jag fick totalt 8 legs den riften.
Det var mycket roligt, dock var det mesta skräp.
Så en som inte har så många timmar att spela kan det vara roligt ibland

Visa signatur

Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO |
Samsung SSD Basic 830-Series 256GB | Intel Core i7 3770K 3,5Ghz |
Asus Xonar Essence STX | Noctua NH-U9B SE2 | Antec Performance One P280 | Corsair HX 850W 80+ Gold Modulär | MSI GTX 770

Permalänk
Medlem

Jag tycker drop känns helt knasigt. Min crusader får kanske 1 leg item per 5 timmar, sedan kanske någon leg misc var annan timme.
Kör jag med min WD får jag set item var tredje timme och typ 2 leg per timme. Är en ENORM skillnad i droprate när jag spelar med dessa två karaktärer.

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cigge88:

Jag tycker drop känns helt knasigt. Min crusader får kanske 1 leg item per 5 timmar, sedan kanske någon leg misc var annan timme.
Kör jag med min WD får jag set item var tredje timme och typ 2 leg per timme. Är en ENORM skillnad i droprate när jag spelar med dessa två karaktärer.

vilken torment kör du? själv blir jag sur när man flera gånger dödat rift bossen på torment 5 och droppar inte en enda legendary.. men spelar man sen själv lite solo på torment 3 så vips kan man få ibland flera legendaries.. blir inte klok på sånt då man har ju lite mera mf när man spelar med 3 andra.