Följ Black Week på SweClockers

Anniversary Buffen blir permanent

Permalänk

Anniversary Buffen blir permanent

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12926172697

Verkligen ett bra beslut!
I ett spel där man inte kan tradea och precis allt är BoA så är detta en mer passande nivå på drops.

Permalänk
Skrivet av the_weird:

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12926172697

Verkligen ett bra beslut!
I ett spel där man inte kan tradea och precis allt är BoA så är detta en mer passande nivå på drops.

Håller med. Hade även varit trevligt om dom låst upp så att man kunde trada(goldet hade kunnat få vara BoA)

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Det är väl inte fel ändå, nu kanske jag kan orka geara min WD när det ändå droppar lite bättre.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Man skulle kunna tradea en BoA grej i veckan eller nått. Så att man kan ge polare mm grejer som man inte behöver.

Dock trevligt med leg buffen. Hittade två Thunderfury på samma dag

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk

Jag gillar när det är jobbigt att få tag i prylar, så jag vet inte riktigt vad jag tycker. Känns lite som att dom lyssnar på alla som gnäller och bara "ja men okej, vi höjer det permanent då".

Nu kanske chansen att få legendarys fortfarande inte är så jäkla stor men som sagt... kluven!

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Jag gillar det men det är nog för att jag har ca 2h / dag att spela som mest
Och nu har jag en möjlighet att faktiskt känna att jag hittar något, dock smälter man det mesta, men då hittar jag ju mats i alla fall...

Dock kan jag förstå att det e trisst för dem som tidigare kämpat som f*n. Men de som har mer tid kan ju oftast få bättre rolls på allt

Permalänk
Medlem

Jag tror folk lirat för att buffen var temporär. Ni vet passa på att handla lök det är halva priset denna vecka. Nu blir det bara ett lågt pris.

Jag tycker det är synd de ökar dropraten. Det är roligare att hitta saker om du fått leta länge!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tycker det är bra. Med tanke på att man ofta får samma leg tusen gånger och det går åt ganska många när man ska rolla är det från min sida en välkommen beslut.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexbert:

Jag tror folk lirat för att buffen var temporär. Ni vet passa på att handla lök det är halva priset denna vecka. Nu blir det bara ett lågt pris.

Jag tycker det är synd de ökar dropraten. Det är roligare att hitta saker om du fått leta länge!

Jo det känns mer rewarding att få en legendary om det är dålig dropchans problemet är att dem inte har bestämda stats så man kommer ändå nästa alltid få skit även med reforging.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Skrivet av Flexbert:

Givetvis betyder detta att folk om ett halvår kommer att stå och banka på blizzards portar och skandera "Högre droprate, det suger nu!" men samtidigt så är en högre droprate ett bra val tack vare allt "skräp" som droppar.

Om dom sållat bort 80% av allt skit man får (leg utan affixer t.ex) så hade dom för min del kunnat sänka droprate istället för att permanent höja.

Så, om legendary vore legendary och inte glorifierade rares samt om inte allt vore BoA så hade jag också tyckt att det vore synd att dom gjorde buffen permanent.

Permalänk
Medlem

Jag håller med, man ska få kämpa för sina grejor.

Men jag som person har aldrig nåt flyt i spel så allt jag hittar är i princip skräp. Så för mig är det välkommet med buffen då jag ändå lär få kämpa för att hitta något vettigt. Nu får jag iaf mer crafting mats.

En miljon Compass Rose ringar gör mig inte glad

Permalänk
Medlem

Folk kommer alltid tycka olika där. Jag är ingen som gillar att grinda/farma i större utsträckning men förstår absolut folk som gillar det och älskar känslan när man till sist hittar det som man letat efter ett långt tag.

Sen är ju 95% av alla legs jag hittar kassa så det kommer fortfarande ta ett tag att få bra saker Ju bättre grejer man får desto svårare är det att hitta upgrades.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är bra att buffen stannar... eftersom dom körde den en hel vecka så tror jag inte att dom hade kunnat ta bort den utan att tappa en del spelare. På en vecka vänjer man sig om man spelar någorlunda frekvent. Så tanken på att grinda dubbel så lång tid för samma antal drops känns nog inte så lockande...

Jag tycker också att looting systemet är bra. Droprates är bra och det är bra att det fortfarande finns en del kassa legendaries.
Tycker RoS är riktig bra jämfört med D3 vanilla.

Bara att det i typ 95% droppar med rätt mainstat är ju guld värt... det var inte bättre förr...

Visa signatur

Asus P8Z77-V | i5 3570K@3,4Ghz | Corsair 16GB (2x8) CL10 1600Mhz VENGEANCE LP | ASUS GTX 660 2048MB DirectCUII | be quiet! Pure Power L8 630W |Samsung Basic 840 250GB | Define R4 | Dell 23'' U2312HM IPS LED

Permalänk
Medlem

Twoedge kommer väl gilla denna nyhet när han väl ser detta ;D

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Avstängd

BIS efter 2 månader.. GG. RoS kommer dö ut nu fram till nästa expansion.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Jag är grymt besviken. Som en jubileumsgrej har jag absolut ingenting emot buffen, men personligen anser jag att det droppar "för mycket" legendaries. Nu är risken överhängande att jag kommer tröttna på Diablo 3 inom en inte allt för avlägsen framtid.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

För mig som knappt har tid att grinda känns detta väldigt välkommet. Dock regnar det ju i princip legendaries på mig denna vecka då jag och sambon just börjat lira Torment för första gången och därmed fick både det hoppet + anniversary buffen på en och samma gång. Fortfarande känns det dock som att det primärt droppar skit och väldigt få användbara saker, även efter rerolls. Har tappat räkningen på hur många Zweihanders jag fått t.ex. men nu på torment har jag även börjat få set items vilket känns roligt men att få ihop något komplett lär ta ett tag likförbaskat.

EDIT; Fördelen jag primärt ser med detta är att nu kommer även casualspelare som mig kunna dra upp flera karaktärer till torment nivå och på så sätt ha roligt på flera sätt. Jag förstår dock hur frustrerande det måste vara om man är en grinderorienterad D2 spelare.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Jag är grymt besviken. Som en jubileumsgrej har jag absolut ingenting emot buffen, men personligen anser jag att det droppar "för mycket" legendaries. Nu är risken överhängande att jag kommer tröttna på Diablo 3 inom en inte allt för avlägsen framtid.

Äh, bara att geara upp lite fler gubbar

Personligen gillar jag det skarpt, men att jag inte har fått Gyrfalcons Foote efter snart 200 timmar på min Crusader bidrar nog.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Mycket bra, finns inget värre spela spel som diablo och man spelar i evigheter och det knappt droppar legendaries.. så jäkla trist så detta är bara positiva nyheter.

Permalänk
Medlem

BIS items kommer fortfarande att droppa otroligt sällan.

Exemple: BIS RoRG. Låt oss säga att du vill ha dessa stats. jag hittar på lite på roll span eftersom jag inte har dom i huvudet.

Max Int. 500 (400 - 500)
CHD 50 (25 - 50)
CHC 6 (4 - 6)
Samt en fjärde som du rollar fram (+dmg eller ias)

Låt oss säga att du ALTID HAR FLYT och får 3 bra rolls (vilket är ganska osannolikt bara där.
Fört att få dom första 3 maxxade så har man chansen 1/7500 eller 0,0133%.
Dessutom rolla som en galning för att maxxa den fjärde rollen. (enklare om du vill ha IAS men ganska hopplöst om du vill ha perfect +dmg)

Så BIS kommer alltid att vara sjukt ovanligt... Finns det en enda post i detta forum på en perfect rollad BIS?

Problemet att det alltid kommer till en gräns när man måste lägga fruktansvärt mycket tid för att förbättra sin gear ytterst lite.
Är droppchansen för legs låg så kommer folk ge upp när man inte får ett item. Är dropchansen högre så kommer man ge upp när man fått alla items men jagar små förbättringar i form av bättre rolls.

Kom på nu att RoRG alltid droppar med +IAS (tror jag) så exemplet blir lite fel. Men ni förstår kanske poängen. Dropchans förändringar förskjuter bara vilken gear nivå alla har.

Höjer man blir dom med bra gear bli lessna eftersom dom kämpat hårt.(Och deras gear har tappat i värde)
Sänker man så kommer de med sämre gear bli lessna eftersom det kommer ta längre tid för dem att komma ikapp dem med bra gear.

Visa signatur

Asus P8Z77-V | i5 3570K@3,4Ghz | Corsair 16GB (2x8) CL10 1600Mhz VENGEANCE LP | ASUS GTX 660 2048MB DirectCUII | be quiet! Pure Power L8 630W |Samsung Basic 840 250GB | Define R4 | Dell 23'' U2312HM IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neomius:

BIS items kommer fortfarande att droppa otroligt sällan.

Exemple: BIS RoRG. Låt oss säga att du vill ha dessa stats. jag hittar på lite på roll span eftersom jag inte har dom i huvudet.

Max Int. 500 (400 - 500)
CHD 50 (25 - 50)
CHC 6 (4 - 6)
Samt en fjärde som du rollar fram (+dmg eller ias)

Låt oss säga att du ALTID HAR FLYT och får 3 bra rolls (vilket är ganska osannolikt bara där.
Fört att få dom första 3 maxxade så har man chansen 1/7500 eller 0,0133%.
Dessutom rolla som en galning för att maxxa den fjärde rollen. (enklare om du vill ha IAS men ganska hopplöst om du vill ha perfect +dmg)

Så BIS kommer alltid att vara sjukt ovanligt... Finns det en enda post i detta forum på en perfect rollad BIS?

Problemet att det alltid kommer till en gräns när man måste lägga fruktansvärt mycket tid för att förbättra sin gear ytterst lite.
Är droppchansen för legs låg så kommer folk ge upp när man inte får ett item. Är dropchansen högre så kommer man ge upp när man fått alla items men jagar små förbättringar i form av bättre rolls.

Kom på nu att RoRG alltid droppar med +IAS (tror jag) så exemplet blir lite fel. Men ni förstår kanske poängen. Dropchans förändringar förskjuter bara vilken gear nivå alla har.

Höjer man blir dom med bra gear bli lessna eftersom dom kämpat hårt.(Och deras gear har tappat i värde)
Sänker man så kommer de med sämre gear bli lessna eftersom det kommer ta längre tid för dem att komma ikapp dem med bra gear.

BIS och Perfect BIS är inte samma sak. Det här var verkligen tråkiga nyheter för mig, hade redan tröttnat iof då T6 gick tämligen enkelt. Börjar nog spela igen när seasons/tiered rifts kommer.

Permalänk
Skrivet av Leon1:

Inte illa!
Ser personligen fram emot det men du är lite luddig i din kommentar. Gäller det alla mina chars? Eller bara en?

Skrivet av karjix:

Hehe, frågar du honom är det väl ändå för dåligt med drops

Skrivet av Kakann:

BIS och Perfect BIS är inte samma sak. Det här var verkligen tråkiga nyheter för mig, hade redan tröttnat iof då T6 gick tämligen enkelt. Börjar nog spela igen när seasons/tiered rifts kommer.

Eller geara upp en annan klass?
Man favoriserar väl alltid en klass men om den klassen som du säger redan fixar T6 och man har tröttnat, varför inte prova någon av dom andra 5 klasserna?

Personligen så hade jag slutat spela efter några veckor på vanilla om jag varit låst vid en klass...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Det är definitivt en risk när man ökar dropchanserna att det blir för lätt att skaffa gear för T6. Jag kan förstå att när man kör T6 hyggligt enkelt så finns det inte så mycket att jaga. Dessutom tycker jag inte det finns tillräckligt mer belöning att köra höga Torments.

En bättre lösning än att öka droprate på högre T hade vart att öka roll span en smula för varje T level. Så t.ex varje nivå man ökar från T1 skulle öka Mainstat spannet men kanske 5%.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

Det gjorde vanilla också trots AH. Som sagt så måste man även ha tur att få något bra vilket tar tid. Fick min Starfire för mer än en månad sen och för en vecka sedan fick jag Bonesabre, sen en till som hade 8,5dps mer. Nu lyckades jag crafta ett som hade 42dps mer men är fortfarande en bit ifrån 2400dps på vapen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Kör du Babycore eller Hardcore?

Ifall du kör baby, kör HC. Få upp en gubbe som klarar T6 tämligen enkelt där är jobbigt!

Jag har nu en som kör T2 relativt enkelt på HC och funderar på att ta steget upp på T3.
Men kräver bra mycket bättre gear för att bekvämt köra T3 för min del.

Att detta blir permanent är perfekt för oss som lirar HC då det är större behov där. Helt plötsligt möter du fel pack och all din gear är borta och då är det skönt att det droppar ganska mycket nytt

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Hahahahaha omg irl garv på det asså!

Nä men seriöst så hittar han säkert något att gnälla på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Kör du Babycore eller Hardcore?

Ifall du kör baby, kör HC. Få upp en gubbe som klarar T6 tämligen enkelt där är jobbigt!

Jag har nu en som kör T2 relativt enkelt på HC och funderar på att ta steget upp på T3.
Men kräver bra mycket bättre gear för att bekvämt köra T3 för min del.

Att detta blir permanent är perfekt för oss som lirar HC då det är större behov där. Helt plötsligt möter du fel pack och all din gear är borta och då är det skönt att det droppar ganska mycket nytt

Babycore, är det något nytt gamemode de lagt in eller försöker du bara vara rolig genom att antyda att softcorespelare barnsliga?

Permalänk
Medlem

Får fan mindre och sämre gear nu än vad jag fick innan buffen. Allt jag får nu är 2h.

Körde T3 och fick inget på act 1 och 2 bountys + 2 rifts.

Permalänk
Medlem

Rätt beslut tycker jag med tanke på 95% av alla legs man hittar är skräp. Dingade paragon 300 igår och jag har fortfarande bara max två delar av de ovanliga klass seten, min vanliga otur

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Haha Babycore