Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av NOiZE:

Dustin har cirka 500kr rabatt på Samsung EVO 500GB SSD. Nu kliar det lite i köpfingrarna. Sen har de några hundrakroners rabatt på 250GB också.

http://www.dustinhome.se/productlist...er_samsung_SSD

Köp inte där, fortfarande 260kr billigare hos konkurrenter http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2074413

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Samsung 840 EVO 250GB hos Alina för 999:-
Logga in för medlemspris, i vanlig ordning.

Jag har precis registrerat mig men priset ändras inte, vad missar jag? Behöver jag maila Alina för att ta del av SWEC priset?

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Jag har precis registrerat mig men priset ändras inte, vad missar jag? Behöver jag maila Alina för att ta del av SWEC priset?

Vet inte.
Se bild

Lägg en order och mejla. Du kan ju alltid annullera om nåt skulle gå fel. Alina kan service, så du behöver inte oroa dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Du behöver registrera dig som SWEC-medlem, har för mig att det var en speciell kampanjkod som man ska ange. Maila så fixar de säkert det.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ralle_81:

Tydligen behöver man logga in via denna hemsida:https://www.alina.se/Produkt.aspx?Kampanj=alinaswec&Login=Tru...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

enligt http://steamdb.info/sales/ så ska summer sale börja kl 19:00 som passar in med andra rykterna om att det skulle starta den 19 .

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucaBoo:

Magrunner: Dark Pulse gratis på GOG i 24 timmar. Gratis är ju alltid gott...
http://www.gog.com/

Har spelat detta ett tag nu och måste säga att det är ett bra spel. Väldigt likt Portal, bara det att man använder + och - poler för att dra ihop och trycka ifrån

Tack för tipset!

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Visste att man skulle passat på o handla från WD när det var oförskämt billigt med mecenat-rabatten.. Meeeen nu blir det ju sannolikt ännu billigare eftersom jag troligen inte handlar något alls

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Olegh:

Visste att man skulle passat på o handla från WD när det var oförskämt billigt med mecenat-rabatten.. Meeeen nu blir det ju sannolikt ännu billigare eftersom jag troligen inte handlar något alls

Varför sa ingen att priset var felsatt? ******* ****** ****** Ång häst.

Permalänk
Medlem

Dom kör väl rabatter på WD som alla andra, bara vänta.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Varför sa ingen att priset var felsatt? ******* ****** ****** Ång häst.

Tidigare när man jämförde ordinarie-priserna hos WD mot de bästa priserna ute hos ÅF (även när de kampanjade som "värst") så var WD:s priser nästan alltid lägre. Hur ofta händer det liksom... Dra av ytterligare 20% så tycker jag det är ganska tydligt att något inte står helt rätt till. Låter det för bra för att vara sant så är det oftast inte det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Olegh:

Tidigare när man jämförde ordinarie-priserna hos WD mot de bästa priserna ute hos ÅF (även när de kampanjade som "värst") så var WD:s priser nästan alltid lägre. Hur ofta händer det liksom... Dra av ytterligare 20% så tycker jag det är ganska tydligt att något inte står helt rätt till. Låter det för bra för att vara sant så är det oftast inte det.

Jo, sant. Har å andra sidan inget behov utav en extern hårddisk, då jag inte är 3 år gammal och därför inte njuter av repetitiva saker längre & tar därför bort filmer efter att dem är sedda. Får bli en ny ljudlös SSD istället!

Permalänk
Medlem

Någon som har en åsikt om "priskriget" på iPad Air som den andra tråden tipsade om? Är detta ett bra tillfälle att köpa och är det en bra deal?

Permalänk
Skrivet av eobet:

Någon som har en åsikt om "priskriget" på iPad Air som den andra tråden tipsade om? Är detta ett bra tillfälle att köpa och är det en bra deal?

Kika på prisjakt, den har pendlat mellan 3990, 3690 och 3490.

Den är inte purfärsk direkt, men hade man tänkt köpa den för 3990 innan, så klart 3490 är schysst.

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Måste ha missat detta. vilken hdd var det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hephaestus:

Måste ha missat detta. vilken hdd var det?

Extern hårddisk, 3TB - 617kr lnkl frakt.

Permalänk
Skrivet av r3mpuh:

Extern hårddisk, 3TB - 617kr lnkl frakt.

Det var verkligen inte illa! synd att man missade det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Butterfinger:

Kika på prisjakt, den har pendlat mellan 3990, 3690 och 3490.

Den är inte purfärsk direkt, men hade man tänkt köpa den för 3990 innan, så klart 3490 är schysst.

Jasså, så det är bara Apple som säljer den för 4390 alltså? Då var det ju inte så stor rabatt...

Jag är en inbiten Apple användare just nu, men även Wacom användare, och ser att Samsung Galaxy Note 10.1 2014 som alltså är en iPad konkurrent med Wacom stöd finns att köpa för runt 4200, vilket man nästan hamnar på med en dyr penna till iPad Air, som då dessutom fungerar sämre än äkta Wacom...

Får väl åka och känna lite på de båda, men just nu lutar det mot inget istället, för jag ogillar verkligen Android samtidigt som jag ogillar att Apple har så dåligt stöd för tryckkänsliga pennor, så det känns lite som pest eller kolera som man dessutom får betala flera tusen för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chamezz:

Går inte ens att köpa för mig. Finns varken pris eller "köp-knapp".
Är du säker på att den säljs i Sverige? Gamersgate brukar inte sälja i dollar här utan i SEK.

Permalänk
Medlem

Länkade till elgigantens sommarrea i fyndtråden. Är själv intresserad av LG 55LA965W för 12990.
Någon som vet något om denna TV? På pappret ser den riktigt bra ut och användarna på prisjakt verkar nöjda.
Jag står och väljer mellan den och Sonys 46" W905 på mediamarkt för 7990.
Det kanske är fel att jämföra en 46" med 55" men jag är ute efter svärta och en bild utan en massa artefakter och judder mm.
Jag har en 50 plasma nu och vill ju ha en liknande upplevelse eller bättre. Kommer jag sakna de 4 tummen om jag väljer Sony n?

Permalänk

Det fungerar om du använder amerikansk ip t.ex med det gratis chrometillägget Hola

Visa signatur

| Core i7 2600k @4.6ghz | Cooling-CPU Noctua NH-U14 | MSI P67A-C45 B3 | MSI GTX 780Ti GAMING 3G | CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600MHZ CL10 (2X8GB) | Corsair AX860 860W DÖD | Fractal Design Define R4 (Svart) |

Permalänk
Medlem

En fråga angående TV'n som är länkad; http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/173786-lg_32_led...

Det står typ inte vilka format av videofiler jag kan spela upp via WiFi

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Länkade till elgigantens sommarrea i fyndtråden. Är själv intresserad av LG 55LA965W för 12990.
Någon som vet något om denna TV? På pappret ser den riktigt bra ut och användarna på prisjakt verkar nöjda.
Jag står och väljer mellan den och Sonys 46" W905 på mediamarkt för 7990.
Det kanske är fel att jämföra en 46" med 55" men jag är ute efter svärta och en bild utan en massa artefakter och judder mm.
Jag har en 50 plasma nu och vill ju ha en liknande upplevelse eller bättre. Kommer jag sakna de 4 tummen om jag väljer Sony n?

Ingen erfarenhet av LGn, men köpte Sony W905 i förra veckan. Väldigt nöjd med mitt exemplar, väldigt bra svärta och färger. Har tyvärr inte ägt någon plasma så kan inte jämföra, men helt klart bästa LED/LCD-tvn jag har haft än så länge, har avverkat Philips, LG och Sharp i lite olika storlekar.
Smart-tv-delen är bra, kanske inte lika bra som Samsung, men inte långt efter tycker jag. Mediaspelaren har klarat av allt jag har testa än så länge, allt från SD-material till stora MKV-filer. (Kör dock mest separat HTPC med XBMC). Snygg är den också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotcpu6:

Ingen erfarenhet av LGn, men köpte Sony W905 i förra veckan. Väldigt nöjd med mitt exemplar, väldigt bra svärta och färger. Har tyvärr inte ägt någon plasma så kan inte jämföra, men helt klart bästa LED/LCD-tvn jag har haft än så länge, har avverkat Philips, LG och Sharp i lite olika storlekar.
Smart-tv-delen är bra, kanske inte lika bra som Samsung, men inte långt efter tycker jag. Mediaspelaren har klarat av allt jag har testa än så länge, allt från SD-material till stora MKV-filer. (Kör dock mest separat HTPC med XBMC). Snygg är den också

Ser att mediamarkt höjt priset på w905 igen. Nu känns det lite väl saftigt.
Ska ge mig in och kolla på LG:n och kanske köpa den på mediamarkt i stället, de brukar vara villiga att sätta samma pris som elgiganten.
Helst av allt hade jag velat ha w905 i 55" men den verkar inte finnas hos några seriösa butiker. Och priset är fortfarande löjligt högt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av addebest:

Varför citattecken runt "priset"..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som ogillar bilderna i fyndtråden?

Det blir liksom rätt störigt med bilder som är 500 pixels höga när man sitter och läser på en laptop med 768 pixels höjd. Sen tycker jag inte att bilderna det tillför något speciellt alldeles oavsett.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hurtigbullen:

Det blir liksom rätt störigt med bilder som är 500 pixels höga när man sitter och läser på en laptop med 768 pixels höjd. Sen tycker jag inte att bilderna det tillför något speciellt alldeles oavsett.

Jag håller med.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Skrivet av Hurtigbullen:

Jag gillar dem! Man kan slänga in en spoiler så får man se bilden om man vill.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Än så länge inget imponerande på kompletts rea.....

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

Finns 19 kr billigare på CDON: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2174072

Tycker personligen att denna kampanj är fail. 2990 kr för LG G2? Har funnits för det priset under en väääldigt lång tid på andra platser.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII