Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd

Fungerar dem där minnen till min dator? har just nu Corsair XMS2 CM2X1024-6400C4

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Fungerar dem där minnen till min dator? har just nu Corsair XMS2 CM2X1024-6400C4

Nej, helt fel

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem

Hej!

Skapade nyss konto på webhallen och tänkte ta del av rean på Eizo-skärmen.

Varför ändras inte priset?

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isty:

Hej!

Skapade nyss konto på webhallen och tänkte ta del av rean på Eizo-skärmen.

Varför ändras inte priset?

Har ingen aning, men skulle gissa på att man behöver ha en viss "rank" på webhallen för att ta del av priset. Kunde inte logga in för att kolla, men vet att det har bronze,silver,guld rank osv beroende på hur mycket man handlat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Har ingen aning, men skulle gissa på att man behöver ha en viss "rank" på webhallen för att ta del av priset. Kunde inte logga in för att kolla, men vet att det har bronze,silver,guld rank osv beroende på hur mycket man handlat.

3690 för silvermedlemmar

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Avstängd

3790 Bronze

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av havoc:

Så hur gick det nu för er som beställde de billiga minnena från webhallen, var priset korrekt eller inte?

De avbröt ordern och ignorerar mina mail om att jag vill ha tillbaka pengarna
Får väl ta det med kronofogden framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

De avbröt ordern och ignorerar mina mail om att jag vill ha tillbaka pengarna
Får väl ta det med kronofogden framöver.

Ignonerar? Kan vara så att de har helgledigt och inte svarar på mail en lördagkväll

Du kan nog va lugn, du kommer få tillbaks dina pengar

Permalänk
Medlem

Kan någon hjälpa mig med detta. Är detta en full version av Windows 8.1 Pro eller är detta en uppgradering från Windows 8?
Kan man köpa denna och uppgradera från windows 8 OEM och kan man köpa denna och installera på en ny maskin?
Måste man ha Gta för att köpa den? "Available only from Marketplace users."

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lagers:

Kan någon hjälpa mig med detta. Är detta en full version av Windows 8.1 Pro eller är detta en uppgradering från Windows 8?
Kan man köpa denna och uppgradera från windows 8 OEM och kan man köpa denna och installera på en ny maskin?
Måste man ha Gta för att köpa den? "Available only from Marketplace users."

Har du 8an idag så laddar du hem uppdateringarna från Microsoft, det är inget du behöver köpa och win har inte med gta att göra.
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/update-from-wind...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Kan någon hjälpa mig med detta. Är detta en full version av Windows 8.1 Pro eller är detta en uppgradering från Windows 8?
Kan man köpa denna och uppgradera från windows 8 OEM och kan man köpa denna och installera på en ny maskin?
Måste man ha Gta för att köpa den? "Available only from Marketplace users."

Det står att det gäller W8 med update till W8.1. Sidan i sig vet jag inget om angående pålitlighet/falska nycklar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du 8an idag så laddar du hem uppdateringarna från Microsoft, det är inget du behöver köpa och win har inte med gta att göra.
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/update-from-wind...

Det förstod jag men är det en full version som man kan installera på en ny dator. Jag har en windows 8 OEM till min Nuc och sedan har jag en dator som inte har windows alls nu. tänkte om denna licens fungerar till båda dessa. (edit: 2 licenser då förstås)

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lagers:

Det förstod jag men är det en full version som man kan installera på en ny dator. Jag har en windows 8 OEM till min Nuc och sedan har jag en dator som inte har windows alls nu. tänkte om denna licens fungerar till båda dessa. (edit: 2 licenser då förstås)

De ger ju instruktioner för "clean install" och det tyder ju på att det inte är en uppdateringsversion men win 8 och versionerna är ju rörigt redan från MS.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

De ger ju instruktioner för "clean install" och det tyder ju på att det inte är en uppdateringsversion men win 8 och versionerna är ju rörigt redan från MS.

Jag köpte en och ska prova om det fungerar. Chansa ibland. Tipset har försvunnit från tips-tråden av någon anledning? Har fått min Key iaf.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem

Jag har också köpt en nyckel för 170kr. Sitter med windows 7 ultimate just nu, men jag är osäker på hur jag ska gå tillväga. Jag måste göra en ren ominstallation, men vart får jag tag på windows vartpå jag kan skriva in min nyckel senare?

g2a är för övrigt en stor sida som man definitivt kan lita på!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Jag har också köpt en nyckel för 170kr. Sitter med windows 7 ultimate just nu, men jag är osäker på hur jag ska gå tillväga. Jag måste göra en ren ominstallation, men vart får jag tag på windows vartpå jag kan skriva in min nyckel senare?

g2a är för övrigt en stor sida som man definitivt kan lita på!

Skickades från m.sweclockers.com

Vem som helst kan sälja koder på den sidan. Alltså kan det vara stulna eller MSDNAA nycklar.
https://se.trustpilot.com/review/g2a.com

Permalänk
Medlem

Sådär, sitter här med mitt nyinstallerade win 8.1 pro, med nyckeln som jag köpte från g2a. Men jag får känslan av att det är stulna nycklar pga priset, och det gör mig lite besviken på mig själv att jag köpte därifrån. Men det är ju inte säkert.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Sådär, sitter här med mitt nyinstallerade win 8.1 pro, med nyckeln som jag köpte från g2a. Men jag får känslan av att det är stulna nycklar pga priset, och det gör mig lite besviken på mig själv att jag köpte därifrån. Men det är ju inte säkert.

Skickades från m.sweclockers.com

Känner samma sak så jag installerade inte igår. förberedde en usb-sticka med win 8.1 pro igår, men funderar fortfarande hur jag ska göra.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk

Beställde de där hörlurarna som går för 199 kronor nu, har en riktig djävla långskalle, och har läst att de kan ställa till med problem, men vi får se!

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

Beställde de där hörlurarna som går för 199 kronor nu, har en riktig djävla långskalle, och har läst att de kan ställa till med problem, men vi får se!

hehe, är också lite nojig för passformen.. Men det som är bra med siba (och många fler) är att de har öppet köp i 30 dagar, där du kan testa produkten hemma, och är du inte nöjd med den så kan du bara returnera eller lämna tillbaks den i butik så får du pengarna tillbaks

Permalänk
Skrivet av AndyX:

hehe, är också lite nojig för passformen.. Men det som är bra med siba (och många fler) är att de har öppet köp i 30 dagar, där du kan testa produkten hemma, och är du inte nöjd med den så kan du bara returnera eller lämna tillbaks den i butik så får du pengarna tillbaks

Ja, det, eller så kollar man om det finns någon som vill köpa för en 400 lapp eller så.

Permalänk

Förstod inte riktigt va du menade med att generera kod i presentkort Microsoft store, med Nokia 625.OJJE?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

chrille77

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrilleee:

Förstod inte riktigt va du menade med att generera kod i presentkort Microsoft store, med Nokia 625.OJJE?

Skickades från m.sweclockers.com

Du måste ladda ner appen som heter: "Presentkort" som finns i Windows Phone store genom mobilen, och när du startar appen så genereras en unik kod och denna kod knappar du in i appen "Plånbok" (du får också instruktioner i Presentkorts-appen ang hur går tillväga) som finns installerad på din telefon och du får då en summa pengar (vilket borde vara 220 kr) att handla för i Windows Phone Store med.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Skrivet av OJJE:

Du måste ladda ner appen som heter: "Presentkort" som finns i Windows Phone store genom mobilen, och när du startar appen så genereras en unik kod och denna kod knappar du in i appen "Plånbok" (du får också instruktioner i Presentkorts-appen ang hur går tillväga) som finns installerad på din telefon och du får då en summa pengar (vilket borde vara 220 kr) att handla för i Windows Phone Store med.

Tackar!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

chrille77

Permalänk

Måste säga att jag verkligen gillar AKG hörlurarna som kostar enbart 199 kr på Siba, trots att de sitter väldigt märkligt på huvudet, men jag får töja ut metallbandet någon gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

Måste säga att jag verkligen gillar AKG hörlurarna som kostar enbart 199 kr på Siba, trots att de sitter väldigt märkligt på huvudet, men jag får töja ut metallbandet någon gång.

Köpte dem med. Ljudet var ok men gör ont efter bara 10 minuter. Kommer troligen lämna tillbaka om inte pojken vill ha dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Skrivet av laudanum:

Köpte dem med. Ljudet var ok men gör ont efter bara 10 minuter. Kommer troligen lämna tillbaka om inte pojken vill ha dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Han kommer nog gilla dem, men annars så har jag läst på nätet att man kan böja ut bandet genom att låta lurarna sitta runt en massa böcker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

Han kommer nog gilla dem, men annars så har jag läst på nätet att man kan böja ut bandet genom att låta lurarna sitta runt en massa böcker.

Ähhh man domnar bort efter en stund så det är lungt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

LG 4K TV 65" för 16990:-
Denna har kostat 19990:- som lägst tidigare. Just nu 24990:- som näst bäst på PJ.

LG 65" 3D Smart LED-TV 65LA965W

Hmm, denna är begränsad till 30hz i 4k antar jag? (den har väl inte hdmi 2.0?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolljägaren:

Gissar på att priset är felsatt men vad gör dustin om man lägger en order om så är fallet? Avbryter den?

Edit: Minnet ligger också under "Bärbara datorer" -> "Tillbehör" men listas om DIMM och inte SO-DIMM.

Jag fick två såna minnen levererade. Dock var det SO-DIMM och inte vanliga.

Skickades från m.sweclockers.com