Cor Verus Korståg (Diablo 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Hur kör ni - är det /players 8 i början?
Eller är det standard hela vägen? Isåfall - hur lyckas ni levla så mycket?

Nu har jag fått igång spelet... men det cappar i 25fps... varför det? Jag har ju cappat det till 100 i glidern....

Skrivet av AMD-FX:

25 är väl max i Diablo II vad jag vet

I Single Player är D2 cappat till 25FPS, i multiplayer så finns ingen gräns.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Okej.
Då testar vi såhär.
Jag kör en amazon

Wish me luck... tror inte det är den mest optimala klassen. Men bara man kan hitta ett par feta javs så kan det vara rätt kraftfull dmg.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

javazon är nytt, vi har haft amd på en bowazon men den vart för trögspelad tydligen.

Bra jobbat ianbonden, helt sjukt va tanky du är, men måste säga att jag alltid har tyckt redemption verkar nice på pappret, kul att du visar att den är nice i verkligheten också! Tar den alla corpses på hela skärmen eller bara närmast din hero? Hoppas du hittar nått sinnesstört bra item nu, du är verkligen i de territorierna där de kan droppa!

Visa signatur

i5 2500k, msi p67a-gd55, Noctua NH-U12P SE2, 8gb g-skill, 60gb ssd v2, 1tb samsung, gigabyte gtx 570 oc, corsair tx 650, FD r3 med 2insug fram och 2ut på bak/upp. Win 7 64.

Permalänk
Medlem

yeeah! gött Lucifer!

lycka till! jag tror på en amazon absolut! hon verkar ha flera tunga skills och jag har stött på flera items i shoppen som verkar grymma för henne

akta dig för gloams bonden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexis:

javazon är nytt, vi har haft amd på en bowazon men den vart för trögspelad tydligen.

Bra jobbat ianbonden, helt sjukt va tanky du är, men måste säga att jag alltid har tyckt redemption verkar nice på pappret, kul att du visar att den är nice i verkligheten också! Tar den alla corpses på hela skärmen eller bara närmast din hero? Hoppas du hittar nått sinnesstört bra item nu, du är verkligen i de territorierna där de kan droppa!

Ja, en javazon är nog bättre än som bågskytt. Jag fick nästan magsår av att spela som bågskytt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Ja, en javazon är nog bättre än som bågskytt. Jag fick nästan magsår av att spela som bågskytt

En hybrid med freezing arrow på switch kan vara funkis. Lightning immuna på hell är ofta ganska svaga när det kommer till överlevnad, lite liv, låg defence osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Skrivet av jejja:

En hybrid med freezing arrow på switch kan vara funkis. Lightning immuna på hell är ofta ganska svaga när det kommer till överlevnad, lite liv, låg defence osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis detta jag tänkt testa!

Sen går det ju tillägga att javan har physical även på spellsen.
Så light immunes brukar gå. Problemet är väl att light immunes ganska ofta även är phys - där kommer freezing in i bilden.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

det var dags att klämma in nån timmes lir. vatt lite av en brud respektive tekken helg men lite blir det idag

lyckats ta mig till första frusna delen och såg efter lite tjafsande med skeleton mages och vipers en nedgång till frusna floden. jag visste att det skulle bli tufft men med stridsrustning och hjälm på samt diverse amulett och ringar med mera så tog vi oss ner

väl där väntade en större trupp vipers och gloams. dessa onda ting med sin smattrande energi som viner genom den kyliga luften. vi rusade upp med hjärtat i halsgropen och beslöt oss för att dokumentera nedgången först

while contemplating your fate, the gods pause for a while..

på vägen upp genom den frostiga vildmarken var vi båda nära att dö vi dett tillfälle där två skeleton mage ledare hade gjort gemensam sak där de vaktade ett av passen. de förbannade oss och sköt med flerdubbelt ökade elementarattacker. det var nära. alldeles för nära. mercen föll ett par gånger men kom alltid tillbaka

vi tog dem en efter en och jag beslöt att hämta honom var gång trots den potentiella budgetrisken

däefter tog vi oss vidare upp och stötte på några demon-boars och deras ledare hade blict attacker som slog tillbaka oss båda. där rann svetten och paniken kröp snabbt längs ryggraden. jag var riktigt nära på att dö där. lightning enchanted boltsen var stora som stormmoln är de flög fram i jakt på död

återigen upprepade sig historien och juvven flödade och windowsknappen koms åt. det var otäckt att ta sig in igen ovetandes om jag levde eller ej. det gjorde jag tack och lov

okej..tillbaka till frusna floden och till att rädda Anya

edit: usch..runt hörnet väntade inte bara gloams och vipers. det är stora snöbestar som försvarar dem så gloams och vipers kan skjuta fritt. för att stoppa dem måste jag ta risken att varna fler av demonerna att vi har kommit. det verkar bättre att satsa på att ta en storm i taget, även om de får skjuta ohindrat

edit 2: helvete! nu har gloamsen längre bort sett oss och skjuter utifrån synhåll! healthen rusar ner och kräver dyra helande drycker. tack och lov hade vi just kommit över max stashen och en liten gömma finns även i stan

Permalänk
Medlem

det var det : )

Anya är räddad och belöningen gör mig ännu mer angelägen att hitta en sacred targe. min skada ligger annars på 630-690 har jag för mig..synd på resisten bara men vilken skadeökning jag har att se fram emot!

bonden..två ord angående hennes grotta och gloamsen

akta dig

annars det jag måste säga är att baal verkligen steppat up defensen nu. jag blir helt utmattad efter en timme eller två. man måste vara på tå hela tiden nu

Permalänk

Sådär ja!

Då har javazonen Rullarn påbörjat sitt korståg!

I början gick det lite långsamt. Det tog en stund innan jag fick min första vettiga java-spell.
När jag väl fick min power strike samt lightning bolt så har det varit en enkel färd genom underjordspassager, mot mörka skogar, kloster, fängelser och till sist genom katakomberna för att dräpa gift-häxan Andariel. Det mesta har in fact one-shottats.

Jag och Andy går way back, så jag hade taktiken inställd. Rensa allt runtom, pulla henne, drick en god svart potion och börja mata 123 för psnres + mana + hp. Reju potsen fick vänta om det blev kris, men det var inga problem. Hon dog på platsen efter ett par hårda smällar med 150lightning damage i ansiktet.

Loot? 4 gula items. Ett par handskar som var uppgrade. Annars var det 3 soso-stavar. Aja - bättre lycka i nightmare. Då ska vi ha tgods eller titan

Vi är nu level 15,5 när vår resa fortsätter mot Lut Gholein!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Jag och Andy går way back, så jag hade taktiken inställd. Rensa allt runtom, pulla henne, drick en god svart potion och börja mata 123 för psnres + mana + hp.

Sexuellt ofredande? Men ändå klokt att rensa allt runtom först, ifall det är mycket vildvuxet där nere.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

"sexuellt ofredande" är vad man läser först och innan jag fattade grejen så tänkte jag "vad fan har hänt med tråden efter läggdags igår.."

haha shit man..

Permalänk
Medlem

Jag försöker att inte bry mig vad gäller all svengelska men denna gången blev det så lustigt att jag fick lov att kommentera

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Jag försöker att inte bry mig vad gäller all svengelska men denna gången blev det så lustigt att jag fick lov att kommentera

på tal om det har jag en liten vits..

Vad var Jesus favoritgodis?(ps hoppas verkligen Herren har humor annars lär jag få sota för detta)

Svar: Snickers

hehe

Permalänk
Medlem

måste ha tag i en sacred targe eller dylikt

finns det inget sätt att köpa dem förmodar jag..

gloams har massiv resistance mot physical har jag märkt..nu på act 5 så antar det är guest monster thing men de är betydligt svårare i alla fall. skadan vet fan om inte den är boostad också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

måste ha tag i en sacred targe eller dylikt

finns det inget sätt att köpa dem förmodar jag..

gloams har massiv resistance mot physical har jag märkt..nu på act 5 så antar det är guest monster thing men de är betydligt svårare i alla fall. skadan vet fan om inte den är boostad också

Tyvärr är det att hitta dessa klass specifika items som gäller.

Och du har helt rätt i att monsterna är tuffare i act5 än act3 och 4!

Jag har börjat köra i act3 nu, klar med spider forest och inne i Great Marsh som självklart är full med Gloams! Det går hyfsat stabilt även om elite packen är helt sjuka redan nu när det kommer till skada! Första jag mötte hade spectral hit vilket blev ett bra uppvaknande att det var dags att ta det väldigt försiktigt!

Permalänk
Medlem

ahh ok tack!

akta dig för sewers också

Permalänk
Medlem

Är framme vid ett område jag kommer ihåg mycket väl från min necro då det var långa trånga korridorer och massvis med Gloams, det slutade med att jag gav upp och inte körde klart det då, nu ska det bli andra bullar!

Permalänk
Medlem

Now it will be other buns som engelsmannen säger

lycka till!

Permalänk
Medlem

Ibland känns det som att Baal håller koll på swec..
Går ner och runt första hörnan väntar det ett dubbel pack, en Gloam elite och en stygian doll elite.. tack och lov inga livsfarliga mods men det var ändå med hjärtat i halsgropen jag dödade den första Dollen för att testa skadan på dessa. Den visade sig inte alls vara så hög som jag var rädd för dock

EDIT: nytt dubbelpack med dolls och Gloams runt nästa hörn... vad är det här för ställe?!

Permalänk
Medlem

haha det gör han lätt. det vore enkelt att säga att "min bils bakre högra fjäder gick sönder pga vanligt slitage och de där tusenlapparna är sånt man får räkna med ibland"

men sen stannade jag upp och tänkte lite på det

När jag analyserat den effekt detta hade på min skärpa, hur alla händelser därefter verkade sammanvävda och ämnade att rasera mitt fokus, hur frustrationen hade en tendens att göra mig lite mindre aktsam i spelet så stod det klart för mig att den jävla demonen uppenbarligen måste ha smugit ut från cyberspace och helt enkelt sabbat min bil för att öka sina chanser i diablo 2

Så med den där empiriska faktan så kan vi nog utan tvivel fastslå att han läser tråden också

Permalänk
Medlem

jag vill ha the herald of zakarum

Permalänk
Medlem

hahah wow! reanimated horde, charge attack av en ledare med exra fast, extra strong, cursed. DEN gjorde ont! jag fattar knappt hur jag överlevde men det måste ha varit life tap som tog mig tillbaka så snabbt. mercen dog två ggr och bägge såg ut att vara en one-hitter men även om det inte var det så snackar vi SJUK skada

i och med att detta är första gången jag når längre än hell act 2 nånsin så är mkt nytt för mig. schyssta guys! liknande varningar. jag måste veta allt!

finns det nåt vi kan ha missat? deras skada här med charge och extra strong kom som en chock. jag vågar knappt anfalla dem nu. vore super i fall ni kommer på nåt mer vi missat. förstår att det kan vara svårt men som sagt..i fall i fall

Permalänk
Medlem

aaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh"!""""""""""""""""""""""

Permalänk
Medlem

DET kunde varit slutet! shiiit shit jag skakar... helt sick

en grupp med blå minotaurer. champions eller vad. vet inte. de slog ner mercen och jagade mig, snabba så in i helvete. det är glacial trail vi är på(i), nån typ av isgrotta. de jagar sen mig, jag får upp en portal men vågar inte ens tänka tanken att hinna ta mig in genom den. shit, jag springer runt stället för att komma undan dem och komma till portalen bakvägen men såklart finns där skelett och en boss i vägen. jag chansar på att springa förbi dem och minotaurerna flåsar efter och hugger. juvve potions tar upp mig och jag rusar vidare

paniiiik! det finns inget" runda via bakvägen"

jag inser mmitt misstag och har sprungit rakt in i en fälla. det är en vägg och inte en genomfart som jag trodde

aaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!! sån sjuk panik jag fick och insåg att jaha nu är det kört..nu kommer jag alltså dö..........

men nåt märkligt händer. jag fryser inte utan kämpar på med att springa tillbaka. genom trånga gångar och skelett som skjuter och minotaur champions, possessed eller vad fan baal nu har skikcat så springer jag ensam och dricker juvve med jämna mellanrum.

jag lyckas FAN TA MIG GENOM! jag ser portalen men jag är jagad tätt av snabba minotaurerna

men jag kommer ut!!!!!!!!!!!

aaaaaah : )))))))))))) det är INTE ÖVER ÄN!

frågan är bara hur fan jag ska ha en chans att stoppa dem. måste pissa och tänka igenom detta otroliga uppdrag

Permalänk
Medlem

såhär var det alltså. titta på shrinet upp till höger. där stod jag ner mercen anfölls i korridoren snett upp till vänster. jag satte portalen ungefär vid shrinet och sprang sedan hit där jag är nu för att "komma runt och ta mig till portalen andra hållet

ni kan säkert förstå paniken när jag mötte detta istället fört att komma runt och till säkerhet..

Permalänk
Medlem

Ser att du redan mött de nu, men skulle varna för minotaurerna, de är verkligen vandrande död! Det andra farliga jag kan komma på är sådana knights från act4 som finns på väg ner till Baal och självklart Souls... Även witches kan göra rätt mycket skada i större grupper.

Permalänk
Skrivet av Sca:

Sexuellt ofredande? Men ändå klokt att rensa allt runtom först, ifall det är mycket vildvuxet där nere.

Jag som tänkte att jag skulle komma undan med att inte skriva "pullade"... Men ja. Ibland blir swenglishen för mycket för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Jag som tänkte att jag skulle komma undan med att inte skriva "pullade"... Men ja. Ibland blir swenglishen för mycket för mig.

haha tror jag var 10-11 när jag först stötte på det ordet. jävla ord egentligen : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Ser att du redan mött de nu, men skulle varna för minotaurerna, de är verkligen vandrande död! Det andra farliga jag kan komma på är sådana knights från act4 som finns på väg ner till Baal och självklart Souls... Även witches kan göra rätt mycket skada i större grupper.

tack i efterhand : )

shit måste byta batterier också. kom ner till drifter cavern sen och där väntade demoner av alla dess slag, förvrängda bestar och getliknande samt häxor och deras blodröda attacker. it was rough i tell ya