Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dysenteri:

Brukar det dyka upp bundles med andra spel allt eftersom?

Jo, normalt sett brukar det komma bundles lagom till större titlar lanseras. Det kommer garanterat en bundle med "Zelda U" till lanseringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Eller så slår du till nu och hinner köra både Mk8 och gamla Zelda innan nya Zelda kommer
Skämt åsido, om du inte har spelat Zelda Skywards Sword så är det nåt att kolla på.

Jag har ett Wii original med Skywards Swords, tror jag klarat typ 70% av spelet, men sen hade jag inte tid så det hamnade på hyllan (skäms ), och nu kommer jag knappt ihop storyn, så gissar på att jag måste börja spela det från början. Rekomendera gäran någon skön guide att följa så man kan komma igång lite snabbare, minns att det var lite segt första timmarna, innan det blev lite mer action

Senaste spelet jag klarade på Wii var faktiskt Silent Hill, för någon vecka sen. Förvånansvärt bra, långt över mina förväntningar, det var också segt i början, men kom verkligen igång sen

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Jo, normalt sett brukar det komma bundles lagom till större titlar lanseras. Det kommer garanterat en bundle med "Zelda U" till lanseringen.

Trevligt!

Vore perfekt med en extra stor bundle där man får Mario Party, Mario Kart och Super Mario 3D World eller New Super Mario Bros.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag har ett Wii original med Skywards Swords, tror jag klarat typ 70% av spelet, men sen hade jag inte tid så det hamnade på hyllan (skäms ), och nu kommer jag knappt ihop storyn, så gissar på att jag måste börja spela det från början. Rekomendera gäran någon skön guide att följa så man kan komma igång lite snabbare, minns att det var lite segt första timmarna, innan det blev lite mer action

Senaste spelet jag klarade på Wii var faktiskt Silent Hill, för någon vecka sen. Förvånansvärt bra, långt över mina förväntningar, det var också segt i början, men kom verkligen igång sen

Zelda ska spelas lugnt och passionerat, har du inte tid just nu så är det en bättre idé att vänta än att halvstressa igenom det med en guide bara för att ha gjort det
Kände ungefär samma sak med Majoras Mask en gång i tiden, jag väntade många år innan jag tog upp det igen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tänkte bara fylla i att jag löste mitt problem med att brygga mitt thomson modem och köpa en asus router, funkar perfekt nu.

Jag hade ingen framgång med att få det att funka med thosom gatewayn och en lan-adapter hjälper inte utan problemet kvarstod.

Och efter har bläddrat igenom ett gäng med trådar på diverse forum så är brygga gatewayn och köpa en riktigt router det enda jag kan rekommendera.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Jag tänkte bara fylla i att jag löste mitt problem med att brygga mitt thomson modem och köpa en asus router, funkar perfekt nu.

Jag hade ingen framgång med att få det att funka med thosom gatewayn och en lan-adapter hjälper inte utan problemet kvarstod.

Och efter har bläddrat igenom ett gäng med trådar på diverse forum så är brygga gatewayn och köpa en riktigt router det enda jag kan rekommendera.

Hade också thomson skiten förut, men flyttade sedan och skaffade fiber via Tele2 och sedan dess försvann alla mina problem med onlinespel och annat skit. Telia borde skämmas som köper in den där dyngan.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Nån som kan förklara lite snabbt hur koden för extra spelet man får från Mario Kart 8 fungerar? Jag kommer nämligen ha pengar i slutet av Augusti för att köpa ett Wii U men då missar jag den här kampanjen. Jag har tillräckligt med pengar för att köpa Mario Kart nu direkt så är koden man får nått man måste registrera direkt i eShopen på Wii U't eller kan man spara den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blewris:

Nån som kan förklara lite snabbt hur koden för extra spelet man får från Mario Kart 8 fungerar? Jag kommer nämligen ha pengar i slutet av Augusti för att köpa ett Wii U men då missar jag den här kampanjen. Jag har tillräckligt med pengar för att köpa Mario Kart nu direkt så är koden man får nått man måste registrera direkt i eShopen på Wii U't eller kan man spara den?

Det räcker att du köper spelet innan erbjudandet löper ut och registrerar det på denna sida: http://www.nintendo.se/arkivet/promotions/mk8p?view=Standard

Koden skickas ut till dig i Augusti så det blir ju bra tajming i samband med Wii u köpet :).

Visa signatur

| Fractal design XL | Cooler Master V700 80+ Gold | MSI Z77A-G45 ATX | i5 2500k @ 4.4ghz| Noctua NH-D14 | Sapphire HD 7970 dual-x 3GB @1150/1600 1.2v | 8GB Corsair xms3 @1333mhz | A-data sx900 256GB ssd | WD black 7200rpm 1TB | Seagate Desktop SSHD 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riwdo:

Det räcker att du köper spelet innan erbjudandet löper ut och registrerar det på denna sida: http://www.nintendo.se/arkivet/promotions/mk8p?view=Standard

Koden skickas ut till dig i Augusti så det blir ju bra tajming i samband med Wii u köpet :).

Perfekt

Permalänk
Medlem

Hej!

Köpte ett Wii U för några dagar sen. Registrerade precis min pin kod som följde med spelet och plockade ut en gratis titel hos nintendo.se

Nu är frågan.. Det står klart och tydligt att detta erbjudande inte gäller i Sverige i den röda broschyren som följde med i spelförpackningen, men ändå gick det på nintendo.se
Hur registrerar jag då te.x den koden jag fick med Zelda Windwaker HD? eller te.x Super Mario 3d World. Har fått såna broschyrer med ett gratis spel till dessa också...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vilka kontroller rekommenderas till Mario Kart och spel i allmänhet? Funderar på att skaffa en konsoll, Wii U skulle bli den första någonsin så jag är helt färsk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Vilka kontroller rekommenderas till Mario Kart och spel i allmänhet? Funderar på att skaffa en konsoll, Wii U skulle bli den första någonsin så jag är helt färsk.

Mig personligen så passar absolut Wii U PRO controllern bäst till nästan allt. Den håller ungefär samma stil som Xbox360 eller PS-kontrollerna... Själv tycker jag det känns oerhärt jobbigt att spela med den klumpiga Wii U kontrol som medföljer, så att köpa en Wii U PRO controller har ökat spelglädjen enormt för mig.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Mig personligen så passar absolut Wii U PRO controllern bäst till nästan allt. Den håller ungefär samma stil som Xbox360 eller PS-kontrollerna... Själv tycker jag det känns oerhärt jobbigt att spela med den klumpiga Wii U kontrol som medföljer, så att köpa en Wii U PRO controller har ökat spelglädjen enormt för mig.

Jag är mest ute efter gamla spel är Wii U PRO kontrollen bäst då enligt dig?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag är mest ute efter gamla spel är Wii U PRO kontrollen bäst då enligt dig?

Om du menar att spela typ gamla snes spel eller gameboy som ploppat upp en del av onlineshoppen så absolut.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Äntligen fått tummen ur och beställt:
Donkey Kong Country Tropical Freeze
Mario Kart 8
ZombiU
Wii U Remote Plus Yoshi
Wii U The Legend of Zelda: Wind Waker HD Premium Pack (Nordic)
Wii U Pro Controller Black

Till veckan ska det liras

Köpte aldrig Wii så nu blir det att jaga spel man missat.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Limpfittz:

Hej!

Köpte ett Wii U för några dagar sen. Registrerade precis min pin kod som följde med spelet och plockade ut en gratis titel hos nintendo.se

Nu är frågan.. Det står klart och tydligt att detta erbjudande inte gäller i Sverige i den röda broschyren som följde med i spelförpackningen, men ändå gick det på nintendo.se
Hur registrerar jag då te.x den koden jag fick med Zelda Windwaker HD? eller te.x Super Mario 3d World. Har fått såna broschyrer med ett gratis spel till dessa också...

Det har att göra med att Sverige inte ingår i Club Nintendo. Dessa koder används normalt sett där men i och med det minst sagt generösa kampanjen som Club Nintendo-länderna fått så har Bergsala också sett till att vi här kan få ut ett gratis spel. Det gäller alltså endast Mario Kart 8 och inte de andra.

Det enda vi som konsumenter kan göra är nog att försöka skriva till Nintendo och/eller Bergsala och påtala intresset av ett Club Nintendo även här. Enbart en Svensk blir nog svårt men kan vi få en Skandinavisk Club Nintendo eller kanske gå ihop med exempelvis Tyskland så vore det nog inte helt omöjligt.

Och ja, vi får mindre för pengarna. Det går att plocka ut både Nintendo-relaterade prylar men också spel med de där poängen.

"Some criticism comes from the fact that the Nintendo of Europe Stars Catalogue is only available to members in the United Kingdom and Ireland, the Netherlands, Germany, Belgium, France, Spain, Italy and later Portugal and Russia. Bergsala, which is responsible for all Nintendo-related distribution in Scandinavia, closed down Club Nintendo in the region at the end of the year 2006 because it was not economically viable to keep it going."
https://en.wikipedia.org/wiki/Club_Nintendo

Skrivet av Bejje:

Mig personligen så passar absolut Wii U PRO controllern bäst till nästan allt. Den håller ungefär samma stil som Xbox360 eller PS-kontrollerna... Själv tycker jag det känns oerhärt jobbigt att spela med den klumpiga Wii U kontrol som medföljer, så att köpa en Wii U PRO controller har ökat spelglädjen enormt för mig.

Kan man motivera priset/är flera som spelar så är två Pro-kontroller och iallafall två Wii-mote med nunchuck inte dumt att ha till hands. Man bör ha iallafall en Motion Plus Wii-mote då en del spel kräver den men i övrigt är det bara att återanvända från en gammal Wii om man uppgraderat från en sådan. Aldrig kul om man är flera som ska spela och det fattas en kontroller.

Skrivet av BergEr:

Äntligen fått tummen ur och beställt:
Donkey Kong Country Tropical Freeze
Mario Kart 8
ZombiU
Wii U Remote Plus Yoshi
Wii U The Legend of Zelda: Wind Waker HD Premium Pack (Nordic)
Wii U Pro Controller Black

Till veckan ska det liras

Köpte aldrig Wii så nu blir det att jaga spel man missat.

Det ser ut som att sommaren är räddad då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det har att göra med att Sverige inte ingår i Club Nintendo. Dessa koder används normalt sett där men i och med det minst sagt generösa kampanjen som Club Nintendo-länderna fått så har Bergsala också sett till att vi här kan få ut ett gratis spel. Det gäller alltså endast Mario Kart 8 och inte de andra.

Det enda vi som konsumenter kan göra är nog att försöka skriva till Nintendo och/eller Bergsala och påtala intresset av ett Club Nintendo även här. Enbart en Svensk blir nog svårt men kan vi få en Skandinavisk Club Nintendo eller kanske gå ihop med exempelvis Tyskland så vore det nog inte helt omöjligt.

Men det fanns ju en Nintendo Klubb i Sverige.. var medlem där
Finns den inte kvar ??

Hittade infon.

Citat:

Jag minns gamla Club Nintendo och dess medlemstidningar som skickades ut. Vad hände med klubben egentligen?

Svenska Nintendo Videospelsklubb (bytte senare namn till Club Nintendo) startade 1 september 1986 och lades ned vid årsskiftet 2006/2007. Anledningen att klubben lades ned efter 20 år var att det helt enkelt inte var ekonomiskt lönsamt att ha kvar den.

http://www.nintendo.se/arkivet/faq/club-nintendo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alpha77:

Men det fanns ju en Nintendo Klubb i Sverige.. var medlem där
Finns den inte kvar ??

Den som försvann 2006 verkar det som. Var medlem där även jag (eller ja, på 90-talet hehe). Vi hade nog aldrig Stars-programmet här vad jag förstått, och det är just det för att använda poängen som vi borde ha.

Permalänk
Medlem

Men tråkigt att Klubben är nedlagd.. tycker dom borde starta upp den igen
Men annars går det inte bara att registrera sig på Engelska klubben ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det ser ut som att sommaren är räddad då.

Jo, blir nog en fin sommar hur än vädret är

Var också med i club nintendo förr, var tråkigt när brevet om nedläggning kom :/

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Försöker få 3 stjärnor på alla cups i Mario Kart 8. Har märkt att 150cc är mycket svårare jämfört med andra MK spel. Har kommit till Mirror nu. När jag har fått 3 stjärnor på alla cups så ska jag prova online multiplayer.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Precis lirat Mariokart 8 i 1½ timme på min nyinkopplade konsol, min första sedan Sega Master System. Kul lir, men tog ett par lopp innan man fick till driftandet. Man far ju sidled så muppigt innan själva driften börjar på nå sätt. Saknar lite anti-aliasing och det syns att de jobbat för att inte göra spelet krävande, men annars ser det helt okej ut

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Men tråkigt att Klubben är nedlagd.. tycker dom borde starta upp den igen
Men annars går det inte bara att registrera sig på Engelska klubben ??

visst kan du det men du kan inte ta till vara på erbjudanden för de skickar endast till engelska adresser. Erbjudanden där du får en kod kan dock fungera men fysiska prylar kan du inte få.

Permalänk
Medlem

Edit: Nvm

Permalänk
Medlem

Sitter redan med ett Wii. Min fråga är om Wii kontrollerna fungerar till Wii U ? Tänkte köpa Wii U Premium med Mario Kart 8.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpkt:

Sitter redan med ett Wii. Min fråga är om Wii kontrollerna fungerar till Wii U ? Tänkte köpa Wii U Premium med Mario Kart 8.

Ja dom fungerar. Men inte till alla spel så man får kolla upp vad spelen stödjer innan så man inte köper nått fel. Mario Kart 8 funkar med wiimote som ratt, wiimote + nunchuk och classic kontrollerna.

Köpte mitt Wii U i torsdags med Mario Kart 8 och Super Mario 3D World. Grymt bra spel, lirat nonstop. Blev också ett obligatoriskt besök till eShopen där jag köpte Super Mario Bros, Super Mario World och Super Metroid. Superbra spel

Permalänk
Medlem

Undrar liten snabbt, väljer mellan xbox one (utan kinect) och WiiU.. vilket ska jag köpa? jag har aldrig haft en direkt nintendo konsol förutom gameboy color, de spelen jag spelar mest är fps osv men älskar samtidigt mario. vilket borde jag inrikta mig på?

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Undrar liten snabbt, väljer mellan xbox one (utan kinect) och WiiU.. vilket ska jag köpa? jag har aldrig haft en direkt nintendo konsol förutom gameboy color, de spelen jag spelar mest är fps osv men älskar samtidigt mario. vilket borde jag inrikta mig på?

Vill du spela Mario har du inte så mycket val då det bara finns på Nintendo, men vill du spela FPS så finns och kommer det finnas bra mycket mer att välja på.
Köp båda säger jag. Själv väljer jag dock kombinationen Wii U + PS4.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Vill du spela Mario har du inte så mycket val då det bara finns på Nintendo, men vill du spela FPS så finns och kommer det finnas bra mycket mer att välja på.
Köp båda säger jag. Själv väljer jag dock kombinationen Wii U + PS4.

jo det med att mario är exklusivt till Nintendo förstod jag VIlka FPS är kommande till WiiU, om du har någon info om det
Både xbox och WiiU kan jag tyvärr inte köpa, aldelles för mycket pengar :/

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

jo det med att mario är exklusivt till Nintendo förstod jag VIlka FPS är kommande till WiiU, om du har någon info om det
Både xbox och WiiU kan jag tyvärr inte köpa, aldelles för mycket pengar :/

Dåligt med förstapersonsskjutare.
COD, Devils Third, Watch Dogs får väl räknas dit, och naturligtvis det som verkar roligast - Splatoon.
Här har du det som visades upp på E3, och sedan finns ju de tidigare spelen som släppts till WiiU.